Aihe: Zildjian - 16" Z-Custom Rock Crash ja muut
1
m.e.a.n
25.12.2003 22:48:40
Zildjian - 16" Z-Custom Rock Crash
niin oliskohan hyvä ?? Hyvää on noista z-customeista on kuulunut , mutta pienen kaupungin huono valikoima ja en pääse sitä testaamaan. Musiikki tyyli lähinnä rankka rock tai taittuupi melkeen metalliin miten sen nyt ottaa.. vai olisiko dimensionit tai sabianin aax. Mitä eroa muuten on sabianin aax:llä ja aa metal-x:llä.
Mikko A
26.12.2003 01:38:29
Jollainhan täällä noita Z custom rock crasheja oli parikin kipaletta ja sanoi, että mökä on julmettuakin julmetumpi ja helvetin kovaa pitää lyödä, että syttyvät. Osta vain suosiolla ohuempaa. Mikä IHME siinä on, että ainoa asia mikä näille rankkarock/hevi/metallirumpaleille pelleissä on tärkeää, on perkeleellinen meteli???!!! Ei voi tajuta. Tuskin ne bändin muut jäsenet ainakaan on samaa mieltä.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Alpha
26.12.2003 01:53:03
Jollainhan täällä noita Z custom rock crasheja oli parikin kipaletta ja sanoi, että mökä on julmettuakin julmetumpi ja helvetin kovaa pitää lyödä, että syttyvät. Osta vain suosiolla ohuempaa. Mikä IHME siinä on, että ainoa asia mikä näille rankkarock/hevi/metallirumpaleille pelleissä on tärkeää, on perkeleellinen meteli???!!! Ei voi tajuta. Tuskin ne bändin muut jäsenet ainakaan on samaa mieltä.

Just ja tiedustettu offtopic, mut mites noi Dimensionin Medium Thin Crashit soveltuu rankempaan paukutteluun, joka ei kuitenkaan ole tätä "halotaan halkoja" tyyliä?
Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni.
Niskamies
26.12.2003 09:33:28
Just ja tiedustettu offtopic, mut mites noi Dimensionin Medium Thin Crashit soveltuu rankempaan paukutteluun, joka ei kuitenkaan ole tätä "halotaan halkoja" tyyliä?

Hyvin toimii. Ohut symbaali syttyy helposti, joten hevimätkyttely toimii vaikka vispilöillä. Sekä komppaus että aksentit.
Hanki Presari ja ole tosimies!
AoA
26.12.2003 12:32:18
Ainakin yhdellä tuttavalla halkesi tuommoinen crash parilla kolmella treenikerralla monesta kohtaa ja sitä on kyllä porukalla ihmetelty. Ihan rokkiahan soiteltiin että ei mitään kummempaa mättöä.
Myyn tuliteränä _käyttämättömän_ Zildjian A-Custom 8'' Splashin. Tarjoa!
Aimo
26.12.2003 14:29:25
Ainakin yhdellä tuttavalla halkesi tuommoinen crash parilla kolmella treenikerralla monesta kohtaa ja sitä on kyllä porukalla ihmetelty. Ihan rokkiahan soiteltiin että ei mitään kummempaa mättöä.

Yhdellä tuttavalla myös varsin päreinä on.
Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin.
Bacchus
26.12.2003 18:58:38

Luultavasti paskasti. Thineissä ja medium thineissä on mun mielestä muutenkin liian heiveröinen ääni mihinkään vähänkään raskaampaan.
"Life sucks, and then you fucking die you know."
Mikko A
26.12.2003 21:17:39 (muokattu 26.12.2003 21:18:34)
Luultavasti paskasti. Thineissä ja medium thineissä on mun mielestä muutenkin liian heiveröinen ääni mihinkään vähänkään raskaampaan.

Sehän nyt riippuu ihan siitä, miten niitä lyö. jos koko ajan mättää täysillä, niin ei varmasti toimi, mutta kun hallitsee dynamiikan niin kyllä voi vetää heviä vaikka kuinka ohuilla pelleillä. Ja sitten kun mätetään, niin mätetään mieluummin vain sitä bassaria hiukka stydimmin aksenttikohtiin, niin johan tulee ohkasiinkin pelteihin roimasti lisää potkua.
WyW
26.12.2003 21:39:41

Mulla on yks kappale noita Z-custom rockkeja 18" myynnissä täällä Treellä... kandeis ehkä hakee pois suht halpaan hintaan!
Pööp.
Paas
26.12.2003 22:22:43
Sehän nyt riippuu ihan siitä, miten niitä lyö. jos koko ajan mättää täysillä, niin ei varmasti toimi, mutta kun hallitsee dynamiikan niin kyllä voi vetää heviä vaikka kuinka ohuilla pelleillä. Ja sitten kun mätetään, niin mätetään mieluummin vain sitä bassaria hiukka stydimmin aksenttikohtiin, niin johan tulee ohkasiinkin pelteihin roimasti lisää potkua.

