Antti1997 30.04.2004 18:19:45 | |
---|
Tuli mieleen kun ainakin mulla kuluu aika pahasti siitä kohdasta mikä osuu haikkaan, etenkin kun mulla ne pellit ei ole ihan kohdakkain. Ja tänään huomasin että tomikalvossa on viiden sentin haava. Epäilen kyllä että se on tullut huonosta iskusta koska ei kai se kalvo muuten repeä sillä tavalla. Onneksi on 2-kerroskalvo niin voi soittaa siihen asti että saa uuden. Niin, hajottaako kuluneet ja rosoiset kapulat kalvoja nopeammin? Kannattaako hiominen? Hyvää vappua! Paha saa palkkansa, hyvä jos pääsee omilleen. [Kyllä Lähtee] |
JM 01.05.2004 11:03:51 | |
---|
Ei.Edistää vain hajoamista. Copyright ©1999-2004, Oikeuksien.net.
Kaikki muusikot pidätetään. |
Buusteri 01.05.2004 11:27:21 (muokattu 01.05.2004 11:28:32) | |
---|
Ei.Edistää vain hajoamista. Juuri näin. Uutta keppiä vaan kaupasta. EDIT: On muuten JM:llä hillittömän hieno allekirjoitus. laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi.. |
MoonDog 01.05.2004 14:18:38 | |
---|
Ei nuo kuluneet kapulat varmaankaan kalvoja sen nopeammin hajota, kun tuskin lyöt sillä varrella niitä rumpuja. Tippihän siihen kalvoon enimmäkseen osuu. Shit just doesn't happen, it takes effort. |
Cranzer 01.05.2004 20:58:39 | |
---|
Ei nuo kuluneet kapulat varmaankaan kalvoja sen nopeammin hajota, kun tuskin lyöt sillä varrella niitä rumpuja. Tippihän siihen kalvoon enimmäkseen osuu. Paitsi kun käy niin kuin yhellä kaverilla, että takoi ihan fiiliksissä eikä huomannu kun kapula katkes. Sitte kun mäjäytti tomiin, meni kalvosta läpi että rits vaan... "Ei muuta ku ei anneta periksi ja huumori yllä ja eiku lisää paskaa housuun!!!"
-Jukka Nevalainen |
ltg 01.05.2004 22:00:57 | |
---|
Tipit voi pyöristää, mutta varsi vaan heikkenee, jos hioo. kapularahojen puuteessa voi tipit pyöristää, säästyvät kalvotkin ja tatsi pysyy, eikä kauheasti mene rahaa. Varren hiominen vaan edistää hajoamista, varsinkin jos kanttareista tykkää. IMIK#5 Tästä kun mä liipasen..alasti KK#3 |
Antti1997 01.05.2004 22:41:12 | |
---|
No tilasin äsken kahet uudet kapulat, kait niillä taas jonkin aikaa pärjää. Perkele kun on niin paska haikanstandi että ne pellit on vähä vituillaan vaikka kuinka koittaa säätää. Kuinka kireällä te muuten pidätte sitä yläpellin säätöruuvia? Sehän luulis vaikuttavan siihen sivuttaisliikkeeseen. Paha saa palkkansa, hyvä jos pääsee omilleen. [Kyllä Lähtee] |
Niskamies 01.05.2004 22:44:14 | |
---|
No tilasin äsken kahet uudet kapulat, kait niillä taas jonkin aikaa pärjää. Perkele kun on niin paska haikanstandi että ne pellit on vähä vituillaan vaikka kuinka koittaa säätää. Kuinka kireällä te muuten pidätte sitä yläpellin säätöruuvia? Sehän luulis vaikuttavan siihen sivuttaisliikkeeseen. Mä tykkään pitää sillain suht löysästi, että voi soittaa haikkaa että se on niinkun puoliks avoin. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
MoonDog 01.05.2004 23:03:05 | |
---|
Itse pidän myös aika löysällä, että pelti pääsee liikkumaan kunnolla. Shit just doesn't happen, it takes effort. |
Antti1997 01.05.2004 23:05:43 (muokattu 01.05.2004 23:06:31) | |
---|
Kun mulla oli vielä stagestarin alkuperäinen haikka, niin se mutteri aukes koko ajan ja arvatkaa ottiko päähän kun piti koko ajan kiertää se takaisin. Nyt kun on raskaammat pellit niin se on pysynyt aika hyvin paikallaan. Kai se siitä pellin painosta sitten riippuu. EDIT: Mulla on näköjään ihmeellinen taito pistää kaikkiin aloittamiini ketjuihin offtopikkia. Paha saa palkkansa, hyvä jos pääsee omilleen. [Kyllä Lähtee] |
lkx 01.05.2004 23:34:52 | |
---|
Rikkinäinen kapulannuppi kuluttaa coated-kalvoa ehjää ripeämmin - väittäisin. There is no spoon... |
Antti1997 01.05.2004 23:36:05 | |
---|
Mulla jää noihin kalvoihin paljon mustia jälkiä. Tuleekohan ne noista peltien merkki ym. painatuksista vai mistä...? Paha saa palkkansa, hyvä jos pääsee omilleen. [Kyllä Lähtee] |
MoonDog 02.05.2004 00:30:04 | |
---|
