Aihe: Peltisarja / satsi uusiks.
1 2
WyW
06.05.2004 15:01:11

Tässä nyt tovin jo olen pähkäillyt peltien kanssa ja noita Zildjianin A Custom Projectioneita minulle jo suositeltiinkin. Tälläinen pisti T-kaupassa silmiin:

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … ower_setup_beckensatz_prodinfo.html

Ei o projection, mutta ilmeisesti ihan käyttökelpoinen sarja tästä huolimatta. Suomesta ostan kyllä symbaalini, kun ostopäätöksen saan aikaiseksi.

Tarkoituksena olisi siis jollain aikavälillä hommata seuraavanlaiset pellit (samaa sarjaa jopa?): 14" hihat, 17"/18" crash, 20" ride, 10"/12" splash ja 18"/20" china. Kauttaviiva tuossa viittaa sanaan tai. Tuo china on vissiinkin kyllä jo valkattuna (Wuhan).

Haluaisin siis hieman kevyempää soitettavaa kuin vanha Z-custom rock, sillä olen havainnut, että noita saa mätkiä oikein olan takaa että ne soi, jonka seurauksena menevät vain rikki mokomat.

Any ideas? Hintaa saa olla, mutta ei sentään mitään K-customia. Heviä soitan.
Pööp.
ltg
06.05.2004 15:16:36 (muokattu 06.05.2004 15:17:51)
Zildjianista en tiedä, mutta itselläni toimii rokissa ja hevimmässäkin Paisteen 2002-sarja. Varsinkin ride on huippu, eikä crasheissa ja haitsuissakaan ole mitään moitittavaa. Loistopelejä, sanon mää.
Uusien hinnasta en tosin tiedä, mahtaahan noilla jonkin verran olla. Tuskin kuitenkaan niin mahdottomasti.
IMIK#5 Tästä kun mä liipasen..alasti KK#3
miän vain
07.05.2004 12:17:11

No monihan noilla soittaa. Itse en tykkää niiden soinnista; jotenkin liian sokerinen, kliininen, ja seassa häivähtää aavistus ZBT:tä. Tai siis ZBT:hän yrittää kovasti olla A Custom, mutta mielikuva toimii toiseenkin suuntaan.

Paisteen 2002 on hyvä valinta, kuten Zildjianin A:kin. Ei siis A Custom. Moni kovakätinen soittaa myös raskaammilla K-sarjalaisilla. Ei nekään ole pelkät jatsipellit. K Custom on sitten taas enemmän sinne suuntaan, mutta on niissäkin möykkämalleja.

Kaikissa noissa mainituissa on riittävästi räimää ja särmää. Sitä A Customista puuttuu - ovat kuten Paisteen Signaturet, mutta halvemman kuuloiset. Kapeataajuuksinen ja leikkaava piikki niiden soundissa on, eikä juuri muuta - hyvässä ja huonossa.

Korostan, että kyseessä on pelkkä mielipide - kuten pelleistä puhuttaessa aina. Ja että (jopa liian) moni huippu-ukko käyttää A Customia. Se soundi vaan alkaa ainakin täällä päässä vähitellen riittää - tulee samaa joka tuubista.
Remo
07.05.2004 16:02:59
Siksi suosittelen Paisteen peltejä. ;)
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
WyW
07.05.2004 16:12:05

No pjärkele. Ei mulle niin justiinsa oo toi A Custom. Kieltämättä noissa 2000-sarjan Paisteissa on hyvä sointi. Löytyyköhän moisia TREen seudulta?
Pööp.
gruta
10.05.2004 20:23:13
Mulla ainakin sellanen käsitys, et RUDE sarja vastaa aika lailla Z-Customia. Mitä kovempaa materiaalia sitä helpommin väsyy soitettaessa. Itse kannattaisin Zildjianin A-sarjan testaaamista. Rideksi 20" earth ride. Näytteitä löytyy saitilta.
MoonDog
10.05.2004 21:56:13
Mulla ainakin sellanen käsitys, et RUDE sarja vastaa aika lailla Z-Customia. Mitä kovempaa materiaalia sitä helpommin väsyy soitettaessa. Itse kannattaisin Zildjianin A-sarjan testaaamista. Rideksi 20" earth ride. Näytteitä löytyy saitilta.

