Aihe: Miten virittää pikkurummun?
1
j.aalto
07.11.2003 12:11:27
Aika paljon on erimielisyyksiä rumpaleitten kesken virittämisestä! Ongelmana on että miten saan 8" syvän vaahteraludari pikkurummun kuulostamaan hyvältä jazz ja tanssimusiikissa? Tiedän että rumpu on aika stydi jazziin. Kalvona mulla on Remon Powerstroke 3.
Mikko A
07.11.2003 13:31:58
Oon ollu kerran jonku opiston/konservatorion jazz-keikalla ja siellä oli setissä hirmusen syvä virveli, 8 tai 10 tuumaa. En tiiä miten se oli viritetty mutta loistavat soundit siitä lähti ja sopi hyvin jazziin.

Jos ei tosta jutusta muuta pointtia löydy, niin ainakin se, että kyllä sä siitä varmaan jazzipelin saat =)
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Jaska
07.11.2003 22:40:00
Omien kokemuksien mukaan kireempi alakalvo takaa herkemmän maton (olenko oikeassa?) eli kannattaa varmaan koittaa. Ja uskois että syvästä virvelistä lähtee aika avoin soundi, mikä mun mielestä sopii hienosti jazziin. Ja matto varmaan hiukan normaalia kireemmälle.

En sitte tiedä, omia mielipiteitä tietysti.
Niskamies
08.11.2003 11:30:39
tarkotettiinko pikkurummulla pikkutomia vai virveliä?
Hanki presari ja ole tosimies!
ruff
08.11.2003 13:03:27
pikkurumpu on virveli.. :) itse kysymykseen en osaa vastata kun en ole omistanut noin syvää pikkurumpua!
miän vain
11.11.2003 08:46:43

Powerstorke pois ja tilalle coated ambassador. Soundi aukee ihan eri tavalla.
j.aalto
17.11.2003 12:11:02
Powerstorke pois ja tilalle coated ambassador. Soundi aukee ihan eri tavalla.

Olen kokeillut, kun on tomeissa ambassador. Noin syvä rumpu vaatii mielestäni demppiä. Ambassadorin kanssa rumpu kumisee ihan liikaa!
crabnebulae
17.11.2003 21:35:20
moro.

PS3 ei nyt ehkä ole hyvä valinta jos lähdet jazz- tai tanssimusakeikalle... :)

Jazzsoundin saat esim. Remo Diplomat/Evans G1/Remo Ambassador (ehkä)/Evans J1 kalvoilla.

Evans J1 on uusi malli jota kannattaa kyllä kokeilla jos ei ole hewimies... Alakalvoksi sulle suosittelen Remo Diplomatia.

Ja sitten kun tulet kotiin kaupasta, lue Drum Tuning Bible osoitteessa:

http://www.drumweb.com/profsound.shtml
The sea was angry that day. Like an old man trying to send back soup in a deli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)