Kurb 18.05.2004 16:35:24 | |
---|
Hei, Melkein uusi rumpusettini (Tama Rockstar, varmaan 2kk vanha) yllätti minut juuri aika kauniilla tavalla. Pedaalin nuija meni bassorummun kalvosta läpi. Kun menin soittamaan rumpuja, ihmettelin että onpas basarissa heikko ääni. Ajattelin että kuulosuojaimeni vain temppuilevat. Pedaali tuntui kimpoavan kalvosta tavallista heikommin. Ajattelin että säädöt ovat menneet vinoon tai että kuvittelen koko jutun. Sitten meni nuija kalvosta läpi. Onko tämä normaalia? Noh, ei varmasti ole, mutta missähän vika voisi piillä? Olen ymmärtänyt, että nuo rummuissa valmiina olevat kalvot eivät kovinkaan hyviä ole, mutta tuskin nyt näin pitäisi käydä. Onko mahdollista että kalvo on ollut maanantaikappale tai jotain? Olen sitä näiden kahden kuukauden aikana kuitenkin aika paljon takonut. Rummut ovat olleet n. kuudentoista asteen lämpötilassa nyt muutaman viikon. Lämpötila on kuitenkin sen verran korkea että eihän sen tuosta pitäisi kärsiä? Olen ottanut jo Thomanniin yhteyttä jos saisin takuussa uusia kalvoja, saapa nähdä miten käy. Jos käy huonosti, ja kalvoja ei tipu, mihin minun kannattaa satsata? Remon kalvot ovat ilmeisesti aika hyvää tavaraa. Kannattaako minun satsata melkein tuplasti kalliimpiin Powerstroke -kalvoihin, vai riittääkö nuo Ambassadorit? Pitääkö minun uusia samalla molemmat kalvot, vai riittääkö vain tuon lyöntikalvon uusiminen? Kiitos! |
veke69 18.05.2004 17:11:05 | |
---|
Veikkaan että viritys on ollut aivan pielessä. Jos kalvo on ollut ylilöysällä (monesti "hevisoundia" tavoitellessa), se ei kestä normaalia käyttöä. Ja toki tekovikakin on aina mahdollinen. Normaali basarikalvo, merkistä välittämättä, kestää vuosia jos sitä kohdellaan oikein. -Veke |
Alpha 18.05.2004 17:21:57 | |
---|
Normaali basarikalvo, merkistä välittämättä, kestää vuosia jos sitä kohdellaan oikein. Ja kannattaa myös olla se "huopa" siinä isku kohdassa... |
LumPus 18.05.2004 17:30:16 | |
---|
kalvot eivät kuulu takuun piikkiin varmasti. ne ovat kulutustavaraa, ja syitä rikkoutumiseen voi olla niin paljon että ei takuuta heru. Vähän sama juttu kun porukka tulee väittelemään että hänen kitarankielisetistä katkesi käytössä yksi, jo kahden viikon käytön jälkeen... No, älkää ottako provona..Olen kipeä ja siksi hyvin v#€umainen.. Itse suosin käyttää kalvossa Evans AF-patch lätkää, Remolla vastaava Flam Slam(?) Pidentää kalvon kestoa huomattavasti. Ennen niitä basarinkalvoja meni, on nimittäin raskas jalka..Nyt ei ole tarvinnut vaihtaa kertaakaan yli vuoteen. Sponsored by Espoon Musiikki |
Alpha 18.05.2004 17:35:16 | |
---|
Itse suosin käyttää kalvossa Evans AF-patch lätkää, Remolla vastaava Flam Slam(?) Pidentää kalvon kestoa huomattavasti. Tätä tarkoitin...Remolla Falam Slam... |
Antti1997 18.05.2004 17:40:33 | |
---|
Mulla on kans parissa kuukaudessa menny Premierin DS kalvosta ulompi puhki, koska nuijaa ei saa osumaan tasaisesti siihen. Hankinnassa on mullakin semmonen vahvike. Paha saa palkkansa, hyvä jos pääsee omilleen. [Kyllä Lähtee] |
