U-rip 21.03.2004 15:47:40 | |
---|
Kuinkakohan moni on valmis maksamaan sievoisen summan rahaa "uudehkosta hieman haljenneesta mutta leikaten korjatusta symbaalista" tai "kerran lattialle pudonneesta ja reunasta taipuneesta symbaalista"?? Olen useaankin otteeseen törmännyt myynti-ilmoituksiin joissa myydään haljenneita peltejä ja hintaa on aika roimasti. Okei, jotkut pellit saattavat olla todella laadukasta sarjaa ja myyjän mielestä soundi on silti loistava, mutta rikkinäinen on aina rikkinäinen. Muistuu mieleen kun pari kesää sitten olin eräässä Oululaisessa musiikkiliikkeessä valkkaamassa peltejä. Mukaan irtosikin pari laatusymbaalia, huomioni kiinnittyi myös telineessä olevaan Zildjian K sarjan 14" Chinaan. Pelti oli uusi mutta jossain välissä pudonnut lattialle ja reuna oli osaksi taittunut ilkeän näköisesti, arvelin että tuostapa ostan vielä uuden K pellin puoleen hintaan, mutta ei. Myyjä sanoi että pellissä ei ole mitään vikaa ja että hintaa ei pudoteta ollenkaan. Toivotin onnea yritykselle myydä kyseinen pelti täydellä hinnalla jollekkin. Ehkäpä jotain tietämätöntä on huijattu.. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?? Mitä saadaan kun risteytetään neekeri ja mustekala?
No, ei se kummonen ole mutta aivan helvetin kova keräämään puuvillaa! |
Outkast 21.03.2004 15:58:52 | |
---|
...Ei |
MoonDog 21.03.2004 16:20:14 | |
---|
Itse en ainakaan haljennutta peltiä ostaisi, ellei kyse olisi vaikkapa 250-300 euroa uutena maksavasta pellistä, joka sitten lähtisi vaikkapa 50 eurolla. Tietysti sillä ehdolla, että pellissä on vain jokin pieni halkeama. Kuulostaa tottakai kohtuuttomalta, mutta eipä ole minun ongelmani, jos risat pellit eivät käy kaupaksi. :) Shit just doesn't happen, it takes effort. |
Viceroy 21.03.2004 16:21:10 | |
---|
Joku myi 22-tuumaista Paisteen china-peltiä sadan euron pohjahinnalla. Reunassa n. 1 cm:n halkeama, joka "ei vaikuta soundiin". Pyh, sanon minäkin. Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |
U-rip 21.03.2004 17:52:50 | |
---|
Joku myi 22-tuumaista Paisteen china-peltiä sadan euron pohjahinnalla. Reunassa n. 1 cm:n halkeama, joka "ei vaikuta soundiin". Pyh, sanon minäkin. Kyllä 1cm:n halkeama on jo todella iso ja chinassa varsinkin. Mitä saadaan kun risteytetään neekeri ja mustekala?
No, ei se kummonen ole mutta aivan helvetin kova keräämään puuvillaa! |
MoonDog 21.03.2004 18:12:07 | |
---|
Mielestäni tuon kokoisessa pellissä 1cm halkeama ei ole vielä juuri mitään. Sellaisenhan leikkaa helposti pois. Soundista ei sitten tiedä... Shit just doesn't happen, it takes effort. |
Roberto 21.03.2004 18:45:18 | |
---|
Saahan siinä olla vaikka 50 halkeamaa jos pelti soundaa hyvältä. Hintaa katsellessa pitää tietysti muistaa että soundi muuttuu halkeamien edetessä, parempaan tai huonompaan. |
Paas 21.03.2004 19:02:26 | |
---|
Kyllähän noita kaupitellaan ja itsekkin olen myynyt muutaman haljenneen pellin. Niin hyvää peltiä ei maailmassa ole että ostaisin sen jos se on halki(no voinhan minäö siitä 2 euroa maksaa mutten enempää). The Mullet: Hairstyle of the Gods |
Niskamies 21.03.2004 19:38:22 | |
---|
Pikkasen offtopic, mutta en ymmärrä miten pellin saa rikki. En oo ite saanu peltiä rikki, vaikka välilä hakkaan niitä ihan olan takaa, Enkä oo kapulaakaan saanu poikki, hassua. Soita bassoa ja ole uromies! |
MoonDog 21.03.2004 19:41:23 | |
---|
Pikkasen offtopic, mutta en ymmärrä miten pellin saa rikki. En oo ite saanu peltiä rikki, vaikka välilä hakkaan niitä ihan olan takaa, Enkä oo kapulaakaan saanu poikki, hassua. Et vaan osaa. :) Ei vaiskaan, hyvähän se vaan on, kun et tuota rikkomisen jaloa taitoa ole vielä oppinut. Shit just doesn't happen, it takes effort. |
Speedy 21.03.2004 19:50:53 | |
---|
Enkä oo kapulaakaan saanu poikki, hassua. Vaihdatkin varmaan kapuloita joka päivä, jos et oo niitä puhkipoikki saanu..=I sulle tosin halpa harrastus..=) "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Antti1997 21.03.2004 19:51:20 (muokattu 21.03.2004 19:51:52) | |
---|
Pikkasen offtopic, mutta en ymmärrä miten pellin saa rikki. En oo ite saanu peltiä rikki, vaikka välilä hakkaan niitä ihan olan takaa, Enkä oo kapulaakaan saanu poikki, hassua.
