absentmind 27.03.2004 19:11:00 (muokattu 27.03.2004 19:45:01) | |
---|
Tarkoitan lähinnä tuplapedaalin polkemisessa. Tiedän, tiedän, tuplaspedun polkeminen ei tee hyvää rumpalia, mutta en sitä tässä kysykään. edit: meh, hölmöydet pois. otsikkoakin vaihtaisin jos tietäisin miten. Kysytään nyt vaikka sitten: 1. Kuinka nopea on nopea rumpali? 2. Kuinka iso faktori nopeus on rumpalin taidoissa? 3. Arvostetaanko nopeutta liikaa? |
markkuliini 27.03.2004 19:27:40 | |
---|
En helposti avaudu, mutta voi ny ######! |
MoonDog 27.03.2004 19:30:25 | |
---|
En helposti avaudu, mutta voi ny ######! Sama tuli itselläkin ekana mieleen. Ehkä sinun ei tarvitse itseäsi kutsua nopeaksi rumpaliksi, koska aina on parantamisen varaa. Keskity ennemmin siihen soittamiseen ja anna muiden miettiä tuollaisia juttuja. Eiköhän joku sen sinulle sitten kerro, kun olet 'nopea rumpali'. Shit just doesn't happen, it takes effort. |
absentmind 27.03.2004 19:32:38 (muokattu 27.03.2004 19:34:19) | |
---|
Vastausohjesäännöksi kuusinumeroinen luku (######) on vähän kaukana siitä mitä hain :D Enkä siis tarkoita, että jossain tietyssä nopeudessa voi sanoa yleispätevästi itseään nopeaksi, vaan kun on noiden Portnoy ja Donati-tyyppisten heppujen heilumista katsonut niin varsinkin Portnoyn sooloissa eihän se muulla yleisön huomiota herätäkään kun sillä polkemisellaan. edit: Toiselle vastaajalle; Tarkoituksenani ei todellakaan ollut löytää kohtaa, jossa voisi asettua aloilleen ("jes, olen nopea"), vaan kun katsoin jostain sivulta Donatin riehumista jossakin videossa, ja heppu veti 190 BPM, ja ajattelin että eihän se nyt mikään tajuttoman nopea kuitenkaan ole. No, ehkä tää nyt oli vähän hölmö topic kuitenkin. |
Groovi 27.03.2004 19:34:24 (muokattu 27.03.2004 19:36:18) | |
---|
tjoo, eipä tuo asia nimeltä "nopeus" oo koskaan herättäny tunteita. on niin paljon muut asiat soitossa etusijalla. vaikea ottaa kantaa. ja yleensäkin, kivempi katsoa rumpalia joka palvelee koko bändiä ja biisejä. vaikka istuis paskan jäykkänä koko keikan, mutta jos soitto kulkee kuten biisiin kuuluu niin semmonen on sielua lämmittävää. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
absentmind 27.03.2004 19:41:24 (muokattu 27.03.2004 19:41:52) | |
---|
ja yleensäkin, kivempi katsoa rumpalia joka palvelee koko bändiä ja biisejä. vaikka istuis paskan jäykkänä koko keikan, mutta jos soitto kulkee kuten biisiin kuuluu niin semmonen on sielua lämmittävää. Jep, oon itse samoilla linjoilla, ja laittamani otsikko on todellakin harhaanjohtava. Valitettavasti esim. mun kaveripiirissä nopeus on rumpalin ykkösmeriitti... oonhan mä nyt yrittänyt sanoa, että siinä on paljon muutakin, esim joku bläkkisrumpali ei oo koskaan kuullutkaan aksenteista ym... Kuitenkin noita 'kuinka saavutan nopeutta' -tyylisiä topiceita täällä on, niin ajattelin kysyä että mitä se 'nopea' sitten itse asiassa tarkoittaa. |
Jackson Dinky 28.03.2004 01:39:21 | |
---|
1. Kuinka nopea on nopea rumpali? :D:D:D::D:D:D:D:D:D::D::asdf:asdf:SAdf:ASfd: Francesco Fareri on tyylitajuisin. |
Järvihirviö 28.03.2004 04:32:39 | |
---|
1. Kuinka nopea on nopea rumpali? Nopea. 2. Kuinka iso faktori nopeus on rumpalin taidoissa? X Factor 3. Arvostetaanko nopeutta liikaa? jeeaaa boooiii |
Groovi 28.03.2004 05:16:57 | |
---|
Jep, oon itse samoilla linjoilla, ja laittamani otsikko on todellakin harhaanjohtava. Valitettavasti esim. mun kaveripiirissä nopeus on rumpalin ykkösmeriitti... oonhan mä nyt yrittänyt sanoa, että siinä on paljon muutakin, esim joku bläkkisrumpali ei oo koskaan kuullutkaan aksenteista ym... Kuitenkin noita 'kuinka saavutan nopeutta' -tyylisiä topiceita täällä on, niin ajattelin kysyä että mitä se 'nopea' sitten itse asiassa tarkoittaa. juu, en osaa sanoa mitä se "nopeus" oikeastaan tarkoittaa. tuplabassarien vetoa kympillä? jos se on kriteeri rumpalin arvosteluun, niin ei taida pojat bändissäs/kaveripiirissä tajuta oikeasta soittamisesta oikeastaan paskaakaan. kyllä mulle se hyvä rumpali kiteyttyy muihin sanoihin, esim. "biitti" "groovi" "soundaa" "skulaa" mutta sana "nopeus" ei siihen asteikkoon kuulu. onhan ac/dc:n phil rudd aivan uskomaton naama vetään kannuilla kun musiikki on mallia rock, ja ei oo pojat monimutkaista hommaa. siitä huolimatta on erikoista se, että olis vaikea kuvitella joku muu sinne setin taakse, ja se soundi ois heti erilainen jos soittaja vaihtuis. se on sitä pirun vaikeasti selitettävää "groooooooovia" jota ei nykysuomen sivistys-sanakirja osaa selittää. enkä osaa mäkään. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