Alpha 18.05.2004 17:42:26 | |
---|
...koska nuijaa ei saa osumaan tasaisesti siihen. Ei saa...? |
Antti1997 18.05.2004 17:44:44 | |
---|
No siis se osuu aina silleen vähän vinosti siihen, koska tossa pedaalissa ei oo samanlaista säätöä kuin esim. Iron Cobrassa käsittääkseni on. Paha saa palkkansa, hyvä jos pääsee omilleen. [Kyllä Lähtee] |
MoonDog 18.05.2004 18:00:00 | |
---|
Suosittelen ostamaan uudet nuijat, joita on mahdollista kallistaa = jotka osuvat kalvoon tasaisesti. Tulee halvemmaksi kuin ostaa kaiken aikaa uusia kalvoja. Shit just doesn't happen, it takes effort. |
Blitz 18.05.2004 18:00:55 | |
---|
No siis se osuu aina silleen vähän vinosti siihen, koska tossa pedaalissa ei oo samanlaista säätöä kuin esim. Iron Cobrassa käsittääkseni on. Minulla on samanlaiset pedaalit (tosin tilasin just IC:n nuijat niihin), enkä minäkään saa niitä täysin suoraan osumaan kalvoon. Kulmaa saa silti suoristettua kun kokeilet säätää niitä basarin itsensä jalkoja ylös tai alas. Kokeilemalla selviää. Haistakaa vittu. |
Antti1997 18.05.2004 18:11:05 | |
---|
Kulmaa saa silti suoristettua kun kokeilet säätää niitä basarin itsensä jalkoja ylös tai alas. Kokeilemalla selviää.
Niin joo, täytyykin kattoa onko enää varaa laskea sitä etupäätä. Vois tietysti ostaa uudet nuijatkin mutta tuloo liian kalliiks... =/ Paha saa palkkansa, hyvä jos pääsee omilleen. [Kyllä Lähtee] |
Speedy 18.05.2004 18:20:26 | |
---|
Niin joo, täytyykin kattoa onko enää varaa laskea sitä etupäätä. Vois tietysti ostaa uudet nuijatkin mutta tuloo liian kalliiks... =/ Kokeileppas nostaa sitä etupäätä, äläkä laske.. Koska jos lasket, niin se kalvo vaan menee kauemmaksi, ja silloin se osuu vinosti siihen. Mutta jos nostat, niin se tulee lähemmä, ja sitten ei osu enää niin vinosti..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Antti1997 18.05.2004 18:42:53 | |
---|
Kokeileppas nostaa sitä etupäätä, äläkä laske.. Koska jos lasket, niin se kalvo vaan menee kauemmaksi, ja silloin se osuu vinosti siihen. Mutta jos nostat, niin se tulee lähemmä, ja sitten ei osu enää niin vinosti..=I Mutta toisaalta jos etupäätä nostaa, niin silloinhan se kalvo kääntyy vielä enemmän vikasuuntaan. No täytyy kokeilla miten se vaikuttaa. Paha saa palkkansa, hyvä jos pääsee omilleen. [Kyllä Lähtee] |
Kurb 18.05.2004 20:12:31 | |
---|
Joo, takuu ei korvaa koska kalvot ovat kulutustavaraa. Noh, ei se mitään, aina kannattaa yrittää. Noh, sitten kyseessä voisi olla tuo viritys, pari viikkoa sitten olen vetänyt molemmat kalvot helvetin löysiksi, kun huomasin että soundi miellyttää silloin paljon enemmän korvaa... Taisin oppia nyt läksyni kantapään kautta, ei siis kalvoja liian löysiksi. :) Osaako kukaan heittää että auttaisiko demppaus saamaan soundista hevimpää, vaikka kalvot olisivatkin vähän kireämmällä? Jos jonkun tyynyn tuonne kalvojen väliin heittäisin... Kiitoksia vastauksista, ja anteeksi typerien kysymysteni sarja ;) |
