Groovi 11.03.2004 18:08:41 | |
---|
eilen tuli pitkästä aikaa treenattua kunnolla tekniikkaa ja temppuja yksikseen, eikä bändin kanssa. Huomasin reilu 3:n tunnin tykityksen jälkeen että silloin vasta oli paikat iskussa eikä ranteet ja jalat jäykkänä niinkuin yleensä kylmiltään bänditreeneissä. meinaan vaan että paljon te muut yleensä treenaatte päivässä/viikossa? Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
jussiohman 11.03.2004 18:12:06 | |
---|
1-2 tuntia joka päivä. Joskus tulee hakattua tunti pelkkää tekniikka. Bändin kanssa 1-2 kertaa viikossa kolme tuntia. Absoluuttinen Nollapiste on Suomen Wigwam |
basic88 11.03.2004 18:36:39 | |
---|
Jos yksin soittelen niin varmaan jotain 1-2 tuntia päivässä mut ku noita bändi treenejä pukkaa tulemaan melkein joka päivälle niin tahtoo toi tekniikka treenaus jäädä vähän vähemmälle..... |
Epämuusikko 11.03.2004 18:37:12 | |
---|
Jos yksin soittelen niin varmaan jotain 1-2 tuntia päivässä mut ku noita bändi treenejä pukkaa tulemaan melkein joka päivälle niin tahtoo toi tekniikka treenaus jäädä vähän vähemmälle..... Samma här Älä pelkää: Kovan ulkokuoreni alla piilee kivisydän |
MoonDog 11.03.2004 18:53:32 | |
---|
Suunnilleen 1-2 tuntia päivässä. 'Ohjelmaan' kuuluu yleensä pelkkää soittoa, mutta välillä sitten muutakin. Shit just doesn't happen, it takes effort. |
-Reaper- 11.03.2004 21:41:09 | |
---|
Jos yksin soittelen niin varmaan jotain 1-2 tuntia päivässä mut ku noita bändi treenejä pukkaa tulemaan melkein joka päivälle niin tahtoo toi tekniikka treenaus jäädä vähän vähemmälle..... Näin meilläkin. Pitäs perkele varmaan ruveta treenaamaan kans tota tekniikkaa vähän enemmän. Rock´N´Roll!! |
Drummer666 11.03.2004 22:10:21 | |
---|
1-3 tuntii suurinpiirtein ei koe viikoilla... bäntin kans "soitellaan" jostain 16.00-> 21.00 jotenkin noin, riippu vähä tietty väen fiiliksistäkin... nyt on kyllä sillain että "e.v.v.k" nuo rumpu sydeemit, tarvis jostain löytää/keksiä vähä jonkin moisia kicksejä että alkas taas soittaa ku nuo koe viikot lannistaa aika pahasti tos soitto hommassa aina... rahaa tarvis pelteihin ja muuta, luulen että ymmärrätte:) "" I´ve felt the hate rise up in me... kneel down and clear the stone of leaves... i wonder out where you can´t see.. Inside my shell i wait and beed... |
juoni 11.03.2004 22:29:17 | |
---|
Yo-kirjoitusten jälkeen alkaa kaikkien aikojen tappavin treeniohjelma: Vähintään 6- mieluiten 8h päivässä. Ainankin pari tuntia jalkoja, sitten pari tuntia käsiä jota seuraa pari tuntia New Breedin seurassa ja sitten kokonaisia biisejä hiomaan ja opettelemaan. Nyt jää vain pariin kolmeen tuntiin/päivä. Lahjattomat Treenaa |
Paas 11.03.2004 22:31:41 | |
---|
Yo-kirjoitusten jälkeen alkaa kaikkien aikojen tappavin treeniohjelma: Vähintään 6- mieluiten 8h päivässä. Ainankin pari tuntia jalkoja, sitten pari tuntia käsiä jota seuraa pari tuntia New Breedin seurassa ja sitten kokonaisia biisejä hiomaan ja opettelemaan. Nyt jää vain pariin kolmeen tuntiin/päivä. En millään tavalla epäile päättäväisyyttäsi mutta usein vastaavat yritykset loppuvat lyhyeen. Kokemusta on vaikka olenkin päättäväistä tyyppiä. The Mullet: Hairstyle of the Gods |
