![]() 18.07.2003 22:33:20 (muokattu 18.07.2003 22:35:03) | |
---|---|
Mä oon 11 ja olen halunnut jo pitkään alkaa soittaa rumpuja. Onko se jo liian myöhäistä? en tiedä rummuista mitään ja niitten hinnesta. En tiedä missä on helsingissä musakauppa ja musakoulu. Suoraan sanottuna en tiiä mitään rummuista!! :( | |
![]() 18.07.2003 22:45:28 | |
Mä oon 11 ja olen halunnut jo pitkään alkaa soittaa rumpuja. Onko se jo liian myöhäistä? en tiedä rummuista mitään ja niitten hinnesta. En tiedä missä on helsingissä musakauppa ja musakoulu. Suoraan sanottuna en tiiä mitään rummuista!! :( No ei todellakaan oo myöhäinen ikä aloittaa.=) 11-vuotias rumpali on esim. itseeni, joka aloitti rumpujen soiton aktiivisesti vasta 15-vuoden paremmalla puolen, verrattuna aikaisin liikkeellä niin sanotusti... Kaikkihan riippuu vaan siitä kuinka palavasti omistaudut musiikille. Esimerkiksi Grant Collins, joka on maailman huippurumpaleita, aloitti rumpujen soiton 18-vuotiaana. Parikymppisenä se soittikin sitten jo keikalla, ja muistaakseni 21-vuotiaana julkaisi levyn. Musaliikkeistä, rumpujen soitosta ja oikeastaan kaikkesta rumpuihin liittyvästä löydät helposti ja tehokkaasti informaatiota täältä muusikoiden.net:stä. Kannattaa lukea kaikki rumpuihin liittyvä läpi Aloittelijat-osastolta, ja täältä Rummut-osastolta. Mitä vaan voi kysyä ja kannattaakin kysyä. Itsekin mielelläni vastailen jokaiseen kysymykseen, jos pikaviestiä vaan uskaltaa laittaa. Ja niin varmasti tekevät kaikki jotka täällä Rummut-palstalla palloilevat. Musaliikkeistä saat hyvin infoa tosta Helsingin musaliikkeet-keskustelusta. Helpoin tapa varmistaa, että oikeasti on innostunut rummuista, on mennä rumputunneilla ainakin vähäksi aikaa. Sitten kun huomaa että sormet naputtelee jatkuvasti pöytää ja jalat polkee maata tauotta aina kun perseen saa johonkin penkkiin iskettyä, niin kannattaa harkita omien rumpujen ostoa ja bändiin hakeutumista. Tässä vaiheessa itseoppiminen on hyvä tapa kehittää itseään, kunhan kurinalaisuutta ja tahtoa vaan löytyy. Toiv. tästä höpinästä oli jotain hyötyä.=) "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative | |
![]() 18.07.2003 22:52:05 | |
Kaikki lähtee kiinnostuksen pohjalta. Pitää jaksaa treenata ja välillä *ituttaa kun jotain ei saa toimimaan, mutta kun sitä takoo ja takoo se menee. Sitten pitää tauon ja koittaa huomenna uudestaan ja vola ! Musiikkiliikkeitä Helsingissä ja sen ympäristössä on paljon, mutta ensin kannattaa mennä sinne rumputunnille ja vaikka opettajan kanssa käydän ne kannut hankkimassa. Opettajista tietoa saa vaikka Viidakkorumpu lehdestä sieltä ihan lehden takaa. Hyvää rumpuluettavaa on lehti nimeltä modern Drummer, niitä löytää Suomalaisesta kirjakaupasta. | |
![]() 18.07.2003 23:28:08 | |
Hyvää rumpuluettavaa on lehti nimeltä modern Drummer, niitä löytää Suomalaisesta kirjakaupasta. Hyvää vastapainoa Modern Drummereille ym. http://go.to/righteousdrummers | |
![]() 18.07.2003 23:58:22 | |
![]() 19.07.2003 11:21:21 | |
En tajunnu tosta sivusta muuta kuin, että halvat huvit on sivujen tekijöillä. Haukkuivat vielä Paisten Rude sarjankin prkl | |
![]() 19.07.2003 12:45:06 (muokattu 19.07.2003 12:46:42) | |
