Aihe: Pikku tamburiini haitsun kepissa
1
AoA
04.05.2004 18:54:10 (muokattu 04.05.2004 18:57:07)
Niin käyttääkö/onko kukaan käyttänyt joskus tuommoista mitä ennen vanhaan käytettiin haitsun kepakossa (miksi sitä nyt sitten kuuluisi sanoa), siis semmoinen pikku tamburiini mikä helisee. Monilla nimenomaan vanhoilla levyillä tuommosta kuuluu kun se siinä helisee.
-Anssi A-
AoA
04.05.2004 18:56:27 (muokattu 04.05.2004 18:57:23)
ohoh tuli vähän säätöä
-Anssi A-
Viceroy
04.05.2004 18:59:52

No ihan normaalia tamburiinia soittelin haitsunnokassa viimeksi sunnuntain vastaisena yönä.
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
MoonDog
04.05.2004 19:18:02
Olen tuota omaa tamburiiniani kokeillut siinä haitsun kepissä, mutta en pitänyt siitä lainkaan. Aivan karmean kuuloista kun se siinä helisee joka haitsun iskulla/polkaisulla.

Tällä hetkellä tuo tamburiini on kokonaan irti setistä (ollut jo muutaman kuukauden), kun ei raaskisi millään hankkia sille kunnollista pidikettä, jolla sen saisi esim. peltiständin putkeen kiinni. Tuollainen teline kun maksaa noin 40 euroa. Pitää varmaankin ostaa parillakympillä tavallinen clamppi ja väsäillä itse siihen loppuosa, johon tamburiini kiinnittyy.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
Remo
04.05.2004 20:17:48 (muokattu 04.05.2004 20:41:58)
Pitää varmaankin ostaa parillakympillä tavallinen clamppi ja väsäillä itse siihen loppuosa, johon tamburiini kiinnittyy.

Tai pyytää (miän vain) tekemään sen. :)

Itse olen kyllä kans harkinnut tamburiinin ostoa. Deep purplella ainakin on niin kyllä sellanen pitäis melkeen saada. En ole vielä saanut ostettua kun ei läheisessä liikkeessä ollu.
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
hollmi-5
04.05.2004 20:51:14
Alunperin luulen olevan kyseessä sellaisen pienen hihatin tikkuun kiinnitettävän tamburiinin. Ne on hyväsoundisia ja kevyitä. Toisin on niitten normaalikokoisten tamburiinien kanssa siinä pellin päällä lepäämässä.

Rumputarvikkeena niitä myydään. Esim Rythm Techillä on.
Mika Hollström
Mikko A
04.05.2004 21:52:06
Niin käyttääkö/onko kukaan käyttänyt joskus tuommoista mitä ennen vanhaan käytettiin haitsun kepakossa (miksi sitä nyt sitten kuuluisi sanoa), siis semmoinen pikku tamburiini mikä helisee. Monilla nimenomaan vanhoilla levyillä tuommosta kuuluu kun se siinä helisee.

Joo, oon käyttäny. Ei se oikein toiminu kun helisi aina kun haitsuun koski. Joskus tuli telkkarista Neljä ruusua Raumanmeren juhannuksessa ja sillä rumpalilla oli toinen haitsu jonka (yläpellin) päällä lepäs tampuriini ja siinä näytti toimivan ku junan vessa. Tai paremmin.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
MoonDog
04.05.2004 22:05:51
Type O Negativen rumpalillakin on tamburiini haitsussa kiinni. Tuntuu ainakin sillä toimivan.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
AoA
05.05.2004 08:10:56
Juu kyllähän sillä saa esim virvelin iskuja tehostettua jos sopivasti nostaa ja polkee. Haluttais kyllä kokeilla, paitsi nyt ei vaan rahaa ole tuommoisia ostella kun muutakin pitäis.
-Anssi A-
Alpha
05.05.2004 08:36:13
...kun ei raaskisi millään hankkia sille kunnollista pidikettä, jolla sen saisi esim. peltiständin putkeen kiinni. Tuollainen teline kun maksaa noin 40 euroa. Pitää varmaankin ostaa parillakympillä tavallinen clamppi ja väsäillä itse siihen loppuosa, johon tamburiini kiinnittyy.

Mullahan on helistin kiinni peltiständissä. Clamppi makso 30 euroa ja putken otin vanhasta hajonneesta telineestä...

Haitsussa en tuota tykkää pitää, vaikka esim tanssimusiikkiin sopisi...

Kellolle tein pidikkeen sahaamalla Newsoundin telineestä ja samanlaisella clampilla peltiständiin kiinni...
mr_b
05.05.2004 10:07:59 (muokattu 05.05.2004 10:14:41)

Minulla on pysyvästi haitsunjalan päässä kiinni Rhythmtechin punainen tamburiini. Oikein mukava ja pidän sen antamasta pienestä lisähelinästä. Pääasiassa se on kyllä siinä antamassa vähän lisäperkussiota, esim. virvelin iskujen tuplaus tai joka toisen 8-osa haitsuniskun soittaminen tamburiiniin kuullostavat oikein Motownilta.

