Suicider 18.04.2004 12:10:16 | |
---|
Onko mistään kotosin?kannattaako ostaa ja onko kalliit?? Pääasia että on hauskaa!!!!perskele |
Peace 18.04.2004 12:28:20 | |
---|
kävin kyselee yhest musakaupast hiilikuitukapuloit ja sano et ei kannata ostaa,koska hajottaa peltei ja kalvoi............ Joona Rautiainen |
Niskamies 18.04.2004 12:35:56 | |
---|
kävin kyselee yhest musakaupast hiilikuitukapuloit ja sano et ei kannata ostaa,koska hajottaa peltei ja kalvoi............ Ei ne kapulat niitä peltejä ja kalvoja riko, vaan soittaja huonolla tekniikalla. Tuskinpa ne hajoavat enemmän kun ihan tavallisilla puukapuloilla. Sbassossa on neljä kieltä. |
Clayrooster 18.04.2004 13:36:49 | |
---|
Eikö ne siinä 20-30e paikkeilla ole... Jotkut "waterit" ainaki. "Syö sukset, jos et, aja viikset" |
Remo 18.04.2004 13:45:01 | |
---|
Ite oon kyllä kans kuullu, että hiilikuitukapulat rikkoo peltejä ja kalvoja. PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
Sgandalf 18.04.2004 14:24:13 (muokattu 18.04.2004 14:24:25) | |
---|
Ite oon kyllä kans kuullu, että hiilikuitukapulat rikkoo peltejä ja kalvoja. Johan sen sanelee logiikkakin. Mitä kovempi materiaali, sitä helpommin halkoo peltejä. Bewahret einander vor der Zweisamkeit |
Youni 18.04.2004 20:01:57 | |
---|
Minä taas olen kuullut, että ne ei kestä yhtään mitään ne kapulat ja tuntumaa puukapuloihin verrattuna on haukuttu. Se taas voi johtua siitä, että hiilikuitukapulat ovat täysin erilaiset kuin puukapulat. Omaa kokemusta ei ole, enkä aio hankkiakkaan, jos en ilmaiseksi saa kokeilla. |
Suicider 18.04.2004 20:50:55 | |
---|
jaa mitähän sitä ny tekis,ostas vai ei....hmmm perse...´puukapulat tahtoo mennä sieltä päästä helposti rikki,ainaki mulla.vasta viimeviikolla ostin uudet ja nyt on se vitun motukka halki...ei siinä... Pääasia että on hauskaa!!!!perskele |
DimensionZ 18.04.2004 20:57:27 | |
---|
Ite omistan hiilikuitukapulat. En nyt kyllä muista minkä merkkiset ne on, mutta ei ne Lars Ulrichin vai mikä se nyt onkaan, niitä en ostais ikinä. Oon vaan pari kertaa käyttäny niitä omiani oikeen setin kanssa, vähän karu soittotuntuma niissä kyllä kieltämättä on, mutta kai siihen tottuu aika nopeesti. Ne on ihan saman painoset ku puukapulatki, ja melkein saman tuntuset käsissä kun hiotut puukapulat. Jos tykkää lakkapintasista enemmän niin en sitten tiedä, ei ne ainakaan niiltä tunnu kovin paljon. Käytän niitä enimmäkseen mun sähkösetin kanssa, sopii väriin ja tyyliin, eikä niissä mitään isoa haukuttavaa ole. Varsinkin jos on semmonen soittaja että menee koko ajan rikki kapuloita niin kannattaa ainaki ostaa yks pari kokeiltavaks. Tottakai se on hyvä, se on Yamaha. |
-Maza- 18.04.2004 22:06:47 | |
---|
Minen kyllä tykkää yhtään. Tuntuma on aikalailla erilainen kuin puukapuloilla, ne tuntuu vähän kumisilta... Ja sitten se niiden paino häiritsee, tekee soittamisesta rankkaa sormille pidemmän päälle. Oh Boy |
Youni 18.04.2004 22:32:08 | |
---|
No jos taas haluaa kestävät puukapulat, niin VicFirthin American Classicit. Ei ainakaan mulla ole rikki mennyt. |
Jami 18.04.2004 23:59:02 | |
---|
