Alpha 08.01.2004 08:47:07 | |
---|
Tuosta Taman katalogista noita katsellut, mutta missään liikkeessä en niihin ole törmännyt? Liian kädetön, että alkaisin itse tekemään.. Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni. |
Drummer666 08.01.2004 08:50:28 | |
---|
Hmm... Ittelläkin olis kiinnostusta noihin octoihin, ja tuo aivo puoli ei anna tilaisuutta yrittää tehä itte... Mutta eikö josai musaamuaailmassa ollu noita joskus ainakin? en sano varmaksi... "kyllä vain, minulla on enään vain muutama hassu triljoona, horjun tuhon partaalla." -Roope Ankka |
Alpha 08.01.2004 11:30:38 | |
---|
Melkeinpä kaikkien liikkeiden sivut kahlattu läpi...eikä octobanin octobania löydy. Thomannin sivuillakaan ei ole. Jos jollain olis jonninmoista tietoa octoja myyvistä liikkeistä sekä hinnoista, ni olisin erittäin kiitollinen. Teettäminen tulisi niin pirun kalliiksi, että sen voi unohtaa. Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni. |
lkx 08.01.2004 11:53:45 | |
---|
Ei niitä valmiina varmaan löydy mistään, menee tilaushommiksi. Kukas kaveri se oli joka mainosti niitä Peace oktoja sillon aikasemmin? Puhu että olis jotain tulossa... Olisko semmonen hyvä vaihtoehto, jos tilaa putken sopivissa pätkissä ja teettää poraukset ja viisteet muualla? Tuli vaan mieleen, ettei välttämäti tu kauheen kalliiks. Akryyliputkee vaan ja silleen. Mäkin teetin poraukset Peesulla Kunikundassa, kun en itse viittinyt ruveta sohlaan. Tulipahan just eikä melkein. Viisteet tehtiin broidin kanssa jyrsimellä. Mutta jos on on peukalo keskellä kämmentä niin sitten on peukalo keskellä kämmentä... hehheh. :P There is no spoon... |
Paas 08.01.2004 17:39:14 | |
---|
Noita taman octoja voipi ainakin tilata levytukun(maahantuoja) kautta. Ittekkin olen hiukan noita katellu mutta ei ole tullut hankittua. Takatukat kunniaan! |
LumPus 08.01.2004 21:48:42 (muokattu 08.01.2004 21:53:22) | |
---|
no niin... elikkäs meille Espoon Musiikkiin tulee PEACE Percussionin octoja myyntiin, melkoisen iso nippu tulossa. Osa teistä on jo moiset tilannutkin. Saapumis päivää en tiedä, koska maahantuoja on reilusti myöhässä. Odottelemma niitä pikapuoliin. Neljä erilaista paria, kaikki sis. telineet, hinnat vahvistamatta mutta koon mukaan NOIN 90€-130€ PARI. eli suht edullisia. putket alumiinia vs. esim Tamalla muovia. saundi varmasti toimiva. pahoittelen mainostusta mutta itseppähän pyysitte =) Edit: niin ja taman hinnat on n.1250-1350€ neljän setti. meidän kautta yks kaveri kerran tilannu, ehkä viisi vuotta sitten ja tukussa muistavat sen tyypin vielä nimellä "hän joka tilasi octot" eli harvakseltaan niitä tilaillaan. itse muuten tein octot akrylliputkesta, alusta loppuun itte ja tuli hyvät. ihan vaan jos joku epäilee ettei itse saa laatua aikaan.. Viekö elämä liikaa aikaasi? |
Paas 08.01.2004 23:00:19 | |
---|
Edit: niin ja taman hinnat on n.1250-1350€ neljän setti. meidän kautta yks kaveri kerran tilannu, ehkä viisi vuotta sitten ja tukussa muistavat sen tyypin vielä nimellä "hän joka tilasi octot" eli harvakseltaan niitä tilaillaan. Jumalauta! On siinä hintaa. En osannut kuvitellakkaan että olisivat noin pirun arvokkaita. Mikäköhän niissäkin mahtaa maksaa? Takatukat kunniaan! |
Alpha 08.01.2004 23:03:03 (muokattu 08.01.2004 23:04:05) | |
---|
Mikäköhän niissäkin mahtaa maksaa? Se Taman logo siinä kyljessä. Niin ja ei tule tilattua noilla hinnoilla. Ehkäpä yritän sittenkin värkätä itse... Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni. |
lkx 09.01.2004 23:05:07 | |
---|
Tänään just studio Sound Supremessa todettiin että omatekoset akryylioktot kuulostaa ihan v***n hyvältä. Äänittäjä äänitti ekaa kertaa oktoja ja silti toimi. There is no spoon... |
Alpha 10.01.2004 10:31:17 | |
---|
Tyhmä kysymys, mutta... ...mistä hakea tarveaineet octoihin? Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni. |
LumPus 10.01.2004 12:53:27 | |
---|
muovialan yrityksestä putkea, akrylliputki toimii mainiosti. ulkohalkaisia 6". sitten musiikkikauppaan, ruuvipesät,ruuvit, muffit ja vanteet. parhaat vanteet ovat Taman octoban vanteet, noin á15€ mutta niitä (kuten muitakin) 6" vanteita on pirun vaikea saada. itse odottelin puoli vuotta että maahantuoja sai ne, eivätkä kai ottaneet edes yhtään ylimääräisiä.. sitten tietenkin maalit ,biltemasta, tuosta isojen miesten tiimarista, luonnollisesti.. tehdessä menee hermot ja varsinkin tarkka sahaus on vaikeaa. itse satuin löytämään arkistoista aivan loistavan sahan tähän tarkoitukseen. sitten hiominen ja tarkka työ...ai että oli ikävätä. mutta kun sai valmiiksi, oli mestarin fiilis. Viekö elämä liikaa aikaasi? |
