Aihe: Mistä rumpalin kuulokkeet?
1 2 3
jussiohman
17.08.2003 13:36:19
Elikkäs, pitäs saada sellaset rumpaleille tarkoitetut ääntä eristävät kuulokkeet piuhaliitännällä. Ne pitäs saada liitettyä cd-soittimeen, metronomiin jne. Mistä niitä kannattas ettiä ja missä hinnoissa pyöritään. Thomannin kuulokkeista ei ota pirukaan selvää, onko ne äänieristeiset vaiko tavalliset kuulokkeet. Kiitos!
-väliaikainen häriö-
Blitz
17.08.2003 14:03:02
Elikkäs, pitäs saada sellaset rumpaleille tarkoitetut ääntä eristävät kuulokkeet piuhaliitännällä. Ne pitäs saada liitettyä cd-soittimeen, metronomiin jne. Mistä niitä kannattas ettiä ja missä hinnoissa pyöritään. Thomannin kuulokkeista ei ota pirukaan selvää, onko ne äänieristeiset vaiko tavalliset kuulokkeet. Kiitos!

Joo, itsekin olen tällaisia etsinyt, mutta ei ole oikein tullut vastaan. En sitten tiedä löytyykö Thomannilta ollenkaan tuollaisia, voi siellä jossain nurkassa olla mutta mistäs niitä löytää kun ei osaa etsiä. Tähän asti olen välillä soitellut ihan Peltorin raksakuulokkeet korvilla, ja nappikuuloke siellä sisällä. Ei oikein toimi, mutta hätätilassa menevät.
Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia.
jussiohman
17.08.2003 14:10:28
Tähän asti olen välillä soitellut ihan Peltorin raksakuulokkeet korvilla, ja nappikuuloke siellä sisällä. Ei oikein toimi, mutta hätätilassa menevät.

Samaa olen minäkin harrastanut, tosin hankalaahan se on. Auttakaa nyt joku!
-väliaikainen häriö-
opa2
17.08.2003 15:10:23
http://www.soitinlaine.fi/lue.cgi?s … yhma=Kuulokkeet&luokka=tuotteet
Kattokaa tuolta mieleisiä, etenkin nuo Vic Firthin sih1:set on hyvät ja sopu hintaiset.
Mikko A
17.08.2003 17:28:31
http://www.soitinlaine.fi/lue.cgi?s … yhma=Kuulokkeet&luokka=tuotteet
Kattokaa tuolta mieleisiä, etenkin nuo Vic Firthin sih1:set on hyvät ja sopu hintaiset.

Onko noita joku oikeesti testannu/käyttäny? Siis suojaako ne tarpeeksi (yhtä hyvin ku Peltorit), jne? Munkin pitäis ehdottomasti saada tollaset kuulokkeet ja nuo ei olis turhan kalliit.
Ensin huvi, sitten nukkumaan.
Bacchus
17.08.2003 17:51:29
Onko noita joku oikeesti testannu/käyttäny? Siis suojaako ne tarpeeksi (yhtä hyvin ku Peltorit), jne? Munkin pitäis ehdottomasti saada tollaset kuulokkeet ja nuo ei olis turhan kalliit.

Sama täällä.. Itsekin pitäisi hankkia, mut oon miettiny just tota et kuinka hyvin ne sitten suojaa, vai pitääkö kehitellä jotain lisähommeleita..
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
jussiohman
17.08.2003 18:24:04
Ja tietysti tuoltakaan ei voi tilata. Pitäs käydä siellä, perkele.
-väliaikainen häriö-
Daunt
17.08.2003 19:30:29
Mulla on Peltorin kuulokekuulosuojaimet. Kyllä ne ainakin vaimentaa niin paljon, että riittävän isolla volumella on vaikea soittaa:) Ostin ne huuto.netistä, mutta pitäis löytyä isoista rautakaupoista. Hinta on tietääkseni n. 80 euroa. Eivät tosin sovi kovinkaan heikkotehoisen vahvistimen kanssa (esim. kannettava CD-soitin), sillä niissä on jokin rajoitin sen metelin suhteen. Vic Firthit ovat kuulemma paremmat tässä suhteessa ja muutenkin.
Blitz
17.08.2003 20:58:57

No voi hitto. Itse ajattelin heti tilata tuollaiset. Thomannilla on ilmeisesti samat Vic Firthin kuulokkeet 85 eurolla, mutta ei Thomannilta ihan joka päivälle maitopurkkeja tilata.
Speedy
17.08.2003 22:14:22

Soitin Laineelta?? Voi tilata, soitat vaan, nii laittaavat matkahuollon kautta tuleen..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Paas
18.08.2003 07:48:54

Mulla on ollu tollaset vic firth kuulokkeet enkä ollut itse kovinkaan tyytyväinen niihin. Korvanlehdet väsyivät nopeasti(todella ahdas kuulokeosa) ja huono äänenlaatu.
Paas
18.08.2003 07:51:20
Itselläkin on periaatteessa sama ongelma kuulokkeiden suhteen. Perhana kun niistä thomanin kuulokkeista ei ota selvää.
Blitz
18.08.2003 08:49:56
Mulla on ollu tollaset vic firth kuulokkeet enkä ollut itse kovinkaan tyytyväinen niihin. Korvanlehdet väsyivät nopeasti(todella ahdas kuulokeosa) ja huono äänenlaatu.

