Kattelin netistä vähän noita ihan perus 4 tai 8 raitureita, mut vähän huonosti oli tietoo noista. Voiskohan joku vähän avittaa tuon laadun ja hinnan suhteen, joko digi tai perus c-raitureita ja tietenkin suht edullisia. Tattis !! Antakaa mulle paljon rahaa,että mä voin ostaa kaikkee siistii !! |
Onko kenelläkään kokemusta Korgin v 1600:sta? Tarkoittanet D1600? Ostin sellaisen muutama kuukausi sitten ja käyttöäkin on kertynyt jonkin verran. Kolme biisiä olen tehnyt alusta loppuun asti, aidoilla soittimilla: dr, b, 2x gtr, keyb, voc, backvoc. Näiden lisäksi parikymmentä liveotosta kahdeksalle raidalle. Äkkipäätään en voi sanoa montaakaan miinusta. Käytön opin nopeasti, mutta omasin kyllä avuksi aiempaa kokemusta Yamahan digitiskistä. Äänenlaatu on laitteessa hyvin ok, sisään saa kerralla kahdeksan raitaa. Koneen sisäiset efektit ovat hyvälaatuisia, tosin itse käytän lisäksi laulun pääkaikuna Lexiconia. Kanavat saa kompressoitua jo äänittäessä ja vielä jälkeenkin uudestaan, joten värkättävää riittää. Demotyyliseen äänittelyyn on helppo päästä sisään ja tarvittaessa tarkempikin säätäminen onnistuu ominaisuuksien puolesta. Tietokoneella värkkäämään tottuneet voivat tosin hiukan turhautua homman hitauteen. Moottoroidut liu'ut olisivat tosi jees, mutta täytyy muistaa hintataso. Uusilla softapäivityksillä korjautuivat muutamat pikkupuutteet, CD-asemakin polttaa nykyjään 8x nopeudella. Käytännössä äänittämien sujuu näin: 1. Valitse reititysvalikosta mitkä sisääntulot ohjataan millekin kanavalle. 2. Aseta Insert -valikosta kompurat yms. äänitettäville signaaleille. 3. Tarkista "gainaukset" eli signaalien oikea voimakkuus kustakin soittimesta 4. REC päälle ja antaa palaa! Äänitysvaiheessa voi laittaa "fiiliskaikua" mukaan tai vaikkapa klikin rumpalille. On tuossa jonkinlainen rumpukonekin treeneistä poisjäänyttä rumpalia paikkaamaan. Jos tuollaisen saa hyväkuntoisena käytettynä alle tonnilla, suosittelen. Tyhjän saa pyytämättäkin |