Alpha 27.04.2004 15:31:09 | |
---|
Eli nytten, kun on tullut erinäisiä kyselyitä tällaisen perustamiseksi, nin tässäpä tämä..kokeneet/kokeneemmat laittavat neuvoja aloittelijoiden työtä helpottamaan. Ensimmäisten rumpujen osto, asettelu, viritys, yms.. Itse voisin laittaa ensimmäiseksi semmoisen perussäännön, josta ei sitten poiketa, prkl..:o) Eli tomit kannattaa valita 2" välein..ei siis 12", 13", 16" vaan 10", 12", 14"(ja mulla vielä 16"), koska kokemuksen perusteella viritys helpottuu huomattavasti.. |
HCW 27.04.2004 15:59:09 | |
---|
Mie voin tuommosen kattavamman FAQ:in tehdä. Laitan sen tänne viikon sisällä. "Ei mulla teittiä mitään vastaan ole,mut mää vaan olen kylän lyöjä" |
Mikko A 27.04.2004 21:55:30 | |
---|
Eli tomit kannattaa valita 2" välein..ei siis 12", 13", 16" vaan 10", 12", 14"(ja mulla vielä 16"), koska kokemuksen perusteella viritys helpottuu huomattavasti.. Lisättäköön tuohon mieluummin että vähintään 2" välein. Esim. yhdistelmä 13" & 16" toimii vallan mainiosti. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
J. Cool 27.04.2004 23:29:17 | |
---|
tuleekohan nyt sille niinkään tarvetta että tietää että ostaa tomareita 2" välein. yleensä tomeja on kuitenkin 2 tai 3 ja kun settiä ostaa niin yleensä tomarit tulee messiin... jos tuumakoista jotain niin vaikka miksi 20 tai 22 basari. tomit nykysin kaikki alkaa olla perus 10 12 14. mut ehkä fiksumpi idea faq:si olis juttu eri hintaluokkien seteistä, 500e, 1000e, 1500e, 2000-3000e haarukkaan, pros & cons. ja näistä mielellään mahdollisimman kattava otos, ettei pelkästään stage customi ja new sound. tietenki olis hyvä että aiheesta kirjottelis joku joka on tosissaan testannu todella paljon eri malleja. sit lisää ideoita: kirjaesittelyä. mitkä oppaat on hyviä ja miksi, esim. stick control ja syncopation olis hyviä esimerkkejä... tekniikkajuttua, reenaamisesta, miten sound check vedetään, miten studiossa mennään yms.. aivan hirrveetä menoa! |
lkx 28.04.2004 01:41:10 | |
---|
Mie voin tuommosen kattavamman FAQ:in tehdä. Laitan sen tänne viikon sisällä. Jäämme innolla odottamaan, jotta voimme spoilata koko ketjun off-topiceilla... it will happen whether u want it or not... Tää koko FAQ-keskustelu on pistäny miettimään. Itsellenikin on kertynyt jonkinasteista kokemusta esim. keikkatilanteista, soundcheckeistä, studiosessioista ja ihan yleisestä soittelusta, huollosta, virittelystä sun muusta. Toisaalta on kuitenkin aika vaikee lähtee kirjottaan niitä yhtenäiseks jutuks (rumpalilta aika paljon pyydetty) tai ylipäätään koostaan kaikkee sitä informatsuunia joksikin järkeväks tekstiks. Ehkä ton ensimmäisen FAQ:in jälkeen vois olla helpompi lähtee kehitteleen ideaa lisää. Mitään yksiselitteisiä ohjeita on mun mielestä paha lähtee antaan. Sitäpaitsi esim. viritysjutut ja muut on paljon kamoista kiinni jne. Virittämiseen helpointa on tietysti sanoa, että kokeilkaa itse. Mä kattelin parit videot ja luin vähän jostain kirjoista. Sitten kun sain oman setin, niin kasasin sen ite ja kokeilin kaikenlaista virittämistä. Kokeilemalla selviää... Sana on vapaa... Fight! :D There is no spoon... |
Liver-Box 28.04.2004 02:26:58 | |
---|
joo mää alotan... eli näin : FAQ1 - Metallica rules FAQ2 - Blastbeat ei o sama ku Fastbeat (jazz suxxx) FAQ3 - VArg Jakso. |
HCW 29.04.2004 14:24:30 | |
---|
Jäämme innolla odottamaan, jotta voimme spoilata koko ketjun off-topiceilla... it will happen whether u want it or not... Tää koko FAQ-keskustelu on pistäny miettimään. Itsellenikin on kertynyt jonkinasteista kokemusta esim. keikkatilanteista, soundcheckeistä, studiosessioista ja ihan yleisestä soittelusta, huollosta, virittelystä sun muusta. Toisaalta on kuitenkin aika vaikee lähtee kirjottaan niitä yhtenäiseks jutuks (rumpalilta aika paljon pyydetty) tai ylipäätään koostaan kaikkee sitä informatsuunia joksikin järkeväks tekstiks. Joo, kyllä mie sen FAQ:in kirjoitan vkolopun aikana. Voisin aloittaa lähinnä noista teknisistä asioista.Jos joku haluaa olla mukana tässä enyklopedisessä projektissa laittakoon privavietiä minulle, voidaan tehdä vaikka työnjakoa ja miettiä mitä juttuja otetaan mukaan ja mistä kukanenkin kirjoittaa. Ite lähden näistä asioista liikkeelle. - Treenaaminen(metodit, treenit,opukset jne) - Ergonomia: Rumpujen asettelu, istumakorkeus, kapulaote jne. "Ei mulla teittiä mitään vastaan ole,mut mää vaan olen kylän lyöjä" |
