Aihe: Mitä olisi pitänyt treenata jo alusta asti..
1 2
kohveeman
28.03.2004 18:18:45
Eli minulla on ollut rummut vasta vähän aikaa, joten päätimpä kysellä tällaista asiaa teiltä kokeneemmilta.

Mitä juttuja olisit toivonut harjoittelevasi heti, kun sait ensimmäiset rummut?/ Minkä asian jättäminen vähemmälle treenaamiselle harmittaa?

Itse olen jo nyt huomannut, että vasemmat raajat ovat epätarkempia ja heikompia kuin oikeat. Eli vissiin kannattas jo alusta alkaen pitää treenit "tasapainossa".

Kitaraa soittaneena tiedän metronomi treenien tärkeyden, joten niitä olenkin yrittänyt tahkota.. Tuollaista oon viimeviikolla muutamana päivänä vetäny..
4O 4V (1/8)
8O 8V (1/8)
12O 12V (1/8)
16O 16V (1/8)

Seuraavana pitäs varmaan siirtyä tuollaisiin harjoitteisiin..
http://www.tigerbill.com/features/da000424.htm? Vai liekö liian hankalaa aloittelijalle?
paljon on turhaan tehty, mutta tarkoituksella.
Alpha
28.03.2004 23:21:28
4O 4V (1/8)
8O 8V (1/8)
12O 12V (1/8)
16O 16V (1/8)

Nämä ainaski mä jätin kokonaan veks...opettelin ensin beat-kompin...sitten tää ns. stomp-komppi...16-beat(16-osia)...jne...

Paradidlet ynnä muut hiiteen ja keskity komppien reenamisseen...
puufin
29.03.2004 01:34:19
En mä ainakaan rudimentteja mihinkään heittäisi. Hyvä niitä olis vetää alusta asti. Tekniikka kehittyy --> pystyy tekee parempia juttuja ja time parantuu kun ei ole motoriikan kanssa ongelmia.
jussiohman
29.03.2004 10:04:23
Hyvä kapulatekniikka alusta asti olisi ollut ihan jees. Tuohon metronomiin sen verran, että kannattaa pitää balanssissa sen käyttöä siten, että soittaa vuorotellen ilman sitä ja sitten taas sen kanssa. Jos klikki on korvalla automaattisesti koko reenin ajan, ei kunnolla kehity se "sisäinen time". Supertehokasta treeniä timelle on semmonen, että soittaa jotain kappaletta läpi vuorotellen klikin kanssa ja sitten taas ilman. Muutaman kerran päivässä eri tempoisilla/tahtilajisilla biiseillä.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
kampela
29.03.2004 10:57:20

Sanoisin että, haitsun soittaminen, sen volumen muuntelu ja tuntuman hakeminen on ensiarvoisia asioita. Mun mielestä se luo siihen aivan tavalliseen beat-komppiinkin niin uskomattoman syvän olemuksen.
I´d give this life for just one day, to feel alive again one time before i die
kohveeman
29.03.2004 13:30:25
Tulipa tässä mieleeni, että jos kääntäisin setin "vasenkätiseksi" vaikka viikoksi.. Varmasti ainakin vasemmat raajat kehittys paitsi, että noita tuplapedaaleja ei voi kääntää. Onke kenelläkään kokemuksia kyseisestä toimenpiteestä?
kohveeman
29.03.2004 14:05:28 (muokattu 29.03.2004 14:09:10)
Hyvä kapulatekniikka alusta asti olisi ollut ihan jees. Tuohon metronomiin sen verran, -clip- .

Liekö olemassa mitään optimaalisinta kapulatekniikkaa? Itse olen yrittänyt sellaista tekniikkaa harjoitella, jossa keskitytään vain alaspäin lyöntiin, eli otetaan kaikki hyöty irti pompusta.. Sitä on hyvä harjoitella tuolla yllämainitsemallani harjoitteella. ( http://www.tigerbill.com/features/da001017.htm )

Oikeastaan en muuta harjoittelekaan metronomin kanssa kuin tuota oooovvvv treeniä + vähän peruskomppeja. Pitäs innostua jotain kappaleita soittamaan vissiin.
Alpha
29.03.2004 14:34:45
...Pitäs innostua jotain kappaleita soittamaan vissiin.

Suosittelen...biisien mukana soittaminen on ainaski mulle ollu parempaa reeniä, kun noi oovvoovvoovoovvvovvovvoovvoo sydeemit...

Enkä välitä, et vasen käsi ei oikein toimi "kunnolla"...menee sentään noi ovovovov..oovoovoovoov...ovbovbovbovb...
juoni
29.03.2004 18:16:12
Tulipa tässä mieleeni, että jos kääntäisin setin "vasenkätiseksi" vaikka viikoksi.. Varmasti ainakin vasemmat raajat kehittys paitsi, että noita tuplapedaaleja ei voi kääntää. Onke kenelläkään kokemuksia kyseisestä toimenpiteestä?

Kakkosride ja -haikka löytyvät setin vasemmalta puolelta, ja pyrin soittamaan kaiken mahdollisen myös vasenjohtoisesti. Jaloilla se tosin ei onnistu kuin basarin puolesta, kun ei ole kaapelihaikkaa. Jos havittelee hyvää indep.-puolta ja kaupan päälle vielä nopeuttakin, niin kyllä tuo taitaa olla ainoa vaihtoehto.
Lahjattomat Treenaa
juoni
29.03.2004 18:18:26
Jos klikki on korvalla automaattisesti koko reenin ajan, ei kunnolla kehity se "sisäinen time". Supertehokasta treeniä timelle on semmonen, että soittaa jotain kappaletta läpi vuorotellen klikin kanssa ja sitten taas ilman.

