Aihe: Tomien ripustuksesta..
1
Alpha
05.05.2004 12:42:48
Tämmöistä asiaa olen nyt ajatellut, että jättäisin bassariin kiinnitettävän muhvin kokonaan poies ja ostaisin peltiständeihin tulevat kiinnittimet tomeille (10" ja 12").

Voisi ehkä soida paremmin? Räkissä tietty on tomit irti bassarista, mutta luulisin, että sointi on eri ripustettaessa telineisiin..?
-Reaper-
05.05.2004 12:45:41
luulisin, että sointi on eri ripustettaessa telineisiin..?

Mihin se soundi siitä...
Rock´N´Roll!!
Alpha
05.05.2004 12:53:48 (muokattu 05.05.2004 12:54:15)
Mihin se soundi siitä...

Oikeastaan kyseessä on ulkonäkö, sillä keikkailevaan bändiin olen pyrkimässä ja räkkiä ei oikein kehtaa tanssilavoille pistää...:o)

Ja jos nyt ei kahta etusta tartte, niin perinteinen basarin päälle tuleva muhvi olisi hiukan outo...silloin lyödään pikkutomi ständiin.
-Reaper-
05.05.2004 13:02:13
Mulla on toi mun kymppi tuumanen tomppa taman klampilla pelti ständissä kiini. Sekin oli vaan pirun kallis klamppi, makso jotain 30€...
Rock´N´Roll!!
AP
05.05.2004 13:09:09
Tämmöistä asiaa olen nyt ajatellut, että jättäisin bassariin kiinnitettävän muhvin kokonaan poies ja ostaisin peltiständeihin tulevat kiinnittimet tomeille (10" ja 12").

Voisi ehkä soida paremmin? Räkissä tietty on tomit irti bassarista, mutta luulisin, että sointi on eri ripustettaessa telineisiin..?

Basarin sointi voi ainakin parantua, kun tomit ei paina runkoa "kasaan". Ainakin ohuemmalla rungolla voi tulla melkonen ero. Plus että ehkäpä myös asettelu helpottuu.

Wink wink: mulla on omakuvassa kuva omasta setistä, siinä on kanssa luovuttu basarin päälle kiinittämisestä. Tuplatomitelineillä saa näin esim oikeanpuoleisen pikkutomin ja "roikkuvan" lattiatominkin parhaimmillaan samaan telineeseen. Jos tahtoo.
Paas
05.05.2004 20:42:00
Minä en pidä ollenkaan siitä perinteisestä "tomit basarin päälle"-kiinnityksestä. Eipä ole silloin sijoittelun suhteen paljoakaan eri mahdollisuuksia.
The Mullet: Hairstyle of the Gods
Groovi
05.05.2004 21:17:57 (muokattu 05.05.2004 21:19:07)
vaikuttaa se soundiin, jos on tomit kiini suoraan bassarissa. voin kertoa kokemuksesta. se vähän tappaa sitä soundia bassarista ja tomit soi paremmin omalla telineellä koska bassari ei resonoi suoraan putkea pitkin tomeihin. mun omassa kuvassa on yhdensortin malli "vapaista" bassareista.

öö, tai siis kuvassa on toinen vapaana, toinenkin on nykyään, mutta sattu vanhempi kuva.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
Speedy
06.05.2004 00:14:41

Oikeastaan kyseessä on ulkonäkö, sillä keikkailevaan bändiin olen pyrkimässä ja räkkiä ei oikein kehtaa tanssilavoille pistää...:o)

Jaa ei vai..?? kyllä meillä vaan..;) Omakuvassa on kanssa yhden sortin ratkaisu.. Tosin tota räkkiä en ole keikoilla käyttänyt, mutta semmosta pikkuräkkiä kyllä..=I

