Aihe: Rumpunuotit!!
1
Suicider
28.01.2004 12:39:16
eli kiinnostas oppia lukemaan nuita rumpunuotteja että onko mitään nettisivuja josta vois oppia tai vastaavaa tai siis silleen??
Pääasia että on hauskaa!!!!perskele
j.aalto
28.01.2004 13:16:01
Kyllä niitä netistäkin varmaan löytyy, mutta kantsii käydä kirjastosta lainaamassa esimerkiksi Matti Oilingin Rumpalin ABC 1 tai Leevi Leppäsen Rokkaavat Rummut. Niissä nuotista soitto neuvotaan kädestä pitäen. Mutta annan hyvän neuvon: Mene tunneille vähäksi aikaa, ja katso opettajan kanssa nuotinlukutaidon alkeet. Se on helpompaa, ja jos itse opiskelee, sitä voi myöhemmin katua. minun mielestäni jo pari kolme tuntia riittää, eikä se yksityisopetus nyt niin kovin kallista oo. Kaikista helpointa/halvinta olisi mennä vaikka vuodeksi musiikkiopistoon.
jussiohman
28.01.2004 13:19:57 (muokattu 28.01.2004 13:20:19)
Mutta annan hyvän neuvon: Mene tunneille vähäksi aikaa, ja katso opettajan kanssa nuotinlukutaidon alkeet.

Kyllä. Opetus on tehokkainta treeniä heti soiton jälkeen. Opettaja osaa neuvoa hyvin nuo asiat.
"Tapelkaa pojat, saatte tupakkia"
zakker
23.02.2004 22:37:39
www.mxtabs.net

tuolt vaikka lesons

ja kantsii hakee googlelel löysin jotkut ihan hyvät vitys & opetus sivut osotetta en nyt muista
AoA
24.02.2004 12:07:49
Ja mainittakoon tähän:

Ted Reed: Syncopation
-Anssi
Paas
24.02.2004 18:37:14
Ja mainittakoon tähän:

Tuo on todella hyvä kirja/vihko.
The Mullet: Hairstyle of the Gods
AoA
24.02.2004 22:12:20
Ja mainittakoon tähän:

On tullut jo pari viikkoa tuon tahdissa treenailtua kun 3/3 pitäisi suorittaa joskus
-Anssi
dictatorsh*t
25.02.2004 17:00:57 (muokattu 25.02.2004 17:01:13)
On tullut jo pari viikkoa tuon tahdissa treenailtua kun 3/3 pitäisi suorittaa joskus

Minä taas olen soitellut tuota kirjaa jo pari vuotta ja pitäisi tehdä 2/3 tässä jossain vaiheessa. Mutta hyvä kirja, jonka harjoituksia on helppo muunnella yms.
"You fight like a dairy farmer!"
-Maza-
25.02.2004 18:04:44
Minä taas olen soitellut tuota kirjaa jo pari vuotta ja pitäisi tehdä 2/3 tässä jossain vaiheessa. Mutta hyvä kirja, jonka harjoituksia on helppo muunnella yms.

Juu, erilaisia muunnoksia saa tehtyä vaikka... noh, paljon.

Mutta yksi mutta siinä kuitenkin on, siinä on nuotteja vain virvelille ja basarille. Toki noitakin tarvitsee opetella ihan sen lukemisen sujuvuuden takia, mutta monipuolisuutta saa enemmän joistain muista teoksista, joissa on nuotteja koko setille.

Jos on käynyt esim. teoria/säveltapailu tunneilla, niin lukeminen on huomattavasti helpompaa, koska jokaisen synkoopin kohalle ei tarvi jäädä miettimään että kuinkas se menikään, vaan ne tulee vähän niin kuin itsestään, ja aivokapasiteetin voi säästää koordinaatioon.

