Aihe: Mistä saa?
1
JeeVes
05.05.2004 13:59:07
Eli tartteisin jostain mielellään netistä rumpunuotit sellaisen biisiin kuin Cissy Strut. Ajattelin opettaal groovaa sen kompin ja ois helpompaa vetää sitä suoraan nuoteista. Eli mistäs sen sais, pistäkäähä linkkejä. Kiitos.
Aika on rahaa, eikä minulla ole kumpaakaan.
Alpha
05.05.2004 14:26:40
Helpommin ja varmimmin saat sen groovin, kun opettelet itse ilman lappuja...kuuntele joltain kasetilta tai levyltä ja kehittele omat juttusi siihen...
mr_b
05.05.2004 22:34:01

Oh yeah, The Meters!

Hmm, googlella ei ainakaan löydy mitään. Ehkä paras tapa on tosiaan kuunnella. Ei se nyt niin vaikea ole, vaikka ehkä hiukan nykivä.

Tai kysy tältä herralta, sehän sen alunperin soitti: http://www.zigaboo.com/ :-)
Damn right it's better than yours!
jussiohman
05.05.2004 22:38:57
Eikös tuo ole John Scofieldiä?
Lihava sinkku hakee kontaktia
Speedy
06.05.2004 00:03:45

Eli tartteisin jostain mielellään netistä rumpunuotit sellaisen biisiin kuin Cissy Strut. Ajattelin opettaal groovaa sen kompin ja ois helpompaa vetää sitä suoraan nuoteista. Eli mistäs sen sais, pistäkäähä linkkejä. Kiitos.

Niin, plokkaat sen itte levyltä.. Etpähän tartte nuottia sitten enää joskus, jos ja kun jotain muuta komppia opettelet..=I Helpottaa kummasti soittamista ja uusien juttujen oppimista se kun osaa kuunnella mitä joku soittaa..;)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Groovi
06.05.2004 00:24:25
juu, älä käytä nuotteja. paremmin sen gruuvin ja "hengen" saa vangittua kuuntelemalla. jokaisella on kuitenkin se "oma" tapa soittaa. eikä niitä kannata niin säntillisesti ottaa ja opetella. tee sillä omalla fiiliksellä alkuperäistä mukaillen niin tulee varmasti soiva pätkä.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
JeeVes
09.05.2004 10:49:23
No mun opettaja oli jo blokannut ton ja opetti sitten mullekkin. Vedettiin sitä kahdella setillä yhtä aikaa, se veti B osan komppia ja mä A:n. Päätettiin vielä sovittaa noi kompit meidän New Orleans bändille.
Aika on rahaa, eikä minulla ole kumpaakaan.
Querted
11.05.2004 12:12:40
Noh, Kyllä minunkin mielestä oisi se kuuntelu ihan hyvä asia, kun ei mistään googlestakaan löydä.
markkuliini
12.05.2004 12:20:49

Eikös tuo ole John Scofieldiä?

No haloo!!! Metersiä!!! Musiikkia on tehty jo ennen 80-lukua! Vähän niinkuin väittäisi että "Easy" on Faith No Moren biisi. Hei, toi rimmasi...
"Onhan minussakin vähän runoilijan verta, vaikken onnistukaan joka kerralla."
markkuliini
12.05.2004 12:29:42 (muokattu 12.05.2004 12:30:54)

No mun opettaja oli jo blokannut ton ja opetti sitten mullekkin. Vedettiin sitä kahdella setillä yhtä aikaa, se veti B osan komppia ja mä A:n. Päätettiin vielä sovittaa noi kompit meidän New Orleans bändille.

Itse komppi, ja varsinkin koko biisi, on kyllä vähän kinkkinen blokata levyltä koska äänenlaatu ei ole kovin "hifi", ja tuskinpa löydät mistään koko biisiä nuotinnettuna. Onko se niin tärkeääkään osata sitä ihan nuotilleen koska ei Zigabookaan sitä joka kerta samalla tavalla soittanut vaan improvisoi sinne tänne? Opettele ne kompit ja vähän variaatioita ja vetele vähän hatusta sanon minä. Itse blokkasin joskus n. puolet biisistä mutta sain jo siitä tarpeeksi materiaalia/variaatioita joten jätin siihen. Sitäpaitsi itse blokkaaminen on ihan ******n kehittävää ja ne kompit ym. jää paremmin päähän kun itse ne joutuu rustaamaan, eli multa ei, sori vaan tipu niitä nuotteja tähän hätään. Peruskompit siihen biisiin saat varmaan opettajatasi...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)