TheImp 23.10.2003 22:05:33 | |
---|
Juuh elikkä tänään sain tuon Basixin economy seriesin 14" virvelin lyöntikalvon puhki. Uutta kalvoa siis pitäisi hankkia. Kertokaapas mielipiteenne mikä kalvo olisi hyvä? Ja paljon noilla hintaa olisi? Soittelen hevityylistä musiikkia, eli kestävä kalvo saisi olla. Virveli on jo 2-3 vuotta vanha, joten pitäisikö ostaa myös ala-kalvo? Mikäs sitten olisi hyvä alakalvo? Kiitoksia jo etukäteen kaikille. |
Sgandalf 23.10.2003 22:38:08 (muokattu 23.10.2003 22:39:14) | |
---|
Basix? En ole moisesta kuullut, mutta nimi muistuttaa hälyttävästi jotain Robinhoodissa myytäviä vaatemerkkejä. Remon Ambassador Coated on varmaankin maailman käytetyin virvelikalvo, eli hyväksi todettu. Toimii tyylissä kuin tyylissä, myös hevissä (löytyy myös omasta virvelistäni). Bewahret einander vor der Zweisamkeit |
crabnebulae 23.10.2003 22:45:37 | |
---|
Suosittelem hevihemmolle Remo Emperor kalvoa. Tosi kestävä kalvo, ja voi myös käyttää muussa musassa kuin hevissä. Remolla on myös uudempi malli, Emperor X, joka on tarkoitettu niille jotka lyö KOVAA, mutta en tiedä onko niitä saatavilla Suomessa vielä. Varmaan on. Onko alakalvo sileä? Jos on, niin ei tarvitse ostaa. Jos kuitenkin päätät ostaa, Remo Diplomat on hyvä valinta. Hevihemmolle voi myös sopia virvelin alakalvona Remo Ambassador, mutta yleensä käytetään vain jos rumpu on syvempi kuin 6". Muista että ei voi virvelin alakalvoksi laittaa Coated kalvoja, eli alakalvon on oleva läpinäkyvä, ei valkoinen. :) |
Mikko A 28.10.2003 21:43:34 | |
---|
Suosittelem hevihemmolle Remo Emperor kalvoa. Tosi kestävä kalvo, ja voi myös käyttää muussa musassa kuin hevissä. Remolla on myös uudempi malli, Emperor X, joka on tarkoitettu niille jotka lyö KOVAA, mutta en tiedä onko niitä saatavilla Suomessa vielä. Varmaan on. Ei ehkä kannata laittaa virveliin kaksikerroksista kalvoa (esim. kyseinen Emperor) koska se tappaa soundin. Onko alakalvo sileä? Jos on, niin ei tarvitse ostaa. Jos kuitenkin päätät ostaa, Remo Diplomat on hyvä valinta. Hevihemmolle voi myös sopia virvelin alakalvona Remo Ambassador, mutta yleensä käytetään vain jos rumpu on syvempi kuin 6". Milläs perusteella näin väität?? Ambassador snare-side sopii kyllä aivan kuinka matalaan virveliin tahansa. Itse asiassa en edes keksi mitään hyvää syytä käyttää diplomatia ambassadorin sijasta... Se vain hajoaa herkemmin. Molempia olen kokeillut ja käyttänyt, mutta mitään eroa en kyllä huomannut soundin suhteen. Periaatteessahan ainakin diplomatilla pitäisi saada herkempi tatsi, mutta tiedä häntä... Ensin huvi, sitten nukkumaan. |
miän vain 29.10.2003 08:38:47 | |
---|
Meillä oli aikoinaan koulussa (silloin vuonna nolla) basixin setti. Kokemus puhuu: vaihda virvelin alakalvo, soundi paranee huomattavasti. Vaikka toisaalta sitä ei ehkä huomaa, jos ei ole huomannut mitään käytettyään samaa yläkalvoa vuosia. Tämä ei ole piruilua - itsekin aloitin setillä jossa oli käytetyt kalvot suoraan 70-luvulta. |
Hakki 29.10.2003 11:22:04 | |
---|
Remon ambassador coated toimii lyöntikalvona ihan ok, mutta suosittelisin ehkä mielummin Remon CS-kalvoa. Periaatteessa ambassador, jossa on vaimennuslätkä. On itsellä toiminut pirun hyvin, soitin sitten heviä tai humppaa. Ja jos on liikaa rahaa niin osta Evansin snarekalvo. Ei ole (vielä) omakohtaista kokemusta, mutta kuulemma kestävät maailman tappiin asti ja kuulostavat hyvältä. |
asa 29.10.2003 12:42:14 | |
---|
Itse käytän Remon Powerstroke 3:sta. On muistaakseni yksikerroskalvo, joten virvelin soinnille jää tilaa. Suosittelen myös muille. UP THE IRONS! |
Mr. Sly 29.10.2003 12:51:55 | |
---|