Juuri noin. Mikko puhuu jälleen niin paljon asiaa että oikein päätä huippaa. :) Itse soitan heavyä ja käytän suhtkot ohuita peltejä koska ne soivat paremmin(herkemmin) ja kuulostavat symbaaleilta. En käytä siis mitään ihan paper thin tavaraa mutta suhtkot ohuita peltejä kylläkin. Jäsenkuvauksessani näkyy esim. Paiste Dimensions 16” medium thin crash ja Paiste Dimensions 10” thin splash. Ei ole mitään kattopellin paksuusluokan peltiä ja hyvin kestää kun vähän miettii miten niitä lyö eikä mättää hullunlailla. Kohentakaa tekniikkaa ja käyttäkää päätänne niin pellit kyllä pysyy ehjänä. Sittenhän se onkin eri asia jos visuaalisista syistä haluaa hakata peltejä pirun lujaa ja se niinikään "kuuluu" bändin tyyliin(esim. Tarot, rumpali antaa pelleille kyytiä oikein kunnolla mutta se kuuluukin sitten siihen bändin tyyliin ja hyvältähän se näyttääkin livenä).
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
m.e.a.n
26.12.2003 22:57:41
miteshän noi dimensionit mahtaa sopia paiste 802+ kanssa ?? Ja voin päätellä, kun en itse (muutamia innostuksia lukkuunottamatta) hakkaa pellejäni mitään olan takaa, että dimension vois olla se oikee... Kommentit tosta z-customista kuulostaa lähinnä juuri siltä mitä en halua.... Eli ettei kepit vääränä tarvi hakata niitä, että niistä saa jonkun laisen soudin tulee... Ja mites ton sarjan muut pellit ???
Paas
26.12.2003 23:04:20
miteshän noi dimensionit mahtaa sopia paiste 802+ kanssa ?? Ja voin päätellä, kun en itse (muutamia innostuksia lukkuunottamatta) hakkaa pellejäni mitään olan takaa, että dimension vois olla se oikee... Kommentit tosta z-customista kuulostaa lähinnä juuri siltä mitä en halua.... Eli ettei kepit vääränä tarvi hakata niitä, että niistä saa jonkun laisen soudin tulee... Ja mites ton sarjan muut pellit ???

Mene musiikkiliikkeisiin testaamaan ja toteamaan itse mitkä pellit sinulle sopii parhaiten. Mutta neuvoisin kyllä kuitenkin unohtamaan kaikki z-customit. :)
Takatukat kunniaan!
m.e.a.n
27.12.2003 15:35:15
Mutta ei ole mahdollisuutta mennä liikkeeseen, enkä ajatellut mitään montaa sataa kilometriä tämän takia ajaa !!!
Mikko A
27.12.2003 17:22:06
Mutta ei ole mahdollisuutta mennä liikkeeseen, enkä ajatellut mitään montaa sataa kilometriä tämän takia ajaa !!!

Siinä tapauksessa suosittelen noita Sabianin AAX:iä, minkä perään itsekkin haikailit. Metal-x:stä (vai mitä ne nyt oli) en tiedä mitään, mutta normaali AAX:t on kyllä pirun herkkiä ja hyväsoundisia ainakin mun mielestä.
ltg
29.12.2003 10:40:55
Siinä tapauksessa suosittelen noita Sabianin AAX:iä, minkä perään itsekkin haikailit. Metal-x:stä (vai mitä ne nyt oli) en tiedä mitään, mutta normaali AAX:t on kyllä pirun herkkiä ja hyväsoundisia ainakin mun mielestä.

Juu, ainakin nuo AAXplosion -pellit syttyy tosi kivasti (lue:nopeasti) ja soundaavat mielestäni varsin mukavilta.
Ok, kuiske kuuluu, kuuluuko, no kuuluu kuuluu keksiukko.
Bacchus
29.12.2003 17:48:31
Sehän nyt riippuu ihan siitä, miten niitä lyö. jos koko ajan mättää täysillä, niin ei varmasti toimi, mutta kun hallitsee dynamiikan...

Mun kommentissa ei ollutkaan pointtina kestävyys vaan ääni. Eli omasta mielestä thinit ja medium thinit kuulostaa heavyssä aivan liian heikoilta sihahduksilta. Totta kai mikityksillä voi pelata vaikka kuinka, mutta... Itsellä soittotuntumakin kyllä kärsis jos joutuis crashejä lyömään ihan hissutellen, niinku splashejä naputtelis. Myönnettäköön että en kyllä ihan helällä kädellä rumpuja käsittele, en kyllä olan takaa pieksekään mutta vähän raskaskätinen joo...
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
Mikko A
29.12.2003 20:51:18
Mun kommentissa ei ollutkaan pointtina kestävyys vaan ääni.

No niinpäs oli minunkin kommentissa... Siis ääni.
Bacchus
29.12.2003 21:57:42
No niinpäs oli minunkin kommentissa... Siis ääni.

Ah, sitten onnistuin missaamaan pointin täydellisesti (jälleen kerran).

Äänen puolesta thin-paksuiset pellit nyt vielä vähemmän heavyyn sopii. Mutta eiköhän oo aika laittaa piste tälle eipäs/juupas-taistolle.
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
Mikko A
29.12.2003 23:47:37
Mutta eiköhän oo aika laittaa piste tälle eipäs/juupas-taistolle.

Ihan miten vaan :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)