Aihe: Tuplilla soiton tekniikasta yms.
1 2
Antti1997
11.02.2004 23:06:46
Miten tykkäätte soittaa tuplilla? Soitatteko silleen varpailla, että kantapäät on ilmassa vai? Pidättekö jousia kireellä vai löysällä? Kattelin Stratojen DVDtä niin ainakin Maikkeli soitti tollain varpailla. Laittakaa ny jotai juttua tähän..
Entäs MyPa?
Aimo
11.02.2004 23:08:05
No kantapäät ilmassa on. Ihan sen vuoksi, että molemmilla jaloilla onnistuu myös kantapäiden avulla tuplaiskut.
Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin.
Alpha
11.02.2004 23:11:17
Aina polettu varpailla kantapäät irti pedaalista...muuten tule ainakaan mulla yhtään mitään koko hommasta.

Siis sillon, kun vielä omistin 2 bassaria...nyt taas hommaamassa, ku sais vaan rahaa kokoon...:o)

Niin ja aattelin muutes kohta puolin käydä tilaamassa sen 8" tomin...:o)
Antti1997
11.02.2004 23:15:07
Pitää varmaan sitte alkaa kans tollai soittaan. Siinhän ei luulis nilkkojenka rasittuvan niin paljon vai kun ei tarvi niin paljo taivutella?
Entäs MyPa?
Jaska
11.02.2004 23:33:22
Mulla on päkiät kokoajan kiinni pedaalissa mutta kantapäät laskeutuu pedaalille kun polkasen.
jee
jms
11.02.2004 23:37:15
se riippuu mitä soitan, kaipa toi päkiä on koko ajan kii ja se kantapää laskeutuu aina kun polkasee... oon kyllä aivan avuttom hidas vaikka reenaan sikana että ei kannata välttämättä ottaa mallia :D
"i´ve started to hate my own creation, now i know how god feels" - Homer Simpson
Alpha
12.02.2004 00:16:49
Siis kyllähän se kantapää polkastessa koskee pedaaliin, mutta ei muuten...
hgr
12.02.2004 01:07:51
Mulla nousee kantapää vähän irti polkaistessa mutta muuten pedaalia vasten. Siis tavallaan se isku lähtee puoliksi säärestä ja puoliksi reidestä ym.
http://personal.inet.fi/koti/hrdkor/musat
miän vain
12.02.2004 10:07:57

Kantapää maassa. Sillä lailla saan paremman soundin, kontrollin ja nopeuden. Tuohon on kyllä varmaan aika vaikea siirtyä, jos on tottunut päkiällä soittamaan.

Mielenkiinnosta kokeilin Twist Twistin innoittamana laittaa penkin todella matalalle, niin että polvet on korkeammalla kuin reidet. Hitto että lähti lujaa, Bonham-triplatkin onnistui - siis kantapäät maassa. Muuhun settiin ei kyllä sitten yltänytkään, siirsin penkin siis takaisin ylös. Mutta varmasti tuota tulee koitettua vielä uudestaan. Jos sitä matalammat tomit ja pienemmät basarit seuraavaksi...
Paas
12.02.2004 11:47:41
Riippuu siitä millaisia juttuja soittelen mutta suorassa tuku-tuku kompissa mennään kyllä kantapäät ilmassa. Eli varpailla poljen.
Takatukat kunniaan!
Alpha
12.02.2004 12:44:13
Ja jousi/jouset on aina ollu suht kireellä...saan tolleen vedettyä tuplaiskun vaivattomammin...
Akuuttinen
12.02.2004 13:36:09
Kantapäät ilmassa soitan, eihän siihen iskuun muuten saa yhtään voimaa..(ainakaan minä)
He is a machine
Paas
12.02.2004 14:26:50
Ja jousi/jouset on aina ollu suht kireellä...saan tolleen vedettyä tuplaiskun vaivattomammin...

Mullakin oli ennen yleensä pirun kireällä jouset. En pystynyt soittamaan mitään nopeaa löysin jousin. Mutta sitten jossain vaiheessa tein täyskäännöksen ja aloin soittamaan löysillä jousilla ja tällä hetkellä on sellaiset mediumit.
Takatukat kunniaan!
juoni
12.02.2004 21:13:19
Soitteleeko kukaan muu niin että päkiä on alle pedaalin puolivälin eli omalla kohdallani IronCobra-tekstin alapuolella? Jos pidän jalkaa edempänä ei iskuihin saa yhtään voimaa ja muutenkin tuntuu ihan tukkoiselta koko touhu.
Lahjattomat Treenaa
hgr
12.02.2004 21:19:22
Mulla nousee kantapää vähän irti polkaistessa mutta muuten pedaalia vasten. Siis tavallaan se isku lähtee puoliksi säärestä ja puoliksi reidestä ym.

Lisäisin tähän muuten vielä että iskun jälkeen en paina nuijaa kalvoa vasten, vaan annan sen pompata vapaasti.
[url]http://personal.inet.fi/koti/hrdkor/musat[/url]
lateq
12.02.2004 22:02:27
Lisäisin tähän muuten vielä että iskun jälkeen en paina nuijaa kalvoa vasten, vaan annan sen pompata vapaasti.

Minä ainakin jätän sen aina kalvoa vasten.
Kantapää ei käy maassa oikein missään vaiheessa. Paitsi jos pitää polkasta haikan pedaalia jossain vaiheessa.
Laavassa on ikävä saatanaa.
Alpha
12.02.2004 22:06:47
Soitteleeko kukaan muu niin että päkiä on alle pedaalin puolivälin eli omalla kohdallani IronCobra-tekstin alapuolella? Jos pidän jalkaa edempänä ei iskuihin saa yhtään voimaa ja muutenkin tuntuu ihan tukkoiselta koko touhu.

Mullon tuo Power Glide, ni siinä on varmaan just tuon takia epäkesko se ketjun kiinnitys. Saa enemmän voimaa potkuun.
Aegis
12.02.2004 23:07:26

Suunnilleen näin soitan itse ainakin nopeammat jutut. Ja koska soitan myös tuplaiskuja liu'uttamalla jalkaa, niin sen on hyvä olla valmiudessa siellä pedaalin perällä. Sitten jos haluan voimakkaampia iskuja, niin siirrään jalkaani edemmäksi. Kantapäät ovat ilmassa koko ajan ja iskun jälkeen nuija jää kalvoon kiinni.
Too fast to be dead!
J.K.Ruudio
13.02.2004 12:14:00 (muokattu 13.02.2004 12:14:31)
Varpailla soittelen ja kantapäät ilmassa.
Ennen soittelin polkemista tuollein ja kun en polkenut,niin silloin oli kantapäät pedaaleilla,mutta kun nostin penkkiä ylös,niin nyt soittelen kaikkea kantapäät ilmassa ja se onnistuukin jo nopeammin,kuin kantapäät maassa. Eli syy on että penkki on niin ylhäällä ja tämä sen takia,että polkeminen onnistuu paremmin.
Tuplat ne olla pitää!
Jaska
13.02.2004 17:29:04
Kuinkamoni muuten soittaa tavallaan jännittämällä pelkästään tuota pelkkää jalkaosaa liikuttamalla eli että koko jalka ei nouse lainkaan?

ite en soita koska sillon ei oo minkäänlaista kordinaatiota
jee
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)