Tuohan on tietenkin niin, ettei nuo nyt kaikille sovi. Jokaisella ihmisellä on erilaiset korvat. Ei itselläni ainakaan pienemmillä Peltoreilla ole ongelmaa ollut, mutta tiedä sitten noista Vic Firtheistä, jos Amerikassa on pienikorvaista väkeä.
jussiohman
18.08.2003 12:06:22
Soitin äsken tuonne Soitin Laineeseen ja kysyin tuosta Vic Firth kuulokkeesta. Siellä sanottiin, ettei metronomin klikki välttämättä kuuluisi rumpujen alta, koska nomin signaali on niin heikko. Ota tästä nyt sitten selvää. Onko kellään klikki tuon Firthin kanssa? Help!
-väliaikainen häriö-
Mikael
18.08.2003 12:31:54

Mulla on käytössä Sennheiser HD25 -luurimet jotka ovat hyvä yhdistelmä herkyyttä, eristystä ja laadukasta ääntä. Kannettavaan cd:n ja md:n pienitehoisetkin kuulokevahvistimet riittävät näillä luureilla rumpukäyttöön aivan mainiosti. Tavallisen naksumetronomin kanssa yleisin ongelma on se, että niistä tuleva signaali on usein monofonista ja näin kuuluu vain toisesta kuulokkeesta.

http://www.sennheiser.com/sennheise … ucts_headphones_professionals_02976
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Mikko A
18.08.2003 14:55:38
Mulla on käytössä Sennheiser HD25 -luurimet jotka ovat hyvä yhdistelmä herkyyttä, eristystä ja laadukasta ääntä. Kannettavaan cd:n ja md:n pienitehoisetkin kuulokevahvistimet riittävät näillä luureilla rumpukäyttöön aivan mainiosti. Tavallisen naksumetronomin kanssa yleisin ongelma on se, että niistä tuleva signaali on usein monofonista ja näin kuuluu vain toisesta kuulokkeesta.

http://www.sennheiser.com/sennheise … ucts_headphones_professionals_02976

Paljonkos tollaset mahtaa maksaa?
Ensin huvi, sitten nukkumaan.
Mikael
18.08.2003 15:01:35 (muokattu 18.08.2003 15:03:13)

Paljonkos tollaset mahtaa maksaa?

Toi kyseinen malli on T-kaupassa 188€ ja budjettiversio (joka sekin on ihan kelpo peli) samasta aiheesta (HD25 SP) 95€. Samaan hintaan saanee siis myös kotimaasta.

EDIT: täs tää budjettimalli:
http://www.sennheiser.com/sennheise … ucts_headphones_professionals_03759
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
kampela
18.08.2003 15:09:54

ostin musafasulta semmoset kuulokkeet missä on metronomi jo valmiina ja niissä on myös piuhaliitäntä.ihan helvetin hyvät, kannatta soitella hesan musafasulle. makso vanhaa rahaa tonnin et sillee. oon soitellu keikkoja niillä ja taatusti toimii.
I´d give this life for just one day, to feel alive again one time before i die
Conrad Lant
18.08.2003 15:43:29

ostin musafasulta semmoset kuulokkeet missä on metronomi jo valmiina ja niissä on myös piuhaliitäntä.ihan helvetin hyvät, kannatta soitella hesan musafasulle. makso vanhaa rahaa tonnin et sillee. oon soitellu keikkoja niillä ja taatusti toimii.

Samat vehkeet löytyy treenikäytöstä myös täältä. Merkiltään taisivat olla "Metrophones".

Sen sisäisen klikin säätimen näyttämä tempo on tosin mitä sattuu, ja patterin väsyessä käy samoin myös temmolle, mutta ulkoisen äänilähteen kanssa ihan helvetin käyttökelpoinen peli. Luurien vaimennus on ainakin 25db (todennäköisesti enemmänkin) ja hyvin pehmustetut luurit ovat korville niin mukavat kuin nyt luurit yleensä voivat olla.

Keikoilla käytän tosin nykyään Shuren korvamonitoreita katu-uskottavuuden vuoksi :-)
No one prayed for Sodom
FuGGa
18.08.2003 16:12:12
Minä ostin aikoinaan sellaisen pienen 6 kanavaisen mikserin jossa on ihan ok kuulokevahvistin. Nykyään ajan treeniksellä mikserin läpi linjabasson, mikitetyt kitarat ja PA:sta laulut myös kuulokkeisiin ja tietysti klikki sinne klikuttamaan. Kuulokkeina on sellaiset semieristävät kuulokkeet. Melua tietty tulee jonkin verran, mutta heitän varmuudeksi korviin pumpulit, niin ei tarvitse tinnitystä pelätä.
Sellainen pieni mikseri on kyllä helkkarin hyvä. Eihän jonkun metronomin oma vahvistin riitä antamaan potkua tarpeeksi tuollaisille isoille kuulokkeille. Mulla ainakin tuollainen kombinaatio futaa treeniksellä parhaiten. Tosin olen kasannut itselleni sellaisen rumpukopin, etten kuulisikaan mitään muusta bändistä ilman kuulokkeita. ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)