HCW 01.05.2004 19:57:59 | |
---|
Eli siis ideana olisi tehdä kattavampi(a) FAQ(ja) aloittelijoille ja miksei vähän edistyneemille. Lähdettäisiin perusasioista liikkeelle ja edettäisiin sitä mukaan. Jako FAQ:en suhteen voisi olla esim: FAQ1=Ergonomia (kapulaotteet,istuminen, sijoittelu jne.) FAQ2=Soittaminen-yksin ja bändissä (treenaaminen,metodeja,taimin kehittäminen,kirjallisuus jne) FAQ3=Kalvot ja kapulat (Kapula vertaillua ja kalvojen erot, näistähän tulee kyselyä) FAQ4=Rumpujen osto (halvemmat ja keskitason rummut,mitä ottaa huomioon ostopäätöstä tehdessä.materiaalit jne) FAQ5=Peltien osto (Pelti vertailu, mitä ottaa huomioon peltejä valitessa jne) FAQ6=Hardware jne.jne Edelleen jos halukkaita näiden tekoon löytyy niin privaviestiä minulle. Sovitaan työnjakoa. Itse olen jo aloitellut projektia ja kirjoittanut FAQ 1 ja 2 käsitteleviä asioita. Julkaisen ne varmaan ensi viikon aikana. "Ei mulla teittiä mitään vastaan ole,mut mää vaan olen kylän lyöjä" |
J. Cool 01.05.2004 20:05:08 | |
---|
jooooo. ei välttämättä tarvi kaikkia mieleen tulevia juttuja tehdä faqiksi, vie kuitenkin jokanen tilaa itse viesteiltä. mieluummin 1-3 loppuun asti mietittyä, johon on kerätty useemmalta tyypiltä mielipiteet. ja mahdollisimman tiivistä infoa. muutenkin, mikä kiire yhtäkkiä tähän napsahti päälle? kärjistettynä: miksi yhtäkkiä 20faqia huomiseksi kun hyvin tässä on selvitty tähänkin asti ilman yhtäkään? aivan hirrveetä menoa! |
HCW 02.05.2004 00:25:29 | |
---|
Ite pidän sen takia asioilla kiirettä koska muuten ne jää yleensä tekemättä. "Ei mulla teittiä mitään vastaan ole,mut mää vaan olen kylän lyöjä" |
J. Cool 02.05.2004 00:31:59 | |
---|
Ite pidän sen takia asioilla kiirettä koska muuten ne jää yleensä tekemättä. no se. kunhan hyysäsin ettei tule sellasta faq-buumia joiden jälkiä sitten korjaillaan joka toinen päivä :D aivan hirrveetä menoa! |
lkx 03.05.2004 15:41:49 | |
---|
no se. kunhan hyysäsin ettei tule sellasta faq-buumia joiden jälkiä sitten korjaillaan joka toinen päivä :D That is to say joka päivä... rumpalit tuntien... :D:D:D There is no spoon... |
jussiohman 03.05.2004 17:51:33 | |
---|
Tuleeko niitä fackeja vai ei? Alpha, töihin! Lihava sinkku hakee kontaktia |
MoonDog 03.05.2004 17:53:26 | |
---|
Tuleeko niitä fackeja vai ei? Alpha, töihin! Nimenomaan! Tähän asti ollaan pärjätty ilman, mutta ei enää hetkeäkään! ;) Shit just doesn't happen, it takes effort. |
Kapane 03.05.2004 18:53:31 | |
---|
FAQ1=Ergonomia (kapulaotteet,istuminen, sijoittelu jne.) FAQ2=Soittaminen-yksin ja bändissä (treenaaminen,metodeja,taimin kehittäminen,kirjallisuus jne) FAQ3=Kalvot ja kapulat (Kapula vertaillua ja kalvojen erot, näistähän tulee kyselyä) FAQ4=Rumpujen osto (halvemmat ja keskitason rummut,mitä ottaa huomioon ostopäätöstä tehdessä.materiaalit jne) FAQ5=Peltien osto (Pelti vertailu, mitä ottaa huomioon peltejä valitessa jne) FAQ6=Hardware. noniin nyt puhutaan mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
Paas 03.05.2004 19:02:00 | |
---|
Tästä ei taida tulla lasta eikä paskaa. :) The Mullet: Hairstyle of the Gods |
dictatorsh*t 03.05.2004 19:44:07 | |
---|
Tästä ei taida tulla lasta eikä paskaa. :) Saattaapi olla juuri näin. |
-Reaper- 03.05.2004 21:53:00 | |
---|
Tästä ei taida tulla lasta eikä paskaa. :) Äläs nyt Paasi vielä manaa... Taino manaa vaan... En minä tiiä.. Rock´N´Roll!! |
Alpha 04.05.2004 11:54:58 | |
---|
Tuleeko niitä fackeja vai ei? Alpha, töihin! Mie tässä oottelen, josko joku guru niitä alkaisi vääntämään...:o) Nimenomaan! Tähän asti ollaan pärjätty ilman, mutta ei enää hetkeäkään! ;) Toivottavasti täällä nyt porukka innostuu tuohon faq:n tekoon. |
jussiohman 04.05.2004 13:10:21 | |
---|
Mie tässä oottelen, josko joku guru niitä alkaisi vääntämään...:o) Väärin, Alpha, väärin! SÄ olet se guru ja on SUN elämäntehtävä tehdä meille fack. Hariappia. Harva täällä on noin kauaa soittanu ku sä. You can do it. Lihava sinkku hakee kontaktia |