Niskamies 18.05.2004 20:21:46 | |
---|
Joo, takuu ei korvaa koska kalvot ovat kulutustavaraa. Noh, ei se mitään, aina kannattaa yrittää. Noh, sitten kyseessä voisi olla tuo viritys, pari viikkoa sitten olen vetänyt molemmat kalvot helvetin löysiksi, kun huomasin että soundi miellyttää silloin paljon enemmän korvaa... Taisin oppia nyt läksyni kantapään kautta, ei siis kalvoja liian löysiksi. :) Osaako kukaan heittää että auttaisiko demppaus saamaan soundista hevimpää, vaikka kalvot olisivatkin vähän kireämmällä? Jos jonkun tyynyn tuonne kalvojen väliin heittäisin... Kiitoksia vastauksista, ja anteeksi typerien kysymysteni sarja ;) Jos haluat paksua matalaa saundia, niin kokeile paksumpia kalvoja. Vaikka se perinteinen Powerstroke 3 basariin, tai sitten vaikka Emperor. J sitten etukalvo sopivan löysäksi. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Kurb 18.05.2004 20:31:52 (muokattu 18.05.2004 20:39:29) | |
---|
All right... Tämän hetken budjetille nuo powerstroket näyttävät olevan turhan kalliita. Nuo emperorit eivät ole paljoa halvemmat, mutta tarpeeksi. Olen täysin noviisi näiden kalvoasioiden kanssa (jos joku ei jo huomannut...), joten voisitko vielä valaista että kumpi tulee eteen ja kumpi lyötäväksi, clear ja coated? --edit: Hetkinen, Thomannilla näyttäisi olevan joku tuollainen powerstroke pack ~60e. Sillä voisi jo ostaa. Tuossa näyttäisi olevan parit kappaleet kalvoja (!) ja tuollainen FalamSlam vehjas. Kai se on pakko investoida... Toivottavasti nyt ei tule ostettua mitään romua. |
AP 18.05.2004 21:58:34 | |
---|
, joten voisitko vielä valaista että kumpi tulee eteen ja kumpi lyötäväksi, clear ja coated? . Ei ole väliä. Clear on kirkas eli läpinäkyvä ja coated sitten pinnoitettu, useimmiten valkoinen. Lyöntipuolella valkoisella ääneen voi saada hiukan "makeutta" verrattuna kirkkaaseen. Kestossa ei ole eroja, jos kyseessä on saman sarjan (esim Remo Ambassador) kirkas ja valkoinen versio. Eteen ei varmaan kannata ostaa uutta kalvoa, kyllä se tehdaskalvo siellä toimii. Enempi eroa tulee siitä, onko etukalvossa reikä/miten iso reikä ja miten kireällä kalvo on. |
Raakkis 19.05.2004 11:24:40 | |
---|
. Vähän sama juttu kun porukka tulee väittelemään että hänen kitarankielisetistä katkesi käytössä yksi, jo kahden viikon käytön jälkeen... kitaristilla meni samana päivänä ja kesken keikan, ja tietenkin alotteleva bändi kun ollaan niin ei varakieltä kitarasta puhumattakaan..siinä sitten nöyränä mikkiin että: "olisko yleisöllä lainata kitaraa tai kieltä" jes |
Raakkis 19.05.2004 11:33:34 | |
---|
vähän samaan sarjaan kuuluu minun tapaus kun virveli etukalvo vai snarepuoli mikä nyt onkaan, siis ei lyöntikalvo, otti ja hajos maton alta, eikä ollu edes mikään Pirkka kalvo vaan remo..mistäkähän johtuu? |
Alpha 19.05.2004 11:36:59 | |
---|
mistäkähän johtuu? Liian tiukka vire? |