Klikin käyttöön voi hakea lisää haastetta pitämällä sitä aina mahdollisimman pienellä, eli jos soittaa vaikka tempoa 100, niin klikki onkin 50:ssä.
Lahjattomat Treenaa
Niskamies
29.03.2004 18:35:49
Kunhan muistat vaan että time on kaiken a ja o. Itse basistina soitan paljon mielummin hyvän timen omaavan rumpalin kanssa kun kiilaavan progehirmun kanssa.
4 strings is all you will ever need!
Blitz
29.03.2004 20:30:57
Toisaalta voisi ajatella, että aluksi rumpalin on helppo opetella rudimentteja, kun kaikki lempparibiisit eivät soi päässä. Mutta taas toisaalta juuri silloinhan se suurin into on ja kaikki biisit pitäisi heti opetella.

Aluksi kannattaisi painaa mieleensä, että rumpujen soitto ei ole pelkästään sitä soittoa, vaan myös tiukkaa tekniikkaharjoittelua (joka on allekirjoittaneelta jäänyt liian vähäiseksi).

Vasen puoli (oikeakätisillä) on luonnollisesti heikompi, eikä tuskin kenelläkään muulla kuin Vinnie Paulilla ole molemmat kehon puolet tasavertaiset (paitsi toisin päin, koska sen maha on suurempi kuin selkäpuoli).
Keksikää joku mulle plz?
jussiohman
29.03.2004 21:10:22
Klikin käyttöön voi hakea lisää haastetta pitämällä sitä aina mahdollisimman pienellä, eli jos soittaa vaikka tempoa 100, niin klikki onkin 50:ssä.

Absoluuttisen Nollapisteen Suljetulla on tosi paljon sellasta sa****an nihkeetä beattia. Koko ajan jotain 60bpm peruskomppia. Siinä on haastetta.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
veke69
30.03.2004 14:53:13
Itse olen harmitellut ettei aikanaan tullut riittävästi treenattua rudimentteja, paradiddleja yms. kapulatekniikkaa kehittäviä asioita. Piti vaan saada soittaa rokkia :-) Nyt kun mielenkiinto nopeampiin ja moniulotteisempiin filleihin on lisääntynyt, olen joutunut palaamaan kotiläksyjen ja pädin ääreen. Nöyrtymään :-)

Timen pitäminen ja tiukka soittaminen, vaikka sitten simppeleillä kuvioilla, on tärkeää. Bändiä eikä yleisöä kun ei kiinnosta kikkailufillit jos perusbeat ei kulje. Oli se sitten heviä tai poppia tai mitä tahansa.
Mikko A
30.03.2004 15:40:35
Topic d'off:

Vasen puoli (oikeakätisillä) on luonnollisesti heikompi, eikä tuskin kenelläkään muulla kuin Vinnie Paulilla ole molemmat kehon puolet tasavertaiset (paitsi toisin päin, koska sen maha on suurempi kuin selkäpuoli).

Olin tuossa viime lauantaina kattomassa Diabloa Nosturissa ja Malmberg liidas vuoroin oikeella vuoroin vasemmalla, sekä jaloilla että käsillä. Eikä mitään ihan yksinkertasia juttuja... Ei osaa kyllä sanoa onko se oikee- vai vasenkätinen. On se vaan kova äijä.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
juoni
30.03.2004 17:04:04
Olin tuossa viime lauantaina kattomassa Diabloa Nosturissa ja Malmberg liidas vuoroin oikeella vuoroin vasemmalla, sekä jaloilla että käsillä. Eikä mitään ihan yksinkertasia juttuja... Ei osaa kyllä sanoa onko se oikee- vai vasenkätinen. On se vaan kova äijä.

Jälleen muistamme Mike Manginin.
Lahjattomat Treenaa
Järvihirviö
31.03.2004 16:04:42
Jälleen muistamme Mike Manginin.

Jolta malmberg on kaiketi "varastanut" kaiken oppimansa. Taisi luopua toisesta basaristaankin heti, kun Mangini oli niin tehnyt.
Ei se Malmbergia tosin huonoksi rumpaliksi tee, mutta..
v bear
31.03.2004 16:41:19
Jolta malmberg on kaiketi "varastanut" kaiken oppimansa. Taisi luopua toisesta basaristaankin heti, kun Mangini oli niin tehnyt.
Ei se Malmbergia tosin huonoksi rumpaliksi tee, mutta..

toisaalta onko jonkun oppeja hyväksikäyttäminen varastamista..........
twist twist on jumala
v bear
31.03.2004 16:45:20 (muokattu 05.04.2004 11:49:33)
Paradidlet ynnä muut hiiteen ja keskity komppien reenamisseen...

ei mun mielestä ihan nuonkaan!! kerran beatti rumpaili on ikuinen beatti rumpali!!

kannattas kysyä esim leppäsen leeviltä

leevi.leppanen@welho.com

se ainakin osaa neuvoa jne!! = )
twist twist on jumala
Alpha
31.03.2004 17:58:26
ei mun mielestä ihan nuonkaan!! kerran beatti rumpaili on ikuinen beatti rumpali!!!

Tällä hetkellä menee:Beat, Stomp, 16-beat, Suffle, Bequin, Triol, yms yms...ja noista eri variaatiot.

Kaikki opittu ilman yhtäkään pirun paradidleä tahi rudimenttia...aloitettu beatin jauhannalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)