Aihe: Egotripillä..
1 2
lkx
07.06.2004 14:21:10

Jeah, tuli tässä vaiheessa mieleen..

Kävin tsekkaileen viikko takaperin lakkiaisiltana Egotripin keikan Katajiston Rockladossa, elisiis täällä Hämeenlinnassa. Hemmetin hyvän keikan vetivät - en o ennen nähny livenä, mutta täytyy sanoa että homma toimii. Kaikki jätkät laulavat soiton lisäksi ja vielä puhtaasti.. no, jossain biisissä oli vähän "vireongelmia" mutta enivei.

Tietysti rumpaliakin tuli siinä seurattua, ja aika hyvin ne kaikki levytkin on tullu kuunneltua sillä korvalla. Ei Sampo mitään jättiläisjuttuja vedellyt, mutta eihän se musakaan semmosta ole. Soundit oli ihan ok. Kannut DW, kahella tomilla liikenteessä, ja pellit vissiin Istanbul.

No, tylsä kirjotushan tästä tulis ellei jotain hauskaa olis. Loppupäässä settiä basisti kävi heilumassa siinä rumpukorokkeella ja jotain ne jätkät siinä naureskeli ja fiilisteli. Sitten pois astuessaan basisti läiskäs ykköskrässiä kädellä, jolloin puomitellingin puomi (ts ruuvi joka pitelee sitä ylhäällä) löysty ja pelti valahti alas. Jätkät repeili siinä soittaessaan ja biisin loputtua rumpali nosti sen pellin ylös. Mitä opimme tästä? Heitelkää muita bändiläisiä kapuloilla tai millä vaan, jotta ne pysyis kaukana rumpukorokkeelta!! :D:D:D
There is no spoon...
-Reaper-
07.06.2004 14:34:30
Tarttee ostaa paljon kapuloita ja kaikenlaista metalli romua! :)
Rock´N´Roll!!
Tangled**
07.06.2004 14:53:46
No onhan se nyt selvä juttu, että rumpalin alueelle ei astuta :) Palikalla päähän, jos meinaa basistit lähestyä! Muutenkin basisteilla on tapana tuhota yhtä sun toista :D
Matka on päämäärää tärkeämpi.
Alpha
07.06.2004 15:00:14
Loitava idea. Mietinkin vähän aikaa sitte, että mitä mie teen noille vanhoille ständien osille. Löytyy Newsoundin jalatonta alaputkea sekä puomia...

Mutta tosimies nakkaa basistia vanhalla 16" tomilla...:o)
Paas
07.06.2004 15:26:40
Sitten pois astuessaan basisti läiskäs ykköskrässiä kädellä, jolloin puomitellingin puomi (ts ruuvi joka pitelee sitä ylhäällä) löysty ja pelti valahti alas.

Jos joku koskee mun pelteihin niin sormille napsahtaa niin maan perkeleesti! :)
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
rakki
07.06.2004 15:27:56
Sampo on opettanut mulle pari vuotta rumpujensoittoa, kesäisin aina noin viikon verran. Halutessaan osaa soittaa vaikka mitä, mutta bändissä soittelee yksinkertaisemmin. Ei silti ole kovin ihmeellinen opettaja. 'Opetusaika' meni meillä yleensä useimmiten siihen, että ladattiin netistä Led Zeppeliniä ja soiteltiin välissä mukana. Sitten ihailtiin kumun rumpuja ja huokailtiin notta 'jospa tuollaiset joskus saisin'.
Ääliöt hintit.
Paas
07.06.2004 15:28:44
Niin, piti tässä vielä sanoa että vaikka pääasiassa raskaanpaa musiikkia kuuntelenkin niin jostain kumman syystä kuuntelen ihan mielelläni egotripin biisejä. Ainakin sen perusteella mitä nyt olen radiosta sattunut kuulemaan.
Mikael
07.06.2004 16:42:16 (muokattu 07.06.2004 16:43:38)

Sampo rulez.
Mun Gretschit on muuten Sampon vanhat... Veteleekös jäbä nykyään joillan ankeilla DWillä? Missä on ne hienot Beverlyt?!?
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Paas
07.06.2004 16:46:53
Veteleekös jäbä nykyään joillan ankeilla DWillä?

Mitäs vikaa niissä on?
bluesman86
07.06.2004 16:49:48
Mitäs vikaa niissä on?

hinta ja virityspesät on rumia ei muuta vikaa.... ottaisin kyllä deeveet jos halavalla saisin mutta pesät menis kyllä vaihtoon.
Ihmiset (kaikki on kusipäitä kunnes toisin todistetaan). -Frank Zappa-
Paas
07.06.2004 17:01:29
hinta ja virityspesät on rumia ei muuta vikaa.... ottaisin kyllä deeveet jos halavalla saisin mutta pesät menis kyllä vaihtoon.

