totomiettinen 11.06.2004 12:50:49 | |
---|
Ihan noin mielenkiinnosta: Kuinka usein/paljon treenaatte rumpujen soittoa? Minkälaista treeniä ja miten paljon? Ja pidättekö/oletteko pitäneet treenauksessa taukoja? (viikko, kuukausi, vuosi..?) Ja mitkä ovat olleet seuraukset? |
Groovi 11.06.2004 13:07:07 | |
---|
Ihan noin mielenkiinnosta: Kuinka usein/paljon treenaatte rumpujen soittoa? Minkälaista treeniä ja miten paljon? Ja pidättekö/oletteko pitäneet treenauksessa taukoja? (viikko, kuukausi, vuosi..?) Ja mitkä ovat olleet seuraukset? no mä treenaan, jos en jokapäivä niin vähintään noin 5 kertaa viikossa, kerralla aina pyöreät 3-4 tuntia. enemmänkin treenaisin mutta on treenikselle aika paljon matkaa. taukokin on ollu, ja kyllä se saa yllättävän äkkiä "ranteet jäykäksi". Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
Antti1997 11.06.2004 13:07:55 (muokattu 11.06.2004 13:08:53) | |
---|
Joka päivä jonnii verran. Käytännössä laitan napin korvaan ja soitan biisien mukana. Metronomin kanssa en soita juuri ollenkaan. Kerralla muutama biisi, riippuu mielentilasta. Tietysti fillejä ja komppeja pitää ensin treenata ilman musiikkia. Ei sitä kovin kauaa malta olla soittamatta, paitsi joskus ei huvita yhtään, mutta vähän ajan päästä taas huvittaa. Mulla on vaan huono kun yleensä illalla huvittais soittaa ja treenata jopa tekniikkaa, mutta kun isä lähtee töihin kahden kolmen aikaan niin kahdeksan jälkeen ei pysty enää soittamaan. Vaikka rummut onkin alakerrass autotallissa niin ne kuuluu sisälle tosi hyvin. Olikohan tässä vähän aikaa sitten toinenkin tämmöinen aihe? "Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua. |
MoonDog 11.06.2004 16:46:28 | |
---|
Normaalisti lähes joka päivä pyrin soittamaan tunnin verran, joskus enemmän, joskus vähemmän. Tosin nyt kesällä on aikataulun tiukkuuden ja yleisen väsymyksen takia jäänyt vähän harvemmalle nuo soittelut. En minä yleensä mitään erityistä treenaa, ainakaan järjestelmällisesti. Soitan vain mielialasta riippuen vähän kaikenlaista ½-2 tuntia putkeen ja jätän homman sitten siihen. Joskus tosin tulee myös tehtyä erilaisia harjoituksia, esim. independenceä tms. kohentaakseni,mutta, kuten sanoin, en kovin järjestelmällisesti. Shit just doesn't happen, it takes effort. |
Paas 11.06.2004 22:46:06 | |
---|
Yritän treenata joka päivä jos vaan mahdollista. Vaikea sanoa paljonko tulee oikeastaan treenattua koska se vaihtelee ihan tilanteen mukaan. Tämä kevät on nyt ollut ihan helvettiä yo-kirjoitusten ja yliopiston valintakokeiden takia joten treenaaminen on jäänyt vähemmälle. Tänään olen kuitenkin soittanut ihan koko päivän. Aamulla aloittelin klo:10 aikoihin ja siinä sitten soittelin settiä ihan muuten vaan. Siinä meni sitten joitakin tunteja. Sen jälkeen aloin harjoittelemaan treenipädeillä metronomi kaverinani. Siinä meni oma aikansa kunnes menin alakertaa syömään. Sen jälkeen pakkasin kamppeet autoon ja lähdin treenikämpälle(jossa soitamme bändin kanssa). Sitten siellä ne bänditreenit klo: 17:sta 21:een. Ja vähän aikaa sitten tupsahdin kotiin. Sellanen päivä mulla. Aika väsynyt olo. Asun Porvoossa ja bänditreenit on Hesassa joten joutuu aina ajelemaan tuota väliä ja roudamaan kamoja. Roudaus on se paskamaisin homma. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
