Aihe: Kuinka kauan kesti että totesit:
1 2 3 4
deepsleeper
08.05.2003 11:36:37
"Hitto! Mähän olen hyvä kannuttaja?"

Ja kuinka usein olit harjoitellut päästäksesi toteamaan tuon?

Kiinnostaa siksi että juuri aloittelevana haluan saada osviittaa siitä miten pitkä projekti on edessäni!

Ja joo joo, opettelu on ikuista, mutta siis kauanko sinulla meni että itseluottamus kykyihisi on sitä tasoa että: "Nyt kylä lähtee.."

Peace
allapollo
08.05.2003 11:45:18
Aina välillä sitä luulee, että nyt sitä on jo kovalla tasolla ja oon kova rumpali mutta sitten tulee joku juttu, esim. omalla kohdalla viime kertaiset nauhoitukset, joka potkii päähän kuin hirvi. Kun on tehnyt kymmeniä ottoja ja ei saa kappaleita kulkemaan niin kyllä siinä taas luulot karisevat. Valitettavasti. Ehkä tästä taas joskus nousuun.
Muusikoiden.net-poliisit on natsisikoja!
AP
08.05.2003 12:34:53
"Hitto! Mähän olen hyvä kannuttaja?"

Ja kuinka usein olit harjoitellut päästäksesi toteamaan tuon?

Kiinnostaa siksi että juuri aloittelevana haluan saada osviittaa siitä miten pitkä projekti on edessäni!

Ja joo joo, opettelu on ikuista, mutta siis kauanko sinulla meni että itseluottamus kykyihisi on sitä tasoa että: "Nyt kylä lähtee.."

Peace

Vastaus kolmannen virkkeen kysymykseen: elinikäinen projekti.

...ja jos alkaa tuntua siltä, että nyt voisi todeta itsekin olevansa hyvä, voi katsella pätkän esim. Buddy Richin tai Dave Wecklin sooloilua (imuroitu tietysti drummerworld.comista) ja taas maistuu treenaaminen.
e r s k i
08.05.2003 12:44:01
Kyllä se on ainakin mulla niin, että kun toteaa että "nyt toimii!!", niin eipä mee kauaakaan kun huomaa olevansa aivan paska soittaja, lisäksi monet jutut ei enää toimi, ellei treenaa säännöllisesti ja pidä yllä soittorutiinia.
Speedy
08.05.2003 13:05:41

Aina oppii lisää, eikä koskaan ole täydellinen rumpali... no niin.. sehän kävikin jo ilmi..

Yleensä jos alkaa olla sitä mieltä, että nyt olen aivan huippu, niin oman soiton nauhottaminen ja kuunteleminen palauttaa aika nopeasti maan pinnalle..=) Mutta taas jos kuuntelee vanhoja äänityksiä, niin kyllä sillon tuntee olevansa hyvä..=) Mutta taas jos kuuntelee Wekkeliä taikka Philipsiä, nii kummasti tuntee ittensä pieneks..=/

Mutta kyllähän itsekunnioitusta pitää sen verran olla, että pystyy ainakin iteselleen sanomaan, että on hyvä..=I
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Triskal
08.05.2003 13:11:04

Täydellinen - hyvä

Kaksi eri asiaa.
e r s k i
08.05.2003 13:25:29
Oman soiton äänittäminen/kuuntelu kriittisesti on tosiaan aivan saakelin hyvä tapa kehittää soittoaan.
Burt Cokain
08.05.2003 13:31:41
sillon kun blitzgrieg pop irtoo, niin omaa kaiken tarpeellisen musiikin saralla....
Mikael
08.05.2003 14:11:39 (muokattu 08.05.2003 14:11:51)

koin tuon hyvin nopeasti, mutta pian sitten totesin olevani hyvin värässä...

jotenkin tuntuu siltä, että mitä enemmän oppii sitä vähemmän sitä tuntuu osaavan. "tieto lisää tuskaa" -fraasi pitää tässä asiassa kutinsa.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Roberto
08.05.2003 15:42:14

Joku viisas sanoi joskus, että ensin pitää opetella kaikki ja sitten unohtaa kaikki oppimansa ja pelkästään soittaa.

