![]() 04.03.2004 18:15:42 | |
---|---|
Elikkäs kun minä en tuplalla halua polkea vaan haluan singlellä niin millä saan lisää nopeutta siihen poljentaan. Tekisi mieli parempi singlellä kuin ne koulun "kovat tupla polkiat". Jotka eivät kyllä osaa mitään tuplaa polkea muutakun ovat jossain kaverilla koittanut ja sitte miestelee sillä. Niin eli millaisia harjoituksia kannattaisi opetella. Mulla on yks oma mutta se on sellanen renkutus, että ei sitä kukaan jaksa kuunnella. Tai no lähinnä ne sitä basaria ihmettelee, mutta omasta mielestä se on niin tyhmän kuuloinen ja ärsyttävä soittaa koska se on lähes tälläinen haikkaa koko ajan kaseja sitten basari basari basari virveli basari virveli basari basari virveli.. Niin tarttis saada järkevän kuulonen singlellä opeteltava komppi. Että ei olisi niin paljoa virveliä. Kuulostaa liian rajulta lähes jatkuva virveli. Tai paljon basari harjoituksia missä on paljon basaria. PAISTE CYMBALS REMO HEADS | |
![]() 04.03.2004 18:48:08 | |
Nopeutta saa vain helvetillisellä määrällä oikeaoppisia toistoja. Dave Wecklin sinkku-treeni oli että haikalla poljet 4-osia, basarilla tahti 8-osia, tahti trioleita, tahti 16-osia ketjussa. Tuota lämmittelyksi vaikka vartti, sitten pieni tauko tempoa lisää ja taas mennään. Itse pyrin harjoittamaan jalkoja ainankin tunnin päivässä, ja tuntuu ettei siitä silti tule yhtään mitään, mutta ehkäpä vuosien kuluessa... Lahjattomat Treenaa | |
![]() 04.03.2004 21:15:10 (muokattu 04.03.2004 21:16:58) | |
Soita tuplabasaribiisejä sinkulla. Esim. Bodomin Everytime I Die on oikein hyvä biisi siihen tarkoitukseen. Yritän hahmotella tähän tabua, mutta onnistumisesta en mene takuuseen. h---h---h---h--- ----s-------s--- b-bbbbbbbb-bb-b- Ja sitten vois reenata semmosta ku stomp-komppi. Sitten kun menee stedisti, niin lisäät useampi bassarin iskuja sinne väliin. h---h---h---h--- ----s-------s--- --b---b---b---b- Seuraavaksi h---h---h---h--- ----s-------s--- -bb--bb--bb--bb- Ja sitten h---h---h---h--- ----s-------s--- -bbb-bbb-bbb-bbb Neljä iskua kun saat tohon väliin ahdettua niin We Salute You! Joo no ei ihan kybällä menny kohilleen nuo, mutta kohtuullisesti. Yritä ymmärtää :) "We call him the boss because he keeps a steady beat." | |
![]() 04.03.2004 22:05:40 | |
Joo kyllähän noita ymmärtää. PAISTE CYMBALS REMO HEADS | |
![]() 04.03.2004 23:50:21 | |
Leevi Leppäsen Rokkaavista rummuista voi kattella niitä komppeja jos ei ite jaksa keksiä. Aika peruskamaa, mutta kehittää nuotinlukuakin samalla. Sieltä löytyy muutama ihan näppärä juttu, joissa kysytään vähän bassarijalalta. Varsinkin kovemmissa tempoissa... :) There is no spoon... | |
![]() 05.03.2004 11:56:30 | |
Monipuolisella treenillä! Siinä se kaikessa yksinkertaisuudessaan. "Play that funky rudiment whiteboy" | |
![]() 05.03.2004 14:30:02 (muokattu 05.03.2004 14:30:15) | |
Tsekkaa myös Wanha Kunnon Virgil Donati : Power drumming- video. Löytynee kirjastosta. Siellä oli hyvää treeniä basarijalalle. | |
![]() 05.03.2004 16:48:49 | |
