absentmind 20.05.2004 22:09:26 | |
---|
Olen 16 vuotta ja ostin Yamaha DTXpress 2 -sähkösetin viime vuoden syyskuussa. Olen nyt sillä suht motivoituneesti harjoitellut jne.. Meillä on pieni talo, ja nuo sähkörummut oli käytännössä ainoa mahdollinen vaihtoehto (ja kompromissiratkaisu), kun mitään treenikämppiä ei täältä löydä kissojen ja koirienkaan kanssa. (Vaikka rumpuja olin jo himoinnut 10-vuotiaasta :D) Aion dumpata nuo "sähkärit" heti kuin vain mahdollista, mutta siihen menee ainakin vielä pari vuotta, lukio loppuun nyt ainakin. Kuinka paljon haittaa se, että 95% harjoittelustani tapahtuu sähkösetillä? Välillä soitan koulun tiloissa akustisella setillä ja ihan hyvältä sekin tuntuu, mutta on vain semmoinen pelko, että noilla sähköisillä vempeleillä tehty harjoittelu valuu hukkaan tulevaisuutta ajatellen. Rohkaiskaa nyt joku. :D |
kattila 20.05.2004 22:14:17 | |
---|
Kylhän se siitä. Mä oon soittanu 5 vuotta eikä edelleen mitään rumpusettiä himassa. Että kyllä se siitä. Huusin että olen jumalaa!! |
jussiohman 20.05.2004 22:15:17 | |
---|
Mielestäni pelkosi on turha. Ei ne ero tatsissa NIIN suuri ole. Ja jos kerran koulussa pääset kokeilemaan, miltä akustiset tuntuu, ei ole mitään hätää tuon asian kanssa. Pienet erot erot tuntumassa(sitten kun ne akustiset hommaat) tuntuu parin päivän ajan, ja sitten taas on kuin kala vedessä. Lihava sinkku hakee kontaktia |
methanol88 21.05.2004 00:26:14 | |
---|
Jos sä osaat niillä sähkösillä soittaa hyvinki, tai ees jotenkuten niin en ainakaan usko, että tulee hirveitä ongelmia sitte akustisilla!!! Kyllä se siitä!!!! Koko ajan jano! |
Groovi 21.05.2004 19:20:15 | |
---|
ei mitään ongelmaa. Todennäköisesti kun alat soittaa akustisilla, niin huomaat tatsin olevan paljon parempi ja varmaankin koet soittamisen jopa helpompana. ei varmasti ainakaan valu mitkään "opit" hukkaan, jos sitä pohdiskelet. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
DimensionZ 22.05.2004 00:36:56 | |
---|
Ite soittelin tossa 'välivuoden' sähkörummuilla ku vaihtu kämppä vähäks ajaks. Ei ollu minkäänlaisia vaikeuksia sopeutua akustisiin rumpuihin sen jälkeen; lähinnä tuli vaan soitettua liian kovaa välillä. Nykyään käytän kumpaakin settiä harjotteluun ja on kehittyny semmonen tuntumamuisti kumpaankin. Mutta joo ei se hukkaan mee ainakaan. Tottakai se on hyvä, se on Yamaha. |
absentmind 22.05.2004 16:21:34 | |
---|
Joo pääsin soittamaan yhden hepun kämpillä pienet vispiläjamit suht kämäsellä rumpusetillä, mutta hauskaa oli ja soittokin kulki vaikka puolet kamoista oli hajalla ;) Eli kai tämä tästä. Kiitos teille rohkaisevista vastauksista. |
Groovi 22.05.2004 19:09:13 | |
---|
Joo pääsin soittamaan yhden hepun kämpillä pienet vispiläjamit suht kämäsellä rumpusetillä, mutta hauskaa oli ja soittokin kulki vaikka puolet kamoista oli hajalla ;) Eli kai tämä tästä. Kiitos teille rohkaisevista vastauksista. jees, eli ainakin mun pointti oli se että helpompi on sopeutua akustisista sähköihin kuin päinvastoin. eli ei muutaku kohti rockstar uraa. =) Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
Groovi 22.05.2004 19:11:10 (muokattu 22.05.2004 19:11:42) | |
---|
jees, eli ainakin mun pointti oli se että helpompi on sopeutua sähköistä akustisiin kamoihin kuin päinvastoin. eli ei muutaku kohti rockstar uraa. =) tää on korjaus omaan tekstiin. =) sori pojat. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
kimple87 22.05.2004 19:22:10 | |
---|
mä oon soittanut kymmenen vuotta ja 9 vuotta eikä mulla ole mitään settiä kotona:D "Tämä on pieni nuotti ihmiselle, mutta suuri tilu ihmiskunnalle." |