Aihe: Hyvää rideä
1 2
jussiohman
30.03.2004 12:51:56 (muokattu 30.03.2004 13:26:50)
Mikä ride olisi sellanen, että siitä lähtis suht. selvä pingi, mutta myös syttyisi mukavasti kovempaa piiskattaessa? Eli millä ridellä olisi sekä ping, että crash ominaisuuksia sopivassa suhteessa? Lähteekö ohuemmista rideista kunnon pingiä?

Olisko tuosta Zildjian A-Custom Medium ridestä mitään? Ainakin Krutsin käyttää tuota ja keikoilla näkyy välillä, että hän iskee kapulan varrella selälle ja saa semmosen mukavan kohinan aikaiseksi. Nykyinen 502 ei oikein sovellu tuollaiseen. Kiitos.

EDIT: Poistin linkin.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Niskamies
30.03.2004 12:56:59
Ohuista rideistä ei lähde pahemmin pingiä. Käy ostamassa/tilaa Millbrookista Stagg DH 20" medium ride, 200 euroa ovh. Siitä lähtee tinkaamalla noin 20 prosenttia. Oli viidakkorummun arvostelussa, tykättiin tosi paljon ja pitäis olla just sellanen mitä sä haet. Muutenkin on DH:sta vain positiivisia kokemuksia.

http://www.millbrook.fi/symbaalit.htm
4 strings is all you will ever need!
Checkmate
30.03.2004 13:06:03
Olisko tuosta mitään? Ainakin Krutsin käyttää tuota ja keikoilla näkyy välillä, että hän iskee kapulan varrella selälle ja saa semmosen mukavan kohinan aikaiseksi. Nykyinen 502 ei oikein sovellu tuollaiseen. Kiitos.

Jos nyt tarkoitat Absoluuttisen nollapisteen Tomi Krutsinia, niin käsittääkseni mies on käyttäny vuodesta ´94 lähtien medium-paksuista A custom rideä, ei tuota vähän hevimpää ping rideä. Näin rakkaudesta välimerkkiin.

Itse olen ratkaissut tuon ping/crash-ongelman käyttämällä setissä kahta eri komppipeltiä: K custom ridestä irtoaa rokit pingit ja Bosphoruksen traditional mediumista cräshäykset ja kevyemmät naputtelut.
Enpä tullut ajatelleeksi.
jussiohman
30.03.2004 13:09:56
Jos nyt tarkoitat Absoluuttisen nollapisteen Tomi Krutsinia, niin käsittääkseni mies on käyttäny vuodesta ´94 lähtien medium-paksuista A custom rideä, ei tuota vähän hevimpää ping rideä. Näin rakkaudesta välimerkkiin..

Jaa niin mediumhan se olikin. Oikeassa olet. Olisipa mukava testailla tuota. Ainakin levyillä ja keikoilla saundaa mukavalle.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
markkuliini
30.03.2004 14:59:53

Selvennykseksi. Krutsinin luottoride on Zildjian A-custom ride (ei siis mikään ping/medium tms.), vieläpä siten että pelti on A-custom tuotannon ihan alkupäästä ja ohut yksilö (sanoisin että medium-thin). Ja ottakaa huomioon että se on todella hyvin sisäänajettu kun on crashin virkaakin tehnyt. Itse olen yrittänyt metsästää yhtä ohutta ja olen yhden aika lähelle osuvan löytänytkin. (Kuin uusi,150 €, ei paha... :))
Parin vuoden päästä selviää että onko se sitten yhtä hyvä. Nimittäin olen kuolannut Krutsinin ridea jo Nollapisteen alkuajoista lähtien eli pitkään meni ja noin parikymmentä yksilöä tuli kokeiltua.
Checkmate
30.03.2004 15:28:09
Selvennykseksi. Krutsinin luottoride on Zildjian A-custom ride (ei siis mikään ping/medium tms.), vieläpä siten että pelti on A-custom tuotannon ihan alkupäästä ja ohut yksilö (sanoisin että medium-thin). Ja ottakaa huomioon että se on todella hyvin sisäänajettu kun on crashin virkaakin tehnyt. Itse olen yrittänyt metsästää yhtä ohutta ja olen yhden aika lähelle osuvan löytänytkin. (Kuin uusi,150 ?, ei paha... :))
Parin vuoden päästä selviää että onko se sitten yhtä hyvä. Nimittäin olen kuolannut Krutsinin ridea jo Nollapisteen alkuajoista lähtien eli pitkään meni ja noin parikymmentä yksilöä tuli kokeiltua.