Paas 11.03.2004 22:34:44 | |
---|
Yritän harjoittaa kapulatekniikkaa joka päivä ainakin sen verran että "kapulatatsi" säilyisi mutta välillä saattaa tulla välipäiviä(häpeän kyllä) varsinkin nyt ennen yo-kirjoituksia mikä tietenkin on valitettavaa. Ja silloin kun soittelen settiä niin soittoaika riippuu ihan tilanteesta joten aika vaihtelee ½ tunnista muutamaan tuntiin. The Mullet: Hairstyle of the Gods |
juoni 11.03.2004 22:37:02 | |
---|
En millään tavalla epäile päättäväisyyttäsi mutta usein vastaavat yritykset loppuvat lyhyeen. Kokemusta on vaikka olenkin päättäväistä tyyppiä. Myönnän että olen moista ennenkin yrittänyt hieman kyseealain tuloksin, mutta nyt ainankin puolenvuoden ajan olen vakaasti harkinnut koko soiton lopettamista, mutta päättänyt kuitenkin jatkaa ja jos kerran jotain tehdään se tehdään kunnolla. Aktiivista soittoakin on takana vasta reilu vuosi. Tämän jälkeen jos taas alan veltostua niin lopetan kokonaan. Lahjattomat Treenaa |
Paas 11.03.2004 22:56:58 | |
---|
Myönnän että olen moista ennenkin yrittänyt hieman kyseealain tuloksin, mutta nyt ainankin puolenvuoden ajan olen vakaasti harkinnut koko soiton lopettamista, mutta päättänyt kuitenkin jatkaa ja jos kerran jotain tehdään se tehdään kunnolla. Aktiivista soittoakin on takana vasta reilu vuosi. Tämän jälkeen jos taas alan veltostua niin lopetan kokonaan. Minulla on monesti ollut vastaavia tilanteita ja olen ajatellut että "kohta on joululoma ja silloin aloitan todella tehokkaan treenin"(tai jotain vastaavaa) mutta monesti olen joutunut pettymään. Se vaan vaatii päättäväisyyttä ja on myös ihan hyvä jos laatii itselleen pienimuotoisen "ohjelman" jota sitten voi noudattaa. Kannattaa myös yrittää napsia erillaisia virikkeitä ja inspiraatiota erillaisista lähteistä jos alkaa soitto tympimään. Jaksaa ainakin sitten paremmin harjoitella. The Mullet: Hairstyle of the Gods |
Liver-Box 11.03.2004 23:00:44 | |
---|
Juuups, toi lappusen laatiminen auttaa kummasti. Laittaa kaiken mitä perustreeniin haluaa/tarvitsee tempoja ja kestoa myöten. Mullao sellanen perushumppa mikä kestää noin 2-3 tuntia, sitten sen jälkee bändejä tai levyjen kanssa soittelua "It goes up to eleven" |
Groovi 11.03.2004 23:16:28 | |
---|
mun mielestä ei kannata tappaa mielenkiintoa omaan instrumenttiin hirveillä treeneillä. Se ei tuo tulosta jos väkisin treenaa 8 tuntia päivässä, päinvastoin se saattaa helposti aikaansaada tympääntymisen koko hommaan. Parhaat tulokset tulee kun hyvällä fiiliksellä hiippailee treenikämpälle takomaan, ja ajatuksen kans treenaa ehkä vähän lyhyemmin mutta sitäkin intensiivisemmin. Jos mielenkiintoa riittä 8 tuntia putkeen niin soita. jos menee tervan juonniksi niin heittää pois, ja jatkaa kun taas soitatuttaa pirusti. Se että napsii ideoita/motivaatiota joltain dvd:ltä/levyltä on ihan jees homma. kuuntelee paljon, niin on enemmän ideoita hanskassa itselläkin. Orjallisesti ei tarvi tehdä esim. jotain filliä/komppia kuten alkuperäinen esittäjä sen tekee, vaan sehän tässä soittamisessa on se rikkaus: oma luovuus. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
Antti1997 11.03.2004 23:42:37 | |
---|
