Stain 28.04.2004 13:42:13 | |
---|
Moi. En ole varsinaisesti rumpali, vaan kitaristi ja näin ollen ei ole habaa paskaakaan. Lupauduin erääseen hääbändiin rumpaliksi, koska kaverini kysyi eikä muuta rumpalia löytynyt. Osaan toki soittaa rumpuja, mutta oikea käsi tahtoo väsyä nopeissa biiseissä joissa täytyy takuttaa haitsua pirun nopeasti, esim. Baddingin Paratiisi. Tuossa biisissä joutuu soittamaan ikäänkuin "ranneliikkeellä", koska tempo on niin kova. Mitä neuvoja antaisitte että käsi ei väsyisi tai puutuisi aivan heti, esim. kun vedettiin tuo Paratiisi kolme kertaa putkeen niin kyllä oli käsi paskana. Planned a show
Treasoned my roots
Ice cream snow
See you in June |
anzelmosm 28.04.2004 13:48:49 | |
---|
Moi. En ole varsinaisesti rumpali, vaan kitaristi ja näin ollen ei ole habaa paskaakaan. Lupauduin erääseen hääbändiin rumpaliksi, koska kaverini kysyi eikä muuta rumpalia löytynyt. Osaan toki soittaa rumpuja, mutta oikea käsi tahtoo väsyä nopeissa biiseissä joissa täytyy takuttaa haitsua pirun nopeasti, esim. Baddingin Paratiisi. Tuossa biisissä joutuu soittamaan ikäänkuin "ranneliikkeellä", koska tempo on niin kova. Mitä neuvoja antaisitte että käsi ei väsyisi tai puutuisi aivan heti, esim. kun vedettiin tuo Paratiisi kolme kertaa putkeen niin kyllä oli käsi paskana. ei muuta ku haikkaa raolleen ja jätät puolet iskuista pois.. tuskin sielä kovin montaa rumpalia on yleisössä jotka siitä vois tyhmimmillään huomauttaa.. ;) |
Stain 28.04.2004 13:52:55 | |
---|
ei muuta ku haikkaa raolleen ja jätät puolet iskuista pois.. tuskin sielä kovin montaa rumpalia on yleisössä jotka siitä vois tyhmimmillään huomauttaa.. ;) No ei se oikein käy tuohon biisiin. Siinä pitää olla nopea meininki, kyllä varmaan tiedät. Pitäisikö alkaa painoja nostamaan? Planned a show
Treasoned my roots
Ice cream snow
See you in June |
ltg 28.04.2004 14:23:26 | |
---|
Mulla on samoja ongelmia joidenkin biisien kanssa. Ei tuossa voimasta niinkään ole kyse, treenaa vaan niitä nopeita juttuja, niin tulee sitä kestävyyttä. IMIK#5 Tästä kun mä liipasen..alasti KK#3 |
Stain 28.04.2004 14:28:30 | |
---|
Mulla on samoja ongelmia joidenkin biisien kanssa. Ei tuossa voimasta niinkään ole kyse, treenaa vaan niitä nopeita juttuja, niin tulee sitä kestävyyttä. Niin, ei olekaan voimasta, vaan kestävyydestä kyse. Kun tuossa ranne väsyy niin hemmetisti. Saisikohan jotenkin painoja nostamalla ranteeseen kestävyyttä? Planned a show
Treasoned my roots
Ice cream snow
See you in June |
ltg 28.04.2004 14:31:28 | |
---|
Niin, ei olekaan voimasta, vaan kestävyydestä kyse. Kun tuossa ranne väsyy niin hemmetisti. Saisikohan jotenkin painoja nostamalla ranteeseen kestävyyttä? Ei ole tullut kokeiltua painonnostelua. Itse vaan kärsivällisesti väännän irvistelyyn asti jotain nopeaa biisiä. Pikkuhiljaa alkaa sitten huomata, että tämähän alkaa sujua. IMIK#5 Tästä kun mä liipasen..alasti KK#3 |
Mikko A 28.04.2004 14:38:09 | |
---|
Ei ole tullut kokeiltua painonnostelua. Itse vaan kärsivällisesti väännän irvistelyyn asti jotain nopeaa biisiä. Pikkuhiljaa alkaa sitten huomata, että tämähän alkaa sujua. Kyllä. Sama homma mullakin. Tuskin siinä puntit auttaa. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
kampela 28.04.2004 14:45:56 | |
---|
Tekniikka nyt vaan kysyy aikaa. Awesome lefthand break. |
Järvihirviö 28.04.2004 15:09:54 | |
---|
Mulla oli myös samaa ongelmaa alkuaikoina. Nykyään jos haluan harjoitella oikean käden nopeutta/kestävyyttä, soitan Blink 182:n biisejä. Ne ovat oikeasti helvetin hyvää käsitreeniä. Tottakai teen aina välillä alustaharjoituksiakin. |
hahuusko 28.04.2004 15:14:24 | |
---|
Ei kannata yrittää soittaa nopeammin kuin osaa. Jos käsi väsyy helposti nopealla tempolla, niin todennäköisesti soittotekniikka ei vain ole tarpeeksi hyvä. Ja kun tekniikka ei riitä, niin nopeutta yritetään saada jännittämällä lihaksia ja siitä seuraa vain käden puutuminen. Ja jos vain paahdetaan menemään hampaat irvessä niin tekniikka tuskin pääsee kehittymäänkään. Päinvastoin saattaa vain oppia pahoille tavoille. Kannattaa mieluummin treenata itsekseen (mielellään metronomin kanssa) niin hitaalla tempolla, että pystyy soittamaan rennosti. Siitä sitten nostetaan tempoa pikkuhiljaa ja lasketaan tempoa takaisin heti, jos huomaa jännittävänsä lihaksia. Tekniikka tosiaan kysyy aikaa mutta pidemmän päälle se kannattaa. |
