Aihe: Nylontipit?
1 2
Niskamies
26.06.2004 15:18:35
Eli miten noi eroaa puutipeistä? Siis saundiltaan ja tuntumaltaan? Ja halkeeko noi vähemmän kun puutipit, kun puutipit tykkää lohjeta mulla? Ja sotkeetko noi valkosia kalvoja vähemmän kun puutipit?
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
Paas
26.06.2004 15:44:53 (muokattu 26.06.2004 15:45:47)
Enempi pingi symbaalisoundi kun soittaa tipillä. Kestäähän ne yleensä melko hyvin jos kapulat vaan ovat laadukkaat.

Edit: Ja itse en henk.koht. pidä niistä(symbaalisoundin takia).
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
totomiettinen
26.06.2004 16:27:49
Tohon kestävyyteen vaan, että onhan niiissä järisyttävä ero puisiin versioihin. Siinä saa ainakin ratkastua sen ongelman, jos tipit tahtoo hajota. Soundi on tietysti se joka muuttuu(pingi), jonka vuoksi nylonkapuloita ei minultakaan löydy.
Pakko vaan prkl löytää aina jostain rahaa kapuloihin...
Niskamies
26.06.2004 16:30:18
Tohon kestävyyteen vaan, että onhan niiissä järisyttävä ero puisiin versioihin. Siinä saa ainakin ratkastua sen ongelman, jos tipit tahtoo hajota. Soundi on tietysti se joka muuttuu(pingi), jonka vuoksi nylonkapuloita ei minultakaan löydy.
Pakko vaan prkl löytää aina jostain rahaa kapuloihin...

Pitänee kokeilla nylontippejä. Kun kaikista kapuloista on haljennut tipit tällä hetkellä.
totomiettinen
26.06.2004 16:32:20
Aina kannattaa kokeilla. Se on kyllä v***n ärsyttävää, kun ne tipit hajoo heti alkuunsa.
Paas
26.06.2004 16:53:29
hieman off-topiccia:

Tässä tuli mieleen vaan kun noita teidän "kapula-ahdistusta" pursuvia viestejä luin että minulla on kyllä ollut asiat mukavasti kapuloiden suhteen viime aikoina. Yleensä on ottanut päähän kun on tuntunut että mikään kapula ei oikein sovi käteen 100%. Ahdistus loppui heti kun löysin nuo marco minnemann signature kapulat. Istuvat käteeni todella hyvin(niinkuin olen aikaisemminkin maininnut). Lähellä 100% tyytyväisyyttä olen. :)
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
totomiettinen
26.06.2004 17:22:21
Mulla on kanssa regal tipiltä noi REM:in rumpalin signaturekapulat ollu sellaset, että kyllä toimii. Tosi paksu lakka(vai mikä se on) siinä päällä, niin eivät ees hajoo helposti. Kokokin on aika optimaalinen, mut ei meinaa saada mistäänpäin Kuopioo noit. Yhdet sellaset mulla on eläessäni ollut, pöllin ne koululta (mitäs jätti sinne).

Pitää tehdä varmaan tilaus niistä, kymmenisen paria kun tilais ni riittäis vähäks aikaa.
mustakaapu_3
27.06.2004 18:11:13 (muokattu 27.06.2004 18:12:18)
Pitänee kokeilla nylontippejä. Kun kaikista kapuloista on haljennut tipit tällä hetkellä.

Hommaat vaan vic firthin dave weckl kepit (ne punaset). Mulla on ainakin niissä tipit kestänyt aivan uskomattoman kauan ja nykyisin en muita kapuloita juuri ostakaan! Noilla soittaa kaiken mahdollisen musan, mitä nyt kevyemmät osastot tulee hoideltua vaterin super jazzeilla. Ainoa miinus on se lakka siinä, joka tahtoo käydä liukkaaksi käsien hikoillessa. En vaihtais mihinkään muuhun merkkiin/malliin, vaikkakin vois kyllä kokeilla myös steve gaddin vic firthejä...
Komppisektio elää terveempää elämää!
Niskamies
27.06.2004 18:29:03
Hommaat vaan vic firthin dave weckl kepit (ne punaset). Mulla on ainakin niissä tipit kestänyt aivan uskomattoman kauan ja nykyisin en muita kapuloita juuri ostakaan! Noilla soittaa kaiken mahdollisen musan, mitä nyt kevyemmät osastot tulee hoideltua vaterin super jazzeilla. Ainoa miinus on se lakka siinä, joka tahtoo käydä liukkaaksi käsien hikoillessa. En vaihtais mihinkään muuhun merkkiin/malliin, vaikkakin vois kyllä kokeilla myös steve gaddin vic firthejä...