Tsekkaa myös Wanha Kunnon Virgil Donati : Power drumming- video. Löytynee kirjastosta. Siellä oli hyvää treeniä basarijalalle. Mitä muuta ko. filmistä löytyy, kun olen hieman harkinnut ostamista? Niin ja onko siinä todellakin basarijalan treenausta, kun olen käsittänyt että siinä olisi tuplien polkemista, vaan eipä noilla nyt niin valtavasti eroa taida olla. Lahjattomat Treenaa | |
![]() 06.03.2004 16:51:37 | |
Mitä muuta ko. filmistä löytyy, kun olen hieman harkinnut ostamista? Niin ja onko siinä todellakin basarijalan treenausta, kun olen käsittänyt että siinä olisi tuplien polkemista, vaan eipä noilla nyt niin valtavasti eroa taida olla. Onhan siinä tuplien polkemista kyllä. Tosin doublestrokeina. :) Siinä on vain (muistaakseni) yksi singleharjoitus, mutta se on hyvä. Muuten filmi esittelee tuollaista tehotreeniä käsille ja jaloille. Kestävyyttä ja voimaa. Ja onhan siellä lopussa se pakollinen 13/16 musiikillinen masturbaatio-osuus. (lue: rumpusooloja) | |
![]() 06.03.2004 22:16:18 (muokattu 06.03.2004 22:17:27) | |
Onhan siinä tuplien polkemista kyllä. Tosin doublestrokeina. Ja vielä väärällä tekniikalla! (Jos käyttäisin hymiöitä tässä olisi useita sellaisia) Lisäys: Niin että onko filmiä saatavana Dvd:llä? Lahjattomat Treenaa | |
![]() 07.03.2004 18:48:24 | |
niitä toistoja saa tehdä ihan loputtomasti, hermot menee ja vituttaa. se on vuosien homma jos aikoo jotain kovia nopeuksia saavuttaa. itse kun aloitin tuon päivittäisen tuplien treenauksen siinä kehittyi aluksi n. 20 bpm nopeutta lisää puolessa vuodessa josta olin ihan onnen kukkuloilla, kokeilin erilaisella intensiteetillä ja eri pituisia jaksoja. esim sopivalla tempolla 155-160 bpm 20-35 min putkeen. sitten lyhyempiä 1-5 min 170-180 bpm muutamaan otteeseen. sitten ihan lyhyitä 30-40 sek rutistuksia 185 ja siitä ylös mitä jaksoi. levyjen kanssa paljon soittoa siihen päälle. nyt siitä on 1,5 vuotta ja homma on ihan seinään pysähtynyt. vaatii kärsivällisyyttä paljon. | |
![]() 08.03.2004 11:28:28 | |
Hmm...Kysyttiin siis, miten saa nopeutta. Näin entisenä kohtuu hyvänä pikajuoksijana mulle vähän tökkii noi kaikki vastaukset: toistoja, toistoja... Siis tottakai varmuus kasvaa ja tekniikkakin tietyllä tapaa, kun vaan tekee toistoja, mutta se hermotus saattaa mennä huonompaankin suuntaan, jos ei ole tarkkana. Itse en ole rumpali, mutta silloin tällöin niitä hakkailen ja oon miettinyt ihan teknisessä mielessäkin tuota basarityöskentelyä. Pikajuoksijoilla on tiettyjä harjoitteita, joissa on lähes sama liike. Esim. ns. tripling, jossa mennään eteenpäin pääosin pohkeiden voimalla. Kuitenkin siinäkin täytyy koko kroppa olla mukana oikealla tavalla rytmittämässä liikettä ja antamassa aikaa pohjelihasten rentoutua joka lihassupistuksen jälkeen. Tarkempaa tekniikkaa en lähe pohtimaan, koska en tiedä, minkälainen se optimaalisesti basarinpoljennassa on, mutta rentoudesta ja oikeiden lihasten käytöstä se lähtee. Koko vartalo, myös jalka, aivan rentona ja sitten nopeita supistuksia nilkan ojentajille. Itse pystyn tässä tuolilla istuessani ojentamaan nilkkaa arviolta 8 kertaa sekunnissa. Kuulostaa tietysti nyt vähän hassulle, kun basisti satuilee ihan omiaan, mutta ajattelin tuoda vaan toisen näkökulman asiaan -- en tiedä, kuinka paljon te rumpalistit ajattelette fysiologisesti tuota soittamistanne (voi viedä vähän luovuutta touhusta) :P I know the pieces fit | |
