Aihe: Verinen soundcheck
1 2
LumPus
03.04.2004 03:53:35
Eli mullehan kävi soundcheckissä niin ettei varmasti ole muille käynyt..Tuliterä kapula halkesi ylhäältä vinoittain ja se ohut osa(n.10cm vartta+nuppi) lensi päin nenää. Noh, ei muuta mutta tämä osa jäi kiinni, eli tosiaan kiinni nenän ihon etuosaan! Siinä sitten soitin, pari sekuntia meni ennen kuin tajusin että mitä tapahtui.. Vaihdoin ehjän kapulan käteen, sitten ymmärsin että nenän jatkeena on jotain liikaa ja huitaisin kapulan palasen pois..loppu biisin ajan mietinkin sitten että ei näin voi tapahtua..ja klyyvari tietenkin vuotaa verta.
Lopetettiin, etsin ko. palasen ja se oli tosiaan tullut aikas kovaa naamaan, kahdesta kohtaa mennyt ihon läpi, ja nyt on pari ylimääräistä reikää naamaassa. Jännä elämys tosiaan.
Mitenkäs, onkos arvon kollegoille tapahtunut mitään vastaavaa?
Viekö elämä liikaa aikaasi?
WyW
03.04.2004 10:41:23

Kerran oon nähnyt vastaavan tapahtuvan. Rankkaa paskaa.
Pööp.
anzelmosm
03.04.2004 12:31:51

tähän mennessä vielä ainaki kaikki kapulan palaset lennelly ohi.. kitaristia on vissii pari kertaa niskaan osunu.. tai ainaki lähelle. pitää varmaan alkaa pitään jonkunnäköstä hitsausmaskia päässä ettei tuu silmään.. x)
wille_eemeli
03.04.2004 18:15:20
Tuon hyökkäyksen kun olisit toimittanut basistia päin niin olisi ollut aika vähän hyvä juttu.
Parane pian. :D
No ohase varma!
J. Cool
04.04.2004 15:42:25

joskus keppi halkes kesken soolon ja lens yleisöön, tuli myöhemmin juttua ettei pysy kapulat kädessä mut aika hyvin yhellä kädellä :D
Ihmepoika
04.04.2004 23:37:02

Eipä ole keikalla vastaavaa sattunut, mutta treeneissä on parikin kertaa tullut kapulasta silmään. Se tuntuu vähemmän kivalta, ja harvoin saa bändikavereiltakaan sympatiaa muun kuin paskaisen naurun muodossa.
Jos et muuta voi, derivoi.
Hakki
05.04.2004 11:19:24 (muokattu 05.04.2004 11:23:22)
Ei ole vastaavaa souncheckiä tapahtunut, mutta kertaalleen Stratovariuksen keikalla Turun Kårenilla. Olin eturivissä ja viittilöin Jörg Michaelille, että heitäppä mulle kapula. Vähän kesti, että ymmärsi mitä minä siinä heilutin mutta lopulta otti ja heitti kesken soiton kapulan kohti minua. Ohi meni enkä saanut kiinni. No, hetken päästä tuli toinen keppi ja sen sain kiinni. Hyvä fiilis.

Keikan jälkeen kaverini joka oli seisonut takanani sanoi nähneensä pois lähtiessämme yhden tyypin, jolla oli nätti verijälki otsassa ja kapula kädessä. Laskekaa itse loput. =)

Itsellä on vähän lujempaa soittaessa tullut kapulasta otsaan ja silmään. Sattuu pahasti. Kertaalleen oli kapula mennut katki 3 cm kärjestä ja tämä katkennut pala oli lentänyt muutaman sentin päästä laulajamme naamaa. Mitään hirveän veristä ei ole tapahtunut kuitenkaan, vielä.
jussiohman
05.04.2004 11:24:43
Katkennut keppi kerran tökkäsi käteen naarmun josta levisi verta virvelikalvolle. Rajun näköinen.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
kampela
05.04.2004 15:10:34

Kerran tosiaan suutuin kun ei meinannu yks komppi lutviutua, niin
hutkasin sitte nyrkillä yhtä peltiä, ja suoraan kanttiin. Verta tuli ihan mukavasti ja luukin vähän pilkotti keskisormesta.

tyhmä minä ..tyhmä
I´d give this life for just one day, to feel alive again one time before i die
LumPus
05.04.2004 17:04:44
Kerran tosiaan suutuin kun ei meinannu yks komppi lutviutua, niin
hutkasin sitte nyrkillä yhtä peltiä, ja suoraan kanttiin. Verta tuli ihan mukavasti ja luukin vähän pilkotti keskisormesta.

tyhmä minä ..tyhmä

ai stana...
Itse tulee usein lyötyä sormet virvelinkanttiin...
Joka kerta kun vaihdan virveliin kalvon, se vanha on veressä. Kummallista.
kattila
05.04.2004 18:08:18

Joka kerta kun vaihdan virveliin kalvon, se vanha on veressä. Kummallista.