Rumpuihin pitää melkein satsata sellane 1000e jo aluksi nii ei tarvi sitte myöhemmin katua. Kannattaa ostaa ensiks vaikka joku käytetty setti. Hyviä settejä on taman swingstar ja rockstar, pearlin export ja foorum, yamahan stage custom, premierin cabria ja mapex m series. Ei siinä nyt vielä kaikkia tullu mutta noi nyt ainaki on hyviä hintaansa nähden. Sitte pelleiksi vaikka meinlin classicia tai paisteen 802. Lisäksi liialti kuluneet kalvot kannattaa vaihtaa. Remon ambassador ja evanssin g1 on hyviä joka paikan kalvoja. Basariin remon powerstroke3 molemmille puolille. Tietysti jos ostaa setin noista uutena nii niissä on iha ok kalvot jo alun perin. Rumpu opettaja on heti aluksi saatava. Kapula merkiksi suosittelen joko vateria tai B-stickkiä. Joku 5a paksuinen on hyvä. Edit: kirjotus virhe Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa | |
![]() 19.07.2003 12:46:19 | |
Todellakin, itse aloitin rumpujen soiton 14-vuotiaana, enkä edes tiedä kovin montaa jotka olisivat ihan 11-vuotiaina jo aloitelleet. Kyllä sinulla vielä oppiaikaa tässä riittää. Kannattaa tosiaan katsella näitä Muusikoiden.netin keskustelupalstoja, ja minullekin saa mielellään heitellä kysymyksiä pikaviestiin. Itse en ainakaan ole ikinä käynyt missään soittokoulussa tms. Ihan oma-aloitteisesti aloitin ja jatkoin siitä, enkä nyt omasta mielestänikään mikään toivoton tapaus todellakaan ole. Ihan hyvää tuollainen koulu saattaisi ehkä tehdä, kun en pahemmin tästä mekaanisesta puolesta tiedä (nuotit sunmuut rudimentit). Suosittelen ehkä jonkinlaisten tuntien ottamista, varsinkin jos asut jossain suurella kaupunkialueella, niin tuskin on ongelmaa opettajien löytymiseen. Tuota omaa settiä ei kannata välttämättä ihan heti alkaa ostamaan. Kokeilet ensin vaikka koulussa tai ihan rumputunnilla opettajasi luona miltä se tuntuisi, ja sen jälkeen jos kiinnostusta vielä löytyy niin voisi alkaa katselemaan sitä omaa settiä. Suosittelen lämpimästi ostamaan käytettyä settiä, sillä uudet hyvät rummut maksavat mansikoita, ja samalla hinnalla saat käytettynä jo hyvän setin. Tsekkaile tämä Muusikoiden.netin Tori tai sitten esim. www.huuto.net . Minä ostin ekat rumpuni Keltaisesta Pörssistä, ja ihan hyvät sieltäkin sain. Nämä nykyiset rakkaani löysin täältä Torilta. Heittele tännekinpäin kysymyksiä pikaviestillä jos tulee jotain mieleen mihin ei löydy vastausta. Yritän vastata parhaani mukaan. Niin, ja tuskin kannattaa kysellä että "minkä-merkkiset ja -laiset rummut ostan", sillä kaikilla on eri mielipiteet asiasta. Näin. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin (vai onko?)... :) Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia. | |
![]() 19.07.2003 12:50:44 | |
Nii ja vielä suosittelen rumpujen kooksi 20,10,12,14 elikkä basari 20 ja tomit 10,12,14. Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa | |
![]() 19.07.2003 12:59:58 | |
Rumpuihin pitää melkein satsata sellane 1000e jo aluksi nii ei tarvi sitte myöhemmin katua. Kannattaa ostaa ensiks vaikka joku käytetty setti. Hyviä settejä on taman swingstar ja rockstar, pearlin export ja foorum, yamahan stage custom, premierin cabria ja mapex m series. Ei siinä nyt vielä kaikkia tullu mutta noi nyt ainaki on hyviä hintaansa nähden. Sitte pelleiksi vaikka meinlin classicia tai paisteen 802. Lisäksi liialti kuluneet kalvot kannattaa vaihtaa. Remon ambassador ja evanssin g1 on hyviä joka paikan kalvoja. Basariin remon powerstroke3 molemmille puolille. Tietysti jos ostaa setin noista uutena nii niissä on iha ok kalvot jo alun perin. Rumpu opettaja on heti aluksi saatava. Kapula merkiksi suosittelen joko vateria tai B-stickkiä. Joku 5a paksuinen on hyvä. Edit: kirjotus virhe Prkl kun ei saa