Aihe: Sabian B8 vs Paiste502
1
-Jopez-
30.04.2004 11:42:20
Ajattelin tilaa jomman kumman setin thomannilt, mutta ajattelin että kannattaa vähän kysyy et kumpi mahtaa olla parempi/laadukkaampi. Itse soitan hevi tyyppistä musaa.
Eli kumpi parempi. B8 vai 502.. vai ei kumpikaan=)
jussiohman
30.04.2004 11:43:22
Kyllä minä ottaisin B8:n. Se on käsittääkseni hieman parempaa tasoa, kuin 502. Ehkä samaa luokaa 802 tai Alphan kanssa.
Runsaskuituiset puurot ovat trendikkäitä.
Alpha
30.04.2004 11:44:10
Jees...tappelu tulee, mutta sanon, notta Paiste...

Sabianista ei kokemuksia...
Suchinenu
30.04.2004 12:05:24
B8 ovat mielestäni aika kattilan kuulosia.

Tosin 502:sta kokemuksia vain 18" crash/riden suhteen.. ihan kohtalainen peli kumpaankin tarkoitukseen!
Alpha
30.04.2004 12:11:26
Tuo 16" 502 Bronze Crash on mulla kestäny jo 8-9 vuotta, joten kestävyydestä ei tartte huolehtia...tai sit mulle vaan sattu vähän kestävämpi pelti kätöseen.

Tanssimusiikissa toimii oikein hyvin, kuten myös rokki meiningissä...kokeitu on.
Viceroy
30.04.2004 13:59:18

B8 ovat mielestäni aika kattilan kuulosia.

Sabianit kuulostavat ainakin Fazerin testikopissa kaikki aika kattilamaisilta! Jopa kalliimmat pellit antoivat todella kolean ja metallisen soundin.

Eipä ole kyllä 502:sissakaan kehumista...olen yhden 16-tuumaisen 502-crashin tuhonnut alle vuodessa.
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Niskamies
30.04.2004 14:51:20
Kyllä ne B8:it ihan hyviä on. Omistin haikat, crashin, riden ja splashin. Myin kaikki ja oli varaa ostaa Staggit melkein ilman rahaa.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
MoonDog
30.04.2004 15:31:02
Olisin tällä kertaa toivonut, että Niskamies olisi vähän enemmän mainostanut noita Staggeja tässä ketjussa. :)

Eikös noiden settien hinnalla saisi jo melkein Staggin mallistostakin pellit? Ja luulisi olevan soundikin aivan eri maailmasta.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
Remo
30.04.2004 15:54:31
Ehdottomasti paistetta pitää ostaa.
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
Niskamies
30.04.2004 16:12:00
Olisin tällä kertaa toivonut, että Niskamies olisi vähän enemmän mainostanut noita Staggeja tässä ketjussa. :)

Eikös noiden settien hinnalla saisi jo melkein Staggin mallistostakin pellit? Ja luulisi olevan soundikin aivan eri maailmasta.

Saa itseasiassa melkein. Noi beekasit on thomannilla 211 euroa, haikat ride ja crash. Noi mun DH:t oli tingattuna noin 330, eli kyllä siinä pikkanen ero kuitenkin on. Mutta nää on symbaaleja, ja noi sabianit oli peltejä, kuten noi halvat paisteetkin. Ja onhan Staggilla toi SH, mikä on halvempi.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
miän vain
03.05.2004 10:15:13

Sabianit kuulostavat ainakin Fazerin testikopissa kaikki aika kattilamaisilta! Jopa kalliimmat pellit antoivat todella kolean ja metallisen soundin.

Se on sen kopin vika. Lyö yhtä ja kaikki resonoi - ihmekään jos parin sadan pellin resonanssi tuottaa hieman metallisen äänen. Lyö yhtä crashia lujaa, sammuta se kesken ja kuuntele. Huomaat.

Ratkaisu ongelmaan on myyjä. Alakerrassa on nimittäin hieno tila, jossa voi setin kanssa räpeltää. Pyytömällä pääsee. Pellit mukaan ja sinne.

