Aihe: Vanha 60-lukulainen Slingerlandin setti tyrmäsi minut..
1
Paas
24.01.2004 19:30:39
Tänään rummunsoiton opettajani esitteli minulle vanhaa 60-luvun settiään. Slingerlandin setti oli kyseessä mutta tarkkaa mallia en tiedä. Runko on mahonkia ja siinä on vaahteraiset vahvikerenkaat. En ole koskaan ollut mitään vintage miehiä enkä muutenkaan ole pahemmin välittänyt vanhoista rummuista(varsinkaan niiden ulkonäöstä) mutta jumankauta että nuo kuulostivat hyvältä!
Bassari oli suht pieni(20") mutta siinä oli totisesti potkua vaikka muille jakaa(powerstroke3 lyöntipuolella). Tomit soundasivat todella hyviltä. Kokeilutilanteessa tomeissa oli kirkkaat pinstripet. Hieman löysempi vire mutta sen verran kireyttä kumminkin että tomit soivat hyvin. Täyteläinen ja tummahko sondi johtunee pitkälti mahonki rungosta. Soundi oli tosiaan tyrmäävä.
Takatukat kunniaan!
Outkast
24.01.2004 19:36:53
Vintaget on juu hyvän kuulosia.

Mun veljellä on sellaset broken glass väriset
60- luvun Gretschit ja ne todellakin soundaa hyvältä.
Timi
25.01.2004 14:39:58
Niinpä niin.Mistäköhän sais 24" etukalvon,mis olis vaikka valmis mikitys ja demppausreikä Slingerlandin teksti.Mul on joltain 70 luvulta valkoiset väriltään,kahdella pikkutomilla ja teräs virvelillä ja nykyään remon ambassador kalvoilla virvelissä liene kevlar kalvo,muistaakseni saaralta ostettu,en ole saanut rikki vaik melkein olen paiskonut tiiliskivellä.Ai ai kun osais vielä kunnolla virittää!
Jaska
25.01.2004 17:51:42
Niinpä niin.Mistäköhän sais 24" etukalvon,mis olis vaikka valmis mikitys ja demppausreikä Slingerlandin teksti.Mul on joltain 70 luvulta valkoiset väriltään,kahdella pikkutomilla ja teräs virvelillä ja nykyään remon ambassador kalvoilla virvelissä liene kevlar kalvo,muistaakseni saaralta ostettu,en ole saanut rikki vaik melkein olen paiskonut tiiliskivellä.Ai ai kun osais vielä kunnolla virittää!

Ostat sen 24" kalvon ja teet itse reijän ja sitte tilaat jostain vaikka amerikasta musakaupasta -jos ei suomesta saa- sellasen tarran missä lukee Slingerland
jee
Paas
27.01.2004 22:10:30
Jossain vaiheessa vois ostaa jostain jonku vanhemman kelpo setin jos jostain löytyisi "ylimääräistä" rahaa. Esim.
joku vanhempi slingerlandin satsi. Tarttis vaan ensin perehtyä niihin vähän paremmin että tietää mitä ostaa.
Takatukat kunniaan!
Jaska
27.01.2004 22:41:38
Jossain vaiheessa vois ostaa jostain jonku vanhemman kelpo setin jos jostain löytyisi "ylimääräistä" rahaa. Esim.
joku vanhempi slingerlandin satsi. Tarttis vaan ensin perehtyä niihin vähän paremmin että tietää mitä ostaa.

ja vaikka rahaa löytys niin niitä esim. 60-luvun Slingerlandeja tai Ludareita tai Gretschejä alkaa olla vaikea löytää.
jee
Magetsu
27.01.2004 23:12:43
Eikös näissä vintage-rummuissa nouse ongelmaksi, ettei ne enää kymmenien vuosien jälkeen tahdo pysyä vireessä vai onko tämä ihan yksilöllistä?
"Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru"
Timi
28.01.2004 09:26:08
Mullakin alkaa olla jo sellainen tunne,että tehdasvire on häipymässä?
Silvio Dante
28.01.2004 11:44:57