Ongelmana on että haitsu ei oikein mene herkästi "chickchick"-aukikiinni jalalla kaiken lisäkuorman kera. Tosin tämä ehkä johtuu noin n. 8 tonnin painoisesta Dyno Beat - haitsustani, jonkin järkevän tavallisen haitsun kanssa ei varmaan olisi tätä ongelmaa.

Jos pelkkää helinää haluaa niin tämäkin lienee hyvä vaihtoehto, saa muistaakseni myös sellaisina ympyrän muotoisina: http://www.lpmusic.com/Product_Show … bourines/lp_cyclops_jngl_rings.html

Edit: Tämmöisetkin löytyvät, vaihtoehto nekin: http://www.lpmusic.com/Product_Show … e/Tambourines/lp_jingle_sticks.html
Damn right it's better than yours!
sakkemule
05.05.2004 10:24:54 (muokattu 05.05.2004 10:27:27)
John Bonham käytti niin paljon haitsu/tamburiinia, että muodostui tavaramerkiksi...
whole lotta love...moby dick...jne.

en suosittele tuota LP:n mallia, koska se on toispuolinen. On olemassa sellainen, missä on kiinnitys keskellä. se toimii parhaiten.
Muistaakseni Rhythm Tec.
miän vain
05.05.2004 11:30:25

Tai pyytää (miän vain) tekemään sen. :)

Jaajaa. :D Siitä vaan rautakauppaan pähkäilemään, ei se sen vaikeampaa ole teillekään.

Se Rhythm Techin malli on parempi. Kevyt ja keskitetty.

Helinä ei haittaa - ei se sieltä möykän seasta liikaa kuulu - itse asiassa melkein päinvastoin. Koko keksintöhän on ajalta ennen lähimikitystä, kun haitsunpolkaisut piti saada kuulumaan rokbändin läpi.

Itsekin pidän tamburiinia kyllä mielummin clampilla ständissä kuin haitsun tikussa. Siihen voi aksentoida kivasti. Ja jos polkee pirun lujaa, se alkaa helistä siinäkin.
AoA
05.05.2004 11:55:10
Koko keksintöhän on ajalta ennen lähimikitystä, kun haitsunpolkaisut piti saada kuulumaan rokbändin läpi.

Ahaa....tässä siis tuli se syy miksi ne nimenomaan silloin ennenvanhaan noita käyttivät. Se tosiaan kuuluu niin selvästi noilta joiltakin vanhoilta levyiltä.
-Anssi A-
Youni
07.05.2004 18:25:04 (muokattu 07.05.2004 18:27:11)
Rythm tech juu:
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … amp;pid=4489&mgid=4&sgid=53

Minäkin olen harkinnut, en kylläkään haikkaan laittaisi. Ennemmin tuollainen http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … p;pid=4542&mgid=43&sgid=167 ja siihen lehmis ja tamburiini kiinni.

Tällainen http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … &pid=655&mgid=4&sgid=53 tamburiini voisi olla hyvä setissä, koska se kestää kapulaniskut, koska se on tehty sitä varten. Hinta vain on aika rankka.
lkx
08.05.2004 00:39:22

Just viime viikolla lainasin kirjastosta Louie Bellsonin rumpuvideon, jossa se soitti jonkun bosisbiisin semmosilla jollain tampuriinikepeillä. Kuulosti aika hirveältä... :Ž
There is no spoon...
miän vain
10.05.2004 11:28:26

Minäkin olen harkinnut, en kylläkään haikkaan laittaisi. Ennemmin tuollainen http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … p;pid=4542&mgid=43&sgid=167 ja siihen lehmis ja tamburiini kiinni.

Ainut vaan, että resonanssi kulkee pidikkeessä. Eli kun lyöt lehmistä, tamburiinikin helähtää. Kokeiltu juttu; ei niitä kannata laittaa edes samaan ständiin, saati samaan pidikkeeseen. Paitsi tietenkin, jos helinä ei haittaa.

Tällainen http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … &pid=655&mgid=4&sgid=53 tamburiini voisi olla hyvä setissä, koska se kestää kapulaniskut, koska se on tehty sitä varten. Hinta vain on aika rankka.

Tuo on hyvä. Halvemmalla tosin pääset, jos ostat ihan tavallisen muovihelistimen, ja sille pidikkeen. Kestää kyllä. Oma maksoi yhteensä alle 10e, ja pari vuotta jo ollut. Puurunkoinen ei kestä, tuli sekin kokeiltua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)