Ei ehkä kannata laittaa virveliin kaksikerroksista kalvoa (esim. kyseinen Emperor) koska se tappaa soundin. Kyllä kaksikerros kalvot toimii virvelissä aivan siinä missä se perinteinen yksikerroksinenkin. Soundi on van hiukan tuhdimpi ja kestävyys kasvaa. Esim. Remon Emperor ja Evansin G2 Coated toimii virpassa todella hyvin. Kyllähän kultaisella kahdeksankymmentä luvulla käytettiin jopa Pinstripeja virveleissä :) |
TheImp 29.10.2003 16:16:19 | |
---|
Juuh kiitosta kakille vinkeistä! Tänään kävin tuon ambassador coatedin ostamassa. |
Olli 29.10.2003 17:52:45 | |
---|
kakille Heh En käytä hymiöitä. |
Mikko A 29.10.2003 20:43:24 | |
---|
Kyllä kaksikerros kalvot toimii virvelissä aivan siinä missä se perinteinen yksikerroksinenkin. Soundi on van hiukan tuhdimpi ja kestävyys kasvaa. Esim. Remon Emperor ja Evansin G2 Coated toimii virpassa todella hyvin. Kyllähän kultaisella kahdeksankymmentä luvulla käytettiin jopa Pinstripeja virveleissä :) Jaahas, no olen silti eri mieltä, koska emperoria (ja pinstripea) olen virvelissä kokeillut ja kuulosti kyllä aivan hirveeltä. Ei ikinä enää. Ensin huvi, sitten nukkumaan. |
TheImp 29.10.2003 20:57:44 | |
---|
Heh Siinä saitte sitten päivän huumoripläjäyksen. |
JeeVes 29.10.2003 21:10:09 | |
---|
Siinä saitte sitten päivän huumoripläjäyksen. näin on, kyllä naurattaa....for real Just be brave, and there will be nothing in your way.
-Carma- |
Bacchus 03.11.2003 20:28:33 | |
---|
näin on, kyllä naurattaa....for real Kyl mua ainakin. Har har. Remon Ambassador coated, tylsä mutta varma. Jos läskiä soundia haluat niin hanki Evansin Genera HD, kakskerroksinen ja demppirei'illä. Epäherkkä ja kankea, mutta kyllä läsähtää.=) ! |
lkx 04.11.2003 12:07:50 | |
---|
Itse käytän Remon Powerstroke 3:sta. On muistaakseni yksikerroskalvo. Powerstroukki on ykskerroksinen, mutta siinä on demppikaistale reunassa. Toimii bassarissa loistavasti. Suosin virveliin mielummin coated Ambassadoria. Kokeilemallahan se selviää, voi vaan tulla vähän hintavaks. :P There is no spoon... |
ltg 04.11.2003 13:43:10 | |
---|
Meinasin kokeilla jotain muuta kuin ambassador coatedia, jota olen aina käyttänyt.. Vähän kuivempaa/tummempaa (ei ominaissoundin tappavaa) soundia etsin. Suosituksia? Evansillahan on näitä Dry-kalvoja snareen Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
Bacchus 05.11.2003 16:50:28 | |
---|
Meinasin kokeilla jotain muuta kuin ambassador coatedia, jota olen aina käyttänyt.. Vähän kuivempaa/tummempaa (ei ominaissoundin tappavaa) soundia etsin. Suosituksia? Evansillahan on näitä Dry-kalvoja snareen Ne on kyl sitten pirun kuivia, mut kannattaa kokeilla jos on ylimääräistä rahaa (milloin raha olisi ylimääräistä, no kuitenkin...) ! |
Niskamies 06.11.2003 21:48:35 | |
---|
Juuh kiitosta kakille vinkeistä! Tänään kävin tuon ambassador coatedin ostamassa. onneksi olkoon hyvästä valinnasta. Hanki presari ja ole tosimies! |
Juketsi 19.11.2003 22:49:01 | |
---|
Suosittelisin kakskerroksista kalvoa heavy soittoon. Hinta ei ole kuin ylä ja ala kalvo yhteensä ehkä joku 30-35. |
crabnebulae 19.11.2003 22:58:22 | |
---|
Ei ehkä kannata laittaa virveliin kaksikerroksista kalvoa (esim. kyseinen Emperor) koska se tappaa soundin. Riippuu virityksestä. Riippuu virityksestä. Riippuu myös siitä onko rummun bearing edges kunnossa. Jos edget on kunnossa, ei soundi kuole, se on ihan varma se. Milläs perusteella näin väität?? Ambassador snare-side sopii kyllä aivan kuinka matalaan virveliin tahansa. Omasta kokemuksesta. Omia mielipiteitä kirjoitin. En mitään muuta. Pitää kokeilla eri yhdistelmiä. Kyllä se juuri SINULLE oikea yhdistelmä sit löytyy. Minä olen löytänyt omani. Omat yhdistelmäideani pistin peliin. Jokainen tekee niin kun itse haluaa. The sea was angry that day. Like an old man trying to send back soup in a deli. |