Kokeileppa joskus soittaa Stagestarin alkuperäispelleillä. Mulla on haikan pellit molemmat n. 15 kohtaa halki, crashissa semmonen ensin 2cm sisäänpäin, sitten kääntyy reunan mukaisesti-halkeama. Mutta hyvin pelaa... Tää on niin tätä. |
Niskamies 21.03.2004 19:54:08 | |
---|
Vaihdatkin varmaan kapuloita joka päivä, jos et oo niitä puhkipoikki saanu..=I sulle tosin halpa harrastus..=) Ostin Firthin 5B:t kun kävin kaupungilla viime elokuussa, ja hyvin pelittää vieläkin. Ei oo kulunu edes pahasti. Soita bassoa ja ole uromies! |
Alpha 21.03.2004 20:17:21 (muokattu 21.03.2004 20:17:58) | |
---|
Ostin Firthin 5B:t kun kävin kaupungilla viime elokuussa, ja hyvin pelittää vieläkin. Ei oo kulunu edes pahasti. Sattuuko olemaan VF:n American Classicit...? Jos ovat, niin oot tehny melkos hyvän valinnan...:o) |
Niskamies 21.03.2004 20:21:41 | |
---|
Sattuuko olemaan VF:n American Classicit...? Jos ovat, niin oot tehny melkos hyvän valinnan...:o) Juu, american classicit ovat. Ja en yhtään ymmärrä miten noi vois saada rikki. Mitkäs kapulat sulla kenties on :P Soita bassoa ja ole uromies! |
Alpha 21.03.2004 20:23:56 | |
---|
Juu, american classicit ovat. Ja en yhtään ymmärrä miten noi vois saada rikki. Mitkäs kapulat sulla kenties on :P Yllätys yllätys...American Classic 5B...:o) |
Sgandalf 21.03.2004 21:42:01 | |
---|
Minulle on muodostunut sellainen käsitys, että kun pelti on kerran hajonnut, se hajoaa helposti uudelleen. Onkohan tässä perää vai kuvittelenko vain? Ainakin vanhoille halpispelleilleni kävi näin (kun ei vielä ollut tekniikka hallussa), ensin kestivät pitkään mutta sitten sai olla koko ajan leikkelemässä. Bewahret einander vor der Zweisamkeit |
Järvihirviö 21.03.2004 21:52:44 | |
---|
Ostin Firthin 5B:t kun kävin kaupungilla viime elokuussa, ja hyvin pelittää vieläkin. Ei oo kulunu edes pahasti. Soitatko sä niillä kepeillä? |
Paas 21.03.2004 21:57:12 | |
---|
Minulle on muodostunut sellainen käsitys, että kun pelti on kerran hajonnut, se hajoaa helposti uudelleen. Onkohan tässä perää vai kuvittelenko vain? Ainakin vanhoille halpispelleilleni kävi näin (kun ei vielä ollut tekniikka hallussa), ensin kestivät pitkään mutta sitten sai olla koko ajan leikkelemässä. Kyllähän se yleensä niin on. Henkimaailaman asioita nuo. :) The Mullet: Hairstyle of the Gods |
Järvihirviö 21.03.2004 22:13:32 | |
---|
Henkimaailaman asioita nuo. :) Kuten oikean peltiseoksen koostumuskin. |