Mutta saundista en sitte ntiedä, onko se bassarissa vai ei.. sitä vartenhan on RIMSsit keksitty.. Mutta asettelu kysymys on ainakin mun bassarissa ongelmallista, koska se on 16" syvyinen, niin siihen ei oikein saa.. Mutta kyllä muuten voin pitää ja pidänkin jos sille päälle tulee..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Alpha
06.05.2004 00:26:18
Eilen kävin tuolla soitin ja tarvikkeessa tarkoituksena ostaa kaks kiinnikettä, mutta siellä ei ollu ku yks...sen otin ja sit sekunnin murto-osan asiaa vakaasti harkittuani mukaan lähti myös Dimensions 20" Medium Ride...:o)
Groovi
06.05.2004 00:33:46
Eilen kävin tuolla soitin ja tarvikkeessa tarkoituksena ostaa kaks kiinnikettä, mutta siellä ei ollu ku yks...sen otin ja sit sekunnin murto-osan asiaa vakaasti harkittuani mukaan lähti myös Dimensions 20" Medium Ride...:o)

öö, mitäs sillä oli tekemistä asian kans. =) offtopic. =)
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
Alpha
06.05.2004 00:38:31
öö, mitäs sillä oli tekemistä asian kans. =) offtopic. =)

No se, et sielä ei ollu ku yks kiinnike ja toinen piti tilata. Tommosia juttuja pitäis olla aina useampia hyllyssä...

Toi Ride nyt vaan oli heräte ostoksena...:o) Helvetin hyvä pelti...hakkaa tuon Alphan 100-0...
Groovi
06.05.2004 00:44:10
No se, et sielä ei ollu ku yks kiinnike ja toinen piti tilata. Tommosia juttuja pitäis olla aina useampia hyllyssä...

Toi Ride nyt vaan oli heräte ostoksena...:o) Helvetin hyvä pelti...hakkaa tuon Alphan 100-0...

mulla on dimensions 22" power bell ride. eli ei sulla ainakaan metsään menny ostos sen perusteella mitä mä luulen.
Mikko A
06.05.2004 00:46:01
hakkaa tuon Alphan 100-0...

Kas, pitäisköhän sun vaihtaa nimeä :)
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Alpha
06.05.2004 00:51:19
Kas, pitäisköhän sun vaihtaa nimeä :)

Mahtaa olla melko työläs homma...ja mä olen jo niin tottunu tähän nykyseen nickiin...
Mikko A
06.05.2004 01:36:36
Mahtaa olla melko työläs homma...ja mä olen jo niin tottunu tähän nykyseen nickiin...

Hei sun pitää olla muodikas! Alpha ei oo enää niiq in...
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
miän vain
06.05.2004 11:18:49

Kuten todettu, soundi paranee. Ainakin basarin, tomienkin tietty, muttei niin paljon. Sijoittelukin helpottuu, kakkostomin ei tarvitse enää olla niin oikealla ja katveessa. Näin siis minulla.

Pitäiskö perustaa Alphoista eroon -liike? :p
Wiitala
06.05.2004 16:48:02
Kuten todettu, soundi paranee. Ainakin basarin, tomienkin tietty, muttei niin paljon. Sijoittelukin helpottuu, kakkostomin ei tarvitse enää olla niin oikealla ja katveessa. Näin siis minulla.

Sama täällä. Vaikka tämä on hieman pakon edestä näin, sillä basarissani ei ole edes reikää koko mountille.
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
ltg
06.05.2004 17:00:32
Itsekin ruuvasin basarin tomipidikkeen irti, ja ripustin tomit standiin basarin vasemmalle puolelle. Tuo on aina ollut minulle paras ratkaisu ihan soittomukavuudenkin kannalta. Tuon systeemin vaikutuksesta sointiin en tiedä, kun en ole koskaan kokeillut.
IMIK#5"Aina kun mun seurassa liikkuu selvinpäin, pitää pysyä kännissä." -Basistimme vappuna KK#3
Jeltz
06.05.2004 17:59:55
Pitäiskö perustaa Alphoista eroon -liike? :p

Ei kai, kun tulin juuri tilanneeksi Alphoja :P
allekirjoitus on turha, tarpeeton, kerrassaan hyödytön
v bear
06.05.2004 19:40:37
kyllä räkki hyvä on....
twist twist on jumala
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)