Aihe: Virvelimatto
1 2
Mikko A
14.11.2003 17:28:55
Eli pitäis hommata uus virvelimatto 5" syvään metallisnareen kun edellinen on turhan kärsinyt. Thomannilta tilaan kalvojen kanssa ja sieltähän löytyy vaikka mitä, enkä halua tyytyä mihinkään perusmattoon vaan jotain jänskempää. Miten maton materiaali vaikuttaa soundiin/tatsiin?

Tässä jotain esimerkkejä:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-153730.html (messinkiä)
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-163734.html (pronssia, mihin tuo muotoilu vaikuttaa?)
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-153731.html (edelstahl, mitä suomeksi?)
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-101654.html
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-142962.html

Noitahan vois jatkaa loputtomiin, mutta kertokaa, mimmonen on hyvä jos tiedätte.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Blitz
14.11.2003 18:29:05
Jaa-a, enpä tiedä noista, mutta itse tilasin juuri Thomannilta muiden kamojen mukana Pearlin maton, ja maksoin vaivaiset 8 euroa. :)
TAMA - The best reason not to play Pearl drums.
jms
14.11.2003 18:54:54
no oisko tuossa pronssisessa kuivempi soundi, uskois ainaki...
Ja eikös tuo tarkota jotal jalometallia????
Jaska
14.11.2003 20:48:22
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-153731.html (edelstahl, mitä suomeksi?)

edelstahl = erikoisteräs, jaloteräs, ruostumaton teräs
miän vain
17.11.2003 10:36:23

No tiedäpä häntä.

Noissa messinki/pronssi -matoissa on kuulemma lämpimämpi ja pehmeämpi soundi.

Noissa joista puuttuu lankoja keskeltä on luultavasti kuivempi ja napakampi soundi, ja vähemmän härinää ja resonanssiongelmia.

Ruostumatonta terästä en ole nähnytkään, mutta luulisin että se sijoittuu lämmöltään tavallisen teräksen ja messingin/pronssin väliin.

Tämä kaikki on silkkaa arvailua ja spekulaatiota - tosin valistunutta sellaista.
crabnebulae
17.11.2003 21:47:53
Snare count, eli kuinka monta lankaa matossa on? Jos matossa on 10 lankaa, soundi on lämpimämpi eikä yhtä kirkas. Jos matossa on 25 lankaa, niin se on tietysti aika herkkä.

Leveät langat = lisää ääntä. Jos matto on leveä, voi olla mahdollista että saat "snare buzzia" paljon, eli se on se juttu kun lyöt esim. lattiatomia niin virveli "rätisee"... Jotkut ihmiset yrittää saada tämän luonnollisen soundin pois käyttämällä 75 metriä teippiä, joten jos olet teippimiehiä - osta kapeampi matto!

Onko maton langat hirveän "kiharaiset" vai melkein suorat? Mitä vähemmän kiharaa, sitä vähemmän ääntä. Matolla jossa on melkein suorat langat on yleensä myös herkempi tatsi...
The sea was angry that day. Like an old man trying to send back soup in a deli.
Mikko A
18.11.2003 19:17:14 (muokattu 18.11.2003 19:18:43)
Jep, kiitti kundit - vai gimmat? Tilasin tuon pronssisen 2x8-nauhasen. Saapi nähä mitä siitä saa irti.

P.S. En oo teippimiehiä, mun setistä ette teippiä tuu löytämään.
crabnebulae
18.11.2003 20:45:08
hyvä! :)

teippi-ihmiset on epämukavia!
Jaska
18.11.2003 22:21:21
teippi-ihmiset on epämukavia!

en niistä henkilöistä tiedä mutta niiden setit on epämukavia :)
Mikko A
18.11.2003 22:58:31
Nykänenhän on käsittääkseni juuri noita teippi-ihmisiä ja eikös se soittanut Mankelin house-bändissä? Meinaan siinä Mankelin tunnarissa on kyllä aika järkyttävät rumpusoundit...
crabnebulae
18.11.2003 23:03:24
Nykänenhän on käsittääkseni juuri noita teippi-ihmisiä ja eikös se soittanut Mankelin house-bändissä? Meinaan siinä Mankelin tunnarissa on kyllä aika järkyttävät rumpusoundit...

