Viceroy 14.04.2004 19:20:43 | |
---|
!#"€!&#€& Ihmettelin tuossa jo pari päivää sitten 16-tuumaisen Rude-paisteeni soundia. Tänään vaihdoin bassarinkalvon, ja soittelinkin innoissani, kunnes syrjäsilmällä havaitsin HALKEAMAN kyseisessä crash/ridessä! Toinen Paiste, jonka olen onnistunut halkaisemaan. Jäljellä on enää ride, jota (toivottavasti) en onnistu telomaan. Muu peltitavara on Zildjiania. Zillejä ostan jatkossakin, kerpele! Tekniikka on vähän mitä on, mutta silti. Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |
Alpha 14.04.2004 19:25:23 | |
---|
Melkein 9 vuotta Alphoilla eikä mitään vikaa ole...:o) Kyllä ne kestää, ku tekniikka on kunnossa... |
MoonDog 14.04.2004 19:27:37 (muokattu 14.04.2004 19:28:07) | |
---|
Rudethan eivät käsittääkseni ole kovinkaan kestäviä peltejä, vaikka niin aina väitetään, kun pellit ovat järeitä kuin peruskallio. Tästä voisi pikaisella fysiikalla päätellä, että kun pellit eivät juurikaan anna periksi, niin värähdykset lopulta halkaisevat pellin. Verraten esim. A customiin joka joustaa kuin jousiteräs, ja kestää isältä pojalle, vaikka onkin ohut. Ja tuskinpa se brändi juurikaan vaikuttaa peltien kestävyyteen. Enemmän vaikuttaa sopivien peltien valitseminen omaan käyttötarkoitukseensa (no ei ehkä silti RUDEa vaikka heviä soittaisikin) ja lyöntitekniikka. EDIT: ei bändi vaan brändi :) Shit just doesn't happen, it takes effort. |
Olli 14.04.2004 19:27:54 | |
---|
!#"€!&#€& Ihmettelin tuossa jo pari päivää sitten 16-tuumaisen Rude-paisteeni soundia. Tänään vaihdoin bassarinkalvon, ja soittelinkin innoissani, kunnes syrjäsilmällä havaitsin HALKEAMAN kyseisessä crash/ridessä! Toinen Paiste, jonka olen onnistunut halkaisemaan. Jäljellä on enää ride, jota (toivottavasti) en onnistu telomaan. Muu peltitavara on Zildjiania. Zillejä ostan jatkossakin, kerpele! Tekniikka on vähän mitä on, mutta silti. Kannattaa ehkä kuitenkin tarkastella soittotekniikkaa, ennen kuin alkaa välineitä, saati sitten yhtä merkkiä syyttämään. Mulla on kaikki Paistetta. nimimerkki "Ei yhtään peltiä hajalla" En käytä hymiöitä. |
Paas 14.04.2004 19:33:31 | |
---|
Paisteet kestää siinä missä muutkin, ehkä jopa paremmin.Kaikki laadukkaat pellit kestää kun niitä soittaa oikein. The Mullet: Hairstyle of the Gods |
Alpha 14.04.2004 19:35:37 | |
---|
Ja saman 9 vuotta on kestäny tuo viisnollakakkonen...jokunen isku tullu siihenkin melko kovaa vuosien aikana... |
hollmi-5 14.04.2004 19:36:35 | |
---|
Näin setin A-customeita. Vain ride ehjä. No. Itselläni ei ole mennyt peltejä rikki, joten ei voi yleistää. Kaiketi soittotekniikka on se avainsana symbaalien kestävyyteen. Käytössä olevat omat: A-custom, A- ja K- Zildjianit ja Paisten Signaturet. Yhteensä 3 haitsuparia, 3 ridea, 6 crashia, 4 splashia ja bell. Poistuneita, mutta ehjinä: Stambul-, 505-, Rude- ja 2002- ja Alpha- sarjaa Paistelta useita eri paksuisia ja kokoisia. Mika Hollström |
Viceroy 14.04.2004 19:42:51 (muokattu 14.04.2004 19:43:49) | |
---|