jazzmies 11.06.2004 23:25:10 | |
---|
Kuinka usein/paljon treenaatte rumpujen soittoa? Minkälaista treeniä ja miten paljon? Ja pidättekö/oletteko pitäneet treenauksessa taukoja? (viikko, kuukausi, vuosi..?) Ja mitkä ovat olleet seuraukset? Opiskeluaikanani harjoittelin kymmenen vuoden ajan pyöreästi neljä kertaa viikossa kaksi-kolme tuntia kerralla. Rutiiniksi muodostui approx: 1. Kolme varttia rudimentteja/virvelitekniikkaa/virvelietydejä/primavistaa 2. Kolme varttia komppitreenejä 3. Ohjelmistotreenejä ja ongelmien ratkontaa puolisen tuntia 4. Yksi CD-levy session lopuksi (riipuen käytettävästä ajasta) Luulin, että pystyn pitämään opetusduunissa ja keikoilla tekniikan kondiksessa, mutta toisin kävi. Kolmen ja puolen vuoden treenaamattomuuden jälkeen olin ihan rapakunnossa. Viime syksyllä pidin tekniikka revisited -periodin, koska tiesin joutuvani levyttämään jazzia. Muuten sessiosta olisi tullut yhtä painajaismainen, kuin viimeisistä treeneistä ennen kuuria. Koska aika meinaa nykyisin olla kortilla eikä useinkaan ole mahdollisuutta/energiaa mennä treenaamaan varta vasten, olen pyrkinyt jäämään harjoittelemaan soittoa, tekniikkaa ja licksejä opetuspäivän jälkeen kolmeksi vartiksi. Ei enää hävetä niin paljoa opiskelijoiden edessä. |
HCW 12.06.2004 14:25:42 (muokattu 12.06.2004 20:24:51) | |
---|
Itse treenaan tällä hetkellä 4-6 tuntia+mahdolliset bänditreenit päälle joka päivä. Jos treenaan esim. 4 tuntia niin jako seuraavanlainen: -Tekniikkaa n.2 tuntia (rudimentteja käsillä ja jaloilla,erilaisia kestävyys treenejä, indendenceä jne.Lisäksi tulee treenattua aika paljon näitä synkka juttuja esim.mangninin clockwork/counterwise hässäköitä jne.) -Komppeja/fraseerausta eri tyylien mukaan 2-3 tuntia, lattareita,biittiä,jazzia. -Sitten jos jaksaa niin primaa yrittää treenailla. edit:niin ja se klikki pauhaa melkeinpä koko ajan. Siinäkin pidän variaatioita niin että se paukuttaa joko 4-osia, tai että klikki lyö pelkän 1:sen tai sitten klikki pauhaa 2 ja 4 tai 1 ja 3. "Ei mulla teittiä mitään vastaan ole,mut mää vaan olen kylän lyöjä" |
Tangled** 12.06.2004 15:35:00 | |
---|
Päivittäin setin takana istun, mutta mitä sitten treenaamiseksi voisi sanoa, se onkin eri asia. Pävittäin soittelen kaikkea kivaa ja helppoa. Mutta moiden vaikeempien juttujen harjoittelu jää kummasti aina vähemmälle. Muutama viikko sitten otin itseäni niskasta kiinni ja päätin, että perkele, nyt aletaan reenaamaan kunnolla. Metronomi on maailman kamalin keksintö, mutta samalla ainoa tie täsmälliseen soittoon. Joten sen kanssa nykyään melkein koko treeni menee. Itsekuri on aika hyvä ja ennen en penkiltä nouse, kun tietyt jutut menee. Lopuksi soitan sitten musiikin mukana kaikkea kivaa. Ja tietenkin soittotunneilla sitten kunnon tunnin reeni. (kyllä, käyn kesälläkin soittotunneilla ja olen siellä kokonaisen tunnin) Matka on päämäärää tärkeämpi. |