Nimenomaan silkkaa A custom rideä tarkoitinkin, enkä sitä Vinnie Colaiutan kans suunniteltua A custom medium rideä, joka myöskin on ihan pätevä pelti (nimim. ex-omistaja). Tuon paksuuden (medium) heitin kun Zildjianin sivuilla luki niin.

Itsekin olen tykkäillyt aina Tompan peltisaundeista, poislukien haitsu vanhemmilla levyillä. Crashit kuulostaa tosi muhevilta ja tuo kyseinen ride on loistava kaikessa keveydessään. Äijän nykyään käyttämät Istanbul Mel Lewis -haikat on myös hienon kuuloiset levyllä kuin livenäkin.
Enpä tullut ajatelleeksi.
eleeton
30.03.2004 18:11:03
ping zildjian.com

Reply from 161.58.95.229: bytes=32 time=154ms TTL=116

ehheheee.

itellä on ollu jottai 4 vuotta zildjianin 18" ride joka on aika muhkea, ehkä joku medium. bellistä tulee hyvä ping niinku sitä kapulan varrella soittelen, ja crashattyä aina tulee paljon. Siis todella hyvä ride. kaiverrus on että avedis, muuta en tiedä, kuiteski yli 10-vuotias pelti.

ja new beat hihatit, sama juttu. kaunista kaunista.

piti vaa mainostaa, että vanhat zildjianit on hiton hyviä, mutta nyt en tiedä mitä näiden lisäksi. paitti a-custom crash 16" tai 17" on hyvä peruscrash.

(komppi)chinan valinnasta ei ole mitään tietoa, semmoinen kun olisi mukava. paksuuden ja halkaisijan vaikutus näissä?
Hakki
30.03.2004 18:26:11
ping zildjian.com

Reply from 161.58.95.229: bytes=32 time=154ms TTL=116

ehheheee.

Pitäisiköhän mun huolestua kun toi oli mun mielestä hauska juttu...

On-topikkina toteaisin, että minun seuraava rideni on jo katsottu valmiiksi ja se noudattelee aika tavalla noita samoja speksejä eli pingiä ja crashia sopivassa suhteessa. Kyseessä on Sabian AAX 21" stage ride. Testasin Soitin Laineella ja ihastuin heti.
eleeton
30.03.2004 18:54:38
Pitäisiköhän mun huolestua kun toi oli mun mielestä hauska juttu...

ehdottomasti
J.Newkid
30.03.2004 19:17:00

Ostakaas se mun 20" A-Custom pois vähän äkkii !!
____Dave Lombardo___ Kovin
Paas
30.03.2004 20:28:10
Hieman off-topiccia: Pistin riden tänään vaihtoon. Musafasulla oli (käytetty)22" paiste signature rough ride(tunnen pellin edelliset omistajat joten tiedän suunnilleen miten sitä on kohdeltu). Annoin vaihdossa oman 19" signature dry riden ja hieman välirahaa. Tarvitsin nimittäin suuremman riden koska tuosta pienestä en saanut oikein mitään irti(oli siinä kuitenkin hyvä kupusoundi). Joten tuo minun vanha ride löytyy musafasulta jos kiinnostaa. On aika kirkas soundi ja jonkun verran pingiäkin lähtee.
The Mullet: Hairstyle of the Gods
Niskamies
30.03.2004 21:02:29
Hieman off-topiccia: Pistin riden tänään vaihtoon. Musafasulla oli (käytetty)22" paiste signature rough ride(tunnen pellin edelliset omistajat joten tiedän suunnilleen miten sitä on kohdeltu). Annoin vaihdossa oman 19" signature dry riden ja hieman välirahaa. Tarvitsin nimittäin suuremman riden koska tuosta pienestä en saanut oikein mitään irti(oli siinä kuitenkin hyvä kupusoundi). Joten tuo minun vanha ride löytyy musafasulta jos kiinnostaa. On aika kirkas soundi ja jonkun verran pingiäkin lähtee.

Hivelöinpä sitä kun kerran menin ohi. Millanen vehke sun mielestä? Kaveri ainakin sano että sen mielestä musaopiston 20" rough ride olis ollu karsee, mutta se onkin jazzäijä.
4 strings is all you will ever need!
Paas
30.03.2004 22:39:15
Hivelöinpä sitä kun kerran menin ohi. Millanen vehke sun mielestä? Kaveri ainakin sano että sen mielestä musaopiston 20" rough ride olis ollu karsee, mutta se onkin jazzäijä.