Hyviä pointteja. Lapsellinenhan tuo kirjoitukseni oli, mutta kun suoraan setin äärestä vaapuin tänne MNettiin vuodattamaan. Pelti makaa tuossa vieressä... Tuo on kyllä järjellä ajateltuna totta, ettei tällainen raudanpala kestä pidemmän päälle. Toista maata on esim. nyk. ykköscrashini, Avedis-sarjan Z. No, eipä tässä muuta kuin huomenna peltikauppaan... Alpha, totta, että tekniikkani ei ole täydellinen, mutta nykyisin huomattavasti parempi kuin vuosi sitten, jolloin tuo Rudekin otti suurimmat iskunsa. Soitin väärässä kulmassa väärin päin (ts. kepin paksummalla päällä) :) Ote luonnollisesti ihan kapulan päästä... Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |
Paas 14.04.2004 20:01:21 | |
---|
Lapsellinenhan tuo kirjoitukseni oli, mutta kun suoraan setin äärestä vaapuin tänne MNettiin vuodattamaan. Pelti makaa tuossa vieressä... Voin kyllä kuvitella miltä tuntuu ja ymmärrän hyvin tuntemuksesi. :) totta, että tekniikkani ei ole täydellinen, mutta nykyisin huomattavasti parempi kuin vuosi sitten, jolloin tuo Rudekin otti suurimmat iskunsa. Soitin väärässä kulmassa väärin päin (ts. kepin paksummalla päällä) :) Ote luonnollisesti ihan kapulan päästä... Jep, tapahtuuhan sitä kehitystä. Muistan kyllä joskus saaneeni kalvot kuopille kun tekniikka oli mitä oli(lue:hanurista). Luulin että vain lyön kalvoja liian lujaa mutta myöhemmin olen todennut että voin lyödä sitä rumpua miten lujaa tahansa aiheuttamatta kuoppia(täytyy vain oppia lyömään oikein). The Mullet: Hairstyle of the Gods |
Remo 14.04.2004 20:46:13 | |
---|
Itselläni on Paisteen pellit ollut aina(kaksi vuotta). Mitään en ole saanut halki muutakun pari kapulaa, jotka ovat johtuneet kapulan puu syistä. Itse en lähtisi zildjiania ostamaan, kun paisteeseen olen päässyt. Omat pellini ei tosin huippu kamaa ole, mutta kestänyt on kovaakin menoa. Oma pulsen 16" crash joka on käännetty ympäri on kestänyt todella hyvin vaikka kuinka paasannut. Moni Mnetin jäsenistä varmaan olisi saanut halki. Uskoisin kumminkin että taman stagestarin valmiit pellit olisi kestävämpiä ja niitä ei rikki saisi, mutta on täällä niitäkin jotka ovat ne saanut rikki. Oma pulse ei ole mennyt rikki vaikka kuinka takonut. Täytyy siinä kapulatekniikassakin olla aika paljon eroja. =) PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
dictatorsh*t 14.04.2004 20:56:15 | |
---|
Ihmettelin tuossa jo pari päivää sitten 16-tuumaisen Rude-paisteeni soundia. Tänään vaihdoin bassarinkalvon, ja soittelinkin innoissani, kunnes syrjäsilmällä havaitsin HALKEAMAN kyseisessä crash/ridessä! Kaverin RUDEn 16" crash lähti halkeamaan kellosta alkaen, soundi ei kyllä kummasti muuttunut... Ei varmaan olisi tätäkään tarvinnut kirjoittaa. |
Mako 14.04.2004 22:36:23 | |
---|
Itsellä ollut paisten sound formula (ei enää tehty) mallin thini 16" crash ja ridemaisestikin usein käyttelen, vaan ehjä on. Käytettynä vieläpä ostettu. Wanha kuin aika. Että soittotatsista se on kiinni. Kyllähän varmaan kaikki soittaakin "rankemmin" kuin allekirjoittanut, semmonen tissinläpsyttelytyyli kun mulla on. Noh, soitan sentään vielä kapuloilla toistaseks. I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake |
Alpha 14.04.2004 23:27:51 | |
---|
Voisin oikeastaan vaihtaa nuo Classicit vastaaviin Alphoihin. Niin että kyllä mie Paistetta käytän...nyt ja aina. |
Clayrooster 15.04.2004 01:36:00 | |
---|
Kyllä minun Paisteeni on kestänyt. (Henk.koht. Paiste on kyllä sitä parhaimmistoa). "Syö sukset, jos et, aja viikset" |
Youni 15.04.2004 08:15:51 (muokattu 15.04.2004 08:16:44) | |
---|
No mutta. Käyttäähän moni hevirumpali Paistetta, eikä ne varmaan niitä kokoajan hajota, vaikkapa Jukka Nevalainen. No jotkut hajottaa, mutta se on niiden oma ongelma... Itsellä on 502 crashi kestänyt jo kolme vuotta, vaikka olen lyönyt välillä sinne reunaan varrella. Siitä lähtee kiva soundi, eikä pellille käynyt mitään, mutta kapulat meni lommoille, niin jätin sitten sen väliin. Nyt on ollut 502 ride ja haikka muutaman kuukauden. Kattoo miten niille käy. En usko, että tällä tekniikalla, josta saan kiittää täysin rumpuopettajaani, en niitä peltejä riko. Off topiccia: Kalvoihin on pari noin puolen millin painaumaa tullut. Lie sitten liikaa innostunut...? Snareen rimshotti on kätevä, siis kummanlainen vaan, lähtee kiva saundi, eikä kalvo lommoonnu. en silti sitä käytä paljoakaan, paitsi filleissä se on kiva lisä. |
WyW 15.04.2004 10:58:00 | |
---|
Kyl hevirumpalil menee yleensäottaen enempi peltiä ku sutijatsimiehellä :c Kuitenkin olen itse todennut, että se kaiken paksuin pelti ei todellakaan ole kestävin. Sitä meinaan joutuu lyömään ennen kuin siitä pääsee ääni. Kiikarissa siis keveämpi peltisarja (Zildjian A custom projection). Ja edelleen myynnissä 18" Zildjianin Z-custom rock. Pööp. |
AP 15.04.2004 11:43:58 | |
---|
Kyllä täälläkin on sveitsiläiset hyvin kestäneet. Ride on kohta ajokortti-iässä ja vanhimmat crashitkin kymmenvuotiaita. Ei halkeamia ainoassakaan. |
Alpha 15.04.2004 11:53:36 | |
---|
Nyt on ollut 502 ride ja haikka muutaman kuukauden. Kattoo miten niille käy. En usko, että tällä tekniikalla, josta saan kiittää täysin rumpuopettajaani, en niitä peltejä riko. Rumpuopettaja... Saanen hymähtää tuolle...itse en rumputunneilla käynyt varmaan kolmea kertaa enempää...beat kompin oppin kunnolla. Niin...kannattaa se tekniikka kehittää ihan itse, ettei tule tilanteita, että "Tuo vitun kusipää mulkku varasti mun idean!" Helkkarin hyvin tähän asti pärjätty ilman yhtäkään rumputuntia(ne muutamat unohtaen)...ja monet ovat kehuneet mua jopa hyväksi rumpaliksi... |
Viceroy 15.04.2004 12:19:41 | |
---|
Helkkarin hyvin tähän asti pärjätty ilman yhtäkään rumputuntia(ne muutamat unohtaen)...ja monet ovat kehuneet mua jopa hyväksi rumpaliksi... Mitenköhän hyvin olisit pärjännyt, jos olisit tähän asti käynyt aktiivisesti tunneilla ;) Itsekin kävin vain shuffle-kompin ja pari jippoa opettelemassa lukioaikoina. Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |
Alpha 15.04.2004 12:30:03 | |
---|
Mitenköhän hyvin olisit pärjännyt, jos olisit tähän asti käynyt aktiivisesti tunneilla ;) Niinnose...vois alkaa taas käymään. Sais nuo kaikki sambat ynnä muut kohdilleen... Mut emmä sambaa tahi jotain bossanovaa tartte...mä olen rock rumpali. |