Aihe: Hyvä virveli - vinkkejä kaivataan 1 2 | |
---|---|
![]() 29.04.2004 15:23:50 | |
Heips. Eli nyt pitäisi uusi virveli saada. Mahdollisuuksia on vain niin hirveästi että pää menee pyörälle, kaikkia kun ei millään pääse testaamaan. 300€ tienoilla saa hinta olla, laatusnare on kuitenkin hakusessa. Vanhemmat topicit olen lukenut, joten älkää hermostuko ;). Puu- vai metallivirveli, kas siinä kysymys. Toisaalta puun lämpö houkuttaa, mutta pitää siinä sitä kräkkiä ja voimaakin olla. Ja pitäis toimia monenlaisessa soitossa. Mielellään ostaisin käytettynä, jos vain sopiva löytyy. Tässä olis pari vaihtoehtoa: Yamaha Beech Custom (käytettynä) ja Pearl Ian Paice Sig. (uutena). Beech Customista ei ole minkäänlaisia kokemuksia, soundi on kuulemma koivun ja vaahteran välimaastoa (?). Tuo Ian Paice Sig. ei ole uutenakaan kovin pahan hintainen, ja on varmastikin toimiva. Toisaalta taas joku syvä vaahtera- tai koivuvirveli houkuttaa. Opethin Lamentations -dvd:llä Lopez käyttää jotain vastaavaa ja soundi on mahtava. Yamahan Maple Custom on myös erittäin kiva.. Ovat vain kalliita uutena. Ei muuta kuin kommentteja/vinkkejä/kokemuksia/ehdotuksia tulemaan. Löytäkäämme yhdessä oikea virveli mulle ;D. Kiitän jo etukäteen. | |
![]() 29.04.2004 15:40:33 | |
Hmm, koivuvirvelissä olisi sitä atakkia ainakin enemmän kuin vaahteraisessa. Itse päätyisin koivuvirveliin, ehkäpä 13*6,5 olisi ihanne. Oletkos testannut Yamahan Akira Jimbo signature-virppaa? 13*7, materiaali beech ja vanteet puuta. IMIK#5 Tästä kun mä liipasen..alasti KK#3 | |
![]() 29.04.2004 16:15:53 | |
En itse noista virveleistä niin hirveästi tiedä, kun niistä toistaiseksi on kokemusta suhteellisen vähän, mutta itse ihastuin ensi-iskulla Taman uuteen Starclassic virveliin, jossa oli puuvanteet. En tiedä sitten mitä sarjaa tuo virveli oli, kun sitä kolistelin Hämeenlinnan TV Sävelessä. Soundi ainakin oli todella pehmeä, ja rimshotitkin kuuluivat ihan mukavasti. Hintaa oli 380e, ilmeisesti ovh:na. Alkoi kyllä tuon kokeilun jälkeen tuollainen virveli himottamaan aika tavalla. Oikein harmittaa, että meninkin kokeilemaan, kun rahaa ei kuitenkaan ole ikuisuuksiin tuollaiseen. Pitäisi ensin muutama peltikin päivittää parempaan, ennen uuden virvelin hankintaa. :) Shit just doesn't happen, it takes effort. | |
![]() 29.04.2004 16:25:38 | |
mutta itse ihastuin ensi-iskulla Taman uuteen Starclassic virveliin, jossa oli puuvanteet. En tiedä sitten mitä sarjaa tuo virveli oli, kun sitä kolistelin.. Kyllähän Starkkuvirveli varmaan aina hyvä on. Kelpais mullekin. Runsaskuituiset puurot ovat trendikkäitä. | |
![]() 29.04.2004 16:52:36 | |
Toisaalta taas joku syvä vaahtera- tai koivuvirveli houkuttaa. Opethin Lamentations -dvd:llä Lopez käyttää jotain vastaavaa ja soundi on mahtava. Yamahan Maple Custom on myös erittäin kiva.. Ovat vain kalliita uutena. Jep. samaa saundia itsekkin fiilistelin. Omasta virvelistä sai aika samantyyppisen saundin pienen virittelyn jälkeen. Oma virveli Tamburon vaahteravirveli, syvyys 8". hinta parisataa euroa uutena. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-157672.html | |
![]() 29.04.2004 17:10:33 | |
Taman uuteen Starclassic virveliin, jossa oli puuvanteet. Puuvanteet...joku Custom Special Edition...:o)? Normaalisti noissa on vanteet valua... Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike | |
![]() 29.04.2004 17:24:25 | |
Puuvanteet...joku Custom Special Edition...:o)? Normaalisti noissa on vanteet valua... Niin on. Tuossa oli puuvanteet ja myyjä näytti jotain kuvastoakin, jossa tuon kuva oli. Jokin uutuus se joka tapauksessa oli, en muuta tiedä kuin että Tama Starclassic. :) Shit just doesn't happen, it takes effort. | |
