Remo 03.03.2004 19:19:00 | |
---|
Tottavie olin eilen kavereiden kanssa harjoituksissa niin pojat ei käytä tulppia eikä mitään suojauksia. Ja tietenkin volat tapis. Mutta onneksi itse olin kaukaa viisas ja otin peltorit mukaan. Soitin itsekin hiukan rumpuja vaikka en niiden bändiin kuulukkaan, mutta yhtään en lyönyt hiljempaa omahan on vikansa kun eivät käytä suojia. Sitten niiden varsinaisella rumpalilla oli yhes biisis tulpat, mutta otti nekin pois seuraavaan kipaleeseen. Ei oo kyllä pojilla pitkä ikäinen kuulo näin veikkaisin. Ja niin se kaverikin huitoi melkein täysiä niitä peltejä vaikka ei mitään suojausta. Luulisi hiukan ajattelevan mitä tekee ja muutenkin soittelevat 4 tuntia ilman suojausta volat tapis, pari kertaa viikossa. Ei tottavie sanon minä. Itse onneksi olen aina pitänyt suojaimia päässä heti ensimmäisistä soittokerroista asti. PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
MoonDog 03.03.2004 19:31:15 | |
---|
Joo no eihän tuollaista voi enää oikein millään puolustella, jos haluaa välttämättä kuulostaan päästä eroon tuolla tavalla. Paha on mitään järkevää perustetta lähteä lausumaan, miksi eivät käytä suojausta. Kaipa he ovat kovempia jamppoja, kun uskaltavat soittaa ilman suojausta. Tyhmää sanon minä. Shit just doesn't happen, it takes effort. |
Maardi 03.03.2004 19:33:41 | |
---|
Ei ole järkeä.Itse olen myös käyttänyt aina suojaimia.Ennen käytössä oli raksakuulokkeet, nykyään käytän tulppia.Ja toinen syy kuulon säästymisen lisäksi on se, että omat rummut kuulostaa paljon paremmalta tulppien kanssa.Onko kellään muulla samaa ¨ilmiötä¨? |
ltg 03.03.2004 19:34:26 | |
---|
Ei ole järkeä.Itse olen myös käyttänyt aina suojaimia.Ennen käytössä oli raksakuulokkeet, nykyään käytän tulppia.Ja toinen syy kuulon säästymisen lisäksi on se, että omat rummut kuulostaa paljon paremmalta tulppien kanssa.Onko kellään muulla samaa ¨ilmiötä¨? Juu, varsinkin luurien kanssa tomisoundi tuntuu aika jytyltä. maastai, tiinantai, viskikeekko, torjantai ja perstain kalijjaaa turpaan! |
miän vain 03.03.2004 19:35:21 | |
---|
Typerää hommaa. Itsekin tuollut tuollaista harrastettua, onneksi ei sentään soi korvassa - kuten tuollaisten sessioiden jälkeen tuppasi käymään. Älysin onneksi siirtyä suojien käyttöön, vaikka niillä kaikki kuulostikin kovin huonolta. Hifitulpat poistivat tämänkin ongelman, mutta silloin en moisia tiennyt olevankaan. Kuppisuojat päässä jee jee. |
opa2 03.03.2004 19:55:26 | |
---|
Eihän tossa oo mitään järkeä. Saavat kohta koko ajan huudella "Että MITÄ!". Itelläkin on nuo hifitulpat ja tosiaan käy tuo ilmiö, että tomit jytää enemmän ja kuullostaa "pyöreämmiltä", kuin ilman tulppia, johtuu varmaan siitä, että häviää osittain se kalvon ja kapulan aiheuttama kolahdus. "Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg |
Remo 03.03.2004 20:04:45 | |
---|
Joo itse olen kans huomannu, että kuulostaa paljon paremmalta kun on suojaimet päässä. Mutta kun noita peltoreita käyttää niin onko muilla samaa ongelmaa, että se rupeaa tavallaan kaikumaan siellä sisällä. PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
WyW 03.03.2004 20:30:44 | |
---|
Kuusitulpat on ollut käytössä pitkään. Tuo peltorisysteemi on ok, jos soittaa yksin. Jos tarvii bändin kanssa vetää, ei toimi. Studios toisaalta oli pätevä semmonen et pisti noi Kossin The Plugit peltoreitten alle siten et ne oli työnnetty kuusitulppien sisään. Halpa monitorointi oli. Pööp. |
jussiohman 03.03.2004 20:39:53 | |
---|
Täysin aivotonta soittaa -varsinkin bändissä- ilman että suojaa kuuloaan. Pari vuotta ja tervetuloa ruma kuulolaite ja ah, niin ihana tinnitus. Lihava sinkku hakee kontaktia. |
Hakki 03.03.2004 20:54:53 | |
---|
