AoA 04.05.2004 13:33:48 | |
---|
Tarvisin uuden virvelin, nykyinen paksu puulaatikko ei oikein miellytä. Eli haussa olisi metallinen, tai sitten puinen mutta huomattavasti ouhuempi. Puuvirveliosastolta kiinnitin huomiota tuommoiseen: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-161052.html Metallivirveliksi kattelin tuommoista: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-161054.html Joten jos löytyy kokemuksia jommasta kummasta niin niitä ois kiva kuulla. Metallista olen kokeillut, silloin pidin siitä, on erittäin paljon herkempi kuin nykyinen. Mutta tuota puista en ole kokeillut ja siitä tai jostakin muusta puisesta ja ohuesta semmoisesta kaipaisin mielipiteitä. Joten jos viitsitte niin kertokaa, sais jotain suuntaa tähän hommaan..ja saa muutakin ehdotella.. -Anssi A- |
Mikko A 04.05.2004 17:54:00 | |
---|
No tuota, Taman starclassic maplella oon soitellu ja se oli ainakin hemmetin hyvä eli uskoisin että tuo vaahterainen voisi olla ainakin lähes yhtä hyvä =) Toisaalta itellä on metallimasiina ja se on vielä parempi >:) Mutta noista ehkä kallistuisin tuohon vaahteraiseen. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
AoA 04.05.2004 18:06:09 | |
---|
No tuota, Taman starclassic maplella oon soitellu ja se oli ainakin hemmetin hyvä eli uskoisin että tuo vaahterainen voisi olla ainakin lähes yhtä hyvä =) Toisaalta itellä on metallimasiina ja se on vielä parempi >:) Mutta noista ehkä kallistuisin tuohon vaahteraiseen. Mitäs mieltä oot sen herkkyydestä jos vertaa metalliseen, ja soundi on ilmeisestikin pehmeämpi kuin metallisessa, mutta minkäs verran? -Anssi A- |
Wiitala 04.05.2004 19:59:22 | |
---|
Itsellä jo useamman vuoden ollut tuommoinen Starclassic Maple 14"x5,5" valetuilla vanteilla. Onhan puu aina puuta, mutta kyllä oikeilla kalvovalinnoilla tuosta omastani ainakin saa yhtä herkän kuin pissis vittuilulle. Näyttipä tuossa miettimässäsi olevan ainakin samoja osia kuin itselläni, joten eiköhän se melko samaa ole. Metallisesta osaan sanoa vain sen, että kannattaa tsekata Premierin tarjonta (myös käytetyt XPKoot jne.). "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |
Mikko A 04.05.2004 21:47:17 | |
---|
Mitäs mieltä oot sen herkkyydestä jos vertaa metalliseen, ja soundi on ilmeisestikin pehmeämpi kuin metallisessa, mutta minkäs verran? En valitettavasti hirveästi muista kun siitä kokeilusta on jo kolme vuotta aikaa. Muistan vain sen että porukalla siinä ihmeteltiin että onpas mahtava soundi. Kalvo tais olla joku Evansin hydraulic (tai sininen se ainakin oli, ihmeellistä sinänsä että sellasella kalvolla sai hyvän soundin aikaan=) Mutta yleisesti ottaenhan (laadukkaat) metalliset snaret on herkempiä ku puiset. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Wiitala 04.05.2004 23:20:50 (muokattu 04.05.2004 23:21:33) | |
---|
Niin, jos haluaa oikein herkkää, niin kannattaa todellakin tsekata se Premierin XPK valkosella ambassadorilla ja ohuella resonanssikalvolla. Ja tuuma lisää syvyyteen (5,5" -> 6,5") ei tee pahaa... Onhan sitten näitä Ludwigin über-snareja, mutta niille hintaa kertyykin jo lähemmäs 500€. Edit: Täytyy vielä kysyä, että kuka ymmärtää rumpalia, joka laittaa virvelin lyöntikalvoksi pinstripen? Minä en... "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |
Mikko A 05.05.2004 01:18:58 | |
---|
Ja tuuma lisää syvyyteen (5,5" -> 6,5") ei tee pahaa... Siis herkkyydestäkö nyt puhut? Syvyyshän nimenomaan tekee hallaa herkkyydelle... "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Paas 05.05.2004 10:53:26 | |
---|
Edit: Täytyy vielä kysyä, että kuka ymmärtää rumpalia, joka laittaa virvelin lyöntikalvoksi pinstripen? Minä en... En minäkään. The Mullet: Hairstyle of the Gods |
