666,66 02.06.2004 12:56:14 | |
---|
Eli miten symbaaleita kannattaa hoitaa että ne kestäis kauan ehjinä? Ja millä halenneesta pellistä kannattaa leikata pala pois? |
Alpha 02.06.2004 13:20:24 | |
---|
Eli miten symbaaleita kannattaa hoitaa että ne kestäis kauan ehjinä? Ei kait siihen mitään varsinaista hoitoa ole? Lyöt oikeassa kulmassa, niin kestävät. Niin ja niitä Thinejä ei kannata mättöön hankkia. Ja millä halenneesta pellistä kannattaa leikata pala pois? Tästä täällä on ollu juttua aiemminkin ja paljon, joten haulla löytyy. |
Youni 02.06.2004 13:40:19 | |
---|
Itse olen pessyt peltejä, mutta se vaikuttaa vain lähinnä ulkonäköön. Pesusieni, saippuaa, lämmintä vettä. Näin kun tekee uusille pelleille säännöllisesti, niin ulkonäkö säilyy paremmin. Ei kapulanjälkiä! Tämä ei siis kestävyyteen vaikuta. Itse olen miettinyt millä pellit saisi kiilloitettua oikein kiiltäviksi. Vater myy Cymbal Polishia, mutta on kyllä aika hintavaa... |
lateq 02.06.2004 13:41:04 | |
---|
La avassa on ikävä sa atanaa. |
AoA 02.06.2004 16:49:29 | |
---|
Eli miten symbaaleita kannattaa hoitaa että ne kestäis kauan ehjinä? Jos vaan ei paisko turhan lujaa niin kyllä ne kestää. -Anssi- |
Mikko A 02.06.2004 22:33:02 | |
---|
Tuskin se kiillotteleminen vaikuttaa mitenkään kestävyyteen. Vois kuvitella että pikemminki päin vastoin... I hate your sex! |
Mikael 03.06.2004 11:14:42 | |
---|
Itse olen pessyt peltejä, mutta se vaikuttaa vain lähinnä ulkonäköön. Kyllä se vaikuttaa myös soundiin ja mun mielestä lähinnä vaan huonontavasti. Yläpää säilyy kirkkaanpana kun pellit ovat putsis-clean. Mun hoito-ohje on päivnastainen: Kaivetaan pelti maahan tai vaikka kukkapenkkiin ja annetaan olla muutamia viikkoja ja sitten vaan pyyhitään mullat pois - tämä oikeasti toimii. Kestävyyteen tällä ei taida juuri olla vaikutusta, mutta soundi ja ulkonäkö paranee. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
e r s k i 03.06.2004 13:00:38 | |
---|
Mun hoito-ohje on päivnastainen: Kaivetaan pelti maahan tai vaikka kukkapenkkiin ja annetaan olla muutamia viikkoja ja sitten vaan pyyhitään mullat pois - tämä oikeasti toimii. Kestävyyteen tällä ei taida juuri olla vaikutusta, mutta soundi ja ulkonäkö paranee. Huhhuh. Kuulostaa kyllä niin spedeltä idealta, että vois melkein vaikka kokeillakkin. Millä tavalla saundi on parantunut? |
Mikael 03.06.2004 14:21:11 (muokattu 03.06.2004 14:29:58) | |
---|
Huhhuh. Kuulostaa kyllä niin spedeltä idealta, että vois melkein vaikka kokeillakkin. näino! Millä tavalla saundi on parantunut? Vittumainen kihisevä yläpää muuttuu samettiseksi. Peiaatteessahan tässä on kysymys pellin vanhentamisesta. Normaalioloissa peti hapettuu ja kerää paskaa itseensä hitaasti, mutta kun sen kaivaa kosteaan maahan niin homma käy nopeammin... miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
HCW 03.06.2004 16:53:12 | |
---|
Pelimies ei peltejä kiillottele :) "Ei mulla teittiä mitään vastaan ole,mut mää vaan olen kylän lyöjä" |
rakki 03.06.2004 17:52:31 | |
---|
