Aihe: Kaikki symbaalit uusiks, mitä mieltä tästä setistä?
1
k.p.h
11.06.2004 10:37:06 (muokattu 11.06.2004 10:40:46)
Juu eli nyt kesällä pistän uusiks pelti setin. MUTTA huomasin ettei mun rahatilanne salli ostaa Avediksia joita aluksi ajattelin. HUOM! olen aloittelia.
Siispä päätin etsiä muita vaihtoehtoja ja päädyin siihen että kokoan setin eri merkeistä ja malleista, jotka ei ole lähellekkään parasta saatikka Avediksen tasoa, mutta ei se haittaa. Eli en tarvitse huippuja peltejä.

JA tyyli oli sitten heviä, rokkia. Ei niinkään kevyttä, mutta sitäkin ehkä joskus tulee soiteltua. Eli ajattelin ainakin thin/ medium thin crasheja.

Eli haikas ajattelin joko, Alphan 13", Meinl Classicin 14" tai sitten Meinlin Raker 13" soundwave. Tuo Raker on ehkä se jonka meinasin, mutta sanokaa mielipide ja ehottakaa vaikka jotain muutaki n. 150€ (saa olla yliki) haikkoja.

Ridelle, mulla on paljon vaihtoehtoja. ZXT rock- tai medium ride. 802plus ride, Alpha power ride, B8 ride, Sabian Xs20 ride.
JA SITTEN!! Sabian pro20 ride? (kertokaa tuosta)
ja toinen Paiste Formula ride? (ja tuosta kans) käykö nuo kaks rideä heviin ja muuta?
Ehotelkaa taas jottai ridejä alle 200€ hintasia.

Sitte meinasin kaks crashia settiin ja ne olis ehkä Meinlin Classic 16" thin ja Raker 16" medium crash.
Sanokaa jottai muitaki crasheja MAX. 150€ hintasia. Mielellään thinejä ja medium thinejä.

Ja sitte noitten lisäks vielä otan Meinlin kiina, splash setin.

Mielipiteitä?

EDIT. virheitä korjattu.

Ja kertokaa jos tiiätte että käykö nuo hyvin yhteen tai tarviiko niitten ees käyäkkään?
Youni
11.06.2004 12:05:39 (muokattu 11.06.2004 12:06:43)
No kiilaan väliin, ennen kuin tuo Niskamies ennättää!

Tutustu ihmeessä myös Staggiin ja Wuhaniin. Sieltä saa käsintehtyjä hyviä/huippupeltejä edulliseen hintaan. http://www.millbrook.fi/symbaalit.htm

Kannattaa myös lukea hi-hat ride-yhteensopivuus aiheesta tuo topikki.

Edit: Itsellä ei ole kovinkaan paljoa kokemusta kalliimmista pelleistä, joten viisaammat neuvokoot, mutta tsekkaa Stagg.
takajalka
11.06.2004 12:24:03 (muokattu 11.06.2004 12:25:28)
Meinlin Classic 16" thin ja Raker 16" medium crash.
... Mielellään thinejä ja medium thinejä.

Jos heviä soitat, kannattaisi ehkä harkita medium thin / medium osastoa? Suosittelisin myös toiseksi crashiksi 17" tai 18". Olisi monikäyttöisempi. Esim. Paiste - 17" Dimensions Med Thin Crash 179€. PAISTE - 2002 Classic 16" Crash 158€. Jos pelkäät isomman koon tuovan liikaa mekkalaa, valitse ohuempi malli. Esim 18" medium thin.

Mikko
moderndrummer88
11.06.2004 13:06:04
tilaa thomanilta se avediksen power-set maksaa 469 mahtuu sinun budjettiin jos laskee nuo kaikki yhteen... sitäpaitsi ride on ping ride(käy vähän raskaampaan) crash medium thin(semmostakin vähän etsiskelit) ja haitsussakin on sounwave
postikulutkin on alle 30 egee
k.p.h
11.06.2004 13:20:54
tilaa thomanilta se avediksen power-set maksaa 469 mahtuu sinun budjettiin jos laskee nuo kaikki yhteen... sitäpaitsi ride on ping ride(käy vähän raskaampaan) crash medium thin(semmostakin vähän etsiskelit) ja haitsussakin on sounwave
postikulutkin on alle 30 egee

Mutta sitte ku tuohon lisää toisen krässin ja sen meinlin setin nii tuleepi jo jottai +800€!!

Mutta B8pro ride ja haikat kävis varmaan sitte yhteen. Ja siihen sitte ne rässit ja meinlin setti...?
migi666
11.06.2004 15:01:55

Kannattaa tosiaankin tsekata Staggin pellit, jotka ovat halpoja, mutta huippulaatuisia ja äänisiä!! Kokemus kertoo....
Se on sitä mitä tekee!!
k.p.h
11.06.2004 16:54:52
Joo nyt olen nuita katellukkin ja kyllähän nuo hintasa puolesta on käypäsiä ja JOS ne tosiaan on noin hiton hyviä kun kaikki (tai ainaki melkein kaikki) niitä hehkuttaa, nii kaipa niihin käännyn. Kiitoksia!
Bacchus
11.06.2004 17:05:15 (muokattu 11.06.2004 17:06:14)
Joo nyt olen nuita katellukkin ja kyllähän nuo hintasa puolesta on käypäsiä ja JOS ne tosiaan on noin hiton hyviä kun kaikki (tai ainaki melkein kaikki) niitä hehkuttaa, nii kaipa niihin käännyn. Kiitoksia!