hahuusko 28.04.2004 15:37:50 | |
---|
Niin ja tuskinpa siihen Paratiisiin se meininki tulee nimenomaan niistä haitsun iskuista. Jos jättää joka toisen haitsun iskun pois mutta soittaa sellaisella tarpeeksi rullaavalla fiiliksellä, niin varmasti on hyvä meininki vaikka itsestä tuntuisikin, että soittaa liian vähän. Toisaalta tuollaisen "rullaavan fiiliksen" oppiminen voi olla paljon hankalampaakin kuin oppia soittamaan nopeasti... |
Alpha 28.04.2004 16:11:08 (muokattu 28.04.2004 16:11:23) | |
---|
Mikset soita ns junakompilla...? Paratiisi, Myrskyn jälkeen yms... Eikä noissa tarvi haitsua käyttää...virveliin kaikki... |
fabula 28.04.2004 16:23:12 | |
---|
Myös itse kärsin käden väsymisestä nopeissa biiseissä,nyttemmin on tullut kestävyyttä mutta joskus kramppaa vieläkin,kun oikein nopeasti pitäisi soittaa ja alkaa lihaksia jännittämään. Baddingin paratiisi oli paha mullekin mutta kerran kokeilin soittaa sen "foxahtavana",sillä tavalla pehmeästi ja haitsua melko hiljaa lyöden,se toimi yllättävän hyvin ja saatiin hyvä meininki k.o. biisiin,eikä mitään vaikeuksia pitää tempoa. Eli Paratiisin meininki ei todellakaan ole riippuvainen haitsun nopeasta ja tasaisesta tikutuksesta. Olet varmaankin kuullut Sakari Kuosmasen version,joka on huomattavasti raskaampi ja jossa on muistaaseni juuri pudotettu puolet iskuista pois ja avattu haitsua,kertosäkeessä taitaa olla vielä komppipeltikin ja aivan kelvollinen versio on,jos Sakarista pitää. Muista myös juoda reilusti vettä,se ehkäisee kramppeja. Hyvää keikkaa. |
jussiohman 28.04.2004 16:27:10 | |
---|
Mikset soita ns junakompilla..... Onko tämä se, että kaseja virveliin ja aksentit sitte iskuille, vai? Runsaskuituiset puurot ovat trendikkäitä. |
Alpha 28.04.2004 16:33:48 | |
---|
Onko tämä se, että kaseja virveliin ja aksentit sitte iskuille, vai? Jep...eli kuulostaa ihan beat-kompilta, mutta saa hemmetin paljon helpommin groovaamaan/svengaamaan...ja sehän tällasissa kompeisssa on tärkeintä. Tai miksei voisi myös foxahtavasti soittaa, kuten tuossa jo mainittiin... |
Clayrooster 28.04.2004 19:13:00 | |
---|
Niin, ei olekaan voimasta, vaan kestävyydestä kyse. Kun tuossa ranne väsyy niin hemmetisti. Saisikohan jotenkin painoja nostamalla ranteeseen kestävyyttä? Se vaan vaatii treeniä, luulen, ettei asiaan auta muu kuin vaan treenaaminen, treenaaminen ja treenaaminen :) "Syö sukset, jos et, aja viikset" |
v bear 28.04.2004 20:13:56 | |
---|
ns porcaro teknikka on hyvä tohon!! twist twist on jumala |
Mikko A 28.04.2004 21:02:12 | |
---|
Mikset soita ns junakompilla...? Paratiisi, Myrskyn jälkeen yms... Eikä noissa tarvi haitsua käyttää...virveliin kaikki... Junakompista tulee aina mieleen Bruce Springsteenin I'm on fire. Ei ollenkaan niin helppo biisi soittaa, kuin miltä kuulostaa, samaa stediä komppia koko biisi ilman ainuttakaan filliä. Ei taida edes iskuja olla... Tempokin alkaa jo lopussa tuntumaan. Sillä on hyvä reenata tatsia ja kestävyyttä. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
jussiohman 28.04.2004 22:05:22 | |
---|
Mullon sama juttu nopeassa komppaamisessa. Yhessä meän kappaleessa mennään koko ajan semmosta 180bpm ja kaseja hakataan haikkaan ja ride peltiin yhdessä kohtaa. Tuossa väsyy jo mulla käsi kunnolla. Olen muutenkin hidas kuin etana. Runsaskuituiset puurot ovat trendikkäitä. |
Aegis 28.04.2004 22:14:00 | |
---|
Mullon sama juttu nopeassa komppaamisessa. Yhessä meän kappaleessa mennään koko ajan semmosta 180bpm ja kaseja hakataan haikkaan ja ride peltiin yhdessä kohtaa. Tuossa väsyy jo mulla käsi kunnolla. Olen muutenkin hidas kuin etana. Heh. Hauska lukea näitä juttuja, että miten paratiisi on niin raskas soittaa. Meillä Nailgunnerin perusbiiseissä tempona on n. 210 bpm ja niitä kaseja haikkaan ja rideen tuleen suurimman osan aikaa. Tosin meikäläisellä on tekniikka kypsynyt jo noin kolme vuotta, joten oikea käsi liikkuu jo hyvin pehmeästi. Sen oikean rannetekniikan löytyminen vie oman aikansa. Punteista sen verran, että nopeassa soitossa lihakset tekevät ns. staattista työtä, eli sama kuin jos pitäisit kättäsi ilmassa paikallaan suorana. Haban kehittämisestä ei siis ole oikeastaan hyötyä, kehittä pitäisi juuri tekniikkaa ja olemassa olevien lihasten kestävyyttä. Too fast to be dead! |