asa 18.03.2004 05:37:49 | |
---|
Olen tympiintynyt Axiksen pedaaleihini, ja olen ne luultavasti myymässä pois. Vaihdan uuteen Yamahan Tuplapedaaliin. osaako kukaan kertoa uudesta Yamahan suoraveto pedaalista mitään? Lähinnä verrattuna tuplaketju-vetoiseen, miten se tatsi eroaa siitä. Samalla halukkaat voivat tiedustella myymiäni Axis AX-X2 Longboard pedaaleita Sonic Hammer nuijilla. Pedaalit ovat kuin uudet, tilasin ne viime keväänä suoraan Jenkeistä, eli eivät ole mitään Thomann-halpiskuraa. Vastaavan pedaalin hinta Suomessa +1000 euroa, joten nyt saat huomattavsti halvemmalla oivat pelit. UP THE IRONS! |
kattila 18.03.2004 08:56:43 | |
---|
Pakko kysyä mikä noissa Axisseissa alko tympimään, liika keveyskö? Huusin että olen jumalaa!! |
GhostZigger 18.03.2004 09:43:55 | |
---|
Ostin reilu pari kuukautta sitten sen yamahan suoravedon. Aikaisemmin oli ollut vanhemman mallin tuplaketjuveto, mutta se hajosi. Muuten tuntui suoraveto hyvältä, mutta nivelen muodon vuoksi pedaalia polkaistessa alussa on enemmän vastusta kuin lopussa. Nopeasti testatessa tuntui olevan ihan ok, mutta kun soittelin sillä pari viikkoa tuntui ettei siihen saanut kunnon tatsia ja kävin vaihtamassa sen samanlaiseen tuplaketjuvetoiseen. Siihen olen ollut tyytyväinen. Voi myös johtua siitä että olen aina soittanut ketjuvedolla ja tottuminen olisi vaatinut kauemman aikaa, mutta oli keikka ja demo nauhoituksia tulossa, joten oli pakko vaihtaa. Ainoa huono puoli pedaalissa tuntuu olevan basariin kiinnitys systeemi joka aukeaa jostain syystä lähes joka treeneissä, mutta pedaali pysyy silti paikoillaan. Pitää koittaa laittaa sitä vielä kireemmälle, mutta ei viittis puristaa puuvannetta pilalle. Pedaalin säädöistä vielä sen verran, että soitan jouset melko löysällä ja nuijat kaukana kalvosta. Kannattaa ottaa koesoittoon, jos saa jostain lähellä olevasta liikkeestä. |
asa 18.03.2004 16:14:40 | |
---|
Kiitoksia vastauksesta, täytynee ottaa jostain koeajoon ne suoravetopedaalit. Axikset ovat turhan jäykät pedaalit mun makuun, tykkään soittaa kevyemmillä polkimilla. Tai sitten ole osannut säätää niitä oikein, mutten enää edes jaksa ruveta säätämään niiden kanssa. UP THE IRONS! |
-Reaper- 18.03.2004 21:46:05 | |
---|
Kiitoksia vastauksesta, täytynee ottaa jostain koeajoon ne suoravetopedaalit. Axikset ovat turhan jäykät pedaalit mun makuun, tykkään soittaa kevyemmillä polkimilla. Tai sitten ole osannut säätää niitä oikein, mutten enää edes jaksa ruveta säätämään niiden kanssa. Omien kokemuksien mukaan axikset on ihan helvetin kevyitä polkea. Rock´N´Roll!! |
Paas 19.03.2004 06:52:46 | |
---|
Omien kokemuksien mukaan axikset on ihan helvetin kevyitä polkea. Jep, sama täällä. Mutta ovathan nuo yamahan suoravedot myös kevyet. The Mullet: Hairstyle of the Gods |
Aegis 19.03.2004 09:34:28 | |
---|
Kiitoksia vastauksesta, täytynee ottaa jostain koeajoon ne suoravetopedaalit. Axikset ovat turhan jäykät pedaalit mun makuun, tykkään soittaa kevyemmillä polkimilla. Tai sitten ole osannut säätää niitä oikein, mutten enää edes jaksa ruveta säätämään niiden kanssa. En todellakaan suosittele vielä myymään noita speduja. Kun opit vaan säätäämään ne ja totut siihen tuntumaan, niin et kyllä ihan äkkiä löydä parempaa pedaalia. Itsekin tässä jo suunnittelen Axikseen vaihtoa, kun Iron Cobra ei tunnu tarpeeksi notkealta. Too fast to be dead! |
asa 27.03.2004 23:30:34 | |
---|
Nyt sain koeajettua ne Yamahan suoravedot, oli meinaan helvetin hyvä pedaalit. Kyllä se niin vaan on että parin viikon sisällä laitan Axiksen pedaalit myyntiin, luultavasti Huuto.nettiin. Hinta tulee olemaan sellaisen 600 (+- joitain euroja). Mallihan siis oli AX-X2 Longboard tuplapedaali, sonic hammer nuijilla. Pedaaleiden ikä alle vuoden ja loistokuntoiset. AIDOT JENKKIPEDAALIT. UP THE IRONS! |
HCW 28.03.2004 16:11:39 | |
---|