No prkl! kai sulla sentään oli puhtaat kädet kun koskit siihen?!
:)

En ole vielä ehtinyt kovinkaan paljon soittaa sitä mutta ymmärään hyvinkin että jazzäijät eivät sitä pahemmin arvosta. Se on heille useimmiten liian kirkas ja paksu pelti.
Se on aika hyvä yksilö siinä mielessä että sitä on näköjään pidetty kuin kukkaa kämmenellä joten siinä ei ole reunoissa minkäänlaisia kulumia, uomia, lommoja jne. Tosin, oli se minun vaihdossa antama pelti myös täydellisessä kunnossa kuten kaikki peltini. Luulisin että tuo pelti sopii käyttööni todella hyvin. Tuo edellinen(signature dry ride 19") oli oikein hyvä mutta yksinkertaisesti liian pieni.
Tähän hätään en osaa sen enempää kommentoida mutta kunhan ehdin katsastaa sen oikein ajan kanssa(luultavasti heti huomenissa) niin voin pistää kommenttia tänne tai vaikka privaattiviestillä mikäli kiinnostaa niin että ei mene ihan off-topiciksi.
The Mullet: Hairstyle of the Gods
Bobana
28.04.2004 11:10:26
Mikä ride olisi sellanen, että siitä lähtis suht. selvä pingi, mutta myös syttyisi mukavasti kovempaa piiskattaessa? Eli millä ridellä olisi sekä ping, että crash ominaisuuksia sopivassa suhteessa? Lähteekö ohuemmista rideista kunnon pingiä?

Olisko tuosta Zildjian A-Custom Medium ridestä mitään? Ainakin Krutsin käyttää tuota ja keikoilla näkyy välillä, että hän iskee kapulan varrella selälle ja saa semmosen mukavan kohinan aikaiseksi. Nykyinen 502 ei oikein sovellu tuollaiseen. Kiitos.

EDIT: Poistin linkin.

Hommaa kuule Paisteen Signature Power ride 22".
Siinä on kuule pingiä ja crashia tarpeeksi. Voi soittaa hiljaa ja tarvittaessa ei todellakaan jää volumetasossa jalkoihin eli kuuluu varmasti kunnon mätössäkin!
Itellä on sellanen ja tulee aina olemaankin. Voi sitä hekuman päivää kun se täyd. soundi reilun 10v haeskelun ja etsinnän jälkeen löytyi...!!!!
Liver-Box
28.04.2004 11:21:47

K-Custom Dark Ride 20" on mahtava, pingi löytyy, kello on selvä ja röytämällä erittäin hyvä crashmainen saundi komppaukseen.
Jakso.
Wiitala
28.04.2004 18:46:22
Itse käytän tarpeen mukaan kahta eri Ridea. Rokissa "Zildjian K Custom Medium 22"", ja kevyemmässä sitten "Zildjian A Mini Cup Ride 20". Eikä muuta ole vielä tarvinnut.
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
DrmBug
28.04.2004 22:32:42
Sabian HH medium ride 20¨. Aivan loistava peli. Pingiä löytyy, mutta on myös tarpeeksi ohut, joten krässäyskin onnistuu. Kokeile ihmeessä. Joskus saattaa löytää edullisesti käytettynä ;)
jussiohman
28.04.2004 22:41:07
Joo kiitoksia neuvoista. Rahatilanteeni tosin on nyt semmonen, että jemmaan hernekeittoa kenttäpakkiin soppajonossa vuoden sisällä, ellen rajoita rumpuostoksiani:) Sabianin HH ja Zildjianin A-Custom-akselille taitaa harkintani päätyä.
Runsaskuituiset puurot ovat trendikkäitä.
hollmi-5
29.04.2004 21:41:11
Itselläni on kaksi A-custom 20" Ping ridea. Toinen on enemmän ping ja toinen enemmän crash. Siis yksilöllisiä erojakin on. Itselläni tuota ohuemmat ridet lähtevät lepattamaan ja kapulan ääni ei enää oikein erotu. Toki kevyemmässä käytössä ohuempi ride vielä on monipuolisempi. Joskus minulla oli se K-custom ride. Se oli kuin tiiliseinään olisi kompannut...

Vielä on pakko mainostaa 20" K ridea. Se on kyllä mainio peli. Kaikki siitä ovat kovin diganneet ja muutama kaveri on sitten itselleenkin sellaisen hankkinut, kun kokeilemaan pääsivät. Tosin Crashina sillä ei juuri mitään tee, ellei vedä Bonham-tyylillä.
Mika Hollström
Alpha
29.04.2004 22:06:43
Pistetääs nyt tähän tällanen:

Elikkäs hyvää Ridea tanssimusiikkiin? Rankemmassa mätkyttelyssä toimii tuo Alpha Power Ride, mutta...

Olishan mulla tuo Meinl Laserkin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)