Jos ei muu auta: osta mieleinen 24" etukalvo sekä semmoinen mikitysreikävahvike. Teetä tai painata sitten jossain tarrafirmassa siihen logo. Muuten, minkä kokoiset tomit sun setissä on? Mulla on 24"BD/13"TT/14"TT/18"FT setti, ilman virveliä. Erikoisuutena lattiatomi, jossa neljä (4) jalkaa. Väri on semmoinen vihreä sparkle. Se kans 70-luvulta.
Just when I thought I was out, they pull me back in!
Timi
28.01.2004 13:30:26
Näyttäis olevan samaa kokoa ja isotomi on myös neljällä jalalla.Basari tuettu neljällä piikillä joista tosin en koskaan ole käyttänyt kuin kahta etummaista.Tomiteline on enenpi basarin etuosassa.On muuten kuvassa meidän sivuilla
www.triotimoroutasaari.net
Paas
28.01.2004 21:49:56
ja vaikka rahaa löytys niin niitä esim. 60-luvun Slingerlandeja tai Ludareita tai Gretschejä alkaa olla vaikea löytää.

No, tiedän kylläkin yhden kaverin jonka kanssa olen joskus käynyt rumpukauppaa. Hänen nurkissaan pyörii noita vintage rumpuja aina välillä joten tuskin olisi mahdotonta löytää settiä. Eihän niitä liikaa varmasti ole tarjolla mutta ajan kanssa varmasti löytää.
Takatukat kunniaan!
Mikko A
28.01.2004 22:11:45
Jos on hyviä vintagesettejä vailla, niin suosittelen kääntymään Mikkelin Jorman puoleen. Siltä niitä kyllä löytyy.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Paas
29.01.2004 15:37:12
Jos on hyviä vintagesettejä vailla, niin suosittelen kääntymään Mikkelin Jorman puoleen. Siltä niitä kyllä löytyy.

Hän on juuri tämä mies jota tarkoitin. Asustelee sopivasti samassa kaupungissa kuin minäkin.
Takatukat kunniaan!
Roberto
29.01.2004 16:23:09

Eikös näissä vintage-rummuissa nouse ongelmaksi, ettei ne enää kymmenien vuosien jälkeen tahdo pysyä vireessä vai onko tämä ihan yksilöllistä?

Hoho. Kai niissä ne ruuvit pyörii samalla lailla kun uudemmissakin?
Magetsu
29.01.2004 16:30:30
Hoho. Kai niissä ne ruuvit pyörii samalla lailla kun uudemmissakin?

No en ihan tuota tarkoittanut ;) Vaan, että kuinka hyvin rummut pitää muotonsa?
"Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru"
Mikael
29.01.2004 16:52:21 (muokattu 29.01.2004 16:53:04)

No en ihan tuota tarkoittanut ;) Vaan, että kuinka hyvin rummut pitää muotonsa?

Ihan hyvin jos niitä säilytetään ja kuljetetaan asianmukaisesti. Kyllä se uusikin bassari kieroksi menee, jos laulaja tai kitaristi siihen jalallaan jatkuvasti nojailee... Mun Gretcshit on vm 1964 ja oivassa kunnossa.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
xerxes
01.02.2004 18:08:27
Mulla on 24"BD/13"TT/14"TT/18"FT setti, ilman virveliä. Erikoisuutena lattiatomi, jossa neljä (4) jalkaa. Väri on semmoinen vihreä sparkle. Se kans 70-luvulta.

Yhdellä tutulla oli muistaakseni semmoiset slinkut, joissa oli tuollainen farkkumainen kangas päällä. Jollain toisella oli semmoiset 'savupeilit'. Eli peilipinta, joka oli hieman tummennettu.
Relax.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)