Itsellä on välillä pelottanut, että onko se tinnitus päässyt yllättämään. Hauska kyllä, soittaessa olen aina pitänyt tulppia. Muutamalla keikalla ei ole ollut (unohtui ja kun ollaan lauteilla ja intro soi niin niitä ei enää lähdetä hakemaan bäkkäriltä) ja kyllä on ottanut päähän. Eka paha juttu kuulolle oli Dream Theater kultsalla ´98. Soittivat ihan perkeleen lujaa eikä mulla ollut tulppia. Korvat soi viikon, kaksi ja sen jälkeen aina silloin tällöin tuntuu että korvassa soi ihan varoittamatta. Nykyään aina tulpat päässä tilanteesta riippumatta. Treeneissä on teollisuuskorvasuojaimet käytössä. |
Paas 03.03.2004 21:11:16 | |
---|
En ymmärrä miten kukaan voisi nauttia soittamisesta ilman kuulonsuojausta. Kyllä rummuista sen verran ääntä lähtee miltei kaikissa olosuhteissa että kuulo on aina suojattava. The Mullet: Hairstyle of the Gods |
DrmBug 03.03.2004 23:01:21 | |
---|
WyW: Mikä tuo Korgin The Plugit oikein ovat? Katoin Korgin sivuilta, mutta ei selvinnyt. Eli ne tulee siihen kuusitulpan kannan tilalle? Mistäköhän tommosia saa ja mitä maksaa? Kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta. |
MoonDog 03.03.2004 23:03:43 | |
---|
Eikös ne ole Kossin eikä Korgin? Shit just doesn't happen, it takes effort. |
WyW 04.03.2004 09:42:54 (muokattu 04.03.2004 09:44:38) | |
---|
WyW: Mikä tuo Korgin The Plugit oikein ovat? Katoin Korgin sivuilta, mutta ei selvinnyt. Eli ne tulee siihen kuusitulpan kannan tilalle? Mistäköhän tommosia saa ja mitä maksaa? Kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta. Ne on siis Kossin ja niitä löytyy lähes joka paikasta (Anttilat, soitinliikkeet, hinta ~50e). Kuusitulpaksi pitää hommata ne Earit, missä on harmaa kanta ja musta kotelo. Ne ihonvärisellä kannalla varustetut omaavat liian pienen "käytävän". edit: ja minulle ainakin studiotyöskentelyä huomattavasti helpottava tekijä on se, ettei klikkiä tarvitse erikseen kuunnella, vaan että se tulee tarpeeksi lujaa - rikkomatta kuitenkaan tärykalvoja (eli suljetaan kaikki mikä ulkoa tulee ja pistetään kevyesti korviin monitorointia klikin kanssa) -> soitto helppova kuin lapsen hakkaaminen. Pööp. |
DrmBug 04.03.2004 11:24:24 | |
---|
Aivan joo, kiitos tiedosta. Pitää varmaankin hommata tommoset, kun Earit jo valmiiksi omistan. |
TheImp 04.03.2004 11:38:34 | |
---|
Ei ole järkeä.Itse olen myös käyttänyt aina suojaimia.Ennen käytössä oli raksakuulokkeet, nykyään käytän tulppia.Ja toinen syy kuulon säästymisen lisäksi on se, että omat rummut kuulostaa paljon paremmalta tulppien kanssa.Onko kellään muulla samaa ¨ilmiötä¨? Juu mulla on sama juttu. Oikeastaan ne kuulostaa jo aika hyvältä tulppien kanssa. |
jussiohman 04.03.2004 12:25:18 | |
---|
En ymmärrä miten kukaan voisi nauttia soittamisesta ilman kuulonsuojausta. Kyllä rummuista sen verran ääntä lähtee miltei kaikissa olosuhteissa että kuulo on aina suojattava. En minäkään. Jos vähän paukuttaa ilman tulppia, sattuu pirusti korviin eikä ole hauskaa. Lihava sinkku hakee kontaktia. |
smurffis 04.03.2004 13:06:16 | |
---|
kunnon tulpat on totta vie tärkeet ja niitä ku pitää aina taskussa ni ne on mukana sit myös tositoimissa.peltoreita ei voita taas mikää jos soittelee vaa kotona cd:n päälle nappikuulokkeet alla. Tyhmästä ruumiista kärsii koko pää... |
dictatorsh*t 04.03.2004 20:18:47 (muokattu 04.03.2004 20:19:17) | |
---|
Juu minullakin on EAR:in joulukuuset ja voisi nekin pestä... niin ja todella tyhmäähän tuo ilman tulppia soitto on. IHKK #4 |
-Reaper- 04.03.2004 20:29:40 | |
---|
Onhan tuo kyllä tosi perseestä tuo tommonen touhu ku sitä ollaan niin vitun kovaa jätkää että minähän en mitään tulppia pidä... tosin eihän kaikki välttämättä tuon takia ole pitämättä niitä tulppia mutta kuitenkin. Ite kyllä pidän aina tulppia kun bändin kanssa soitan tai jos yksin soitan niin levyn mukana ja sillon on päässä semmoset ite kyhätyt "rumpalin kuulokkeet" saa ny vaan nähä että kuinka kauan nuo kestää ku ne on aina ihan märät ku niillä soittanu jotain vähän rankempaa.. Onhan tietenkin jotain poikkeuksia jos vaikka virittää rumpuja tai muutenvaan testaa jotain saundia mutta sillon en kyllä soita mitenkään hirmusen lujaa mutta kuitenkin silleen että kuluu jonkinlainen ääni niistä kannuista. Rock´N´Roll!! |