Kyllä, tuo Rude on juuri Paisteen Z-custom vastine. Ja tuo väsyminenkin on varmasti osittain totta, kun noita peltejä saa lyödä huomattavan lujaa, jotta ne syttyvät kunnolla. Tästä lujaa lyömisestä (oikealla tekniikalla tahi ei) sekä symbaalin joustamattomasta luonteesta johtuen nuo pellit tuppaavat myös hajoilemaan melko herkästi, toisin kuin yleensä luullaan. Tai herkkä on ehkä väärä sana, varma voisi olla parempi tuohon.

Eli koska symbaali ei anna periksi, kun sitä lyödään, niin aikaansaadut värähtelyt aiheuttavat lopulta murtuman.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
hollmi-5
10.05.2004 22:22:26
No monihan noilla soittaa. Itse en tykkää niiden soinnista; jotenkin liian sokerinen, kliininen, ja seassa häivähtää aavistus ZBT:tä. Tai siis ZBT:hän yrittää kovasti olla A Custom, mutta mielikuva toimii toiseenkin suuntaan.

Paisteen 2002 on hyvä valinta, kuten Zildjianin A:kin. Ei siis A Custom. Moni kovakätinen soittaa myös raskaammilla K-sarjalaisilla. Ei nekään ole pelkät jatsipellit. K Custom on sitten taas enemmän sinne suuntaan, mutta on niissäkin möykkämalleja.

Kaikissa noissa mainituissa on riittävästi räimää ja särmää. Sitä A Customista puuttuu - ovat kuten Paisteen Signaturet, mutta halvemman kuuloiset. Kapeataajuuksinen ja leikkaava piikki niiden soundissa on, eikä juuri muuta - hyvässä ja huonossa.

Korostan, että kyseessä on pelkkä mielipide - kuten pelleistä puhuttaessa aina. Ja että (jopa liian) moni huippu-ukko käyttää A Customia. Se soundi vaan alkaa ainakin täällä päässä vähitellen riittää - tulee samaa joka tuubista.

Kelläköhän ne korvat nyt on puusta??? Korosta vain mielipiteitäsi, mutta aika karkeasti yleistät.

Itse olen vaihtanut 2002:set Signatureen. Zildjianin A:t, K:t ja K-Customit Pelkkiin A-customeihin ja pariin K-sarjalaiseen. 2002 on hyvä, kuten A Zildjiankin mutta juuri niissä on mielestäni sitä yksioikoisuutta soundissa enemmän, kuin näissä nykyisissä valinnoissani.

Ai miksi monet huipendalit käyttävät Paisten Signaturea ja Zildjianin A-customia. Varmaan siksi, että ne soundaavat hyviltä.
Mika Hollström
WyW
29.06.2004 17:19:01 (muokattu 29.06.2004 17:41:25)

Palailen aiheeseen nyt kun alkaa ajankohtaistumaan. Tarve olisi siis uudelle haikalle ja ridelle. Jos crashi kuuluu settiin, ei siitä ole haittaa... mielummin tosin käyttäisin sen rahan uuteen chinaan tai kalvosettiin. Ja tässä nyt verestäessäni vanhaa keskustelua, niin minkälaisessa hintahaarukassa nuo Paisteen 2002:t liikkuvat?

Avediksen Power set ei ilmeisestikkään ollut paras valinta...? Edelleenkin kiinnostaisi kuitenkin myös tuo A-custom projection... Pelleistä ei tarvitse lähteä älytöntä mökää, mutta kuitenkin pitäisi soida kevyesti soittamalla sopivan lujaa metallimusiikin mätkeeseen (treenisvolaa alaspäin pyrin tässä...).

Mitenkäs Stagg ja Meinl?

Koot olisivat hihatissa 14" ja ridessä se 20"-21"...

Näitten kaikkien peltien saatavuus ainakin Tampereella noin hyllytavarana on _hieman_ nihkeää ikävä kyllä, joten mieluusti jonkinmoista lausuntoa asiasta mieluusti vastaanottaisin.

edit: Mielenkiintoisia tuotteita...
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … aiste_in20_heavy_ride_prodinfo.html
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … te_2002_20_heavy_ride_prodinfo.html
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-169446.html
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … tom_20_projectionride_prodinfo.html

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … te_200214_heavy_hihat_prodinfo.html
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … imensions_power_hihat_prodinfo.html
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … ions14_thinheavyhihat_prodinfo.html
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_zildjian_ac14_prodinfo.html

(Jos leikistä selviää ~500€:llä, on homma kotona.)

Mitä helvettiä tarkoittaa: Still very playable at moderate volume.

...Virvelikin menee uusiksi, mutta se onkin jo sitten ihan toinen tarina.
Pööp.
Joku vaa
29.06.2004 18:45:31

Mitä helvettiä tarkoittaa: Still very playable at moderate volume.

