Aihe: Kalvot alkoi hajota vaihdettuani "Sound" -kapuloihin
1 2
Antti1997
16.05.2004 15:57:00
Kumma juttu, mutta heti kun aloin soittamaan noilla Vic Firthin pyöreäkärkisillä 5B -kapuloilla, virvelin kalvoon alkoi tulla iso kuoppa siihen keskelle. Siis semmonen iso painauma. Lopulta Ambassador antoi periksi, ja vaihdoin virveliin alkuperäisen Taman kalvon, joka oli sekin päällisin puolin ihan kunnossa. No, siinä sama juttu, kesti viikon ja vartti sitten sekin hajosi. Syy on tietysti väärässä lyöntitekniikassa, mutta omituista on se, että "tavallisilla" kapuloilla kalvot kesti ihan hyvin. Täytyykö noilla pyöreäkärkisillä lyödä jotenkin erilailla, vai miten tämä on selitettävissä? Toi Ambassador oli kestänyt 4 kuukautta ja sitten kävi näin. Tilaan kyllä seuraavaks taas tavalliset kapulat. Nyt ei ole kalvoa ja ei voi soittaa ja ottaa päähän. Tosin alkaa just koeviikko niin eipähän mene lukuaika sitten soitteluun.. =)
Paha saa palkkansa, hyvä jos pääsee omilleen. [Kyllä Lähtee]
HCW
16.05.2004 16:38:43 (muokattu 16.05.2004 16:39:38)
Hmm,omituinen juttu. Mulla on kyllä semmonen kutina, että tsekkaileppa lyöntitekniikkaasi. Itellä samoja keppejä kassissa eikä ole ollut mitään ongelmaa.
"Ei mulla teittiä mitään vastaan ole,mut mää vaan olen kylän lyöjä"
Viceroy
16.05.2004 17:42:04

Joo, vaikea uskoa, että kapuloista moinen johtuisi...
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Antti1997
16.05.2004 17:54:50
No sitten mun kapulatekniikka varmaan muuttui yhtäkkiä radikaalisti. Kummallista tosiaan. Ei viittis ostaa mitään kalvoja ennen kesäloman alkua, jääpähän aikaa viritellä muut rummut. Ja syntikan soitolle jää enemmän aikaa. Osaan jo lähestulkoon nothing else mattersin soolon, vaikken kylläkään ihan samalla tavalla kuin se menee oikeesti...
Antti1997
16.05.2004 19:03:53
On muuten basarin lyöntikalvostakin ulompi puhki... sen siitä saa kun nuija ei osu tasaisesti kalvoon. Kuluttaako muuten kumpi puoli enemmän kalvoa, muovinen vai huopa?
dictatorsh*t
16.05.2004 19:11:06
Kuluttaako muuten kumpi puoli enemmän kalvoa, muovinen vai huopa?

Muovinen.
Antti1997
16.05.2004 19:23:58
Muovinen.

Niin ajattelinkin, ja siksi olenkin käyttänyt huopaista puolta. Lähetin just tonne levytukulle vähän tarjouspyyntöjä, saas nähä oisko siellä semmosta vahviketta siihen kalvoon.
anzelmosm
16.05.2004 21:20:04

On muuten basarin lyöntikalvostakin ulompi puhki... sen siitä saa kun nuija ei osu tasaisesti kalvoon. Kuluttaako muuten kumpi puoli enemmän kalvoa, muovinen vai huopa?

remon falam slamit basareihin niin lisää yllättävän paljo kestävyyttä.. itellä meni ennen melkeen 1 pasarin kalvi/kk tahtia kalvoja ja tuli aika kalliiksi.. sitten jostain huomasin pistää falamit niin nyt on varmaan jo vuoden ollu samat kalvot basareissa..
LumPus
16.05.2004 23:55:21
remon falam slamit basareihin niin lisää yllättävän paljo kestävyyttä.. itellä meni ennen melkeen 1 pasarin kalvi/kk tahtia kalvoja ja tuli aika kalliiksi.. sitten jostain huomasin pistää falamit niin nyt on varmaan jo vuoden ollu samat kalvot basareissa..

tai evans Af patch =)
Sponsored by Espoon Musiikki
Micho
17.05.2004 12:19:56

Kumma juttu, mutta heti kun aloin soittamaan noilla Vic Firthin pyöreäkärkisillä 5B -kapuloilla, virvelin kalvoon alkoi tulla iso kuoppa siihen keskelle.

mulla oli sama juttu, kun joskus erehdyin pyöreäkärkiset ostamaan. heti oli kalvo kuopilla, vaikka soittotyyli ei muuttunut mihinkään.
eli siis tulin itse siihen johtopäätökseen, että pyöreäkärkisillä ei kannata hakata rumpuja, jos ei halua kuoppia kalvoon. semmoiset puikulapäiset on paremmat, jos välttämättä pitää olan takaa piestä. ja pitäähän sitä.