Toivottavasti joku sai selvää mitä meinasin...
markkuliini
26.02.2004 12:04:05

Eihän Syncopation-kirjan treenejä pitäisi ajatella bassorumpu- ja virvelinuotteina, vaan neljäsosina ja sitä vasten luettavana rytmeinä. Itselleni vastaan on tullut varmasti yli sata erillaista sovellusta, joista monet ihan koko setillekin. En tiedä mikä kirjan tekijän alkuperäinen ajatus on ollut, mutta kirja on niin suosittu juuri sen takia koska se on niin yksinkertainen että sitä voi soveltaa oikeastaan ihan mihin vaan. Yksinkertainen esimerkki: kädet soittaa peruskomppia ja bassorummulla luetaan "virveliriviä". Tai fillitreeni: kahdeksasosankohdalla kädet soittaa 2 kpl. 16-osanuotteja, neljäsosanuotin kohdalla 4 kpl. 16-osanuotteja, pistellinen neljäsosa= 6 kpl. 16-osia jne. Ja sitten settiä kierretään ympäri siten että joka Syncopationissa olevan nuotin kohdalla vaihdetaan seuraavaan rumpuun.
-Maza-
26.02.2004 12:11:51
Eihän Syncopation-kirjan treenejä pitäisi ajatella bassorumpu- ja virvelinuotteina, vaan neljäsosina ja sitä vasten luettavana rytmeinä. Itselleni vastaan on tullut varmasti yli sata erillaista sovellusta, joista monet ihan koko setillekin. En tiedä mikä kirjan tekijän alkuperäinen ajatus on ollut, mutta kirja on niin suosittu juuri sen takia koska se on niin yksinkertainen että sitä voi soveltaa oikeastaan ihan mihin vaan. Yksinkertainen esimerkki: kädet soittaa peruskomppia ja bassorummulla luetaan "virveliriviä". Tai fillitreeni: kahdeksasosankohdalla kädet soittaa 2 kpl. 16-osanuotteja, neljäsosanuotin kohdalla 4 kpl. 16-osanuotteja, pistellinen neljäsosa= 6 kpl. 16-osia jne. Ja sitten settiä kierretään ympäri siten että joka Syncopationissa olevan nuotin kohdalla vaihdetaan seuraavaan rumpuun.

Totta, mutta ilman opettajaa näiden sovellusten "keksiminen" voi olla hankalaa, varsinkin aloittelijoille.
Magetsu
27.02.2004 10:30:08
Tuolla minun kotisivuilla on muutama hyvä nuottilappunen, millä pääse näin ensalkuun vauhtiin...
"Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru"
AoA
27.02.2004 11:19:10

Itsekin olen ala-asteelta lähtien tuon kanssa opetellut silloin kun piti 1 ja 2/3 suorittaa. Nyt tuli vaan kaivettua se laatikosta kun en ole pitkään aikaan koskenut.
-Anssi
AoA
27.02.2004 11:21:34

Mutta yksi mutta siinä kuitenkin on, siinä on nuotteja vain virvelille ja basarille. Toki noitakin tarvitsee opetella ihan sen lukemisen sujuvuuden takia, mutta monipuolisuutta saa enemmän joistain muista teoksista, joissa on nuotteja koko setille.

Kyllä tuostakin monipuolisuutta saa irti. Esim. nuo aksenttisysteemit niin lyö vaikka aksentteja aina tomeihin jne. jne. Päätarkoitushan tuolla kirjalla on ilmeisimmin kehittää nuotinlukutaitoa, mutta kyllä siitä saa paljon muutakin irti.
-Anssi
Suicider
27.02.2004 17:28:57

Täytyypä vissiin kävästä kirjastossa katsahtamassa josko löytys,vai voiko tuommosen ostaakin jopa??
Pääasia että on hauskaa!!!!perskele
AoA
27.02.2004 17:32:18
Täytyypä vissiin kävästä kirjastossa katsahtamassa josko löytys,vai voiko tuommosen ostaakin jopa??

Voihan sen ostaa jos se jostain löytyy. Kyllä kaiken järjen mukaan pitäisi löytyä mutta ei voi tietää.
-Anssi
demian
28.02.2004 18:02:30

Moi. Voin opettaa sulle kaikki mitä tarvit nuoteista, esim rumpusetti-opiskeluun (Paitsi ehkä Stravinskyn transskriptioita).

Ota yhteys:

050 555 8634 (Henkka)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)