lkx 13.05.2004 14:46:45 | |
---|
Ostettiin broidin kanssa eilen neljä (tyhjää, damn!)kevytsinkolaatikkoa paikallisesta SA-kaupasta (armeijan ylijäämää) huimaan 5 euron kappalehintaan. Haettiin myös ruuviliikkeestä pyöriä alle ja Etolasta harmaata retkipatjaa. Laatikot on isoja - tosin matalia - ja yllättävän kevyitä tyhjänä. Aateltiin neljä laatikkoa yhdistää kahdeksi vähän isommaksi, joihin sitten mahtuis ne rummut. Elisiis kahdesta kansi ja kahdesta pohja pois. Sisälle ruuvattiin kulmiin tukipuuta ja sivuille pitäs laittaa vielä vilmivaneria. Pelkillä kulmapuillakin tuli aika tukeva, mutta täytyy laittaa sitä vaneria kun ehtii. Toista saatiin muutenkin vasta työstettyä.. Sisäpuolelle tulee myös pehmusteeksi sitä patjaa ja pyörät alle roudausta helpottamaan. Mittailtiin niitä laatikoita siihen malliin että rummut mahtuis ihan hyvin. Hintaakin on tässä vaiheessa tullut järkyttävät n.70 euroa. Mitäs ne uudet muovilodjut maksaa, 700? :P Ei vaan, kyllä ne varmasti asiansa ajaa, mutta ei mulla niihin varaa o. Voin pistää valmiimmasta tuotoksesta kuvaa myöhemmin, jos kiinnostaa.. There is no spoon... |
mooch 13.05.2004 20:11:40 | |
---|
Ei ole tähän topicciin mitään, käydään nyt sitten sotkemassa tätä... En viitsinyt uutta aloittaa kun tämän alle tämä juttu voisi mennä. Onnistuisikohan tehdä itse vanerista geissit rummuille? En varmasti uusiin sellaisiin viitsisi pistää rahaa, mutta ihan hyödyllisethän ne olisi, kyllä tuota roudausta senverran tapahtuu. Että onko jollain kokemusta, ihan mahdoton idea? |
MoonDog 13.05.2004 21:14:23 | |
---|
Vaneristahan ne olisi erittäin yksinkertaiset rakentaa, ja varmasti toimisi. Sahailee sopivan kokoisia levyjä ja kiinnittää ne kulmatukiin laatikon sisäpuolella. Sitten vain vaikkapa vaahtomuovista tai jostakin pehmusteet sisälle niin homma on bueno. Basarilaatikoille voi kertyä vähän painoa riippuen vanerin paksuudesta, mutta ellei aivan ylilyöntiä tee paksuuden valinnan kanssa niin eiköhän niitä nostella jaksa. Jos 10mm levystä tuollaiset lootat rakentaa niin kyllä ne silloin jo kestävät todella kovaa kuritusta. Jos itse joutuisin settiäni roudaamaan, niin vanerista tekisin lootat. Shit just doesn't happen, it takes effort. |
mooch 13.05.2004 21:46:44 | |
---|
Vaneristahan ne olisi erittäin yksinkertaiset rakentaa, ja varmasti toimisi. Sahailee sopivan kokoisia levyjä ja kiinnittää ne kulmatukiin laatikon sisäpuolella. Sitten vain vaikkapa vaahtomuovista tai jostakin pehmusteet sisälle niin homma on bueno. Basarilaatikoille voi kertyä vähän painoa riippuen vanerin paksuudesta, mutta ellei aivan ylilyöntiä tee paksuuden valinnan kanssa niin eiköhän niitä nostella jaksa. Jos 10mm levystä tuollaiset lootat rakentaa niin kyllä ne silloin jo kestävät todella kovaa kuritusta. Jos itse joutuisin settiäni roudaamaan, niin vanerista tekisin lootat. Hmm, mikäköhän mulla olin kun eka mietin että miten saisin niistä pyöreät, täytyisi ensin joku muotti tehdä, mutta huh, voihan niistä tehdä neliötkin! Tyhmä minä.. Mutta toi saattas olla ihan mukava kesärojekti, mutta täytyy vaan kattoa jos porukoilla ois varaa maksaa kun tuo vaneri kuitenkin senverran painaa. Käytännöllisinhän saattas olla kun sais yhden boksin mihin menis nätisti kaikki kannut, mutta sitä roudatessa tarvisi useamman miehen ja peräkärryn.. Täytyy suunnitella. |
lkx 14.05.2004 01:02:00 | |
---|
There is no spoon... |
Mikko A 14.05.2004 02:11:51 | |
---|
I hate your sex! |
Alpha 14.05.2004 15:08:49 | |
---|
On muuten aika katu-uskottavat... Kannappa tuommosia kaupungilla...kohta on SUPO paikalla... |
Mikko A 14.05.2004 16:26:21 | |
---|
Kannappa tuommosia kaupungilla...kohta on SUPO paikalla... Nimenomaan. Siitä sitä rispektiä irtoaa... I hate your sex! |
MoonDog 14.05.2004 17:49:16 | |
---|
Todella tyylikkäät. :) Shit just doesn't happen, it takes effort. |
-Reaper- 14.05.2004 21:36:20 | |
---|
Aika kuulit lootat. Rock´N´Roll!! |
Roberto 14.05.2004 21:43:41 | |
---|
Siellähän näkyy olevan leikkikehän rakentelu ihan 'hyvällä' mallilla... |
Paas 14.05.2004 22:25:31 | |
---|
Siellähän näkyy olevan leikkikehän rakentelu ihan 'hyvällä' mallilla... Hoho! :) The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
welho 15.05.2004 14:04:51 | |
---|
Särmän näköset lootat=) Ite oon tullut kuiteskin siihen tuloksees että yhden rummun caset on kätevimmät mulle. Tein kanssa joskus "ruumisarkut" eli kahteen isoon lootaan meni kaikki tarvittava. Homma toimi ensimmäisiin kierreportaisiin asti=) Nyttemin joutuu paljon yksin roudaamaan joten pakko aina myös miettiä että kuinka ne romut liikkuu ja kuinka mahtuu auton ym. Mutta jos kantovoimaa löytyy niin onhan se mukavampi kantaa vaan kerran tai kaks kun kakskymmentä kertaa eestaas!!! Setit kuntoon, setit kunnossa!! |
lkx 15.05.2004 23:59:04 (muokattu 16.05.2004 00:00:57) | |
---|
Tänks evribadi. :) Saatiin lootat kokonaan valmiiks ja todettiin, että tuli ostettua vähän turhan snadit pyörät - yks pamahti paskaks jostain kumman liitoksesta laakerin vierestä. Ei muuta kun maanantaina kattelemaan sillä silmällä jotain isompia... :/ Kuitenkin vietiin toinen reenikämpälle ja kokeiltiin, mahtuuko se bassari sinne. Kyyllä! Jopa 22" taitaa mahtua, jos joskus tulee vaihdettua isompaan. Homma toimii, vaikka pientä takapakkia tulikin. :) Homma toimi ensimmäisiin kierreportaisiin asti=) Johonkinhan se raja on vedettävä. :D Mutta jos kantovoimaa löytyy niin onhan se mukavampi kantaa vaan kerran tai kaks kun kakskymmentä kertaa eestaas!!! Eiköhän sitä aina sen verran, ja varsinkin jos on pyörät alla. Itse asiassa suurin syy tähän ratkaisuun oli juurikin raha - edullinen, mutta ilmeisesti aika toimiva sydeemi. Raha ratkaisee. :) There is no spoon... |