...käy ihmeessä itse testaamassa, jos vaan mitenkään mahdollista. Otat vaikka monia peltejä (liikkeen tarjoamien merkkien rajoissa of course...) ja Staggia siihen sivuun, sitten pohdit hinta/laatu-suhdetta. Itsellä ei juuri mitään kokemusta Staggista, mitä nyt muutamaa chrashiä vähän paukutellu, että eipä juuri osaa sanoa mittee... Omalla korvalla kannattaa kuulostella.

Eau De Toilette: Ääkköset prkl...
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
k.p.h
11.06.2004 17:30:26
no sehän tässä perkele onnii ku ei oo kellään täällä nuita ja eikä niitä oo missään liikkeessäkkään täällä. Paitsi enkä olekkaan varma, Iisalmen musiikissa on jotai Staggeja (olikohan joku YR?) jos sanos sille "saksalaiselle" että tilais sinne niitä lisää nii sitte vois käyä testimässä.
Paas
11.06.2004 22:35:40
Sen verran vaan ajattelin neuvoa että unohda ne 13" haitsut. Jos kerta rockihommiin tulevat niin et saa niin pienistä haitsuista mitään irti. Kokemusta on.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Joku vaa
11.06.2004 23:33:07

Sen verran vaan ajattelin neuvoa että unohda ne 13" haitsut. Jos kerta rockihommiin tulevat niin et saa niin pienistä haitsuista mitään irti. Kokemusta on.

Mulla on ainaki 13" haitsut ja ihan hyvät ja rokkia soitellaan. Mutta se on ihan haitsuista kiinni, jotkut saatta kuulostaa suuremmalta kun ovatkaan. Kannattaa ihan itse kokeilla niin selviää...
Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa
k.p.h
12.06.2004 07:39:51
juu no jos nuo stagit otan nii 14" haitsu, mutta pitää vielä ehtiä
moderndrummer88
12.06.2004 10:51:21
kannattaa ostaa pikkuhiljaa niitä symbaaleitä jos vaikka aloittaa sillä powersetillä ja sillä efektipelti satsilla niin kyllä sillä alkuun pääsee....

tilasin itsekkin sellasen meinlin efektipeltipaketin joskus joulun jälkeen on tosi hyvä ja saanu paljon kehuja...
MoonDog
12.06.2004 12:20:10
Jos budjetti on tarpeeksi suuri noinkin isoon kattaukseen heti aluksi, niin suosittelen kyllä ostamaan tuon Avedis power setin, jos se sinua itseäsi eniten kiinnostaa. Myöhemmin voi sitten ostaa nuo muut mainitsemasi pellit lisäksi, kun rahaa alkaa tulla. Staggit ovat sitten toinen vaihtoehto, edullinen sellainen, josta voisi kuvitella löytyvän erinomaisia peltejä. Se nimittäin vituttaa, kun on ostanut ison läjän kakkosluokan peltejä ja huomaa, että niitä sitten pitäisi alkaa uusimaan, kuin että olisi ostanut hieman pienemmän settiin ykkösluokan peltejä, joita ei tarvitsisi välttämättä koskaan uusia. Se on ahneutta se.

Eri asia on toki se, jos ei ole varaa edes siihen ykkösluokan symbaalisettiin (haitsu, crash, ride) vaan pitää jo siinäkin tinkiä. Mutta itse en ainakaan tuossa sinun tapauksessasi tinkisi noista, vaan ennemmin sitten niistä lisäpelleistä, joita ehtii kyllä myöhemminkin hankkimaan.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
Mikko A
12.06.2004 19:54:20
Jos budjetti on tarpeeksi suuri noinkin isoon kattaukseen heti aluksi, niin suosittelen kyllä ostamaan tuon Avedis power setin, jos se sinua itseäsi eniten kiinnostaa. Myöhemmin voi sitten ostaa nuo muut mainitsemasi pellit lisäksi, kun rahaa alkaa tulla. Staggit ovat sitten toinen vaihtoehto, edullinen sellainen, josta voisi kuvitella löytyvän erinomaisia peltejä. Se nimittäin vituttaa, kun on ostanut ison läjän kakkosluokan peltejä ja huomaa, että niitä sitten pitäisi alkaa uusimaan, kuin että olisi ostanut hieman pienemmän settiin ykkösluokan peltejä, joita ei tarvitsisi välttämättä koskaan uusia. Se on ahneutta se.

Eri asia on toki se, jos ei ole varaa edes siihen ykkösluokan symbaalisettiin (haitsu, crash, ride) vaan pitää jo siinäkin tinkiä. Mutta itse en ainakaan tuossa sinun tapauksessasi tinkisi noista, vaan ennemmin sitten niistä lisäpelleistä, joita ehtii kyllä myöhemminkin hankkimaan.

Nyt ollaan oikeilla jäljillä, olen täysin samaa mieltä.
I hate your sex!
k.p.h
13.06.2004 08:25:37
Mutta en oikeastaan tarvitse noin hyviä peltejä, koska olen vielä aloittelia ja soitan ehkä pari kertaa viikossa omaksi ilokseni...tai no joskus tässä ollaan sellane kellari bändi perustamassa, mutta siinäkin touhussa menee jotkut halvemmat.

Ja nuo mitä oon katellu on ihan sopivia mulle, joten taidan niihin kääntyä.

EDIT. nyt oon katellu että jos tuliski 802 ja vaikka classicia ja jottai...ei siitä tulis ku parikymppiä kallinpi ku tuosta Avedis setistä.
moderndrummer88
13.06.2004 11:54:20
sinäkö oot iisalmesta.... no minäki oon sieltä sanon vain varoituksen sanan että elä mitään kalliimpia juttuja siltä filipzäkiltä osta, tulee nimittäin takkiin ja pahasti. tilasin ite eilen saksasta uuden setin itelleni ja siihen otin ainakin minä sen power-setin....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)