Mazah 26.04.2004 14:47:24 (muokattu 26.04.2004 14:47:57) | |
---|
Onko jollain hyviä ehdotuksia? Haulla ei saa taas mitään aikaan... Eli siis vaan erilaisia rudimentteja. Mutta minä olen Kissanainen? |
kampela 26.04.2004 14:50:36 | |
---|
Stick control for the snare drummer. Siinä on varmaan kaiki mahollinen.. Löytyy ainakin Helsingin Kaupungin kirjastosta.. Awesome lefthand break. |
MoonDog 26.04.2004 16:46:59 | |
---|
Shit just doesn't happen, it takes effort. |
**Bexar** 27.04.2004 10:43:40 | |
---|
Drum Set Warm-Ups : Essential Exercises for Improving Technique by Rod Morgenstein Tilasin hiljattain. On muuten vähän erilaista rudimenttien näpsuttelua. Kerrankin ympäri settiä, eikä aina vaan sillä pädillä. Suosittelen! Joo.. on se rumpali. |
HCW 27.04.2004 16:05:08 | |
---|
Juu, nuo Stick Control ja Vic Firthin sivuilta saatavat treenit on hyviä ja tehokkaita. Vielä kun vetelee ympäri settiä ja pitää koko ajan jalat mukana soittamassa jotain kuviota esim. oovv oovv tai vvoo vvoo tai ovoo vovv jne.jne. niin johan alkaa toimia. Pitäisi aina muistaa, että vaikka treenataan käsiä niin pitäisi pitää ne jalat aina mukana. Kehittää independenceä ja jalat eivät koskaan toimi tarpeeksi hyvin. "Ei mulla teittiä mitään vastaan ole,mut mää vaan olen kylän lyöjä" |
Vikmani 02.05.2004 14:02:56 | |
---|
Sick control on tosiaan aivan ehdoton. Yllätyin itse tuloksista. Kannattaa jauhaa niitä looppeja (yhtä) 20-50 kertaa metronomin kanssa ilman taukoja. Kannattaa kokeillaa kaikilla nopeuksilla. Stick control vaikuttaa etenkin fillien(+myös kompin) jämäkkyyteen ja timeen. Lisäksi kädet nopeutuvat. Jaloilla kannattaa pitää tahtia niin kuin edellä selitettiin. Stick control on mielestäni yksi parhaista rumpukirjoista get up offa that thing. It makes you feel better. |
Antti1997 02.05.2004 14:40:08 | |
---|
Mä meinasin tilata eilen semmosen DVD:n kun Drum Tips 1, mutta päätin sitten säästää sen 40 euroo tuleviin symbaaleihin ym. Paha saa palkkansa, hyvä jos pääsee omilleen. [Kyllä Lähtee] |
toba 02.05.2004 21:30:38 | |
---|
Juu, nuo Stick Control ja Vic Firthin sivuilta saatavat treenit on hyviä ja tehokkaita. Vielä kun vetelee ympäri settiä ja pitää koko ajan jalat mukana soittamassa jotain kuviota esim. oovv oovv tai vvoo vvoo tai ovoo vovv jne.jne. niin johan alkaa toimia. Pitäisi aina muistaa, että vaikka treenataan käsiä niin pitäisi pitää ne jalat aina mukana. Kehittää independenceä ja jalat eivät koskaan toimi tarpeeksi hyvin. Heitän tyhmän kysymyksen, mutta millasia kuvioita basarilla sitten sä vedät/suosittelet muiden vetävän, mä oon lähinnä vaa naputtelu virppaan OVOOVOVV ja vetäny siinä tuplapedaalilla perus OVOVOVOV:ta mukana, onkohan tuossa sitten järkeä? |
Paas 02.05.2004 21:41:17 | |
---|
