Aihe: Sähkörummuista/rakentaminen
1
Pitkavirta
31.05.2004 16:10:37
Sain ylppärilahjaks Rolandin TD-5:sen, niin mietinpä vaan jotta miten padien kanssa sitten?

Kokeilin hakua, joku oli joskus kirjottanu itsetehdyistä padeista, joissa oli piezoelementti sisällä.. Ajattelin ite toteuttaa homman niin, että snare+tomikalvot olis ainakin sellasta kärpäsverkkoa.

-Miten kannattaa tehdä?
-Triggeri kalvoon?
-Voiko siihen kalvoon kiinnittää piezon mitenkään?
-Entä snaren kantti/rimshot -hässäkkä?
-Paljon kalvot maksaa?

"Pellit" pitää varmaan hommata/tehdä siitä helvetin kumimatosta.. vai onks niihin jotain kikkaa?
Ja mikä on muuten nimeltään se osa triggerissä, joka laittaa asiat tapahtumaan?
HCW
31.05.2004 16:40:00
Ja mikä on muuten nimeltään se osa triggerissä, joka laittaa asiat tapahtumaan?

Piezo....
"Ei mulla teittiä mitään vastaan ole,mut mää vaan olen kylän lyöjä"
Barley
31.05.2004 18:51:24
-Miten kannattaa tehdä?
-Triggeri kalvoon?

Kaupallisissa verkkokalvorummuissa on yleensä esim. vaahtomuovitötsä, joka koskee kalvoon. Tötsän toisessa päässä rummun sisällä on sitten pietso, johon tärinä välittyy.

Kalvoon jos pietson kiinnittäisi, se luultavasti hajoaisi aika vauhdilla ja olisi superherkkä triggeröimään. Eikä verkkokalvoon oikein helposti mikään tunnu tarttuvankaan.

-Entä snaren kantti/rimshot -hässäkkä?

Tee se itse -miehen olisi luultavasti parasta toteuttaa tämä toisella pietsolla, joka triggeröi kanttiäänen.

-Paljon kalvot maksaa?

Pari kymppiä kipale.

Yksinkertaisen sähkörumpukolistimen tekee varsin vaivattomasti. Eri asia onkin sitten saada niihin herkkyyttä ja tuntumaa.

Tuolta voi vaikka katsella joidenkin tekemiä huikeita piirakkavuokakehitelmiä :) (Vaatii rekisteröitymisen.)
http://edrum.for.free.fr
I gotta have more cowbell, baby!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)