Hiilikuidusta on koitettu tehdä huilujakin. Kovasti niitä joskus kehuttiin mutta en kellään ole sellaista kuitenkaan käytössä nähnyt. En ole näin ollen ollenkaan vakuuttunut hiilikuidun musikaalisuudesta. Kovasti olisin puukapulan kannalla. Ne muovipäisetkin sais heittää menemään. Puu on kautta aikakausien säilynyt eri kulttuureissa soittimien valmistusmateriaalina. Puu on luonnon oma lahja musikaalisuudelle. Luonnon materiaalit soivat kauniisti ja ovat ihmisen korvalle "oikeita". Tämä jatkuva keskustelu kestävistä ja hyvistä kapuloista on mun vinkkelistä aika turhauttavaa. Mä oon todennu että jos kapula on suora (selviää kun pyörittää pöytää pitkin), se on omaa mieltymystä noudattaen painotettu ja se on omaa mieltymystä vastaava kokonaispainoltaan, se on hyvä kapula. Kestävyys on hintaluokissa hyvinkin toista merkkiä vastaava. Mä oon kolmekymmentä vuotta koittanu rumpua kolistaa. Ennen sitä soitin viistoista vuotta trumpettia. No rumpuihin kun siirryin niin oon kyllä niitäkin takavuosina treenannu. Vasta nykyään mulla on alkanu kapulat kestää. Ennen hajos nuppi ja varsi jyrsiintyi nopeastikkin. Puollustuksekseni voin sanoa että kuoppakalvo-tekniikkaan ja yllättävästi katkeaviin kapuloihin en ole koskaan sortunut. No. Piti sanomani että nykyään mun kapuloitteni päät mustuu ja on lopulta kuin terästä. Eikä nupit hajoa millään. Varsi jonkunverran jyrsiintyy pitkässä juoksussa. En siis vieläkään hallitse riittävän hyvin haitsu ja peltitekniikkaa. No toki jonkinasteinen kuluminen käyttöesineissä lienee sallittua. Se joka väittää että tissuttelen niin voi tulla miitissä viivalle. Nuorena trumpetistina Suikkiksessa ollessani (70-lukua)oltiin samalla keikalla Pepe ja Paradais-yhtyeen kanssa. Markku Johansson oli silloin Pepellä trumpetistina. Sain suuren kunnian kokeilla Markun huipputrumpettia. Katsoin hänen suukappalettaan joka oli leveäseinämäinen. Markku katsoi mun peliäni ja totesi kapeaseinämäisestä suukappaleestani että: sulla on tosi kova ansatsi. (tarkoitti että kun pystyt tuolla soittamaan. ) Voi että mä häpesin. Mä kun olin sen leveäseinämäisen lapsellisena hylännyt. Siihen aikaan vanhemman sana oli arvossaan. Sain hienovaraisesti annettua oppia roppakaupalla. Ja olin vastaanottavainen. Tarinan tarkoitus on että: Toivoisin että tämä mälväminen kestävistä kapuloista, rakkojen ehkäisemisestä hanskoilla, jne loppuisi. Taitaa olla turha toivo. Ei nykyään kukaan vanhempaa kuuntele eikä ketään oma osaamattomuus hävetä. Kaikenlaisia osaamattomuuden jollainlailla peittäviä välineitä toki tehdään ja kehitetään. Hiilikuitukapulat on yksi näitä tuotteita. En soittajalle suosittele. Suomalaanen ei usko ennenku näköö. Mutta härmälääsen pitää päästä koittamahan. |
v bear 19.04.2004 00:48:23 | |
---|
oon koittanu!! kestää kauan mut ei pellit kestä..... twist twist on jumala |
Paas 19.04.2004 07:50:53 | |
---|
Siihen aikaan vanhemman sana oli arvossaan. Sain hienovaraisesti annettua oppia roppakaupalla. Ja olin vastaanottavainen. Tarinan tarkoitus on että: Toivoisin että tämä mälväminen kestävistä kapuloista, rakkojen ehkäisemisestä hanskoilla, jne loppuisi. Taitaa olla turha toivo. Ei nykyään kukaan vanhempaa kuuntele eikä ketään oma osaamattomuus hävetä. Kaikenlaisia osaamattomuuden jollainlailla peittäviä välineitä toki tehdään ja kehitetään. Hiilikuitukapulat on yksi näitä tuotteita. En soittajalle suosittele. Totta, hyvin sanottu. The Mullet: Hairstyle of the Gods |
Sgandalf 19.04.2004 10:45:50 | |