![]() 08.03.2004 22:25:43 | |
Siis tottakai varmuus kasvaa ja tekniikkakin tietyllä tapaa, kun vaan tekee toistoja, mutta se hermotus saattaa mennä huonompaankin suuntaan, jos ei ole tarkkana. Tuo on kyllä aivan totta. Aluksi kun hommasin tupliksen poljin aina 20min putkeen noin 120 temmolla, mutta mitään ei auttanut. Sitten muutaman kuukauden hermojenmenetystauon jälkeen aloin treenata jalka kerrallaan, jolloin keskittyy juuri liikkeen oikeaoppisuuteen (ainankin oman näkemyksen mukaan) paljon paremmin. Nyt homma on mennyt hieman eteenpäinkin. Lahjattomat Treenaa | |
![]() 09.03.2004 18:57:40 | |
Miten saa nopeutta? Aloittamalla hitaasti, lisäämällä nopeutta vähitellen kun kehittyy. Ja tekniikka on kiinnostavaa, ei vain soittamisen kannalta vaan siksi mitä se tekee ihmisen aivoille ja hermostolle (kunnosta puhumattakaan) jos pystyy vetämään semmosia juttuja mitä joku Mike Mangini vaikkapa.. (no okei innostuin sen yhen käden rollista niinku WyW:ki ;) (Oikeanlaisesta) harjoittelusta on hyötyä tavalla tai toisella, kunhan ei paikkojaan riko. (paraskin puhumaan, itellä selkä kyyryssä eikä kuri pidä harjoitteluun) | |
![]() 09.03.2004 20:51:15 | |
Joo kiitoksia vastauksista haluaisin vielä lisää komppeja mitä treenata. Eli esim. niinkuin juoni ja mikko a sanoi. Sen kyllä tiedän että hitaasti pitää aloittaa ja lisätä nopeutta joskus lisää. Ja pitäisi kait hommata tollanen leevi leppäsen rokkaavat rummut. Mutta saako sitä muualta kuin musaliikkeistä, että voisko sen tilata kirjakauppaan. Vai löytyiköhän tota kirjastosta. Ja vois kait tota videotakin käydä kysäsemäs. PAISTE CYMBALS REMO HEADS | |
![]() 09.03.2004 21:55:31 | |
Yksi ihan hyödyllinen komppi on triolikomppi tuplilla. H: x-----x-----x-----x----- S: ------x-----------x----- B: x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x- Shit just doesn't happen, it takes effort. | |
![]() 11.03.2004 16:42:03 | |
Mutta tarkoitus onkin saada harjoituksia singlelle. Mutta kyllä tota trioli basari juttua vois soittaakin singlellä. PAISTE CYMBALS REMO HEADS | |
![]() 11.03.2004 18:51:47 | |
Ai joo, my bad. Iron Maidenin tuotantoa kannattaa kokeilla, kun yhdellä spetaalimella polkee. Ghost Of The Navigator on ihan näppärä. :) Shit just doesn't happen, it takes effort. | |
![]() 11.03.2004 21:19:36 | |
Ai joo, my bad. Iron Maidenin tuotantoa kannattaa kokeilla, kun yhdellä spetaalimella polkee. Ghost Of The Navigator on ihan näppärä. :) Täh?Maiden?(Spock,are you out of your falcon mind?) Mihin hävisi John Bonham,ykköspedaalin mestari? Sitä miestä kannattaa kuunnella... Sitä paitsi mikko A oli väärässä,vasta sitten kun saat sen bonhamin kuuluisan trrrrt-tripletin,niin VASTA sitten WE SALUT´ YOU! Tosiaan ihan zeppeliinin helpoimpia(rummuilla) biisejä kantsii kuunnella,niihin kun saattais löytää tabejakin netistä! Now baby taste some King´s Row... | |
![]() 11.03.2004 21:44:20 | |
Missäs bändis Bonhami soittaa? No on tos Mikko A :in neuvos treenaamista. PAISTE CYMBALS REMO HEADS | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)