Nykänen saa teipata ihan minkä vaan jos haluaa. Minä vain olen sitä mieltä että jos on hyvä rumpu niin teippiä ei tarvitse. Se kai riippuu myös siitä mistä soundista tykkää. Jos tykkää avoimesta soundista niin kuin minä itse niin teippiä ei käytetä. Tietenkin jossain tilanteissa on pakko saada tukevampi soundi ja sit voi teipata tai käyttää Moon Geliä tms - se riippuu sitten tilanteesta. Jos minä joudun sellaiseen tilanteeseen pistän hydrauuliset kalvot ja sit menox, ilman demppausta. Joskus voi tietenkin olla että soundi ei yksinkertaisesti toimi ilman teippiä/demppausta, ja hydrauulisia kalvoja ei ole saatavilla - sitten käytetään jotain demppausta.
miän vain
19.11.2003 08:48:32

Äh, hydraulicit! Tietty, jos pahvilaatikon haluaa... Noihin vielä teippiä, ei geesus.

Myönnetään, minulla on teippiä setissä. Ei kylläkään paljon. Eikä kyseessä ole tosiaankaan mikään starclassic.
ltg
19.11.2003 11:41:37
Äh, hydraulicit! Tietty, jos pahvilaatikon haluaa... Noihin vielä teippiä, ei geesus.

Minä pääsin noista eroon justiinsa ja vaihdoin ambassadoreihin, kyllä toimii. Eihän nuo hydraulicit soi yhtään, vaatii virittäjältä taitoa saada ne soimaan jollakin tavalla.
Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94)
crabnebulae
19.11.2003 23:00:42
Eihän nuo hydraulicit soi yhtään

soi paremmin kuin teipattu rumpu... ;) No joo, kyllä minä tiedän että joskus on pakko teipata että saa paremman soundin. Se on ihan selvä se.
Bacchus
20.11.2003 12:44:32

Myönnetään, minulla on teippiä setissä. Ei kylläkään paljon. Eikä kyseessä ole tosiaankaan mikään starclassic.

Hydraulicit toimii kyllä äänitystilanteessa hemmetin hyvin, ainakin raskaamman musiikin saralla. Muutenhan niiden ääni ei kauas kantaudu.
"Life sucks, and then you fucking die you know."
ltg
20.11.2003 12:48:17 (muokattu 20.11.2003 12:48:44)
Hydraulicit toimii kyllä äänitystilanteessa hemmetin hyvin, ainakin raskaamman musiikin saralla. Muutenhan niiden ääni ei kauas kantaudu.

Voi ollakin. Tietty se peittää rummun ominaissoundin aika pahasti. Ovat hyvät kalvot halpisrumpuihin, kun juuri peittävät sen rummun oman soundin.

EDIT: tämähän menee off-topiciksi:)
Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94)
lateq
05.05.2004 16:34:04
Tämäkin vähän aiheen vierestä, mutta..
Muistelin että joku (olisko ollut jälleen nimimerkki "miän vain") olisi puhunut sellaisesta erillisestä mattosysteemistä, jossa ne jouset pysyis kireellä ilman mattokoneistoa..? Voi olla myös että muistan väärin, mutta tulipahan vaan mieleen kun itselläni taitaa tuo koneisto olla aika sökönä jo, niin sitä mattoa saa jatkuvasti olla ruuvaamassa kireemmälle ja bänditreeneissä se on kyllä aika rasittava ongelma.

Siis: minkä niminen vehje oli kyseessä?
Laavassa on ikävä saatanaa.
miän vain
06.05.2004 11:39:14

Siis: minkä niminen vehje oli kyseessä?

Rhythm Tech Active Snare System.

http://www.rhythmtech.com/products/acc/snare.html

Vaan eipä silläkään paljoa tee, jos koneisto ei nosta sitä kalvoon kiinni.
hollmi-5
06.05.2004 20:39:59
Nykänen ei muuten teippaile rumpujansa. Studiossa saattaa tuottajat tehdä sitten omia virityksiään.

Jos jostakin saatte käsiinne Puresoundin mattoja, niin kokeilkaa. 50 € on aika suolainen hinta, mutta matto on hyvä kuin mikä.
Mika Hollström
Mikko A
07.05.2004 01:53:58
Nykänen ei muuten teippaile rumpujansa. Studiossa saattaa tuottajat tehdä sitten omia virityksiään.

Jos jostakin saatte käsiinne Puresoundin mattoja, niin kokeilkaa. 50 € on aika suolainen hinta, mutta matto on hyvä kuin mikä.

Mikäs noissa on se kantava idea?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)