---|
jaa mitähän sitä ny tekis,ostas vai ei....hmmm perse...´puukapulat tahtoo mennä sieltä päästä helposti rikki,ainaki mulla.vasta viimeviikolla ostin uudet ja nyt on se vitun motukka halki...ei siinä... Kokeile Vaterin nailonpäisiä kapuloita, väittävät pitkäkestoisiksi. Ko. lafkan Power 5A:t lienevätkin seuraava hankintani. Bewahret einander vor der Zweisamkeit |
reino 19.04.2004 12:56:43 | |
---|
Minulla on joskus sellaiset ollut. En kyllä tykännyt niistä yhtään. Kyllä ne ihan hyvin kestivät, mutta oli jotenkin paskat soittaa ja kalvot ja pellit hajoavat nopeasti. Puuta sen olla pitää. W00t? |
Saukki 19.04.2004 15:22:52 (muokattu 19.04.2004 15:25:43) | |
---|
Tilasin Saksasta Millenium merkkiset hiilikapulat, kun halvalla sai (n.16e). Mun mielestä ne on ihan hyvät ja niillä on mukava soittaa eikä ne mene rikki, toisin kuin puu kapulat jotka särkyy varsin nopeasti... Oli mulla yhet toisetkin hiilikepit mutta ne oli jotenkin löysät ja omituisen tuntoiset. En muista merkkiä. On tietenkin jokaisen oma asia minkälaisilla kepeillä tykkää soittaa. Toiset soittaa puisilla ja jotkut hiilikuituisilla. Mun mielestä kummassakaan ei oo mitään vikaa. Puisilla on mukava soittaa ja hiilikepit kestää... Saa kyllä aika kovin soittaa että saa peltin halki.... |
Alpha 19.04.2004 15:37:39 | |
---|
Tilasin Saksasta Millenium merkkiset hiilikapulat, kun halvalla sai (n.16e). Mun mielestä ne on ihan hyvät ja niillä on mukava soittaa eikä ne mene rikki, toisin kuin puu kapulat jotka särkyy varsin nopeasti. Sanon vain, että voi voi... |
Mako 19.04.2004 19:18:34 (muokattu 19.04.2004 19:29:24) | |
---|
Ei ne kapulat niitä peltejä ja kalvoja riko, vaan soittaja huonolla tekniikalla. Tuskinpa ne hajoavat enemmän kun ihan tavallisilla puukapuloilla. Kylläpä vain hajottaa. Puu on pehmeämpää materiaalia -> vaurioituu/kuluu itse. Hiilikuitu kovempaa -> vaurioittaa/kuluttaa samoin käytettynä luonnollisesti enemmän. Näin ne luonnonlait toimii. Silti en lähtisi kokonaan poistamaan hiilikuitukapuloita markkinoilta poistamaankaan, kai niilläkin puolensa on. Itse käytän tammisia kapuloita. Attack, kestävyys, balanssi ja tatsi sopii juuri minulle. Ei ehkä kaikille. EDIT: hehe, paljolti asiaa Jamilta tuolla ylempänä. Kuunnelkaa nyt kokemuksen ääntä. Mutta henkilökohtaisesti en usko että hiilikuitukapulat kehitettiin osaamattomuutta peittämään. Voi olla että itsekin etsisin kestävämpää materiaalia, jos kapulat ei kestäisi. Mutta kun ne kestää niin pirusti. Minä varmaan sitten tissutan. Kapulat hylkään useimmiten sen vuoksi että varsi on yläosasta kulumalla kulunut pelottavan ohueksi (vaatii todella pitkään soittoa). Tasan kerran elämässäni olen kapulan saanut soittamalla poikkeamaan. Ne kapulat tulivat ensimmäisen rumpusettini mukana. I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake |
Groovi 19.04.2004 20:41:24 | |
---|
ihan hyvin toimii hiilarit. käytän hiilikuitua mutta joskus sillointällöin Taman 7A tammistikkejä. ei oo hiilarista pahaa sanottavaa, ja ihan varmasti kestää 3-6 kertaa pidempään kuin vastaavat puiset. ja mitä peltien hajoamiseen tulee, niin jos niitä alkaa hajota hiilikuitukapulalla niin hajoaa ne puisillakin. silloin vika löytyy soittotavasta eikä kepeistä. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |