Noniin, elikkä onko kukaan ikinä nähnyt/soittanut kyseisellä rummulla. Lähinnä ajattelin, että jos joku tietäisi niiden teko- kursseja missä itse valmistetaan kyseisiä rumpuja savesta. Olen testannut muutamia kertoja, ja se on yllättävänkin mukava soitin, jos ei muuten, niin sormi ja muita "pikkulihaksia" treenailee. Niiden tekeminen on kuulema rauhoittavaa ja onhan se soittokin oma vaihtoehto älyttömästä mäiskeestä ja paukkeesta. Ihan mukava afrikkalainen rumpu, kun osaa soittaa. "Syö sukset, jos et, aja viikset" |
Siinä taannoisessa avaavaavavavaava-euroviisussahan tuollaista käytettiin. Täydellinen telkkariperkussio; näyttää hyvältä, ei kuulu. :p Kyllä se kuuluu jos osaa. "Syö sukset, jos et, aja viikset" |
mulla on tämmönen kyseinen udu-rumpu. kivahan sitä on soitella, vaikeutena on, että sille ei taida olla minkäänlaista vakiintunutta soittotekniikka, jokainen soittaa vähän omalla tyylillään riippuen siitä mitä muita rumpuja soittaa, esim. tablat, congat jne. turussa on eräs bändi, tervas-jotakin, jonka jäsenet rakentaa ja soittaa näitä. tampereellakin taitaa olla eräs tyyppi, joka näitä rakentaa, en ole varma, mutta vois yrittää ottaa yhteyttä, jos jollakulla kiinnostaa. helsingissä on harjun nuorisotalolla ollut jo ainakin kahtena keväänä udun rakennus- ja soittokurssi, minkä olen molemmilla kerroilla missannut rakennuksen osilta, kerran olin soitto-opetuksessa, jossa mamba opetti udu-rummun perusteita. en nyt keksi muuta lisättävää, mutta kysykää, jos kiinnostaa, niin yritän vastailla parhaani mukaan. |