Treenaan liian vähän. Koulun jälkeen ei usein jaksa mut viikonloppusin tulee jonkin verran soitettua. Arki-iltoinakin innostais, mutku faija menee salkkarien jälkeen nukkumaan nii ei voi kauheesti soitella. Tää on niin tätä. |
Mikko A 11.03.2004 23:54:36 | |
---|
Itse pääsen setin taakse nykyään kerran tai kaksi viikossa ja silloin soittelen tunnista kolmeen tuntiin riippuen meiningistä. Mihinkään tekniikkatreeneihin ei tähän mennessä ole kärsivällisyys riittänyt. Viime aikoina on tuo jaska alkanu kiinnostaan kauheesti eli sitä ja muuta kevyttä settiä heitän niin kauan että loppuu ideat tai Salkkarit alkaa :) Groovin kanssa hyvin samoilla linjoilla, jos ei huvita niin ei kannata väkisin soittaa, sitten ei vain jaksa seuraavallakaan kerralla. Nyt kun näin harvoin pääsee soittaan niin yritän kuunnella paljon erilaista musaa kotona (vaikka joskus voi mennä viikkokin ettei huvita kuunnella musaa ollenkaan) ja hakata pöytään mukana. Jännää sinänsä että mun ei yleensä tarvi lämmitellä ollenkaan kun menen soittaan, se vain sujuu samantien. Riippuu varmaan siitä että sormet ja ranteet on 24/7 lämpiminä kun koko ajan naputtelen reisiin/pöydän kulmaan :D "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Mikko A 11.03.2004 23:55:51 | |
---|
Treenaan liian vähän. Koulun jälkeen ei usein jaksa mut viikonloppusin tulee jonkin verran soitettua. Arki-iltoinakin innostais, mutku faija menee salkkarien jälkeen nukkumaan nii ei voi kauheesti soitella. Ihme faija sulla... Mun iskä lukee aina Tekniikan Maailmaa vähintään yö-kahteen. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Yrtti 12.03.2004 01:48:14 | |
---|
Aikoinaan soitin koko ajan. Sitten se lopahti jossain välissä kun ei jaksanut kiinnostaa tekniikat, nuotit yms. Ehkäpä se on vielä siinä kun en pidä mistään progesta tms vaativimmista jutuista niin ei tarvi niitä sitten treenatakkaan :) Ihan kiva ois jotain uuttaa alkaa opettelemaan, en vaan oikein tiedä että mitä... |
Antti1997 12.03.2004 06:57:49 | |
---|
Ihme faija sulla... Mun iskä lukee aina Tekniikan Maailmaa vähintään yö-kahteen.
No niin no se lähtee töihin yleensä kolmen aikaan yöllä. Tää on niin tätä. |
Paas 12.03.2004 09:08:59 | |
---|
mun mielestä ei kannata tappaa mielenkiintoa omaan instrumenttiin hirveillä treeneillä. Se ei tuo tulosta jos väkisin treenaa 8 tuntia päivässä, päinvastoin se saattaa helposti aikaansaada tympääntymisen koko hommaan. Parhaat tulokset tulee kun hyvällä fiiliksellä hiippailee treenikämpälle takomaan, ja ajatuksen kans treenaa ehkä vähän lyhyemmin mutta sitäkin intensiivisemmin. Jos mielenkiintoa riittä 8 tuntia putkeen niin soita. jos menee tervan juonniksi niin heittää pois, ja jatkaa kun taas soitatuttaa pirusti. Niin no täytyy vaan löytää itselleen sellainen sopiva balanssi siihen harjoitteluun. Riippuu paljon myös siitä kuinka korkealla tavoitteet on. Jos tavoittelee äärimmäisyyksiä niin silloinhan on luonnollisesti harjoiteltava kuin huippuurheilijatkin, eli pirusti. Jos taas soittelee ihan huvikseen ja "pidetään vaan hauskaa" asenteella niin sitten tietenkään ei tarvitse harjoitella niin paljoa. Suurin osa meistä valitsee varmasti jonkinlaisen keskitien. The Mullet: Hairstyle of the Gods |