Aihe: Gallup:Perinteinen vai vastakkainen ote?
1
juoni
24.03.2003 22:22:42
Eli kummalla otteella soitat (jos kummallakaan) ja miksi näin toimit? Itse olen kovasti harjoitellut perinteistä, koska kaikki kovat rumpalit soittaa niin..
Aimo
24.03.2003 22:32:10
Yleensä vastakkaisella.
Joskus tulee harjoituksissa pistettyä kiusallaan perinteisellä jotain beatles komppia..
welho
24.03.2003 23:44:15

Vastakkainen on mun ote.

Armeijassa treenasin tuota perinteistä ja tänäpäivänä sitä tarvii lähinnä sambahärdelleissä caixaa soittaessa.

Tekniikka/kontrolli mulla on kyllä tuon otteen kanssa todella alkeellinen mutta, parempi kun ei mitään=)

Setinkanssa ei ole tullut juurikaan käytettyä. Ehkä joskus jossain aivan yksinkertaisimmissa jutuissa ja ainoastaan sen visuaalisen ilmeen takia.
Vispilävatkauksessa tuo perinteinen voisi tosin toimia allekirjoittaneella paremmin kuin vastakkainen mutta, enpä ole tuohonkaan vielä ehtinyt panostaa!

Paljon on vielä opittavaa=)
Setit kuntoon, setit kunnossa!!
Epämuusikko
24.03.2003 23:46:43
Vastakkainen on mun ote.

Armeijassa treenasin tuota perinteistä ja tänäpäivänä sitä tarvii lähinnä sambahärdelleissä caixaa soittaessa.

Tekniikka/kontrolli mulla on kyllä tuon otteen kanssa todella alkeellinen mutta, parempi kun ei mitään=)

Setinkanssa ei ole tullut juurikaan käytettyä. Ehkä joskus jossain aivan yksinkertaisimmissa jutuissa ja ainoastaan sen visuaalisen ilmeen takia.
Vispilävatkauksessa tuo perinteinen voisi tosin toimia allekirjoittaneella paremmin kuin vastakkainen mutta, enpä ole tuohonkaan vielä ehtinyt panostaa!

Paljon on vielä opittavaa=)

Mulla melk. täysin sama juttu
www.stileproject.com
FakeAssGay
25.03.2003 00:14:32

Testi käynnissä!
?
Mikko A
25.03.2003 17:12:35 (muokattu 25.03.2003 17:13:01)
Ihan tavallisellisella matchedilla. Lainatakseni erästä tuttua basistia: "Soita ku Mies!!"

EDIT: Hienosäätöä =)
I rule...
Kulkunen
25.03.2003 18:49:27
Matched grip on mun rattoni, tai jotain. Perinteisellä on tullut kokeiltua, mutta virveli on normaalisti niin alhaalla, että ei siitä perinteisen tyylin soitosta tule mitään. Padiin olen harjoitellut jonkin verran, esim. Wecklin neuvoja (ensin kämmen alaspäin pelkillä sormilla soittaen, siiten käännetään vasta kämmen ylöspäin). Ei kylläkään luista siihenkään. Tunneilta voisi oppiakin jotain, mutta ei mulla oo rahaa mennä tunneille.
"Vasen." -Turkulaisen kartanlukijan viimeiset sanat.
bluesman86
26.03.2003 10:06:47
normaali mutta vaillä myös vastakkainen.
Rock Rock
lkx
26.03.2003 14:23:38

Ei toi wecklityyli o oikeen mulle. Tää matched grip (?) on mun ote.
There is no spoon...
Aegis
27.03.2003 08:48:15
Käytän vastakkaista. En oo ikinä oikeen tajunnu sitä perinteistä tai sitä mitä etua sen haldaamisesta on. Joku voisi varmaan selittää.
Olis varmaan hauskan näköstä soittaa heviä perinteisellä otteella.
You are the all-singing, all-dancing crap of the world -Tyler Durden-
juoni
27.03.2003 18:30:01
Ei kai sen perinteisen osaamisesta mitään hyötyä ole, kunhan antaa jazzahtavan vaikutelman. No joo, homman alkuperähän on marssimusiikissa, jossa virveliä kannetaan vasemmalla puolella, joten vasen käsi joutuu hieman erikoiseen kulmaan ja tästä johtuen kapulaa pidetään niin kuin pidetään. Setissähän taas ride on oikealla ja sitä on hankalampi soittaa, jos oikeakin on "väärinpäin", onhan tosin noitakin jazz-hirmuja, joilla tuollaista näkee. Itse olen kyllä huomannut, että 16-beattia on jopa helpompi (!) soittaa perinteisellä.
miän vain
28.03.2003 18:49:11

Matched on mulle parempi. Vispilähommissa käytän välilä perinteistä, silloin kun on pelkkää virvelisoittoa. Mutta harvemmimpa sihvilöillä nykyään tulee vedettyä.

Matchedista on muuten eri versioita. Mulla on grippi yleensä peukalon ja keskisormen välissä, peukalon ja etusormen väli kiinni. Joitain juttuja vedän grippi peukalon ja etusormen välissä ja väli auki. Joskus peukalo ylöspäin, joskus sivulle, välillä eri käsissä eri lailla. Tarkkailkaapa, on aika kiinnnostava huomata.
O jee! *NAX*
Triskal
28.03.2003 23:13:03

Käytän vastakkaista. En oo ikinä oikeen tajunnu sitä perinteistä tai sitä mitä etua sen haldaamisesta on. Joku voisi varmaan selittää.
Olis varmaan hauskan näköstä soittaa heviä perinteisellä otteella.

Olen kokeillut. Se on kivaa. Paitsi että minua meinaa sattua käteen välillä. Taidan pitää kapuloita väärin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)