anttitk 14.12.2003 18:00:07 | |
---|
Elikkäs mitä tapahtuu soudille, jos nappaa etutomien alakalvot kokonaan poes? Omaan swingstarssin pöntöt (tiedän, turha aukoa päätä :) ) , ja en meinaa niihin millään saada hyvää soundia, edes välttävää. ajattelin ko olen nähnyt jollain olevan alakalvot kokonaan pois, jotta voisko tästä olla minkäännäköstä hyötyä. Sillä sällillä oli nimittäin newsoundit, ja ne ainakin kuulosti paremmilta kun ns.t yleensä. TAi jos on jotakin muita hyviä vinkkejä miten parantaa soundia, pikkasen hevirokki suuntaan?? |
AP 14.12.2003 18:09:53 | |
---|
Elikkäs mitä tapahtuu soudille, jos nappaa etutomien alakalvot kokonaan poes? Omaan swingstarssin pöntöt (tiedän, turha aukoa päätä :) ) , ja en meinaa niihin millään saada hyvää soundia, edes välttävää. ajattelin ko olen nähnyt jollain olevan alakalvot kokonaan pois, jotta voisko tästä olla minkäännäköstä hyötyä. Sillä sällillä oli nimittäin newsoundit, ja ne ainakin kuulosti paremmilta kun ns.t yleensä. TAi jos on jotakin muita hyviä vinkkejä miten parantaa soundia, pikkasen hevirokki suuntaan?? Eipä kai noista Swinkuista välttämättä kannata päätä aukoa, jos ovat sitä vanhaa japanilaista sarjaa, about 80-luvun puolivälistä. Ne ovat nykyäänkin kelpo rumpuja, vallankin kun niitä saa ihan pilkkahintoihin. Yleisestihän tuo alakalvo on se, millä rumpua viritettäessä säädetään äänen väriä, "tonea", kun yläkalvolla säädellään sävelkorkeutta. Karkeasti logiikka meneekin niin, että "värinsäätökalvon" poistolla rummun äänestä lähtee se väri. Ainakin omasta mielestäni soundistä tulee jotenkin ponneton ja paperinen. Itsellä on parit Imperialstarin konserttitomit, ts. alkujaankin yksikalvoisiksi tehdyt tomit, ja niin isoissa (14" ja 15") rummuissa tuo yksikalvoisuus jo jotenkin toimii. 10-12-13-kokoisista en ehkä ottaisi irti. Kokeile ja kuulostele, huomaat kyllä eron. Itse lähtisin Swingstarien ääntä parantamaan ostamalla hyvät alakalvot ja lyöntikalvoksi jotain muuta kuin Pinstripeä. Ja sitten virittelemään. Pienessä treenikämpässä ei rummusta ilman teippiä välttämättä hevihenkistä lyhyttä "tömps"-ääntä saakaan, mutta jo kohtuullisen vähän soiva rumpu on isommalla areenalla tosi lyhytääninen. |
Kikka Korea 16.12.2003 22:42:42 | |
---|
Alakalvojen poistaminen on sellaista amatöörimeininkiä jota jotkut ammattilaisetkin kehtasivat mennä harrastamaan 20-40v sitten. Ja soundi oli sen mukainen... |
anttitk 16.12.2003 23:23:17 | |
---|
ookkei. asia tuli harvinaisen seleväks. Antti kiittää kun säästitte turhalta ruuvailulta ja pähkäilyltä. Vaikka parhaitenhan sitä homman sais selville ite kokeilemalla, mutta näiden perusteella jätän senkin säätämisen väliin. |
jussiohman 17.12.2003 09:52:22 | |
---|
Varmaan voluumi vähenee aika paljon. Kokeileppa leikata reikä alakalvoon:) Meillä on PA, meillä on bussi. Niitä ei kukaan meiltä vie. |
miän vain 17.12.2003 10:00:48 | |
---|
Joo, tai laita vain pieni reikä kuten basariin, ja mikki siitä sisään. Takuuvarma '70s -soundi. |
pasij66 17.12.2003 13:52:34 | |
---|
Elikkäs mitä tapahtuu soudille, jos nappaa etutomien alakalvot kokonaan poes? Omaan swingstarssin pöntöt (tiedän, turha aukoa päätä :) ) , ja en meinaa niihin millään saada hyvää soundia, edes välttävää. ajattelin ko olen nähnyt jollain olevan alakalvot kokonaan pois, jotta voisko tästä olla minkäännäköstä hyötyä. Sillä sällillä oli nimittäin newsoundit, ja ne ainakin kuulosti paremmilta kun ns.t yleensä. TAi jos on jotakin muita hyviä vinkkejä miten parantaa soundia, pikkasen hevirokki suuntaan?? Mulla oli omien artstar II pönttöjen kanssa vähän samanlaisia ongelmia. Totesin että johtuu tomien kiinnityksestä. Kun "roikotin" tomia vanteesta, sain siihen hyvä soundin kohtuu vaivattomasti. Mutta kun tomin kiinnitti telineeseen niin sointi loppui siihen. Ajattelin että, ei perkele, mikä mättää. Ostin rockstar sarjan "rimmssit" ja L-raudat. Tälläsin ne vahoihin pönttöihin ja toimii niinku junan vessa. Ja kalvothan hevimiehellä on tietty pin stripe. Että tällasia vinkkejä. |
Paas 17.12.2003 18:14:52 | |
---|
Mulla oli omien artstar II pönttöjen kanssa vähän samanlaisia ongelmia. Totesin että johtuu tomien kiinnityksestä. Kun "roikotin" tomia vanteesta, sain siihen hyvä soundin kohtuu vaivattomasti. Mutta kun tomin kiinnitti telineeseen niin sointi loppui siihen. Ajattelin että, ei perkele, mikä mättää. Ostin rockstar sarjan "rimmssit" ja L-raudat. Tälläsin ne vahoihin pönttöihin ja toimii niinku junan vessa. Ja kalvothan hevimiehellä on tietty pin stripe. Että tällasia vinkkejä. No jos kannut ei oikein tahdo soida niin pinstripet kun lyö vielä paikoilleen niin ei kyllä pahemmin soi jos vielä virittää matalalle. Takatukat kunniaan!
Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla! |
pasij66 22.12.2003 18:02:26 | |
---|
No jos kannut ei oikein tahdo soida niin pinstripet kun lyö vielä paikoilleen niin ei kyllä pahemmin soi jos vielä virittää matalalle. Mä sain kyllä mielestäni hiton hyvät soundit pin stripeilla kun laitoin noi star cast tomin kiinnitys systeemit. Uskomaton ero. ala kalvoina on ambassadorit. Hyvät joulut kaikille:) |
Paas 22.12.2003 18:34:22 | |
---|
Mä sain kyllä mielestäni hiton hyvät soundit pin stripeilla kun laitoin noi star cast tomin kiinnitys systeemit. Uskomaton ero. ala kalvoina on ambassadorit. Hyvät joulut kaikille:) Siis onhan ne pinstripet ihan hyvät mutta vertaappa läpinäkyvään emperoriin niin huomaat että emperorissa on paljon laajempi "viritysvara" jolla saa tomit soimaan. Jos haluaa aika dempatun soundin niin pinstripe ajaa kyllä asiansa mainiosti. Hyvät joulut sinnekkin :) Takatukat kunniaan!
Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla! |
pasij66 26.12.2003 11:15:22 | |
---|
Siis onhan ne pinstripet ihan hyvät mutta vertaappa läpinäkyvään emperoriin niin huomaat että emperorissa on paljon laajempi "viritysvara" jolla saa tomit soimaan. Jos haluaa aika dempatun soundin niin pinstripe ajaa kyllä asiansa mainiosti. Hyvät joulut sinnekkin :) Mulla oli ennen läpinäkyvät emperorit, ja ne oli kyllä hyvät lätyt, ei siinä mitään. Mä sit varmaan tykkään vaan vähän dempatummasta soundista. Iisiä uutta vuotta RUMPALEILLE :) |
lethus1 26.12.2003 13:27:11 | |
---|
Vaikea on kuvitella miksi helvetissä kukaan haluaisi dempata tomeja. Mitkähän ihmetomit ihmisillä on jos soi niin hyvin että häiritsee ? |
Sahanpurija 26.12.2003 15:40:11 | |
---|
Vaikea on kuvitella miksi helvetissä kukaan haluaisi dempata tomeja. Mitkähän ihmetomit ihmisillä on jos soi niin hyvin että häiritsee ? Tosta tuli mieleen Ala-asteen rummut. Semmonen betonibunkkeri missä ne on. Ei alakalvoja ja lyöntikalvot oikeen kireellä, ilman demppauksia. Ihan kauheeta kuultavaa ne kyllä on :D Emmä rummuista mitään tajua mutta kiva niitä on soittaa. Samassa setissä ihan valtava basari mitä ei ees uskalla kunnolla polkea ilman kuulosuojaimia. Keep your Eyes Wide Open, Moonchild.
We're going to Level Five to see One More Red Nightmare.
But first you must eat your Cat Food. |
Youni 29.12.2003 16:21:29 (muokattu 29.12.2003 16:22:00) | |
---|
Mun New Soundit on 80-luvun puolivälistä ja soi ihan kohtalaisesti...kyllä niillä harjoittelee. Olen saanut ne jopa sellaiseen viritykseen, että kyllä niitä kuuntelee. |
kampela 30.12.2003 19:17:41 | |
---|
Elikkäs mitä tapahtuu soudille, jos nappaa etutomien alakalvot kokonaan poes? Omaan swingstarssin pöntöt (tiedän, turha aukoa päätä :) ) , ja en meinaa niihin millään saada hyvää soundia, edes välttävää. ajattelin ko olen nähnyt jollain olevan alakalvot kokonaan pois, jotta voisko tästä olla minkäännäköstä hyötyä. Sillä sällillä oli nimittäin newsoundit, ja ne ainakin kuulosti paremmilta kun ns.t yleensä. TAi jos on jotakin muita hyviä vinkkejä miten parantaa soundia, pikkasen hevirokki suuntaan?? koklaa remon controlled sound kalvoja, niissä on semmonen lätkä kalvon alapuolella, tai hommaa jotain falam slameja(myytäviä lätkiä) niiden pinstripejen päällä ni johan tulee soundiin tarkkuutta. I´d give this life for just one day, to feel alive again one time before i die |
Keppis 03.01.2004 19:38:32 | |
---|
kokeile Ei tarvi olla hyvä, riittää että kuulostaa hyvältä. |
Jami 03.01.2004 20:19:19 | |
---|
Poista molemmat kalvot, käännä rumpu kyljelleen, laita trikkerit. Kyllä toimii. Riippuu tietysti onko koivurunko vai oikein vaahteraa. Aharistaa. Tämä saatanan lakeus.
Ei sen vertaa puuta jotta sais ittensä hirtettyä. |
Rokki Rumpali 24.01.2004 12:11:34 | |
---|
ei kannata, soundista tulee liian puinen! Jumaliuta elkää kiusatko! |
-Maza- 24.01.2004 13:58:00 | |
---|
Minkälainen on liian puinen soundi? |
Rokki Rumpali 24.01.2004 18:40:59 | |
---|
Hmm...en osaa selittää, mutta kyllä sen huomaa kun vastaan tulee=) Jumaliuta elkää kiusatko! |