ikinä yhteen viestiin kaikkea. Mutta siis, minäkin suosittelen ainakin Taman Swingstaria. Itselläni on kyseinen setti pienillä lisämausteilla, mutta ihan perus-Swinkutkin on ihan hyvää kamaa. Ihan melkein jokasoittoon käyvät rummut. Ja sitten ehkä juuri Remon Ambassadorit ainakin tomeihin. Virvelikalvo riippuu sitten siitä minkälaista "musiikkia" tahdot pääasiassa soitella. Ja tuosta kapulamerkistä. B-stickillä on ainakin halpoja kapuloita, samoin Vaterilla. Heti ei kannata mitään Vic Firthejä ostella, ja luulen että tuo koko voisi 11-vuotiaalle tyttöselle olla mieluummin ehkä 7A, joka on vähän lyhyempi ja ohuempi kuin tuo 5A. Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia. | |
![]() 19.07.2003 13:11:20 | |
Prkl kun ei saa ikinä yhteen viestiin kaikkea. Mutta siis, minäkin suosittelen ainakin Taman Swingstaria. Itselläni on kyseinen setti pienillä lisämausteilla, mutta ihan perus-Swinkutkin on ihan hyvää kamaa. Ihan melkein jokasoittoon käyvät rummut. Ja sitten ehkä juuri Remon Ambassadorit ainakin tomeihin. Virvelikalvo riippuu sitten siitä minkälaista "musiikkia" tahdot pääasiassa soitella. Ja tuosta kapulamerkistä. B-stickillä on ainakin halpoja kapuloita, samoin Vaterilla. Heti ei kannata mitään Vic Firthejä ostella, ja luulen että tuo koko voisi 11-vuotiaalle tyttöselle olla mieluummin ehkä 7A, joka on vähän lyhyempi ja ohuempi kuin tuo 5A. Koskaan ei kannatta IMHO ostaa vic firthejä. Vater ja B-Stick on paljo laadukkaampia ja kestävempiä. Lisäksi jos oot jo 11 nii kyll mä luulen että 5a pysyy jo kädessä. Aloittelijoilla on usein huono tekniikka nii kapulat menee herkästi rikki. Ja sitä paitsi jos tottuu ohkasee kapulaa nii ei oo helppo tottuu sitte enää paksumpaa. Se kannattaa muistaa että ei soita rumpuja liian kovaa ainakaa aluksi. Tulee nii kalliikksi vaihtaa kalvoja ja kapuloita joka välissä. Mutta se opettaja varmaan sitte opettaa sullee nää jutut. Nii ja virveliinki se ambassador on hyvä koska tuskin ton ikäne vielä tietää mitä musaa haluu soittaa. Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa | |
![]() 19.07.2003 14:51:07 | |
Koskaan ei kannatta IMHO ostaa vic firthejä. Vater ja B-Stick on paljo laadukkaampia ja kestävempiä. Lisäksi jos oot jo 11 nii kyll mä luulen että 5a pysyy jo kädessä. Aloittelijoilla on usein huono tekniikka nii kapulat menee herkästi rikki. Ja sitä paitsi jos tottuu ohkasee kapulaa nii ei oo... Niin, ja kannattaa suhtautua varauksella ihmisiin, jotka suoralta kädeltä teilaa tietyt merkit, tai sitten suureen ääneen ylistävät jotain tiettyä merkkiä kaikkien muiden yli. "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative | |
![]() 19.07.2003 16:38:25 | |
huh huh mitä tekstiä tuli 11-vuotiaan silmille! kyseinen tyttö ei tiedä rummuista mitään ja täällä porukka alkaa jo selittään, minkä kokosta pönttöä, mitä kalvoja, keppejä, peltejä ja varmaan vielä minkävärisiä pultteja pitää/kannattaa käyttää... ja sitten vielä, että niistä pitää valita omaan tyyliin, makuun ja musiikkiin sopivat vehkeet. Tulitteko ystävät kalliit yhtään ajatelleeksi että lapsiraukka ei luultavasti tiedä mitä joku kalvo edes tarkoittaa... ja sitten että "rumpuihin pitää pistää semmonen 1000 euroa ettei tarvi myöhemmin katua..." Voi jumatsuikkelis sentään! On siinä jo tytön pää pyörällä ja iskän/äiskän lompakko ahtaalla! jos on 11-vuotias, eikä ole ikinä rumpua nähnytkään niin ei ikinä, siis IKINÄ, pidä mennä heti syytämään niin pirusti rahaa ekoihin rumpuihin. Pääasia että saa jollain satasella kahdella jonkunlaiset laatikot, mitä takoa, tai sitten ei luo vielä ajatustakaan omien rumpujen ostoon. ei kukaan tuon ikäinen (enkä kyllä minäkään) voi omaksua kaikkien rumpurojujen tai yhtään minkään uuden alan saloja kahdessa minuutissa. Tai edes kahdessa kuukaudessa. Siis olettaen ettei tiedä yhtikäs helekutti mitään koko asiasta. “’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.” | |
![]() 19.07.2003 16:45:13 | |
Et tod.ole liian vanha. Soiton aloittamiseen ei ikinä voi olla liian nuori/vanha. Jos olen huomaamattani kuollut,keneltä kysyn kelloa?-Pablo Neruda. | |
![]() 19.07.2003 17:48:08 | |
huh huh mitä tekstiä tuli 11-vuotiaan silmille! kyseinen tyttö ei tiedä rummuista mitään ja täällä porukka alkaa jo selittään, minkä kokosta pönttöä, mitä kalvoja, keppejä, peltejä ja varmaan vielä minkävärisiä pultteja pitää/kannattaa käyttää... ja sitten vielä, että niistä pitää valita omaan tyyliin, makuun ja musiikkiin sopivat vehkeet. Hyvä Mikko, juuri näin. Ärsyttää, kun joidenkin päähän ei mahdu se, että aloittelijoille ei heti ahdeta saatana kaiken maailman "stäkkää sit se sun 14¨ chinas 8¨ splashilla" -asiantuntijalausuntoja. Te, joihin edelliset kuvaukset sopivat, takaisin mittaamaan kikkeliä siitä. | |
![]() 19.07.2003 18:11:17 | |
Jos 1000e on liian kallis voi tietysti ostaa vaikka new soundit ja 302 pellit. Sitte selvitää noin 700e. Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa | |
![]() 20.07.2003 02:10:50 | |
Mä oon 11 ja olen halunnut jo pitkään alkaa soittaa rumpuja. Onko se jo liian myöhäistä? en tiedä rummuista mitään ja niitten hinnesta. En tiedä missä on helsingissä musakauppa ja musakoulu. Suoraan sanottuna en tiiä mitään rummuista!! :( Ei oo tosiaankaan yhtään liian myöhäistä. Ja et välttämättä tarvi heti omia rumpujakaan. Olisko sulla mahdollisuutta vaikkapa koulussa päästä testaamaan rumpujensoittoa? Sais näin vähän tuntumaa. Helsingistä löytyy varmasti myös jos jonkunnäköistä opetusta/ohjausta joten hyvältä näyttää=) Hommaa alkajaisiksi vaikka rumpukapulat itelles. Siitä itsekkin aloitin. Sitten vain jotain pahvilootaa takomaan hullun vimmalla=) Setit kuntoon, setit kunnossa!! Omakuvassa uusi setti keikalta 13.7.2003 | |
![]() 20.07.2003 02:17:25 | |
Koskaan ei ole liian myöhäistä....vanhempana saattaa vain olla vaikeampaa oppia :D 11-vuotiaana on aivan loistavaa aloittaa... Ou Behave. | |
![]() 20.07.2003 02:56:01 (muokattu 20.07.2003 02:57:34) | |
Juu, 10-12 vuotiaana oppii "tutkitusti" parhaiten, mutta myös kiinnostus saattaa lakata helpommin, toivotaan, että näin ei käy :). Setti saa alottelijalle nyt varmaan olla ihan kuinka huono vaan, voipahan miettiä sitten myöhemmin että miten merkitsevä harrastus se itselleen on ja minkä verran siihen tahtoo oikeasti panostaa. laavassa on ikävä saatanaa. | |
![]() 20.07.2003 11:50:34 (muokattu 20.07.2003 11:57:27) | |
huh huh mitä tekstiä tuli 11-vuotiaan silmille! kyseinen tyttö ei tiedä rummuista mitään ja täällä porukka alkaa jo selittään, minkä kokosta pönttöä, mitä kalvoja, keppejä, peltejä ja varmaan vielä minkävärisiä pultteja pitää/kannattaa käyttää... ja sitten vielä, että niistä pitää valita omaan tyy Juuri tätä hain omalla kirjoituksellanikin, ei aloittelijalle ruveta selittäämään rumpujen koista sun muista älyttömistä. Hyvin kirjoitettu Mikko! "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)