Just ostin itelleni uuden Evansin Dry virvelikalvon ja tottakai sitten meidän pumpun basisti (mutta soitta myös rumpuja) kokeilee sitä ja sen jälkeen on kalvo ihan veressä. -_-
Ite en oo kyllä saanu hyvin pitkään aikaan itteäni telottua. Heti ku aloin treenaamaan tekniikka ja jätin sähellykset muille niin on ollu vähätapaturmasta.
Huusin että olen jumalaa!!
Paas
05.04.2004 22:54:30
Kerran muistan lyöneeni käden johonkin rummun vanteeseen enkä ensin huomannut mitään. Ihmettelin vaan että mitä v**un punasta moskaa kalvoilla oikein on. Sitten katselin kapuloita että onko niistä irronnut jotakin pintaa(joku logo esim. vic firthin kapuloissa) mutta kapuloissakaan ei ollut mitään jälkiä. Sitten totesin vaan että rystyset ovat veressä.
The Mullet: Hairstyle of the Gods
miän vain
06.04.2004 10:36:20

Verta en ole ikinä saanut laskettua soittimen ääressä. Motörheadin keikalla sain heitetystä kapulasta kuulaan, mutten koppia. Otti ns. päähän.
LumPus
06.04.2004 10:56:11
Verta en ole ikinä saanut laskettua soittimen ääressä. Motörheadin keikalla sain heitetystä kapulasta kuulaan, mutten koppia. Otti ns. päähän.

siis se kapula vai?
hahaa
Mazah
06.04.2004 16:44:13

Onnistuin pari kertaa tempaseen itteeni aika kipeästi munille kapulan väärällä päällä ja samalla nyrkillä... Päätin että voisin nostaa virveliä pikkasen.
Mutta minä olen Kissanainen?
Bobana
28.04.2004 10:50:19
Eli mullehan kävi soundcheckissä niin ettei varmasti ole muille käynyt..Tuliterä kapula halkesi ylhäältä vinoittain ja se ohut osa(n.10cm vartta+nuppi) lensi päin nenää. Noh, ei muuta mutta tämä osa jäi kiinni, eli tosiaan kiinni nenän ihon etuosaan! Siinä sitten soitin, pari sekuntia meni ennen kuin tajusin että mitä tapahtui.. Vaihdoin ehjän kapulan käteen, sitten ymmärsin että nenän jatkeena on jotain liikaa ja huitaisin kapulan palasen pois..loppu biisin ajan mietinkin sitten että ei näin voi tapahtua..ja klyyvari tietenkin vuotaa verta.
Lopetettiin, etsin ko. palasen ja se oli tosiaan tullut aikas kovaa naamaan, kahdesta kohtaa mennyt ihon läpi, ja nyt on pari ylimääräistä reikää naamaassa. Jännä elämys tosiaan.
Mitenkäs, onkos arvon kollegoille tapahtunut mitään vastaavaa?

Onhan tota sälää lennelly millon minnekki ja on saanu kitaristit ja basistit väistellä, mutta olkaamme iloisia ettei ole silmille sen pahemmin lennellyt. Tässäkin tapauksessa olis varmaan silmä puhki...
Tarttis varmaan ottaa kunnon BB-asenne ja alkaa soittaa aurinkolasit pääs ennenkun tapahtuu mitään vakavampaa...
Clayrooster
28.04.2004 10:52:26 (muokattu 05.06.2005 22:47:16)
Katkennut keppi kerran tökkäsi käteen naarmun josta levisi verta virvelikalvolle. Rajun näköinen.

Minullakin on käynyt noin, tai ainakin hyvin samankaltaisesti. Se ON rajun näköinen.
"Syö sukset, jos et, aja viikset"
bluesman86
28.04.2004 12:38:38
Lähti kapulasta tippi kun löin riden kelloon, lensi suaraan reeniksellä ollutta kuuntelijaa päähä.
Ihmiset (kaikki on kusipäitä kunnes toisin todistetaan). -Frank Zappa-
reino
28.04.2004 12:39:14
Verta on joskus tullut kun on hutiin hutkinut. Luin jostain Pate Mustajärven haastattelusta jokunen vuosi sitten, että se oli bänditreeneissä ottanut crashin hampaitten väliin just kun se rumpali oli sitä lyömässä. Ai vittu on voinu vähän sattua.
W00t?
Tietäjä
28.04.2004 13:20:13
Kerran muistan lyöneeni käden johonkin rummun vanteeseen enkä ensin huomannut mitään. Ihmettelin vaan että mitä v**un punasta moskaa kalvoilla oikein on. Sitten katselin kapuloita että onko niistä irronnut jotakin pintaa(joku logo esim. vic firthin kapuloissa) mutta kapuloissakaan ei ollut mitään jälkiä. Sitten totesin vaan että rystyset ovat veressä.

Mä olen kanssa rystyset rikkonut niin että verta on ollut kalvoilla kerran kävin kuvauttamassa jopa sormeni kun oli niin v:n pitkään v:n kipee.

Meidän basisti on kanssa sotkenut verellä virvelin kalvoani.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)