Lego 16.05.2004 12:50:09 | |
---|
Ensimmäinen kirjoitus tälle palstalle.. Asiaan. Pitäisi siis saada aloittelijalle perusrumpusetti (ei minulle vaan pikkuveljelle), sellainen setti mitä voi sitten laajentaa ajan mittaan jos kiinnostus soitteluun kestää (arvaahan nuo pikkuiset ettei ehkä kiinnostus kestä). Ei mielellään kovin kallis paketti saisi olla kyseessä, juurikin sen takia että jos ne jäävät pölyttymään nurkkaan niin mitäs sitten. Mutta ei mielellään mikään huono setti saisi olla ettei innostus lopahda siihen, eli joku hinta/laatusuhteeltaan hyvä setti hakusessa. Kyselin että mitä musiikkia pikkuherra haluaisi soitella niin eiköhän se tuo rock/heavy/nopeampi musa kiinnosta (minä tosin pakotan sen thrashin/deathin maastoon, heh). Eli pistäkääs suosituksia seteistä, kertokaa hintoja, kiitos. |
MoonDog 16.05.2004 15:19:56 | |
---|
Hakua käyttämällä löytyy vastaavia aiheita melkoisesti, kannattaa niistä katsella jo ehdotettuja settejä. Myöskin tämän muusikoiden.netin torilta kannattaa katsoa, jos löytyy käytettynä edullisia settejä, siellä kun on usein myös kokonaisia settejä (rummut, lautaset ym.). Shit just doesn't happen, it takes effort. |
Antti1997 16.05.2004 15:51:40 | |
---|
Käytettynä tosiaan kannattaa katsella, tai sitten jonkun tunnetun valmistajan (Tama, Premier..) edullinen setti. Niissä on vain se huono puoli että mukana tulevat pellit ovat todella surkeita. Itse menin ostamaan uutena tuon nykyisen settini, ja pellit olivat parin viikon päästä ihan mutkalla. Joten katseleppa käytettyjä. Paha saa palkkansa, hyvä jos pääsee omilleen. [Kyllä Lähtee] |
HCW 16.05.2004 16:48:33 (muokattu 16.05.2004 16:48:59) | |
---|
On olemassa 4 vaihtoehtoa: 1)Kalastelet muusikoiden.netin torilta, huuto.netistä jne. jonkun kohtuu edullisen käytetyn setin. TAI 2)Ostat Yamahan,Taman, Premierin jne. jonkun halpissetin. Hinta pyörii tuossa 750-1100 egen välissä.esim: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-159664.htmlNäistä riittää iloa pitkään. TAI 3)Osta treenipädisetti. Ei vaadi niin kauheasti taaloja. Ainoa on vaan saada nuorukaisen mielenkiinto pysymään yllä koska kyseisestä vempaimesta ei lähde niin paljoa ääntä.Toisaalta isin ja äidin hermot säästyy:) TAI 4)Ostat jonkun kökön setin. Miinuksena on se että, jos veljesi mielenkiinto pysyy soittamiseen yllä joudut melko varmasti hankkimaan hänelle paremman setin vuoden tai kahden sisällä.Ja rahaa kuluu taas. Halpis esim. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-156270.html"Ei mulla teittiä mitään vastaan ole,mut mää vaan olen kylän lyöjä" |
Jeltz 16.05.2004 16:52:13 | |
---|
allekirjoitus on turha, tarpeeton, kerrassaan hyödytön |
Alpha 16.05.2004 20:02:21 | |
---|
Eikös Swingstar ois enemmän halpissetti kun rockstar? Halvemmat ovat, mutta kyllä niistäkin riittää iloa pitkäksi aikaa... |
Lego 16.05.2004 20:04:35 | |
---|
Eikös Swingstar ois enemmän halpissetti kun rockstar? http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-163266.html Ei kokemuksia mutta hinnan perusteella Tuo vaikuttaisi hyvältä mutta en sitten tiedä miten maksava osapuoli suhtautuu tuohon. Käytetyt ovat aikalailla viimeisenä mietinnässä. Vissiin on niin että nuo milleniumit ovat yhtä tyhjän kanssa? Minä en nimittäin todellakaan tiedä mitään rummuista tahi niiden laadusta.. |
MoonDog 16.05.2004 20:31:12 | |