Käsittääkseni noissa axisksen Jenkki ja Saksan (mitä siis Thomanilla myydään) versiossa ei ole muuta eroa kuin logo. Saksaa kun ei saa tuoda axis nimellä niitä pedaaleita. Syynä joku lisenssi hässäkkä. "Ei mulla teittiä mitään vastaan ole,mut mää vaan olen kylän lyöjä" |
Paas 28.03.2004 17:53:53 | |
---|
Käsittääkseni noissa axisksen Jenkki ja Saksan (mitä siis Thomanilla myydään) versiossa ei ole muuta eroa kuin logo. Saksaa kun ei saa tuoda axis nimellä niitä pedaaleita. Syynä joku lisenssi hässäkkä. Kyllä siinä täytyy olla jotakin muutakin. Joku salaliitto prkl! :) The Mullet: Hairstyle of the Gods |
Dr.Rubber 28.03.2004 19:46:20 | |
---|
Käsittääkseni noissa axisksen Jenkki ja Saksan (mitä siis Thomanilla myydään) versiossa ei ole muuta eroa kuin logo. Saksaa kun ei saa tuoda axis nimellä niitä pedaaleita. Syynä joku lisenssi hässäkkä. Axis tarkoittaa myös jossain määrin II maailmansodan akselivaltoja ja saksalaisilla on kyseisestä sodasta kuulemma joku ihmeen trauma... liekö tekemistä tämän kanssa... Ei kannata tunkea lunta pilluun! |
asa 30.03.2004 04:27:17 | |
---|
Nyt tilasin sitten Saksasta Yamahan DFP 9410 suoraveto pedaalit. hintaa tuli posteineen noin 340 euroa, Suomesta ostettuna hinta olisi ollut 470 euroa. Eli vanhat Axikset nyt on virallisesti myynnissä allaolevassa linkissä http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=7981103UP THE IRONS! |
wille_eemeli 02.04.2004 22:10:03 | |
---|
Polkemalla ne pedaalit kevenee sanon minä. Jos kuitenkin tulet siihen tulokseen, että haluat ko. pedaalit myydä niin voin ostaa ne kahdella markalla. No ohase varma! |
asa 03.04.2004 00:45:46 | |
---|
UP THE IRONS! |
drummer 1 04.04.2004 11:23:50 | |
---|
Ei se soittonopeus ole pedaaleista aina kiinni! Tunnen pari tyyppiä jotka vetelee New Soundin pedaaleilla helvetin hyvin! Axikseissa maksaa nimi ja se, että ne on "käsin tehty" eli ruuvattu ruuvit kiinni käsin. (niin mulle kauppias sanoi kun kysyin, että mitäköhän noissakin on käsin muka tehty). Itselläni on ollut Tama Iron Cobrat jo noin viisi vuotta ja ne on parhaat pedaalit mitä on! Ne on kevyt, kestävät, laadukkaat ja "nopeat" mikä on kylläkin soittajasta kiinni..Iron Cobrat ovat yksi parhaista ostoksistani! |
Outkast 04.04.2004 12:05:27 | |
---|
Ihan totta ei se ole pedaalista kiinni vaan polkijasta. Mutta toisaalta sitä mieltä olen, että on siinä vähän eroa polkeeko newsoundeilla vai IC:eillä. New soundit sattuvat nyt vaan olevan niin...paskat. |
MoonDog 04.04.2004 12:48:56 | |
---|
Nopeus tosiaan on kiinni polkijasta, mutta epäilen vahvasti että paskat pedaalit jarruttavat kyllä sitä menoa, jos vertaa hyviin ja herkkiin pedaaleihin. Esim. jotkin kuluneet NewSoundin vempulat eivät varmasti vastaa uusia Iron Cobria, kuten tuossa edellä jo sanottiinkin. Hyvät vehkeet helpottavat sitä nopeuden esiintuomista. Shit just doesn't happen, it takes effort. |
asa 04.04.2004 14:25:57 | |
---|
No sehän on selvää että jos ei osaa soittaa tuplia, niin ei siinä silloin pedaalitkaan enää auta. Axiksissa maksaa materiaali ja työ, pedaalit on tehty todella kevyestä lentokonealumiinista. IC:t on ihan asialliset pelit, kaverilla olen kokeillut ja hyvinhän sillä Morbid Angelit lähti. UP THE IRONS! |
Paas 04.04.2004 23:16:34 | |
---|
Jep, onhan se sanomattakin selvää että nopeus jne. on soittajasta kiinni mutta hyvän pedaalin kanssa on huomattavasti mukavampi soitella kun saa sen haluamansa tuntuman siihen. The Mullet: Hairstyle of the Gods |
drummer 1 22.06.2004 17:41:15 (muokattu 22.06.2004 17:42:01) | |
---|
Axiksissa maksaa materiaali ja työ, pedaalit on tehty todella kevyestä lentokonealumiinista. IC:t on ihan asialliset pelit, kaverilla olen kokeillut ja hyvinhän sillä Morbid Angelit lähti. Niin, no...Axiksissa eniten maksaa selkeästi nimi ja se että samoilla paukutta monet nopeimmat rumpalit. Ja eiköhän tuo "lentokonealumiini" ole ihan markkinontikikka ja harvinaisen tyhmän kuuloinen termi..ihan tavallista alumiiniseosta ne varmaan on. Mutta taas toisaalta eihän se firma pysyisi pystyssä jos ne ihan huonoja pedaaleita olisi... |