Tämä ei sitten ollut sabianin tai fazerin puolustuspuhe. En minäkään tykkää sabianin soinnista, mutta kolkoiksi ja metallisiksi en kalliimpia peltejä silti sanoisi.
Mörre
10.05.2004 09:50:22
Kyllä oon ite ainakin tykänny B8eista paljon. Jos niitä vertaa Paisteen 502iin niin soundit on mun mielestä vähän paremmat B8eissa ainakin crasheissä. Ridet on aika samaa luokkaa ja 502 haikkaa en oo ikinä kuullukkaan. Jos joku sanoo Sabianin peltisarjoja huonon kuulosiks niin omasta mielestäni Zildjianilla on kalliita paskan kuulosia peltejä. Ainakin mitä oon A Customiakin kuullu niin hintaa on ja kaikki kehuu, mutta omasta mielestäni soundit on ainakin ihan hanurista noin kalliiksi pelliksi.
Querted
11.05.2004 12:20:46
Yeah. Fight. Kyllä tuo Paiste502 voittaa Sabianin B8:in.
Youni
11.05.2004 12:27:14 (muokattu 11.05.2004 12:27:45)
Itellä on 502 16" crashi, 20" ride ja 14" haitsut. kyllä niillä kelpaa paukutella. B8:sta ei ole kokemusta.

Olen saanut käsityksen, että 502 ja B8 ovat samaa tasoa. Se on taas ihan mielipidekysymys, kummasta tykkää. 502:sia voin suositella.

Viceroy : Mulla ei ainakaan ole kyllä rikki mennyt 162 crashi, pari vuotta olen sitä paukutellut.

edit: kirjoitusvirhe.
-Maza-
11.05.2004 16:05:24

Rohkenen olla eri mieltä... Itellä on 16" 502 crash, ja koulusta löytyy sitten 18" 502 crash/ride ja B8 haikka. Vaikka haikkaa on kyllä vähän hankala verrata crasheihin, niin kyllä siinä on mun mielestä parempi ääni kuin noissa 502:ssa.
Oh Boy
MoonDog
11.05.2004 17:10:39

Herää kysymys, että mistä tiedät? Kun tuossa omassa topicissasi kyselet aloittelijalle sopivista pelleistä, ja ihmiset sinulle mielipiteitään kertovat, niin aika turha tuollaista silti on julistaa kuin jumalan sanaa - kun Paiste 502:sta on toistaiseksi kehuttu enemmän kuin BeeKasia - etenkään ilman minkäänlaisia perusteita. Älä vedä hernettä nenään, ei mitään henkilökohtaista. Huvitti vain hieman. :)
jdrum
11.05.2004 20:02:37
Saa itseasiassa melkein. Noi beekasit on thomannilla 211 euroa, haikat ride ja crash. Noi mun DH:t oli tingattuna noin 330, eli kyllä siinä pikkanen ero kuitenkin on. Mutta nää on symbaaleja, ja noi sabianit oli peltejä, kuten noi halvat paisteetkin. Ja onhan Staggilla toi SH, mikä on halvempi.

Itellä on Staggin SH haikat ja omaan korvaan ne oli parhaan kuuloiset noista Staggin haikoista (DH, Furia... mitä niitä nyt olikaan). Mutta Staggin peltejä pitää minusta ehdottomasti käydä kokeilemassa ja valkata mieluiset yksilöt. Erot saman sarjan eri yksilöiden välillä on valtavat. Mutta jos mieluisa yksilö löytyy niin huippupellin saa tosiaan aika lailla pilkkahintaan. Eikä olla siis lähelläkään noita B8/508 -sarjoja., vaan vertailukohteet löytyy merkkien huippusarjoista. Oma Staggin Furia-crash toimii hienosti Zildjianin K-sarjan dark-crashin parina. Ja haikkoina siis Staggin SH:t.
dictatorsh*t
11.05.2004 22:01:35
Asiasta moottorisahaan, nyt ovat nuo ruvenneet Staggit kiinnostamaan ja ajattelin että voisipa jopa käydä koittamassa.
Jos haluaisitte auttaa niiin voisitte kertoa missä voitaisiin myydä, mieluusti Tampereen lähistöllä.
MoonDog
11.05.2004 22:52:45
Itse en toistaiseksi tiedä kuin kaksi paikkaa joissa noita myydään, lähin niistä on TV Sävel Hämeenlinnassa. Eikä sielläkään kokeiltavana ole montaa peltiä. DH sarjaa löytyy muistaakseni 14" med. thin crash, 12" china ja Myra sarjasta muistaakseni jokin 16" crash ja muutama muu pelti noiden lisäksi. Tilaamalla toki saa minkä tahansa pellin.
-Jopez-
12.05.2004 09:40:43
Joo no tuli vähän ristiriitaisia ilmaisuja mutta päätin tilata nyt kuitenkin noi B8:t. Paketti tuli eilen ja kyllä ne omasta mielestäni ihan hyvät ovat. pakettiin tuli hihat, 16" crash ja 20" ride
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)