No se on kyllä totta että hintaa on aivan liikaa. Mutta jos minä saisin halvalla niin pitäisin kyllä myös virityspesät. Ei niitä minun mielestäni mikään vaivaa. Makuasiahan se.
bluesman86
07.06.2004 17:37:43 (muokattu 07.06.2004 17:38:08)
No se on kyllä totta että hintaa on aivan liikaa. Mutta jos minä saisin halvalla niin pitäisin kyllä myös virityspesät. Ei niitä minun mielestäni mikään vaivaa. Makuasiahan se.

eiks niissä oo melkee samanlaiset runkot kun pöörlin masterwörkseissä vaikka mittatilaus pöntöt onki ja sitte eksoottinen viilu päällä?
Ihmiset (kaikki on kusipäitä kunnes toisin todistetaan). -Frank Zappa-
Paas
07.06.2004 17:55:32
eiks niissä oo melkee samanlaiset runkot kun pöörlin masterwörkseissä vaikka mittatilaus pöntöt onki ja sitte eksoottinen viilu päällä?

En muista miten oli runkojen kanssa. En ole vähään aikaan tiiraillu tarkemmin. No, valmistajien kotisivuiltahan infot löytyy.
Youni
07.06.2004 18:24:35
Juu...Egotrippi oli tuossa peruskoulun loppuvaiheessa meillä koululla keikalla.

Ihan hyvää musaa, ei siinä mitään. Opettajatkin tanssivat ihan fiiliksissä. Kyllähän niillä on hyvä meininki lavalla. Rumpali on juuri omiaan tuollaiseen musiikkiin.

Perkussiosoittajalla on kivaa kun voi viskoa lähestyvää uhkaa vaikka cabasalla tai rytmimunilla! Ei nyt...mitään soittimia aleta tuhlaamaan...menevät rikki vaan. Kapulalla päähän ja soittorauha on taattu =D
Roberto
07.06.2004 21:33:32

Mitäs vikaa niissä on?

45 asteen bearing edget nyt ainakin heti tulee mieleen. Ja ne helvetin roikutusjärjestelmät, ja hinta, ja kaikki turhat tuumakoot :)

Saattaa muuten olla (ja veikkaan että onkin) ollu Sampolla Haymanin setti, semmonen tummansininen, 70-luvulta. Virityspesät on samannäköiset kun DW:n mut soundaa oikeesti rumpusetiltä eikä kasalta erilaisia rumpuja.
Paas
07.06.2004 21:45:26
45 asteen bearing edget nyt ainakin heti tulee mieleen.

Minkäs asteisia bearing edgejä muut valmistajat käyttävät?
lkx
07.06.2004 22:21:01

Saattaa muuten olla (ja veikkaan että onkin) ollu Sampolla Haymanin setti..

Paha sanoo, bassarin kalvossa oli DW:n logo (mikä siis sanelee automaattisesti AINA rumpujen merkin!!!:) ja kyllä ne muutenkin näytti DW:ltä. Täytyy kattoo joku päivä videolta sitä Rumaklubi-keikkaa, jossa näkyy mielestäni sama setti.

Kai sitä täytyy hommata niitä NewSoundin ja Milleniumin rumpuja ja tellinkejä ihan tuohon tarkotukseen että voi heitellä muita bändiläisiä ja vaikka keikan jälkeen yleisöön (eipähän tartte soittaa encoree). Jotain hyvää halpamerkeissäkin. :P
There is no spoon...
jtannin
07.06.2004 22:22:55
Sampo rulez.
Mun Gretschit on muuten Sampon vanhat... Veteleekös jäbä nykyään joillan ankeilla DWillä? Missä on ne hienot Beverlyt?!?

Joo. Ja ne Sampon Gretschit oli mun vanhat... :o)
Toivottavasti olet pitänyt hyvänä. Perhana kun ei ollut rahaa kaksiin Gretscheihin silloin. Harmittaa vieläkin kun jouduin myymään...
Youni
08.06.2004 11:13:14
Juu. Kitaristit hakkaa kitaroita keikalla säpäleiksi...ainakin jotkut. Olisihan se hienoa milleniumit ottaa etutomeista kiinni, pyörittää vauhtia ja basistia päin. :D
Roberto
08.06.2004 14:31:38

Minkäs asteisia bearing edgejä muut valmistajat käyttävät?

Parempia :) Tai ei ainakaan sellasia millin reunalla varustettuja. Kyllähän niistä läpinää tulee, mut soundi on ihan berberistä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)