Se on täysin normaalia, että niitä mustia jälkiä tulee. Ilmeisesti johtuu vain pinnoitteen kulumisesta. Tiedä sitten olisiko syynä myös palaminen? Eli siis kun kapulalla lyö kalvoa, niin kitkaa syntyy huomattava määrä, jolloin kalvo ikään kuin palaa. Shit just doesn't happen, it takes effort. |
Antti1997 02.05.2004 12:05:13 | |
---|
Vielä tosta haikan yläpellin mutterista, nyt mä löysäsin sitä aika paljon ja tuli kivempi ääni, mutta se sama ongelma tuli takasin että se aukee itestään lisää siinä soittaessa. Johtuuko se siitä että se on niin halpis vai onko se normaalia? Mitenhän sen sais pysymään kiinni vai onkohan Tamalla laadukkaampia pidikkeitä? Paha saa palkkansa, hyvä jos pääsee omilleen. [Kyllä Lähtee] |
MoonDog 02.05.2004 12:34:18 | |
---|
Kannattaa pistää pari kierrosta jeesusteippiä siihen mutterin ja kierretangon ympärille, kun mutteri on sopivan löysällä. Ei pyöri itsekseen auki. Noin tuli tehtyä vanhan haitsutelineen kanssa, kun siinä oli aivan hanurista tuo kiinnityssysteemi. Tuon Taman IC haitsuständin kanssa ei ole ollut ongelmia. Tosin käytän siinä GEWAn drop clutchia, joka on kyllä vipumekanismia lukuunottamatta aivan samanlainen toimintaperiaatteeltaan kuin tuo Taman oma. Se pellin alapuolella oleva mutteri kiristetään aivan kiinni, kun se menee vain tiettyyn pykälään asti. Pellin yläpuolella taas on kaksi mutteria, joilla haetaan peltiin sopiva löysyys ja sitten kiristetään kummatkin mutterit, niin ne eivät pääse itsekseen pyörimään auki. Shit just doesn't happen, it takes effort. |
Niskamies 02.05.2004 13:34:13 | |
---|
Osta uus haikanpidike. Ei luulis hirviän monta euroa maksavan. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Mikko A 02.05.2004 15:58:06 (muokattu 02.05.2004 15:59:02) | |
---|
Vielä tosta haikan yläpellin mutterista, nyt mä löysäsin sitä aika paljon ja tuli kivempi ääni, mutta se sama ongelma tuli takasin että se aukee itestään lisää siinä soittaessa. Johtuuko se siitä että se on niin halpis vai onko se normaalia? Mitenhän sen sais pysymään kiinni vai onkohan Tamalla laadukkaampia pidikkeitä? Siitähän se taitaa johtua. Mulla on DW:n hihat clutchi jossa on lukitusruuvi. Tosi näppärä, mutta itse en nyt oikein käytä sitä kun sattuneesta syystä joudun jatkuvasti venkslaamaan niiden haitsujen kans (ei oo tällä hetkellä omia haitsuja). Pysyy kyllä ilmakin ihan hyvin paikallaan. Niin ja se clutchi makso musafasulla jotain 10-20€. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Mako 02.05.2004 18:48:26 | |
---|
Uusia kapuloita kehiin.. Itse soitan kunnes rupeaa tuota rosoa tulemaan kapuloihin liikaa. Kuten joku jo sanoin: kapulan päähän se kai enimmäkseen kalvoon osuu, joten en tajua miten tuon shoulder-osan kuluminen haittaa.. I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake |
miän vain 03.05.2004 10:06:37 | |
---|
Se on täysin normaalia, että niitä mustia jälkiä tulee. Ilmeisesti johtuu vain pinnoitteen kulumisesta. Tiedä sitten olisiko syynä myös palaminen? Eli siis kun kapulalla lyö kalvoa, niin kitkaa syntyy huomattava määrä, jolloin kalvo ikään kuin palaa. Erittäin offtopic. Kuulin tämän yhdeltä musakauppiaalta, ja se vaikuttaa aika pätevältä selitykseltä. Totuudesta en sitten tiedä. Kapulalla kun lyö, syntyy paljon staattista sähköä. Se taas imee ilmasta pientä pölyä ja likaa kuin mikrokuituliina. Voima on niin suuri, että lika tarttuu todella tiukasti. Olin viemässä virveliä vaihtoon; kauppias vilkaisi kalvoa ja totesi, että jaaha, soittotilassa on tupakoitu. Ei sentään, mutta autotallissa päristelty kuitenkin. Tästä tiedosta ei varmasti ollut mitään hyötyä kenellekään. Hienoa. |
MoonDog 03.05.2004 17:15:35 | |
---|
Tästä tiedosta ei varmasti ollut mitään hyötyä kenellekään. Hienoa. On tuosta se hyöty, että selvisi ainakin se, että kalvo on mahdollista puhdistaa tarvittaessa jollakin aineella, kun nuo mustat läikät ovat likaa, eikä esim. palamia. Eihän tuollaista tarvetta välttämättä koskaan tule, mutta jos kuitenkin niin... Shit just doesn't happen, it takes effort. |