mutta onhan noilla pyöreäpäisillä pirun paljon parempi soittaa esmes jazzia, missä pellistä pitää saada semmoinen kirkas ääni. (siis kun pallopäässä on pienempi pinta-ala, joka koskettaa sitä peltiä, kun semmosessa littanassa..) eli semmoiseen aivan ihanteelliset.
Calmless Spirit
17.05.2004 13:07:04
Mul kävi Basarin kaa niin että puolitoista vuotta kestäny Basarin kalvo hajos viikossa ku ostin DW:n tupla pedaalin
Never grow old!
jussijoe
17.05.2004 14:18:19

Kumma juttu, mutta heti kun aloin soittamaan noilla Vic Firthin pyöreäkärkisillä 5B -kapuloilla, virvelin kalvoon alkoi tulla iso kuoppa siihen keskelle

kantsii kokeilla vicin american classic 5a:ta. helekutin kauan kestää ja mitä mahtavin saundi (...ja ei ainaakaan mulla kuopista tietoakaan).
jokainen tsänssi on mahdollisuus
Mikko A
17.05.2004 14:54:32
kantsii kokeilla vicin american classic 5a:ta. helekutin kauan kestää ja mitä mahtavin saundi (...ja ei ainaakaan mulla kuopista tietoakaan).

Kyllllä. Ei pallotippiä rokkimeininkeihin/halonhakkuuseen. Johan sen sanoo maalaisjärkikin että siitä ei tuu ku kalvoista ruumiita.
I hate your sex!
MoonDog
17.05.2004 19:13:40
Mulla on itellä Taman pallopääkapulat ja hyvin on kalvot kestäny. Tosin tomeissa onkin pinstripet ja virpassa PS3 mutta ei niihin ainakaan sen ihmeellisempiä jälkiä ole tullut kuin tuolla puikulan mallisella päälläkään.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
Hakki
18.05.2004 09:29:41
Ei pallotippiä rokkimeininkeihin/halonhakkuuseen. Johan sen sanoo maalaisjärkikin että siitä ei tuu ku kalvoista ruumiita.

Ör? Ainakin mulla kalvot ovat vallan mainiossa kunnossa. Ei ole tullut yhtään kuoppaa kalvoihin vaikka soitan Vic Firthin SD-1:sillä ja joskus tulee halkojakin hakattua.
miän vain
18.05.2004 11:30:28

Mulla on itellä Taman pallopääkapulat ja hyvin on kalvot kestäny.

Sama juttu. Käytössä tammiset 214B - eli ball - malliset. Eikä kuoppista, vaikka onkin ambassadorit jokapuolella.

Ehken sitten olekaan rok.
Mikko A
18.05.2004 13:50:44 (muokattu 18.05.2004 13:52:56)
Ör? Ainakin mulla kalvot ovat vallan mainiossa kunnossa. Ei ole tullut yhtään kuoppaa kalvoihin vaikka soitan Vic Firthin SD-1:sillä ja joskus tulee halkojakin hakattua.

Niin siis kommentti oli tarkoitettu kapulatuntumaansa vasta hakeville. Jos tekniikka on kunnossa niin sitähän soittelee vaikka moottorisahoilla =D Hyvästä tekniikasta ei sitten sen kummempia omakohtaisia kokemuksia löytyne..
I hate your sex!
MoonDog
18.05.2004 17:05:01
Suositeltavin tekniikkahan lienee olevan se, että lyödään rumpua niin pienessä kulmassa kuin mahdollista, osumatta silti vanteeseen (tarkoituksetta). Näin ainakin kalvot kestävät parhaiten ilman kuoppia.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
Antti1997
18.05.2004 17:43:24
Suositeltavin tekniikkahan lienee olevan se, että lyödään rumpua niin pienessä kulmassa kuin mahdollista, osumatta silti vanteeseen (tarkoituksetta). Näin ainakin kalvot kestävät parhaiten ilman kuoppia.

Joo no virveli mulla on aika hyvin silleen, että välillä jopa vahingossa osuu vanteeseen. Tomeja taas tykkään pitää aika kenossa, muttei niihin Emperoreihin oo tullu vielä yhtäkään kuoppaa. Tosin yks meni halki, mutta... no niin. =D
v bear
20.05.2004 10:44:45
virveli liika alhaalla!! tai liika kallellaan! kapula osuu kalvoon pää edellä=liian suuressa kulmassa kalvoon nähden! kapula oo yleensä suht samassa kulmassa kuin kalvo (toki ei niin tasan et rimshotteja tulee) ...en tiedä olenko oikeilla jäljillä = )
twist twist on jumala
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)