---|
Vissiin on niin että nuo milleniumit ovat yhtä tyhjän kanssa? Jep. Kyllähän niillä varmasti soittoharrastustaan aloittelee, mutta heti kun tietämys yhtään karttuu, niin ne tekee mieli hyppiä lyttyyn ja sylkeä päälle. Shit just doesn't happen, it takes effort. |
Paas 16.05.2004 21:32:49 | |
---|
Jep. Kyllähän niillä varmasti soittoharrastustaan aloittelee, mutta heti kun tietämys yhtään karttuu, niin ne tekee mieli hyppiä lyttyyn ja sylkeä päälle. Mielummin ehkä virtsata ja/tai ulostaa niiden päälle. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
MoonDog 16.05.2004 21:49:25 | |
---|
Mielummin ehkä virtsata ja/tai ulostaa niiden päälle. Tuota minäkin ajattelin mutta en kehdannut kirjoittaa. :o) Shit just doesn't happen, it takes effort. |
Mikko A 17.05.2004 00:18:24 | |
---|
Tuota minäkin ajattelin mutta en kehdannut kirjoittaa. :o) Jaaha, Alpha-smiley on lähteny leviään :o) Eipä tässä muuta... :o) I hate your sex! |
Alpha 17.05.2004 08:33:20 | |
---|
Jaaha, Alpha-smiley on lähteny leviään :o) No paree niitä on käyttää varmuuden vuoksi... |
Mikko A 17.05.2004 11:03:36 | |
---|
No paree niitä on käyttää varmuuden vuoksi... Juu juu, meinasin vaan että tuo pottunokka oli tarttunu mukaan =) I hate your sex! |
Alpha 17.05.2004 11:22:19 | |
---|
Juu juu, meinasin vaan että tuo pottunokka oli tarttunu mukaan =) Ainahan hymiö tehdään näin...:o)... Niin ja itse kysymykseen...aloittelijalle Tama-miehenä suosittelen tuota Swingstaria...Meinlin symbaaleilla 695€ täällä päin... Stagestarit 495€... |
HCW 17.05.2004 19:11:48 | |
---|
"Ei mulla teittiä mitään vastaan ole,mut mää vaan olen kylän lyöjä" |
Tangled** 30.05.2004 17:48:24 | |
---|
Itsellä on Pearlin Target. Kun setin ostaminen tuli ajankohtaiseksi, oli porukoiden hintahaarukka pikkuisen eriävä omani kanssa. Tämä Target oli sitten "paras" mitä sillä hinnalla sain. (599e) Meillä oli vaihtoehtona, että ota se tai ole ilman rumpuja. Joten tuolla nyt yritetään pärjätä... Tomit ovat jotakuinkin perseestä, pelleistä puhumattakaan. Haikan löin viikon sisässä kieroksi. Ja tuo iso pelti (Kai se nimeä crash-ride kantaisi, jos kehtaisi) on jotain aivan hirveätä. Soundi sama kun paistinpannuun hakkaisi. Telineet on kyllä kestänyt ihan kivasti ja ja basarin pedaali ollut positiivinen yllätys. Basarin saa pitkän virityksen jälkeen soundaan ihan kivalle. Setti toimi mulla hyvin, silloin kun en rummuista vielä mitään tajunnut, mutta nykyään on pikkuisen toisin. Onneks pellit meni vaihtoon ja tomeihin sain uudet kalvot. Nyt toimii ihan sillein kivasti :) Kaikki on kusipäitä, kunnes toisin todistetaan. -Frank Zappa- (ja mä olen parhaillani kehittelemässä tuota todistusta) |
Antti1997 30.05.2004 18:58:42 | |
---|
Setti toimi mulla hyvin, silloin kun en rummuista vielä mitään tajunnut, mutta nykyään on pikkuisen toisin. Onneks pellit meni vaihtoon ja tomeihin sain uudet kalvot. Nyt toimii ihan sillein kivasti :)
Mulla oli ihan samanlainen tilanne. Ja mullakin meni "pellit" ihan solmuun, arvaa vaan ottiko päähän kun sai soittaessa puolen minuutin välein kääntää haikan tai crashin oikeinpäin, kun oli taittunut nurinpäin... :o) :o)) "Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua. |
DimensionZ 31.05.2004 22:25:07 | |
---|
Ihan sama kunhan se on Yamaha. Tottakai se on hyvä, se on Yamaha. |