Aihe: World serieksestä
1
Aatu
06.04.2004 15:47:41
pearlin world serieksestä kyselisin vaan mielepiteitä joutoaikojen kuluksi.
kiitos jo etukäteen.
Aatu
anzelmosm
07.04.2004 23:12:39

kyllähä niin ku ws on niin ku hevimetallimätnessiä..
Checkmate
08.04.2004 12:47:17
Ihan jees. Mulla on 22", 12" ja 16". Laadullisesti ne kai sijoittuvat johonki Exportin ja Sessioiden välimaastoon.
Enpä tullut ajatelleeksi.
Outkast
08.04.2004 15:31:09
Ihan jees. Mulla on 22", 12" ja 16". Laadullisesti ne kai sijoittuvat johonki Exportin ja Sessioiden välimaastoon.

Väärä vastaus.

Kyseessä on ammattilais setti. 90- luvun alussa valmistus lopetettiin ja tilalle tuli halvempi session series (noin 1200e).
Muunmuassa Leevi Leppäsen rokkaavat rummut kirjan kannessa ovat WS:ät.

Uutena World Seriessit pelkät kannut siis maksoivat noin 1800e. (Kaikille pilkunnussioille markkoina tietenkin)
zharlie
08.04.2004 16:16:54
Väärä vastaus.

Kyseessä on ammattilais setti. 90- luvun alussa valmistus lopetettiin ja tilalle tuli halvempi session series (noin 1200e).
Muunmuassa Leevi Leppäsen rokkaavat rummut kirjan kannessa ovat WS:ät.

Uutena World Seriessit pelkät kannut siis maksoivat noin 1800e. (Kaikille pilkunnussioille markkoina tietenkin)

Tuota noin... Taasko tästä aiheesta väännetään..
Aika jännää, että vertaat tämän päivän Session Seriesin Thomann-hintaa 90-luvun alun World Seriesien hintaan (Suomessa?). Kyllähän se rahan arvo katsos hieman muuttuu ja kamatkin kehittyy. Muistat varmaan myös, että ei ole kauaakaan siitä, kun Sessionit maksoi Suomessa n. 1800 euroa? Siitä on itse asiassa hyvinkin paljon vähemmän aikaa kuin siitä, kun World Seriesejä on edes myyty.

Ja jos nyt sitten unohdetaan tuo pelkkä hintavertailu, niin sulla on varmaan myös mielipide vaikkapa siitä, mikä World Seriesin puumateriaalissa (toivottavasti tiedät, mikä se on) on parempaa ja 'ammattilaisempaa' kuin SRX:n puumateriaalissa. Nehän eivät ole samaa materiaalia, vaikka SRX:n usein sanotaankin vastaavan World Seriesiä.
jannesamuli
08.04.2004 16:37:57
Itselläni on WS-setti, koot 22", 14" ja 18". Ostin kai joskus 10 vuotta sitten ja kovasti pidän vieläkin. Soi ainakin omiin korviini yllättävän hyvin myös hiljaa soitettaessa, vaikka pöntöt ovat isoja.

Olisi hauska tietää millä hinnalla WS-settejä käytettynä liikkuu täällä tai maailmalla, kun en ole sattunut noita myyntipalstoilla näkemään.
Outkast
08.04.2004 17:34:19
Ja jos nyt sitten unohdetaan tuo pelkkä hintavertailu, niin sulla on varmaan myös mielipide vaikkapa siitä, mikä World Seriesin puumateriaalissa (toivottavasti tiedät, mikä se on) on parempaa ja 'ammattilaisempaa' kuin SRX:n puumateriaalissa. Nehän eivät ole samaa materiaalia, vaikka SRX:n usein sanotaankin vastaavan World Seriesiä.

Aivan totta olen vähän tyhmä varmaan tai jotain ? Olen aina luullut, että rummut valmistetaan teräksestä ja se pinta on vaan jotain maalia !

Ja jos nyt ruvetaan oikein pilkunnussija langasta vääntämään niin SBX:issä on koivurunko ja SMX:ässä vaahtera runko. WS:issä on Vaahtera/Mahonki/Vaahtera runko.

Eli oops tuolla taitaa lukea, no en ees kehtaa sanoa.
Mahonki !

Ja missä vitun välissä olen väittänyt, että WS:ät olisivat jotenkin ammattimaisemmat kun sessionit ???
Kaikki mitä sanoin oli, että WS:ät ovat ammattilais rummut.
No kerros miten selität sen, että näin tässä yhessä liikkeessä käytetyt WS:ät joita myytiin samalla hinnalla kun SMX:iä ???

Kaikki pitää nykyään tehdä niin vitun vaikeaksi eikä täällä pääse minkäänlaiseen rankentavaan keskusteluun kun jokaista vitun pilkkua raiskataan oikein kunnilla, en mäkään kun ei muutkaan.
zharlie
08.04.2004 19:54:50
Aivan totta olen vähän tyhmä varmaan tai jotain ? Olen aina luullut, että rummut valmistetaan teräksestä ja se pinta on vaan jotain maalia !

Ja jos nyt ruvetaan oikein pilkunnussija langasta vääntämään niin SBX:issä on koivurunko ja SMX:ässä vaahtera runko. WS:issä on Vaahtera/Mahonki/Vaahtera runko.

Eli oops tuolla taitaa lukea, no en ees kehtaa sanoa.
Mahonki !