Ajattelin hommata ne uudemmat Wecklit, mutta pitää kahtoa. Jos mä kumpiakin paukuttelen niihin Fasun ähkörumpuihin, ja paremmat valitsen.
moottorisaha
27.06.2004 18:52:07

weckleistä ei mee tipit paskaksi, mutta muuten niitä katkeilee aivan saatanasti.
junttura
28.06.2004 12:39:47

Peset kädet saippualla ennen soittoa niin ei tule liukasteltua. muistaakseni weckli itse sanoi jossain että pinnote on niin suunniteltu.
Terok
28.06.2004 13:01:59

Ja sotkeetko noi valkosia kalvoja vähemmän kun puutipit?

Kirkkaat kalvot menee ainakin äkkiä valkoiseksi mutta tuskinpa se valkosissa niin paha häiriö ole. Painopistekin on luonnollisesti enemmän kärjessä nylon tipeissä.
miän vain
28.06.2004 13:09:05

Joo ei nyloneita ainakaan minulle. Symbaalisoundi on niillä niin ikävä.

Hajoaa muuten tipit nyloneistakin - muutamat sellaiset olen omistanut, ja aina sama juttu; tippi halkeaa ja lentää hitolle lyhyen soiton jälkeen. Kumma juttu, kun puukepeistä ei kuitenkaan tunnu tippi hajoavan.

Päättömät nylonkepit on muuten eri oivat hipsuttelusoittoon. Helppo vetää kevyesti, hyvä soundi. Normikeppi ja puukko, siten saa kanssa saman.
Lapaluu
28.06.2004 13:55:57
Hajoaa muuten tipit nyloneistakin - muutamat sellaiset olen omistanut, ja aina sama juttu; tippi halkeaa ja lentää hitolle lyhyen soiton jälkeen. Kumma juttu, kun puukepeistä ei kuitenkaan tunnu tippi hajoavan.

Minullakin näin on tapahtunut :P Lieneekö huonolaatuiset kapulat sitten kyseessä vai mistä johtunee..?
Järvihirviö
28.06.2004 14:41:49
En ole nylon tippejä ostanut enää puoleentoista vuoteen, saanut tekniikkaa hiottua edes vähäsen ettei puutipit enää heti rikkoonnu. Nyloneissa on muutenkin liian diskantti soundi mun korvalle, pidän enemmän "puun lämmöstä". Nih.
DimensionZ
28.06.2004 22:26:32

weckleistä ei mee tipit paskaksi, mutta muuten niitä katkeilee aivan saatanasti.

Mulla taas on kestäny Wecklit ja varsinkin ne uudemmat ihan tajuttoman hyvin kaikin puolin. Niitä kyllä ostan tästä edespäin 5Bden lisäks pelkästään.
''He jumped right out of a building!!''
-Reaper-
28.06.2004 22:34:16
Minä käytän Mike Portnoyn signature kapuloita ja niissä on nylon pää ja ne kyllä kestää mulla ei oo menny tippi rikki ku ihan pari kertaa.

Ridessä on mun mielestä kyllä ainakin parempi soundi muovi päillä.
Rock´N´Roll!!
Aimo
29.06.2004 09:48:44
Minä käytän jotain pro markin nyloneita. Minusta saundi on vain parempi, kun ride tulee vähän kirkkaammin. Joissakin kapuloissa on se ongelma, että nuo muovit lentelee vittuhun tuosta, mutta ainakin tässä mallissa tämä vika on korjattu.
Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin.
mustakaapu_3
29.06.2004 15:42:39
Mulla taas on kestäny Wecklit ja varsinkin ne uudemmat ihan tajuttoman hyvin kaikin puolin. Niitä kyllä ostan tästä edespäin 5Bden lisäks pelkästään

Kerropa vielä vähän lisää noista uusista wecklin kapuloista. Onko niissä semmonen samanlainen lakkakerros siinä päällä kun niissä alkuperäsissä? Entä kestääkö tipit yhtä hyvin? Vois meinaan itekkin siirtyä käyttämään niitä jos kestävyys on samaa luokkaa. Teardrop mallin tipeissä on kummiski aina parempi tatsi ja symbaalisoundi, ainakin omasta mielestä!
Komppisektio elää terveempää elämää!
DimensionZ
29.06.2004 21:49:55

Kerropa vielä vähän lisää noista uusista wecklin kapuloista. Onko niissä semmonen samanlainen lakkakerros siinä päällä kun niissä alkuperäsissä? Entä kestääkö tipit yhtä hyvin? Vois meinaan itekkin siirtyä käyttämään niitä jos kestävyys on samaa luokkaa. Teardrop mallin tipeissä on kummiski aina parempi tatsi ja symbaalisoundi, ainakin omasta mielestä!

Joo elikkä pinnote on samantyyppinen tai samanlainen kun punasissa, väri on vaihtunu keltaseks. Kun ostin noi mitkä mulla nyt on vuosi sitten (en kyllä soittanu niillä pitkään aikaan siinä välissä, ei ehkä ihan vuotta kestä kuitenkaan) niin se tippi on erillainen ku mitä just pari päivää sitten oli fasulla kun olin siellä. Mutta kestävät ne ainakin on, muutenki aika loistavan tuntuset kapulat muutenki. Kannattaa kokeilla.
''He jumped right out of a building!!''
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)