U.F.O 10.01.2004 20:31:34 | |
---|
Terveppä terve :) Elikkä kukas tekikään ite ne octot ku tota jos sais vaikka niitä kokoja tai pituuksia tai muuta faktaa ku ajattelin tehdä ite semmosen ja oon aika palikka noissa tommosis hommis xD Niin kiitoksia jo etukäteen :) Jutellaan sit lisää ku vastaat :D Free your mind and your ass will follow!!. |
Paas 10.01.2004 20:46:18 | |
---|
Terveppä terve :) Elikkä kukas tekikään ite ne octot ku tota jos sais vaikka niitä kokoja tai pituuksia tai muuta faktaa ku ajattelin tehdä ite semmosen ja oon aika palikka noissa tommosis hommis xD Niin kiitoksia jo etukäteen :) Jutellaan sit lisää ku vastaat :D "LumPus" nimimerkki niitä vissiin väänsi. Takatukat kunniaan! |
U.F.O 10.01.2004 20:50:55 (muokattu 10.01.2004 20:58:40) | |
---|
Joo mä tota ajattelin et montakohan semmosta niiku kannattas tehdä? 4? Ja tota eikö ne oo ihan 6" kaikki paitsi et eri pitusii vaa? :) Edit: Nii tai toi neljä vaan tulee siitä ku simon phillaril o 4 :D heh... Mut siis tekeekö 4 mitää vai kannattaako se 4 tehdä? nii... Free your mind and your ass will follow!!. |
Paas 10.01.2004 20:59:11 | |
---|
Joo mä tota ajattelin et montakohan semmosta niiku kannattas tehdä? 4? Ja tota eikö ne oo ihan 6" kaikki paitsi et eri pitusii vaa? :) Tarpeen mukaan. Joillakin on ihan vaan 2 ja joillakin 4 tai enemmän. 6" tuumasia kaikki kyllä(ja eri pituisia). Takatukat kunniaan! |
lkx 10.01.2004 23:38:48 (muokattu 10.01.2004 23:43:29) | |
---|
Mulla on kolme setissä + kaks vararunkoo, jos haluu jossain vaiheessa vaihtaa tai hommata lisää osia. Putkien pituudet ovat muistaakseni: (30), 35, 40, 45 ja (50)cm (suluissa ne jotka ei käytössä). Tais olla tuo Lahtiplast mistä löyty sopivaa akryyliputkee ja nehän sen sahas sopiviin pätkiin valmiiks kun tilas. Värjäys toimi meikäläisellä ainakin niin, että mustalla spreijas läpinäkyvän putken sisäpuolen. Varmaan Taman oktovanteet on hyvät, mutta mulle ainakin riittää ihan tavalliset 6" joita hankin Kunikundasta suoraan Peesulta. Onko ne Taman vanteet jotenkin matalammat vai mikä niissä tekee eron tavalliseen? There is no spoon... |
U.F.O 11.01.2004 12:16:51 | |
---|
Nii siis sä oot vaan heittäny spreit sinne sisään?? Ymmärsinkö oikein et et oo maalannu niitä? :) Joo pitäis mennä käymää täs joku päivä kauppaa kyselee hintoja jne :) Jos se siitä sit lähtis :) Osaatko sanoo mitää sinnepäin hintaa niiku koko rojektista paljo tulis maksaa? Free your mind and your ass will follow!!. |
MoonDog 11.01.2004 17:02:21 | |
---|
Alkoi itseäkin kummasti kutkuttaa ajatus väsäillä itse octot jonain kauniina päivänä. Jos ne eivät mielettömiä maksa niin voisi muutaman väkästää. Kaipa siinä joka tapauksessa jokusen euron säästää TAMAn hintoihin verrattuna. :) Shit just doesn't happen, it takes effort. |
LumPus 11.01.2004 18:56:18 (muokattu 11.01.2004 18:59:33) | |
---|
no niin... eli ne vanteet on "matalammat" eli se reuna ei nouse oikestaan yhtään kalvon yläpuolelle.. helpottaa soittamista noin pienessä rummussa. ite värjäsin ne kyllä kummaltakin puolelta. mutta jos hyvä on niin silloin on hyvä =) eli kuten sanottu rummun halkaisia on 6", niitähän voi tehä niin paljon kun vaan jaksaa. ittellä on 3kpl, pituudet putkilla on 301mm,343mm ja 390mm, eli taman mittojen mukaan. soivat hyvin! eräs tärkeä kohde mihin pitää kiinnittää huomiota on reunaviisteen teko, itse hiomapaperilla rassasin, mutta pitää katsoa että se on täysin suora, muuten on vaikeata virittää... EDIT: niin ja hinnoista, oiskohan se ollu kamat (virityspesät,ruuvit ja muffit) noin 25€ sisältäen vanteen per putki, metri putkea 50-70€ en nyt muista ihan tarkasti, voin töissä tarkastaa.. jos nyt joku haluaa niin voin jossain vaiheessa kirjoittaa vähän tarkemman selostuksen koko projektista.. Viekö elämä liikaa aikaasi? |
U.F.O 13.01.2004 19:57:26 (muokattu 13.01.2004 19:58:14) | |
---|
Joo voisit kyl heittää lisää siitä tekemisestä. Oon nimittäin ihan tosissani tekees ny noita nii nii... Tota heitätkö vaik sähköpostii vai?? :) Kiitos jo etukäteen :) Free your mind and your ass will follow!!. |