![]() 29.04.2004 17:48:33 | |
Messinkiä ja syvä!!!! nam-nam-nam Awesome lefthand break. | |
![]() 29.04.2004 18:59:00 | |
Erski: Mites Tamburo on toiminut? Asialliselta näyttää, eikä hintakaan ole paha (ottaen huomioon että kyseessä on vaahterarumpu). Löytyykö sulta mitään ääninäytettä missä tuolla rummulla soitettaisiin? Kuinka laaja viritysskaala tuossa on? Jos oot sillä livenä soittanut, niin onko ollut mitään ongelmia (lähinnä tuon syvyyden takia)? Kiitos kaikille tähän astisista vastauksista, lisää vaan kehiin. | |
![]() 29.04.2004 19:14:17 (muokattu 29.04.2004 19:19:51) | |
Itseltä löytyy tuollainen 14"x8" recording custom koivuvirveli ja koskaan en varmaankaan tule sitä pois vaihtamaan. Todellinen all-around peli. Tuolla olen soitellut kaikki tarvittavat äärimetallista jazziin ja lattariin. Koskaan ei ole tullut vastaan tilannetta, missä olisin toivonut virveliltäni enemmän jotain tiettyä osa-aluetta. Toki voi olla, että tämä RC ei ihan jokaiselle hevihirviölle sovi, sillä runko ei sinäänsä ole mitenkään erityisen paksu, mutta esim. edellisellä keikalla vetelin tuolla snarella mm. bodomia ja hyvältä kuulosti. Vanteet ovat Yamahan powerhoopit, eli jämäkkyyttä löytyy tältäkin puolelta. Rungon ohuuden johdosta rumpu on kuitenkin erittäin herkkä, ja voin kuvitella, että esim. coated ambassadorilla virvelistä rakentuisi mahtava jazzrumpu. Kaiken muun lisäksi virveli on vuosimallia -94, joten ostaessani tämän jokin aika sitten en siitä paljoa joutunut maksamaan. EDIT: Nyt omakuvasta voi nähdä kyseisen snaren hiukan edellistä paremmin. laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi.. | |
![]() 29.04.2004 21:19:54 | |
Puu- vai metallivirveli, kas siinä kysymys. Toisaalta puun lämpö houkuttaa, mutta pitää siinä sitä kräkkiä ja voimaakin olla. Ja pitäis toimia monenlaisessa soitossa. Mielellään ostaisin käytettynä, jos vain sopiva löytyy. Tuolla on näkynyt käytettynä myytävän Yamahan birch custom snarea. Itse olen omistanut sellaisen 5,5" syvyisenä ja se vastaa täysin noita kriteereitäsi. Uutena kolmen ja puolen sadan luokkaa eli se käytetty jota on täällä näkynyt on kyllä aika kallis mutta aina voi yrittää tinkiä :) "We call him the boss because he keeps a steady beat." | |
![]() 29.04.2004 21:32:33 | |
Ludwigin Supraphonicista ei virveli juuri parane. Tällä hetkellä itselläni on kuusi virveliä. Teräs-, pronssi-, Ludalloy-, alumiini-, vaahtera ja akryylirunkoiset. 5"x14" Supraphonic olisi se rumpu, jonka ottaisin, mikäli vain yhtä saisin käyttää. Puurunkoiset (vaahtera tai koivu) ja pronssi/messinkirunkoiset virvelit ovat myös erinomaisia. Vaikea on siis valinta. Mika Hollström | |
![]() 29.04.2004 22:03:05 | |
Erski: Mites Tamburo on toiminut? Asialliselta näyttää, eikä hintakaan ole paha (ottaen huomioon että kyseessä on vaahterarumpu). Löytyykö sulta mitään ääninäytettä missä tuolla rummulla soitettaisiin? Kuinka laaja viritysskaala tuossa on? Jos oot sillä livenä soittanut, niin onko ollut mitään ongelmia (lähinnä tuon syvyyden takia)? Kiitos kaikille tähän astisista vastauksista, lisää vaan kehiin. Hyvin tuntuu toimivan. Vuoden oon sillä nyt soitellu ja kolmea kalvoa kokeillut. Remon normaalia valkoista ambassadoria, Valkoista Pinstripea, ja Evansin Power Centeriä. Ääninäytettä ei harmi kyllä tähän hätään nyt ole. Rumpua on ollut mukava virittää, koska viritystappeja riittää (10/puoli). Oon "käyttänyt" lähinnä kahden tyyppistä saundia. Toinen