Outkast 28.03.2004 11:56:46 | |
---|
Nämä on taas näitä laadukkaita ketjuja. |
J. Cool 28.03.2004 12:18:36 | |
---|
nopea rumpali on sellanen joka juoksee satasen alle 10s. |
Wiitala 28.03.2004 12:32:21 | |
---|
chrystal_angel 06.3. 14:05:06 viesti 1 / 23 moi...viime lauantaina olin leffassa yhen tyypin kaa jost tykkään ihan mielettömästi...ja se sit myös musta... mä huiasin mutsille et meen parin ystävän kaa leffaa kattoo lost in translation.... totuus on se,et menin kultani kanssa leffaan...kattomaan... l evottomat 3...hehe...aika jännää et ees päästii sisälle vaik ollaanki molemmat vast 12½ vuotiaita... O:) mun äiti sai tietää totuuden...melkei kaiken... muutama päivä sitten... sitä se ei tiedä et mentiin kattoo LEVOTTOMAT 3...vaan lost in translation... nykyään mul on 'koti aresti' siihen saakka kunnes täytän 18v. en saa mennä leffaa...en minnekään...ainoot jutut mitkä voin tehdä ovat ne et meille saa tulla kylään (tyttöjä) ja saan mennä muille kylään (tyttö-kamuilleni) mut mutsi hakee... voi stna...eämäni on nyt pilalla... mitä mieltä olette tästä...? onko teillä samantapaisia kokemuxia? ois kivaa jos kertoisitte...=/ ja mitä mä voisin tehdä asialle...?? www.demi.fi "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |
Paas 28.03.2004 13:01:26 | |
---|
nopea rumpali on sellanen joka juoksee satasen alle 10s. Hoho! :) The Mullet: Hairstyle of the Gods |
Antti1997 28.03.2004 13:21:57 | |
---|
Luetko Wiitala paljonkin noita Demin sivuja? =D Tää on niin tätä. |
Wiitala 28.03.2004 13:28:09 (muokattu 28.03.2004 13:28:31) | |
---|
Luetko Wiitala paljonkin noita Demin sivuja? =D Tarvittaessa. ; ) (Kolmatta kertaa koko elämäni aikana) "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |
hollmi-5 28.03.2004 15:08:21 (muokattu 28.03.2004 15:10:55) | |
---|
Oikein hyvä rumpali saattaa olla nopeakin, mutta liikkaa sitä tuplienpoljentanopeutta hehkutetaan. Joku nopea kuoloheavybiisi on ihan hirveää shittiä, eikä sillä ole hyvän musan tai muusikkouden kanssa mitään tekemistä. Se on vähän kuin löysä maha: kova pärinä, mutta pönttöön vilkaistessa sieltä löytyy ohut kerros ruskeaa vaahtoa. Kunnon biisi on kouriintuntuvaa ja siinnä myös rumpali voi soittaa oikeasti oikeita rumpuja. Speed-puolella rumpalin pitää trigata rummut ja bassari, kun yhtään kunnollista ja artikuloitua löyntiä ei ehdi soittamaan. Rummunsoitto ei ole nopeuskoe. Siirtykää nopeuden mittaamiseksi satasen sileälle. Siellä on maailmanennätykset ja nopeimman miehen tittelit jaossa. Mika Hollström |
Speedy 28.03.2004 19:39:00 | |
---|
Kysytään nyt vaikka sitten: 1. Kuinka nopea on nopea rumpali? 2. Kuinka iso faktori nopeus on rumpalin taidoissa? 3. Arvostetaanko nopeutta liikaa? Vastaten: 1. jaa'a 2. Ammattipiireissä(?) 0% / amatööri piireissä 100% 3. Ammatti... ei / amatöörinki... kyllä Karkea jaottelu, mutta nopeusesta kinaaminen on yks maailman turhimpia asioita, ja lapsethan tunnetusti kinaa kaikesta turhasta..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
kampela 29.03.2004 10:52:13 | |
---|
I´d give this life for just one day, to feel alive again one time before i die |
jussiohman 29.03.2004 11:02:25 | |
---|
Miksi kaikki aina hyökkää, kun joku uskaltaa mainita nopeuden tai vastaavan? On se niin trendikästä vastustaa kaikkea nopeuteen liittyvää. Lighten` up. Jos rennosti saat vedettyä 190bpm minuutin putkeen, voit varmaan jo sanoa, että olet ihan kohtalaisen nopea. Yliarvostuksesta sen verran, että metallissa ja vastaavassa musiikissa nopeus on tärkempää kuin rokissa tai jazzisa tai muussa kevyemmässä musassa. Metalliin kun käy nopeat tomifillit ja tuplien polkeminen. Ja nyt joku sanoo "jazz-jätkät pesee metallijätkät nopeudessa 6-0" Mut kuitenkin. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
JeeVes 29.03.2004 12:24:35 | |
---|
Sitten on aika nopee kun soittaapi singleä 1200 lyöntiä 60sek. Eikös se ennätys ole 1180? Vai? "Play that funky music whitboy" |