Ja missä vitun välissä olen väittänyt, että WS:ät olisivat jotenkin ammattimaisemmat kun sessionit ???
Kaikki mitä sanoin oli, että WS:ät ovat ammattilais rummut.
No kerros miten selität sen, että näin tässä yhessä liikkeessä käytetyt WS:ät joita myytiin samalla hinnalla kun SMX:iä ???

Kaikki pitää nykyään tehdä niin vitun vaikeaksi eikä täällä pääse minkäänlaiseen rankentavaan keskusteluun kun jokaista vitun pilkkua raiskataan oikein kunnilla, en mäkään kun ei muutkaan.

Okei, jätän nuo angstisi suosiolla huomiotta, niiden puimisella ei edetä mihinkään.

Luulin, että puhuit SRX-setistä, joka on siis poistumassa mallistosta (tai valmistaminen on jo loppunut) tuon 1200 euron hinnan perusteella. Kerrotko, mistä SBX:ää tai SMX:ää saa 1200:n euron hintaan? Tiedän kyllä, mistä materiaaleistaa ne on valmistettu, kiitos vaan. World Seriesiahan on valmistettu myös koivu-mahonki rungolla..

Ja jälleen kerran hintavertailua... Sekö niistä tekee jotenkin paremmat? Että joku pyytää niistä enemmän?

Lue vaikka kerran nuo postisi uusiksi ja mieti, kuinka kehittävää keskustelua niissä oli? Vääntö loppuu minun osalta tähän.

Ja aiheeseen vielä: hyvät rummut on World Seriesit, ei mitään hämminkiä. Tykkään.
Outkast
08.04.2004 20:37:07 (muokattu 08.04.2004 20:38:04)
Aijoo SRX vittu mistä noista tietää nimeäisivät selvemmin noi rumpunsa nii ei tarttis ruveta turhasta vinkumaan. Mutta pää asia kummiski oli, että WS:ät ei mitkään lelut ole.

P.S Ja thomanista ainaki saa tolla hinnalla.
Paas
08.04.2004 20:58:40
Aijoo SRX vittu mistä noista tietää nimeäisivät selvemmin noi rumpunsa nii ei tarttis ruveta turhasta vinkumaan.

Totta. En ole pahemmin pearleihin perehtynyt eikä ne minua pahemmin kiihota mutta nuo lyhenteet vituttavat siinä määrin että en edes viitsi tutustua niihin.
The Mullet: Hairstyle of the Gods
Checkmate
08.04.2004 23:52:46
Mulle ainakin nämä rummut kaupattiin 100% koivurunkoisina. Tiedä sitten paljonko siitä 100 prosentista oli myyjän lisäämää. 10", 12", 13", 16", 22" & 14" setti makso vissiin joskus '90 jotain kymppitonnin pintaan silloista rahaa.
Enpä tullut ajatelleeksi.
drummer 1
10.04.2004 14:55:40
Hyviä rumpuja nuo World Seriekset. Itselläni on setti jossa 2 kpl 22" basareita, 10",12",13",14" tomit ja 16" ja 18" lattiatomit..:)
drummer 1
10.04.2004 14:57:11
Niin juu..setti olisi muuten myynnissä!! laittakaa pikaviestia tulemaan jos kiinnostaa. rummut on hyvässä kunnossa ja uudet kalvot jne..hyvät soundit!
Tietäjä
12.04.2004 22:31:40
Näin sanottiin SMI:ltä kun kyselin joskus World Series sarjasta!

WLX-sarja on muistaakseni ollut aikoinaan Ovh. noin 10.000,- FIM. Runko on koivu/mahonkia.

Sarja vastaa periaatteessa nykyään Pearl Export-sarjaa, joka on valmistettu mahonkirungoista.

Itselläni on meinaa 22"b ja 12",13",14" ja 16" tomit.

MYYKÄÄ MULLE 10" voin vaihtaa sen myös tohon tarpeettomaan 13"
AP
13.04.2004 15:36:48
Mulle ainakin nämä rummut kaupattiin 100% koivurunkoisina. Tiedä sitten paljonko siitä 100 prosentista oli myyjän lisäämää. 10", 12", 13", 16", 22" & 14" setti makso vissiin joskus '90 jotain kymppitonnin pintaan silloista rahaa.

Eikö mukana ole ollut myös puuta nimeltä lehmus?

Tuosta Pearlin nimeämispolitiikasta olen kyllä tasantarkkaan yhtä mieltä, lyhenteitä riittää niin että minäkään en viitsi opetella.
Järvihirviö
13.04.2004 16:55:26
Ja minä kun luulin, että basistit ovat yksinkertaisia.
Youni
15.04.2004 08:06:09 (muokattu 15.04.2004 08:06:27)
World seriesit on kyllä aika hyväsoundiset rummut. Kuulin meinaan Steel Pan Loversin keikalla ja jätkä veti sellaisen muutaman minuutin soolon. Ai että svengasi ja saundi oli kyllä (ainakin minun korvaan) hyvä.
Outkast
16.04.2004 16:48:16 (muokattu 16.04.2004 16:49:07)
Emmä noista tiedä itte olen nähy vaan tätä yhelaista mallia jossa on muovipäällyste tai mikä nyt onkaan. Ja puu on Mahonki/Vaahtera/Mahonki (kerrosmääriä en muista).
Raakkis
18.04.2004 18:43:44

jees..mullakin ollu muutaman vuoden,hyvin soi jos osais soittaa..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)