vähän herkempi saundi, jossa ruuvasin maton aika löysälle ja lyöntikalvon kireämmälle. Syntyy napakka mattopitoinen saundi herkemmälläkin kädellä, johon saa runkoa lisää, kun lyö kanttariin. Toimii vähän joka dynamiikalla, Tsekkaa Opethin Lamentations DVD:n virvelisaundi. Tän saundin kanssa ainoa ongelma on ollut pikkaisen sellainen peltimäinen häröääni kanttiin lyötäessä. Johtuu vissiin just tosta syvyydestä. Apua on saanut kapeasta demppirenkaasta, mutta parempi on ollut pieni teipinpala kalvon ja vanteen yhtymäkohdassa. resonaatioille HeiHei. Toisentyyppinen saundi on ollut sitten sellainen läskimpi rocksaundi paksua kalvoa käyttäen. Paksulla kalvolla (Pintsripe Coated) tuntuu olevan helppo kontrolloida liiallista häröääntelyä ja keskittyä maton ja lyöntikalvon soimisen sopivassa balanssissa. Matalampikin vire toimii, koska runkoa on tarpeeksi antamaan pallia. Tätä oon käyttäny lähinnä raskaammalla kädellä soittaessa. Livetilanteessa tämä virveli kyllä hallitsee yleissaundia, mutta se riippuu paljon sitten ihan soittodynamiikastakin. Rokkipeli tuntuis olevan. Viritysskaalasta en nyt sitten enempää osaa sanoa. Hintansa väärti kyllä mun mielestä. Viimeistely on pätevän oloista ja puu ei todellakaan ole mitään kakkoslaatua. Vipukin on jämällä. Leveämmällä matolla oon aatellu vielä kokeilla. Siinäpä filosofointia... | |
![]() 29.04.2004 22:35:51 | |
Puuvanteet...joku Custom Special Edition...:o)? Normaalisti noissa on vanteet valua... Tuossa oli puuvanteet ja myyjä näytti jotain kuvastoakin, jossa tuon kuva oli. Jokin uutuus se joka tapauksessa oli, en muuta tiedä kuin että Tama Starclassic. :) Eipä ole varsinaisesti starclassic sarjan virveli vaan taman limited edition virveli jossa puiset vanteet ja runko on valmistettu tammesta(kait ne vanteetkin sitten on tammea). The Mullet: Hairstyle of the Gods | |
![]() 29.04.2004 22:43:06 | |
Eipä ole varsinaisesti starclassic sarjan virveli vaan taman limited edition virveli jossa puiset vanteet ja runko on valmistettu tammesta(kait ne vanteetkin sitten on tammea). Ahaa. No ainakin esitteessä luki Starclassic, mutta samapa tuo mikä se oli, ainakin kuulosti todella hyvältä. :) Shit just doesn't happen, it takes effort. | |
![]() 29.04.2004 22:46:47 | |
Ahaa. No ainakin esitteessä luki Starclassic, Merkillistä. The Mullet: Hairstyle of the Gods | |
![]() 29.04.2004 23:05:31 | |
Vähän ihmetyttää, kun ei Taman sivuilta tuollaista virveliä tunnu löytyvän. Eikä tuo limited editionkaan oikein tunnu oikealta, kun sivuilla puhutaan vain valuvanteista mutta ei sanaakaan puuvanteista. Kummallista totta tosiaan. Shit just doesn't happen, it takes effort. | |
![]() 29.04.2004 23:09:53 | |
Vähän ihmetyttää, kun ei Taman sivuilta tuollaista virveliä tunnu löytyvän. Eikä tuo limited editionkaan oikein tunnu oikealta, kun sivuilla puhutaan vain valuvanteista mutta ei sanaakaan puuvanteista. Kummallista totta tosiaan. Noista limited edition-hässäköistä on yleensä vain jokin "uutis-topicci" joka kertoo asiasta. Ei niistä pahemmin mitään tietoa löydykkään varsinaisten tuotevalikoimien joukosta. The Mullet: Hairstyle of the Gods | |
![]() 29.04.2004 23:10:12 | |
Jos se on niin limited, ettei riitä edes kuvaa/tietoja Taman sivuille...:o) Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike | |
![]() 29.04.2004 23:12:58 | |
MoonDog: Tuossa pari linkkiä: http://www.musicgearreview.com/article-display/683.html http://www.samedaymusic.com/product--TAMSOK655 The Mullet: Hairstyle of the Gods | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)