miän vain 05.05.2004 11:23:15 | |
---|
Täytyy vielä kysyä, että kuka ymmärtää rumpalia, joka laittaa virvelin lyöntikalvoksi pinstripen? Minä en... En minäkään. Piti sitä kerran kokeilla, vaan eipä toiste. Sama juttu sen Hydraulicin kanssa. Evanssi tekee muuten sinisiä kalvoja myös yksikerroksisina, karheina ja läpinäkyvinä. Kaikki siis samassa kalvossa. Jos se ihmetyksen kohde oli tuollainen? Tuo teräsvirveli vaikutti kovin kalliilta. Oma 6,5" 10-luginen maksoi käytettynä 150mk, ja on pikaisen kauppatestin perusteella aivan yhytä hyvä kuin tuo Tama. Se puinen on mielestäni enemmän hintansa väärti. |
AP 05.05.2004 11:32:03 | |
---|
saa yhtä herkän kuin pissis vittuilulle. Hoho. Asiaan. Itselläni on koivuvirveli ja kehottaisin tsekkaamaan myös, josko koivuista vaihtoehtoa löytyisi. Koivu antaa vielä napakamman ja jollain muotoa kirkkaamman soundin kuin vaahtera, mutta virittämällä siitäkin saa matalan ja melko pehmeän. Vaahteravirvelistä taas ei välttämättä saa kovinkaan helpolla kuulasta "koivusointia". Tietty tässä tulee eroja, huono koivuinen on huonompi kuin hyvä vaahterainen ja päin vastoin. Plus tietty että mitä haetaan. |
AoA 05.05.2004 11:49:47 | |
---|
Tuossa thomannin kuvassa näyttää melkoisen kapealta tuo puuvirveli, ei ilmeisesti esitä aivan 5.5 vaan siitä vielä ohuempaa? -Anssi A- |
Wiitala 05.05.2004 11:55:06 | |
---|
Siis herkkyydestäkö nyt puhut? Syvyyshän nimenomaan tekee hallaa herkkyydelle... Niin, siis tarkoitin että jos käytettynä löytää halvalla 6,5" syvän Premierin virvelin, niin omien kokemusteni perusteella se yksi tuuma ei mitenkään hirveän radikaalisti sitä herkkyyttä vähennä. Että ei kannata sen pelon vuoksi jättää ostamatta. Mutta siis oikeassa olet, ja minä puhun epäselviä. : ) "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |
Mikko A 05.05.2004 17:39:09 | |
---|
Evanssi tekee muuten sinisiä kalvoja myös yksikerroksisina, karheina ja läpinäkyvinä. Kaikki siis samassa kalvossa. Jos se ihmetyksen kohde oli tuollainen? Hmm, hyvin mahdollista. Milläs nimellä tuommoinen kulkee? "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
miän vain 06.05.2004 11:32:26 | |
---|
Hmm, hyvin mahdollista. Milläs nimellä tuommoinen kulkee? Evanssin sivu on surkea. Sieltä ei löytynyt tuollaista - valmistus lopetettu? Se hakusysteemikään ei toimi. Siitä olen varma, että moista olen kokeillut. |
veke69 14.05.2004 15:22:40 | |
---|
Aihetta sivuten: mistä voi päätellä mitä puuta puuvirveli on? Siis koivu / vaahtera kaiketi vaihtoehtoina. Mulla on Jammun syvä (taitaa olla 8" tai 9") puuvirveli, vanhahko ja jotain T9xxx-sarjaa. Soundi on kyllä hyvä, Evansin reverese dot tai jotain -yläkalvo ja perus-Remo alla plus uusi matto. Tummahko mutta samalla kohtuu herkkä soundi. Kalvot pidän aika kireällä. Tuli vaan mieleen että vois sitten kaverille kertoa muutakin kuin että "puuvirveli" ;-) -Veke |
Alpha 14.05.2004 15:34:06 | |
---|
Tuli vaan mieleen että vois sitten kaverille kertoa muutakin kuin että "puuvirveli" ;-) Eikös tuo jo kerro kaiken tarpeellisen...? Puuta sen olla pitää... |
Mikko A 14.05.2004 16:32:11 | |
---|
Aihetta sivuten: mistä voi päätellä mitä puuta puuvirveli on? Siis koivu / vaahtera kaiketi vaihtoehtoina. Mulla on Jammun syvä (taitaa olla 8" tai 9") puuvirveli, vanhahko ja jotain T9xxx-sarjaa. Soundi on kyllä hyvä, Evansin reverese dot tai jotain -yläkalvo ja perus-Remo alla plus uusi matto. Tummahko mutta samalla kohtuu herkkä soundi. Kalvot pidän aika kireällä. Tuli vaan mieleen että vois sitten kaverille kertoa muutakin kuin että "puuvirveli" ;-) Mulle tuli nyt ihan semmonen dejavu, että mulle on ennenki tullu dejavu tästä samasta aiheesta... Enivei, se on 9000-sarjaa elikkä recording custom. Siis koivua. I hate your sex! |