Samantien joku voiskin heittää mulle jonkun hyvän vinkin siitä, millä hiirenpaskan sais parhaiten irrotettua pellistä. Ideoita pursuva herrani iski aikoinaan lemmikkihiirensä haikkansa päälle ja paniikissa ötökkä ruikki sinne tänne. Nyt muutamien vuosien jälkeen sain itse haikan käyttööni ja pelti on aika hurmaavan näköinen.;) En ole pahemmin tuolla mieltäni vaivannut, mutta jos jollakin on heittää joku nopea kotikonsti tuon tahran poistamiseen niin ihan jees. (Kiillotusaineisiin en ala asian tähden sijoittamaan.) Vois nimittäin vaikka aikansa kuluksi tuon tuosta irrotella, eipä sairaalla muutakaan aktiviteettia muusikoidennetin lisäksi ole. Ääliöt hintit. |
MoonDog 03.06.2004 22:08:17 | |
---|
Aiheeseen löyhästi liittyen: eräällä kansainvälisellä foorumilla hehkutettiin paljon jotakin Goof off (tai vastaava Hessu Hopon nimeen viittaava tökötti) symbaalinpuhdistus-ainetta, jolla pellit saa jälleen kirkkaiksi kuin uutena. Aine tosin vie myös logot mennessään. Toimii myös rumpukalvoissa, jos haluaa logoista eroon. Shit just doesn't happen, it takes effort. |
mr_b 03.06.2004 23:08:54 | |
---|
Mun hoito-ohje on päivnastainen: Kaivetaan pelti maahan tai vaikka kukkapenkkiin ja annetaan olla muutamia viikkoja ja sitten vaan pyyhitään mullat pois. Missäspäin asut, voisin jonain yönä käydä keräämässä sadon. :-) Ei, tuota voisi jopa kokeilla oikeasti. Yksi peltini on ärsyttävän heleä. Heh, instant vintage... Before I talk I should read a book. |
afro 04.06.2004 16:11:29 | |
---|
Juu ei peltejä kiillotella. Hyi hyi. Soundi on niiiiin paljon parempi vanhemmissa, likaisemmissa ja tummemmissa symbaaleissa. Niin ja jos niitä peltejä rupeaa hinkkailemaan, niin sitä saa sitten tehdä siitä eteenpäin koko ajan. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
Mikael 04.06.2004 16:39:03 | |
---|
Missäspäin asut, voisin jonain yönä käydä keräämässä sadon. :-) tervetuloa vaan koittamaan onnea... miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
LumPus 05.06.2004 00:40:26 | |
---|
Juu ei peltejä kiillotella. Hyi hyi. Soundi on niiiiin paljon parempi vanhemmissa, likaisemmissa ja tummemmissa symbaaleissa. Niin ja jos niitä peltejä rupeaa hinkkailemaan, niin sitä saa sitten tehdä siitä eteenpäin koko ajan. Esitän tässä ns. eriävän mielipiteen. Uudet pellit näyttää och kuulostaa paremmilta, mutta taas voimme kysyä muniaan nuolevalta koiralta.. Sponsored by Espoon Musiikki |
Olli 05.06.2004 03:48:12 (muokattu 05.06.2004 14:24:13) | |
---|
---- En käytä hymiöitä. |
Paas 05.06.2004 10:21:56 | |
---|
Esitän tässä ns. eriävän mielipiteen. Uudet pellit näyttää och kuulostaa paremmilta, mutta taas voimme kysyä muniaan nuolevalta koiralta.. Samaa mieltä. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
afro 05.06.2004 11:31:22 (muokattu 05.06.2004 11:31:36) | |
---|
Esitän tässä ns. eriävän mielipiteen. Uudet pellit näyttää och kuulostaa paremmilta, mutta taas voimme kysyä muniaan nuolevalta koiralta.. Juu se on sun mielipide. Itse en väitettäsi allekirjoita. Turha näistä on tapella, kun kaikki on tyytyväisiä. EDIT: :) Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
LumPus 05.06.2004 13:04:11 | |
---|
Juu se on sun mielipide. Itse en väitettäsi allekirjoita. Turha näistä on tapella, kun kaikki on tyytyväisiä. EDIT: :) LOISTAVAA! Vihdoinkin joku ymmärsi elämän tarkoituksen!! Ei tapella makuasioista! Anteeksi tahaton sarkasmi.. Sponsored by Espoon Musiikki |