Silti erittäin toimiva kohtuullisella voluumilla
Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa
WyW
29.06.2004 19:17:35

Silti erittäin toimiva kohtuullisella voluumilla

Playable jäi hämäämään, mutta mikäli selitys sointuu noin, kuulostaa erittäin hyvältä.
Pööp.
bluesman86
29.06.2004 19:34:39
muistahan myös 2002 soundedge haitsuttimet ja itse noissa muissa menisin 2002:sen puolelle.
Ihmiset (kaikki on kusipäitä kunnes toisin todistetaan). -Frank Zappa-
totomiettinen
29.06.2004 21:26:37 (muokattu 29.06.2004 21:28:26)
Jaa, no juolahtipa tossa mieleeni, että ei ne A-customitkaan ihan halpoja ole. Kun sanoit ettei ihan K-customin hintaset ole haussa tai jotain sinnepäin.

Niin, että saa niistä pulittaa (tietänet, kun sulla jo niitä projectioneita on, vai oliko?).

Ja helevetin hyviähän ne on : )
WyW
29.06.2004 23:29:45

Jaa, no juolahtipa tossa mieleeni, että ei ne A-customitkaan ihan halpoja ole. Kun sanoit ettei ihan K-customin hintaset ole haussa tai jotain sinnepäin.

Siis... on kallis ja sit o tosi kallis. Aattelin että toi kallis ois tarpeeks :)

Niin, että saa niistä pulittaa (tietänet, kun sulla jo niitä projectioneita on, vai oliko?).

Herrasen Mikko noita mulle kehuskeli. Tuskin se niistä mitää joutuu ite makseleen tosin...
Pööp.
Mikko A
30.06.2004 02:12:43
Tarve olisi siis uudelle haikalle ja ridelle.

Osta multa Istanbulin haitsut. Rokkiin ja heviin loistavat, mökää kyllä lähtee tarvittaessa. Itselläni on samanmoiset jatsimmat tilauksessa.
I hate your sex!
totomiettinen
30.06.2004 12:45:32
Siis... on kallis ja sit o tosi kallis. Aattelin että toi kallis ois tarpeeks :)

Niin, no jos ajattelit selvitä tolla mainitsemallasi 500:lla eurolla niistä kaikista crasheistä ja splasheistä, haitsuista jne. niin voin sanoa, että ei riitä tuo raha mihinkään A-customien kohdalla. Sori.
WyW
30.06.2004 13:03:13

Niin, no jos ajattelit selvitä tolla mainitsemallasi 500:lla eurolla niistä kaikista crasheistä ja splasheistä, haitsuista jne. niin voin sanoa, että ei riitä tuo raha mihinkään A-customien kohdalla. Sori.

Lähinnä ridestä ja haikasta. Sori.
Pööp.
totomiettinen
30.06.2004 13:18:19
Tekee jo niissä tiukkaa.
JeeVes
30.06.2004 13:28:21
Osta multa Istanbuleja! Jos sulla kerta on vielä toi Istanbul Alchemy rock hihat, niin siihen kaveriks medium ride. Kyllä toimii heavyssä!
Carma - Butterfly Ep (out now!)
J. Cool
30.06.2004 14:09:56 (muokattu 30.06.2004 14:15:23)

Ai miksi monet huipendalit käyttävät Zildjianin A-customia. Varmaan siksi, että ne soundaavat hyviltä.

a-custom on aivan huippulaatua. en ymmärrä miän vain:n mielipidettä, ei tosin ole ensimmäinen kerta sekään... kun laitoin peltejä, testasin kutakuinkin kaikki pellit, joita oli löytyi akselilta oulu-helsinki. päädyin siihen, että _paras_ ride mun tarkotuksiin on a-custom. paino todellakin sanalla paras. soundi vain paranee kaiken aikaa. a-custom fast crash 17" on myös yks parhaista krässeistä, joita oon ikinä soittanu. samoin 8" ja 10" ac-sarjan valioyksilöt. jotkut ac:n splashit soundaa ihan erille ku toiset, huippuyksilön metsästäminen on oma urheilulajinsa.

heviin k-custom tai k vois olla oikeen napakka, hinta tietenkin hirvittää. ac on enemmän kevyempään musaan, ainakin ridestä täytyy hevissä saada irti enemmän pingiä. sabianilta vois irrota hyviä vaihtoehtoja vähän halvemmalla..
aivan hirrveetä menoa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)