Aihe: Paiste Signature Series Fast Crash 14" ?
1
kanninen
24.01.2004 13:47:01
Tervehdys!

Onko kokemusta yo. pellistä?
Tarkoitus olisi hankkia crash, jota voisi soittaa tuikan hardrockin lisäksi myös rauhallisemmissa ympyröissä. Hiukan aavistelen, että tuo pelti olisi 14-tuumaisena jo hiukan liian "splash" rankempaan musaan.

terv. Anssi K.
Paas
24.01.2004 16:53:38
Itse en kyllä ottaisi(no ottaisin jos ilmaiseksi saisin mutta en ostaisi) noin pientä chrashia jos on tarkoitus soittaa hiukankin kovempaa kamaa. Pienin pellinkoko mitä suosittelen tuollaiseen käyttöön on 16". Signature fast crashit ovat kyllä todella upeita symbaaleja. Siinä minun mielipiteeni.
Takatukat kunniaan!
Speedy
24.01.2004 17:29:42

Joo ei oikein moiseen musiikkin, ainakaan Fast Crashia, koska se on niin ohut.. Joku paksumpi voisi mennäkkin ton kokosenakin.. Muuten erittäin hyvä pelti..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Niskamies
24.01.2004 18:44:28
Joo ei oikein moiseen musiikkin, ainakaan Fast Crashia, koska se on niin ohut.. Joku paksumpi voisi mennäkkin ton kokosenakin.. Muuten erittäin hyvä pelti..=I

Mä taas valitsisin Fast crashin. Jos soitetaan jotain nopeeta, niin ohut symbaali syttyy paljon nopeammin kuin paksu, mikä on hyvä. Jos symbaalilla ei ole tarpeeksi volyymiä, niin ainahan sen voi keikalla mikittää kovemmalle.

Ton syttymisen takia mun paksuimmat symbaalit on mediumia, tai siis aina tulee olemaan. Vaikken heviä enkä mitään hirveen nopeeta soitakkaan.
Hanki Presari ja ole tosimies!
Rokki Rumpali
24.01.2004 19:16:43
Ei kannata nuin pientä
Jumaliuta elkää kiusatko!
Speedy
25.01.2004 15:52:38

Mä taas valitsisin Fast crashin. Jos soitetaan jotain nopeeta, niin ohut symbaali syttyy paljon nopeammin kuin paksu, mikä on hyvä. Jos symbaalilla ei ole tarpeeksi volyymiä, niin ainahan sen voi keikalla mikittää kovemmalle.

No kyllähän sitä voi moisia Fasteja laitaa, vaikka soittaskin heviä.. mutta noin pienestä ei varmasti lähde niin kovaa ääntä, että se kuuluisi muitten seasta.. Toisaalta jos kaikki muutkin olisivat vastaavalla volyymillä olevia, niin mikäs siinä.. Mutta taas miten mikittää se yksi pelti sieltä muitten joukosta niin, että se kuuluisi keikalla.. Tai jos kaikki on Fasteja, niin miten sen saa kuulumaan tarpeeksi, myös sinne lavalle.. Ja varmaan rumpali itsekkin haluaa kuulla ne pellit, joten se sitten mättää niitä siinä kuulemisen toivossa kovemmin, mutta miten kauan sitten moiset ohuet pellit kestää mättöä..=I

Toisaalta, siihen "nopeean" mussaan, nopeahan voi olla vaikka jatsia johon ne sopii erittäin hyvin.. Mutta käsittääkseni tässä puhuttiin nyt enempi raskaammasta musiikista..=I

Esim. joku Mellow sarjan 14" olis mun mielestä paljon parempi.. Mutta kukin tykkää mistä tykkää.. Itse an laittaisi noin pientä ja ohutta hevi kattaukseen..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
miän vain
26.01.2004 11:20:31

pieni on, kuten sanottu.

18" fast:ia voin suositella mihin vain. Paitsi Tarotille.
Youni
26.01.2004 18:47:37
No metallimusiikissa kun paiskoo peltejä joka väliin, niin lyhyt sointi on myös plussaa. Kyllä tuollaista kelpaisi läiskiä.
AP
27.01.2004 09:32:23
Mielestäni 14" Fast Crash sopii tosi hevimiehellä jopa splashin korvikkeeksi. Kyseessä on esimerkiksi 2002-sarjan isoja splasheja nopeammin syttyvä ja heleämpiääninen pelti.

Mainittakoon, että Fast Crashit toimivat kyllä ihan krässeinäkin mainiosti mm. paikoissa joissa äänentason kanssa on oltava varovainen. Esimerkiksi joillekin tanssikeikoille tai mihinlie pieniin salonkeihin on vaikea keksiä paremmin sopivaa peltiä. Pienen Fast Crashin äänellä ei ole kovin helppoa peittää mitään muuta ääntä alleen.

Itse peltihän on kuten todettua, nopeasti syttyvä + vaimeneva ja ääneltään jotenkin "soliseva". Mellow Crasheista en itse ole niin innostunut, mutta kokeilemallahan tämäkin selviää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)