Itse oon kelannut ton niin, että jos joutuu ajattelemaan soittaessaan, ni ei tuu toimimaan.
jussiohman
08.05.2003 16:00:50
Joskus kun kuulee omaa soittoaan ni se ei paljoa itsetuntoa hivele.
älävitulesaatana!!
Mikko A
08.05.2003 17:30:03
Joskus kun kuulee omaa soittoaan ni se ei paljoa itsetuntoa hivele.

Mulla tuo on lähinnä päin vastoin. Kun itse soittelen niin ajattelen joskus että ei saatana, pitäiskö myydä rummut ja lopettaa koko soitto, mutta sitten joskus hyvien nauhoitettujen jamien jälkeen huomaakin että ihan hyvältähän tuo kuulostaa, vaikken tosiaankaan ole hirveän tekninen. Fiiliksellä soitto on paljon kivempaa ja antoisampaa kuin se että koko ajan laskee tahtia ja miettii fillit etukäteen.

Koska oon *todella* laiska treenaamaan, niin ajattelen, että jos pysyn bändin mukana koko biisin ajan ilman suurempia mokia, niin olen hyvä.
I rule...
FatSam
08.05.2003 17:33:33

Totean ton aina krapulas, varsinki jos on pieni pöhnä päällä vielä. Seuraavana päivänä todetaankin sitten jo ihan päinvastaista... Sama pätee kitaran soittoon.
It started as a whisper, now try to dodge this roar...
Jaska
08.05.2003 23:36:37
joo, onhan se niin että välillä menee hienosti ja sitte painaa vahingossa videot -tiedostosta väärää tiedostoa ja sattuu taas näkemään kauhupätkän Tory Royster Junior
juoni
09.05.2003 18:22:29
Joku viisas sanoi joskus, että ensin pitää opetella kaikki ja sitten unohtaa kaikki oppimansa ja pelkästään soittaa.

Itse oon kelannut ton niin, että jos joutuu ajattelemaan soittaessaan, ni ei tuu toimimaan.

Näinhän se on. Tuppaa vaan aina menemään tekniseksi rumpusooloksi kaikki soitto. Ei oikeen muu orkesteri tykkää...
jussijoe
10.05.2003 13:14:45

joo, onhan se niin että välillä menee hienosti ja sitte painaa vahingossa videot -tiedostosta väärää tiedostoa ja sattuu taas näkemään kauhupätkän Tory Royster Junior

mulla on tuo ja saa kyl kummasti itsetunnon laskemaan, ku 12 vuotias tyyppi... joo voisin uppia sen nettiin niin saisitte tsekata ton...
Cock n' roll!
wille_eemeli
17.05.2003 09:07:42
sillon kun blitzgrieg pop irtoo, niin omaa kaiken tarpeellisen musiikin saralla....

Jumalauta! Nyt puhuu mies vähän mutta asiaa. Toki on kiva osata soittaa EHKÄ jotain muutakin, mutta tuosta se ei paljoo parane.. :D
Epämuusikko
18.05.2003 13:32:27
Toivottavasti ei ikinä tule tuollaista tunnetta. Mistä silloin
saisi treenimotivaatiota???

M.Ketola: "Silloin, kun omat jutut alkaa kuullostaa hyviltä,
on asiat huonosti". Näin on.
www.stileproject.com
petkle
19.05.2003 15:35:07 (muokattu 19.05.2003 15:36:46)
Melkein jo luulin noin kunnes ostin md:n. Tultiin kovaa takaisin maanpinnalle kun rytmi ontui kuin.. kuin.. no eipä tule mieleen. Klassisesta tausta johtuen olen tottunut ottamaan rytmin jonkulta "johtajalta" ja bändihummissa aiheuttaa pientä ongelma että kuuntelen rytmin kitaristilta, joka tekee saman minulle.
Loony
19.05.2003 18:36:22
Olen soittanut 8 vuotta eikä vielläkään tunnu että olisin hyvä rumpali. En kyllä ole niin ahkerasti harjoitellutkaan..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)