Heitän tyhmän kysymyksen, mutta millasia kuvioita basarilla sitten sä vedät/suosittelet muiden vetävän, mä oon lähinnä vaa naputtelu virppaan OVOOVOVV ja vetäny siinä tuplapedaalilla perus OVOVOVOV:ta mukana, onkohan tuossa sitten järkeä? No voit vedellä jaloilla samaa kuviota tai sitten aloitat vaikka joko käsillä tai jaloilla eri kädellä/jalalla jolloin kuvio hieman muuttuu. The Mullet: Hairstyle of the Gods |
HCW 04.05.2004 16:02:33 | |
---|
Heitän tyhmän kysymyksen, mutta millasia kuvioita basarilla sitten sä vedät/suosittelet muiden vetävän, mä oon lähinnä vaa naputtelu virppaan OVOOVOVV ja vetäny siinä tuplapedaalilla perus OVOVOVOV:ta mukana, onkohan tuossa sitten järkeä? On.Mutta kannattaa opetella jaloilla muitakin kuvioita kuin pelkästään singlejä.Saa siten esim.komppeihin jännempää satsia. Jaloilla voi soittaa mitä vaan kunhan se pää pysyy mukana. Stick Controllin patternit on hyviä, samoin Marco Minnemanin Extreme Interdependence-kirjassa on hyviä treenejä. Lisäksi jalkojen kanssa kannttaa muistaa, että kannattaa opetella käyttämään haikkaa kompeissa muillakin tavoilla kun pelk.polkemaan 1/8 tai 1/4. Se tuo sitä väriä soittoon. Näissä taas pitää muistaa se ettei kylvä näitä liikaa. Palvellaan sitä musaa eikä omaa egoa. Seuraavksi henk.koht tekniikka treeni mitä tulee vedettyä joka päivä.(kesto n.80 min) 1.Derek Roddy/Joe Morello tyyppinen alkulämmittely. Kädet: Jaloilla soitan jotain patternia Stick Controllista ekalta sivulta.esim:paradiddlea, double stroke rollia jne. |oooo vvvv| 2 min |oooo oooo|vvvv vvvv| 2min |oooo oooo oooo|vvvv vvvv vvvv| 2min |oooo oooo oooo oooo|vvvv vvvv vvvv vvvv| 2min |singlejä| 2 min yht. 10 min. Jalat: Sama treeni mutta otan vain jonkun käsi ostinaton, esim.paradiddle , flam accent jne. Käsillä vetelen ympäri settiä, jalat soittaa omiaan. Eli tuota Roddy/Morello tyyppistä treeniä. Yht:10 Tarkoitus ei ole keskittyä nopeuteen vaan kestävyyteen. Rudimentit: Vic Firthin sivujen reenejä olen viime aikoina paukutellut. Rudimentteja soitan 3min/rud. Lisäksi sooloja N.A.R.D:ista tai 150 All American drum solos (Wilcoxon) kirjasta. Firthin lapuissa on aina 10 rudimenttia/lappu. Yht:60 min. Rudimentteja soitan käsillä ja jaloílla. Kun soitan rudimentteja käsin otan jaloilla taas jonkun ostinaton. Sama juttu kun treenaan jaloilla rudimentteja otan käsillä jonkun ostinaton. Näin olen treenannut viimeiset 6 kk ja kehittää independenceä todella hyvin. Toivottavasti antaa jotain käsitystä. "Ei mulla teittiä mitään vastaan ole,mut mää vaan olen kylän lyöjä" |
Mazah 05.05.2004 13:29:14 | |
---|
On.Mutta kannattaa opetella jaloilla muitakin kuvioita kuin pelkästään singlejä.Saa siten esim.komppeihin jännempää satsia. Jaloilla voi soittaa mitä vaan kunhan se pää pysyy mukana. Stick Controllin patternit on hyviä, samoin Marco Minnemanin Extreme Interdependence-kirjassa on hyviä treenejä... Kiitos tästä, tällaista tavaraa etsiskelinkin. Pitää heittää paperille ja painella kämpälle... Mutta minä olen Kissanainen? |